Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
Nyitott tetővel és majdnem lobogó hajjal (hajvágás volt reggel) elkocsikáztunk Várpalotára. Hála a Mesternek kapott a Pók friss Racing olajat, majd pedig egy új rendszámtábla tartót. A Pók az első Spider, amin ilyen keret van.
Sajnos a légzsák hibát nem sikerült törölni. Examiner kell hozzá...
Közben megcsodálhattam spz Cartárs csodaszép GT-jét is.




Mivel a FES által kiolvasott érték nem azonos az óra által mutatottal, ezért - bár 2011.05.02-án már egyszer megtettem - most újra számolom,
Km óra akkor: 143.771 km
ECU akkor: 206.893,3
ECU állás / km óra akkor: 1,439
Km óra ma: 150.052 km
ECU akkor: 216.017
ECU állás / km óra ma: 1,439
A két hányados 3 tizedesig azonos, tehát:
A km óra által mutatott érték helyes!
Hajjaj 1. : Ma reggel egy diszkrét tócsát találtam a Pók alatt. Hűtőfolyadék. Valahol ereszt a rendszer. Rámpára járva, az egész alját leszedve, majd a motort bemelegedésig járatva meg lett a bűnös. A második képen látható. Amíg sikerül szereznem megfelelő méretű "benzincső bilincset" még egy bilincset tettem fel. Holnap kiderül az eredmény.
Hajjaj 2. : A kocsi alatt fekve vettem észre, hogy a frissen cserélt klímakompresszor is engedi az olajat. Nincs mese, szét kell szednem az eredetit és megtudni, hogy mit lehet ilyenkor tenni....
Update 2012.03.18.
Hajjaj 1 sikeresen lett megoldva, 60 km után száraz minden.





Ma visszakerültek a gyári Michelin gumik a Párducra. Tavaly már egy szezont mentek, most folytatjuk a koptatást. Kíváncsi vagyok mennyit mennek el.
A téli Contihoz képest hangosabb, más különbség nem tűnt fel.

Ma a jó időre való tekintettel mentünk egy száztizenvalahány km-es kört, Szombathelyen voltunk. Nagy részét nyitott tetővel.
Tehát indul a szezon! :-)
Hazafelé elértük a 150.000 km-t. Este pezsgőt bontunk...



Reggel levettem a plexiről a védő műanyagot. Pofás lett.
Este sikerült megszereznem szpiro Cartárs GTV-jéből a középkonzolt. Mechanikailag jó állapotban van, de nem új, csak le lett festve. Jól néz ki, ha festésre szánom magam már elő is van készítve.







A kiürített tartályba 5 literenként töltöttem az üzemanyagot. A csatolt fényképek (0-5-10-15-20-25-30-35-45 liter) a mennyiséghez tartozó mutató állást mutatják.
Update 2012.03.16.
Hm, a múltkori szintjelző kalibrálást ma folytattam. A gond csak ott van, hogy a benne lévő 45 literre ma a 10. képen lévő állást mutatta. Most hogy is van ez???
Aztán 16,6 litert tudtam még rátölteni, hogy telel legyen.
Ezek szerint 61,6 litert tudtam beletölteni az üres tankba. Többnek kéne beleférni, a gyári adatok szerint 73 liternek.
Mégsem volt teljesen üres? Pedig a benzinszivattyú már nem tudott többet kiszívni a tankból.
u.i.
A fórumon többen állították, hogy a 2,0 TS-nek csak 60 literes tankja van. Furcsa, sehol sem említi a dokumentáció. Az ePER szerint több tartály is van, de csak súlyadatot adnak meg. A TS-hez való „könnyebb”, az lehet a 60 literes?












Már régóta izgatja a fantáziámat, hogy kalibrálni kellene az üzemanyag szintmérőt. Miután alig volt valami a tankban, ma megtettem az első lépést és leürítettem a tankot. Hogy reális legyen az eredmény mindezt a benzinszivattyúval tettem.
1. kép - benzincső a kannába viszi a benzint (itt még a visszafolyó ágból, de később áttettem a nyomó ágra)
2. kép - a szivargyújtóról direktbe kötöttem a szivattyút
3. kép - ezt mutatja az óra, ha lehúzom a csatlakozót a szintmérőről (pindurival a nulla alatt)
4. kép - a kiürült tank kijelzése (pont nulla)
Holnap elkezdem feltölteni. Először azt szeretném megtudni, hogy hány liternél alszik el a lámpa.




Ma rászántam magam, hogy lesz, ami lesz, megkeresem a légzsák elektronikának a csatlakozóját.
Motorházban nincs, középkonzol alatt nincs, anyósülés lábterében nincs, biztosítéktáblán nincs...
Manual-t átnézve, az x-századik oldalon találtam egy utalást, hogy az elektronika mellett van a kalaptartó alatti rekeszben. Meg is lett. Több mint egy órámba tellett.
A FES leírása alapján elég a "sima" ODB csati és a 3PIN átalakító. Az meg van. Rádug, semmi. Nem talál semmit.
No, itt kértem segítséget a szerelő topikban. Három oldalt írtunk tele. (Hsz 37995-től 38104-ig) Közben kiderült pár dolog:
1. Az ODB kábel 15-ös csatlakozója is be van kötve a FES oldalának ábráival szemben. Ott van az "L-Line". A 3PIN átalakító ezt köti a harmadik lábra.
2. A motor csatiban csak 2 vezeték van (K-Line és test), ABS csatiban 3 vezeték van (K - L-Line és test), de az L csak kamu, nincs bekötve - ezért tudok rácsatlakozni.
3. A légzsák csati szintén három vezetékes, de az "L" nem kamu, hanem élő vezeték. Vélhetőleg itt lesz a gond, mert az ODB csatim ezt nem "tudja".
Akit bővebben érdekel a téma ajánlom, hogy olvassa végig a fórumot.
u.i.
Mint később kiderült nem csak ez volt a probléma :-(


Egy órás nitrogén gázas nyomáspróba után fel lett töltve a rendszer. Működik!
Az "új" kompresszor sokkal halkabban fut, mint a régi. Ennek semmi hangja sincs, a réginek kompresszorhangja volt.


