Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
Tegnap a folyadékszinteket ellenőriztem, közben feltűnt, hogy a szervó olaj kissé (nagyon) szürke. Így nem lehet elindulni a nagy túrára, tehát ma lecseréltem. A csere nem volt egyszerű, mert honnan lehet szombaton ilyesmit szerezni? A legközelebbi lehetőségnek a szombathelyi Fiat szerviz tűnt. A bevásárlás szünetében elugrottunk oda, és láss csodát volt.
A csere nem volt túl szakszerű. A tartálból kiszívtam az olajat. A kormányt-ide-oda tekergetve felnyomta bele a maradékot. Szerintem 80%-a kijött.
Aztán feltölt és járó motornál kormányt tekerget.
A múltkor, amikor a Várpalotán jártam, Csöri édesapja említette, hogy a Spider tetejét a "Mágikus henger"-nek nevezett ragacsos valamivel remekül lehet tisztítani. Miután az általam látogatott boltok ilyet nem tartottak kezdtem feladni a dolgot. Ma viszont találtam egyet a garázsban.
Kipróbáltam. remekül működik! A vászonhoz tapadt nyárfa vattát pikk-pakk leszedte. Javaslom minden Spider tulajnak!
Reggel nyolcra mentünk. Egy előzetes fékpadi ellenőrzés után csont nélkül átment a Pók a műszaki vizsgán.
A fékpad azért volt, hogy elmondhassuk: Készültünk.
Műszaki érvényes: 2013.07.06.
"READING ERROR CODES:
1: 66 - FRA önbeállítási paraméter
No help available
Az ok erre a hibara Nyitott aramkor
A hiba aktualis statusza utkozes elofordult / Jelen
The error counter value is 68”
Kb. egyharmadnyi E85-el 400 km alatt megjelent újra az FRA hibakód, ha jól látom 68x.
Most egy darabig csak ESZ95-öt fog kapni, majd meglátjuk.
A grafikonok alapján minden működik.
Holnap megy műszakira a Pók, így rászántam magam, hogy beszerelem a már régóta polcon lévő stabszilenteket hátra.
A kocsi alatt leszedni és felrakni a szilenteket maccsom se volt, így ki kellett bányászni a kocsi alól a rudat. Tekintettel arra, hogy a padló mindig útban volt, nem volt egyszerű. Miután lecsavaroztam a középső kipufogó tartót lett annyi helyem, hogy ördöglakat módjára ki lehetett venni.
Maguk a szilentek még az eredetiek voltak, és természetesen betonkemények. Csak lefaragni tudtam őket. Az újak szinte rácsusszantak a rúdra.
A visszacsavarozás sem volt egyszerű feladat, mert a szilentek távolságát pontosan be kellett állítani a csavarokhoz. Többször is le- és felcsavaroztam, de végül is sikerült.
Ha már felemeltem a kritikus részeket ledrótkeféztem és lefújtam alvázvédővel. A munka nem teljesen szakszerű, de csak a nyár végéig kell hogy kitartson. Akkor van tervbe véve egy komplett alváz lecsupaszítás és újrafestés. (Viszont nem akartam, hogy a nyári nagy 1.900 km-es túránkon az esetleges eső a csupasz fémet mossa.)
Szóval várjuk a holnapi műszaki vizsgát...
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048920t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048921t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048922t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048923t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048924t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048925t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048926t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048927t.jpg)
Régi tervem, hogy megelőzöm az izzók kiégését. Nos, ma megtettem az első lépéseket.
Kicseréltem az alábbiakat:
Ø első ködlámpa (H3)
Ø első helyzetjelző (12V5W foglalat nélküli) ide kék izzó került, ami hófehér fényű
Ø első indexek (12V21W narancs)
Ø hátsó index (12V 21/5W) furcsa, mert csak a 21 Wattos fele van bekötve
Ø hátsó helyzetjelző/féklámpa (12V21/5W)
Ø tolatólámpa (12V21W)
Ø hátsó ködlámpa (12V21W)
Gondom egy darabig nem lesz ezekkel, mindegyik eredeti volt. Ha az újak is eddig lesznek használatban, akkor 28 éves lesz a kocsi, mire foglalkozni kell a dologgal...
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048912t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048913t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048914t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048915t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048916t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048917t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048918t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048919t.jpg)
A nyekergésnek két okát véltük felfedezni tegnap:
- a jelenlegi szíj "minősége"
- a jelenlegi szíj kicsit lazának tűnik, az első 1-2 centin könnyű mozgatni, utána keményít be a feszítő
Szóval rendeltünk egy kicsit jobb fajtát és 5 mm-el rövidebbet.
Megjött, felraktuk. Nyekergés eltűnt.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048910t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048911t.jpg)
A jó idő megérkeztével rá kellett jönnöm, hogy a klíma nem működik, pedig tavaly felújíttattam a kompresszort. Valahol megszökött a gáz.
Ma elmentünk egy töltésre. A felragasztott gyári matrica szerint 0,65 kg gáznak kellene benne lennie, de csak 0,030 kg volt meg olaj. A nyomáspróba nem mutatott hibát, fél órán át tartotta a 16 bar-os nyomást a rendszer.
Fel lett töltve friss gázzal, olajjal és fluoreszkáló folyadékkal. Pár hét múlva úgyis jövünk műszakira, akkor megnézzük, hogy hol szivárog.
A hosszbordás is egyre lelkesebben nyekereg indítás után, így megrendeltem egy új Conti szíjat. Holnapra az is itt lesz.
300 km-t mentem, ürült a teletank tiszta benzin. Teletöltöttem E85-el. 23 liter ment bele, ami 7,64-es fogyinak felel meg (nem rossz). Mentem még vagy 30 km-t, kb. harmadnyi etanollal. A kocsi viselkedésén azonnal észre lehet venni, kis fordulaton nyomatékosabb lett. Kiolvasva, nincs hibaüzenet:
"READING ERROR CODES:
Nincs hibakod
READ PARAMETERS:
Kilométer számláló: 208 502,9 km
FRA önbeállítási paraméter: 14,4
TRA önbeállítási paraméter: 8 "
Megtett km: 11.662 km
- 1.040,30 liter tankolt üzemanyag
- 8,92 liter / 100 km átlagfogyasztás
- 7,00 liter/100 km minimális fogyasztás
- 12,32 liter/100 km maximális fogyasztás