Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
Miután az újonnan feltett klímakompresszor is ugyanott kezdett levet ereszteni nekiálltam, hogy a régit szétszedjem. Reméltem, meglesz a megoldás.
A szétszerelés képei magáért beszélnek.
A kilencedik képen lévő réz cső ereszt. Minden valószínűség szerint az oldalán található lyukon át. Maga a cső, valamiféle szelepnek tűnik. Lehet, hogy a túlnyomást engedi el??
Mivel mindkettő kompresszor itt eresztett feltételezem, hogy nem is itt lesz a hiba.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049637t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049638t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049639t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049640t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049641t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049642t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049643t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049644t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049645t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049646t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049647t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049648t.jpg)
Nekifogtam a tavaszi nagytakarításnak.
Először akku ki, desztillált víz utántöltés. Ideje volt, két pohárral nyelt el.
Majd a porszívó berregett vagy fél órát, utána a szőnyegtisztítás és kárpitkezelés jött. Végül a kárpittisztítót újra ki kellett porszívózni a szőnyegekből.
Legvégül felraktam a nyári takaró szövetet, hogy ne porosodjon a nyitott kocsi belseje. A fehér vásznat a plafonba tekert szemes csavarokon átvetett spárgán lehet felemelni/leengedni. Az ellensúly egy régi figura: Schnappi
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049633t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049634t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049635t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049636t.jpg)
Hogy meglegyen a link ha kell: 156 használati utasítás
Angol nyelvű faceliftes használati utasítás.
No, ma sikerült a végére járni a légzsák hibalámpának. A Spider légzsák vezérlése kemény diónak bizonyult. Többféle módon is próbálkoztam a légzsák hibaüzenet kiolvasásával és eltüntetésével. A végén a gyári cucc lett a nyerő.
1 - FES + KKL VAGCom 16/3 átalakító - Légzsák ECU nem található
2 - AlfaODB progi + KKL VAGCom 16/3 átalakító - Légzsák ECU nem található
3 - ST6000 - Légzsák ECU megvan, de hülyeségeket olvas ki, törölni nem lehet
4 - Ismeretlen profi program, ami minden vasat olvas - Légzsák ECU nem található
5 - Examiner: két hibaüzenet 1. Akkufesz alacsony 2. Jobb övfeszítő szakadás. Törlés, nincs hibaüzenet.
Pók újra a régi, minden kontroll lámpa kialszik a műszerfalon!
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049632t.jpg)
Nyitott tetővel és majdnem lobogó hajjal (hajvágás volt reggel) elkocsikáztunk Várpalotára. Hála a Mesternek kapott a Pók friss Racing olajat, majd pedig egy új rendszámtábla tartót. A Pók az első Spider, amin ilyen keret van.
Sajnos a légzsák hibát nem sikerült törölni. Examiner kell hozzá...
Közben megcsodálhattam spz Cartárs csodaszép GT-jét is.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049628t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049629t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049630t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049631t.jpg)
Mivel a FES által kiolvasott érték nem azonos az óra által mutatottal, ezért - bár 2011.05.02-án már egyszer megtettem - most újra számolom,
Km óra akkor: 143.771 km
ECU akkor: 206.893,3
ECU állás / km óra akkor: 1,439
Km óra ma: 150.052 km
ECU akkor: 216.017
ECU állás / km óra ma: 1,439
A két hányados 3 tizedesig azonos, tehát:
A km óra által mutatott érték helyes!
Hajjaj 1. : Ma reggel egy diszkrét tócsát találtam a Pók alatt. Hűtőfolyadék. Valahol ereszt a rendszer. Rámpára járva, az egész alját leszedve, majd a motort bemelegedésig járatva meg lett a bűnös. A második képen látható. Amíg sikerül szereznem megfelelő méretű "benzincső bilincset" még egy bilincset tettem fel. Holnap kiderül az eredmény.
Hajjaj 2. : A kocsi alatt fekve vettem észre, hogy a frissen cserélt klímakompresszor is engedi az olajat. Nincs mese, szét kell szednem az eredetit és megtudni, hogy mit lehet ilyenkor tenni....
Update 2012.03.18.
Hajjaj 1 sikeresen lett megoldva, 60 km után száraz minden.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049582t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049583t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049584t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049585t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049586t.jpg)
Ma visszakerültek a gyári Michelin gumik a Párducra. Tavaly már egy szezont mentek, most folytatjuk a koptatást. Kíváncsi vagyok mennyit mennek el.
A téli Contihoz képest hangosabb, más különbség nem tűnt fel.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000050/0000050977t.jpg)
Ma a jó időre való tekintettel mentünk egy száztizenvalahány km-es kört, Szombathelyen voltunk. Nagy részét nyitott tetővel.
Tehát indul a szezon! :-)
Hazafelé elértük a 150.000 km-t. Este pezsgőt bontunk...
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049579t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049580t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049581t.jpg)
Reggel levettem a plexiről a védő műanyagot. Pofás lett.
Este sikerült megszereznem szpiro Cartárs GTV-jéből a középkonzolt. Mechanikailag jó állapotban van, de nem új, csak le lett festve. Jól néz ki, ha festésre szánom magam már elő is van készítve.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049572t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049573t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049574t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049575t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049576t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049577t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049578t.jpg)