Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
Ma megvettem a legújabb Alfissimo-t és kellemes meglepetés ért! Az Alfa Romeo története cikknél, az 55. oldal jobb alsó sarkában épp a Pókkal hajtunk ki 2010-ben az esztergomi taliról! Nem is tudtam, hogy létezik ilyen kép.
Gyors nyomozás az Alfaromeo Club Mo oldalán és sikerült megszerezni az eredeti fényképet is. Köszönet Ákosnak!

Ha már nincs benne víz, elhatároztam, hogy kitisztítom a kiegyenlítő tartályt. A kiszerelés menete:
- Jobb oldali burkolatot leszed - 1. kép
- Sapkát leteker, mellette lévő csövet leszed - 2. kép
- Két tartócsavart kiteker - 2. kép
- Az alsó csőhöz és a tartócsavarhoz nem lehet hozzáférni - 3-4. kép
- Tartály aljából jövő cső másik végét leszed - 5. kép középső cső
- Szívócsövet leszed - 6. kép
- Tartály alján lévő csavart kiteker - 7. kép
- Tartályt kiemel, csövet leszed - 8. kép
- Tartályt mosogató szeres vízzel teli vödörbe rak
- Sört bont








A vízhűtő kiszerelése:
- Akkusarut leszed
- A ventilátorok és előtét ellenállások csatlakozásait lehúz
- Kartervédőt leszed
- Hűtő alatti tartólemezt lecsavaroz (két végén két-két csavar) - 1. kép
- Zárhíd lemezt leszed - 2.kép
- A hűtő feletti kábelcsatornából kábelt kiszed (pattintósak a függőleges fülek) - 3. kép
- A kábelek alatti két csavart kiteker, csatornát leszed
- Ventilátorokat a tartóval együtt kicsit hátradönt és kiemel. (Alul csak be van dugva két fülbe, ki kell feszíteni) - 4. kép
- Alsó vízcsövet leszed, vizet leereszt. (A gyári bilincs elég bonyolult megoldású én hagyományosat teszek majd a helyére) - 5. kép
- Felső csövet is leszed
- Klímahűtőt a hűtőhöz tartó felső 2 csavart kiteker - 6. kép a felirat feletti csavar
- Klímahűtőt a hűtőhöz és a műanyag légterelőhöz rögzítő alsó 2x2 csavart kiteker - 7. kép
- Hűtőt tartó felső 2 fő tartócsavart kiteker - 6. kép jobb oldala a gumitartón, ill. 8. kép
- Hűtőt hátra billent és 8-as kulccsal a műanyaghoz rögzítő csavart kiteker - 9. kép
- A hűtő 90 fokkal elfordítva felfelé kiemel. (Lefelé simán)
- Sört bont.












A szép időre való tekintettel - zárt tetővel - vagy 80 km-t kocsikáztunk. Nagyon jó a fűtés és a zárt tető is jól szigetel. A vezetési élményről most nem akarok írni, felért egy karácsonyi ajándékkal.
Hazaérve, neki akartam állni a vízcső cseréjének. A cső már régóta a polcon figyel. A vízleeresztési pontot keresve vizet találtam a hűtő alatt. Majd rövidesen meglett a probléma forrása is.
Nagyon úgy néz ki, hogy hűtő kell...
A csőcserét is elhalasztottam. 149.677 km



Délelőtt nagyméretű levelet hozott a postás. Megjött a 2012-es naptár, csupa-csupa 159-essel megtöltve.

A jó időre való tekintettel ma felébresztettem a Pókot, kis kerülővel hazajöttem vele.
Az akku visszarakása után "pöccre" indult a Pók. Ismét megmutatta, hogy mennyire más, mint a 159. A 15 km hazáig élményben felért egy 1000 km-es úttal...



ECU ISO Code: FD 86 E9 08 49
2011.12.17. 13:22:51
CONNECTED TO:
ALFA 159 2.0 JTD 16V
Bosch EDC16C39 CF5/EOBD Diesel Injection (1.6, 1.9, 2.0)
--------------------------------------------------------------
READING ERROR CODES:
Nincs hibakod
READ PARAMETERS:
Akkumulátor feszültség : 12,356 V
Kilométer számláló: 38485,3 km
Km-óra utolsó íráskor: 0,0 km
Üzemanyagszint mérô: 54,054 %
Részecskeszûrõ állapot: nincs eldugulva
Részecskeszûrõ eldugult: 15,84 %
Regenerálási idõ százaléka: 0,000 %
Km-állás utolsó regen óta: 47,8 km
Utolsó 5 regen. átl. távolsága : 973 km
Utolsó 5 regenerálás idõtartama: 604 sec
Utolsó 5 regen. átlaghõmérséklete: 621,76 °C
Regenerálások teljes száma: 64
Olajcserék száma: 2
Olaj elhasználódás foka: 83,99 %
Utolsó olajcsere km-száml.: 32684,0 km
Következõ olajcsere távolsága: 29400 km
Délelőtt beszereltem a másik ajtóba is a Focal szettet.
Bekapcs, széles vigyor...
A gyári hangszórók nagyon durván csak a középhangokat adják, emiatt a gyári rádió alapban is magas és mély emelést csinál. A gyári rádiót lecserélve szégyenszemre a loudnest be kellett kapcsolni, hogy valami szóljon. Most hangszín lineárisra és mégis minden megvan!
Nagyon jó az akusztikája a 159 ajtajának, akár sub nélkül is el lehetne lenni...
Délután nekivágtam a végfok rendes bekábelezésének. Két pár RCA hátra és hangszóró vezetékek előre.
A felállás:
- Blau rádió
- Hifonics TXi 6400
- JBL P1222 mély
- Focal szett elöl
- hátul nincs bekötve az ajtóhangszóró
K I R Á L Y ! :-)))))))))
Nem hagyott nyugodni a futómű. Mitől állítódott el és mikor?
A korábbi fényképeket nézegetve beugrott megoldás.
2011.10.07-én Bp-en boltról boltra rohangáltunk a családdal. A kocsiban ülve a navit bogarászva vártam a családot, amikor "megmozdult" a kocsi hátulja. Felnézve látom, hogy egy piros kocsi kanyarodott be mellém. A helyzet tiszta volt, ez nekem jött. A fickó már indult volna a bolt felé amikor ráköszöntem. "Csak nem mentem a kocsinak? Észre sem vettem!" - csodálkozott.
Aztán kiderült, hogy a bal hátsó kereket találta el a jobb elejével. A Párducon semmit sem látni, neki a lökösét rendesen megjelölte a gumi/felni kombó.
Mivel semmit sem láttam napirendre is tértem a dolog felett. De mivel szeretek fényképezni megörökítettem.
Nos uram, ha olvassa jön nekem 15 ezer Ft-al.
Magyarország én így szeretlek...


Rászántam magam, hogy minden nehézség ellenére beszereljem a Focal szettet a 159-be. Pár probléma:
- A gyári hangszóró kerettel van, ehhez kell egy spéci kiemelő keret (korábban sikerült szereznem)
- A gyári magas nem az ajtóban van, a vezetékezését nem találom (Hangváltó után kéne külön drótozni)
- A mély sugárzó mágnese eléri az ablak vezető sínt, túl mély a hangszóró
Végül a magas a tükörháromszögbe a mély a kiemelő kereten egy rétegelt lemezből készített kiemelő gyűrűre került. A gyári rácsot kiszedtem és a Focal rácsát tettem fel, mert a plusz kiemelő keret miatt nem fért volna be a hangszóró.
Ma csak a jobb első ajtó készült el, de a különbség így is félelmetes. Megjöttek a mélyek az ajtóba! Hozzá képest a "gyári" olyan, mintha egy háromutas rendszerből kikötnénk a mélyet.
Ajánlom minden 159 tulajnak, hogy BÁRMIRE cserélje ki a gyári hangszórókat minél előbb! Csak nyerni lehet vele.







