Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
Ma megjött a 2DIN-1DIN rádió beépítő keret, tehát beugrott a régi Blau rádió a kocsiba. A CAN busz illesztő remekül működik, a Blu&Me rácsatlakozásához kell még egy csati, hogy ne kelljen a gyárit szétszedni. Egyenlőre a "made in china" hangszórókkal működik együtt a rádió, de már így is sokkal szebben szól. Furcsa hogy újra van magas a zenében.
Pár percre bekötöttem a Hifonics-ot is a JBL-el. Az volt a pont az i-betűn. A héten tuti bekerül fixen.
A beépítő keret pár mm-el beljebb van, mint a műszerfal, de csak lesz erre is megoldás.
Az is tuti, ha másik rádió lesz, csak matt fekete jöhet szóba.
Ja, és a Focal szettnek is kell 2 mm-t találni még, hogy beférjen a helyére.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000050/0000050707t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000050/0000050708t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000050/0000050709t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000050/0000050710t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000050/0000050711t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000050/0000050712t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000050/0000050713t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000050/0000050714t.jpg)
A jó időre való tekintettel ébresztőt fújtunk.
Gyors mosás, keréknyomás beállítás, majd 80 km örömautózás. Újra megmutatta a Pók, hogy mi is a nyitott kocsikázás és az Alfa érzés lényege. Ramazotti zenél és csak menni, menni, menni...
A gázreakciók hihetetlenül jók a 159-hez képest. (Aki azt hangolta szívesen beültetném egy körre.) Nincs késlekedés, azonnal harap a TS. A legkisebb útegyenetlenséget is érezni, rángat a kormány, üvölt a motor. Meg sem próbál "normális" autóként viselkedni, amint produkál, az maga az Alfa Vírus.
Amikor az emberfia 50-el elhagy egy falut, dupla kuplunggal és gázfröccsel visszateszi kettőbe, odalép, majd elforgatja 7ezerig. Lehet akármilyen jó a kormos, EZT nem tudja pótolni.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048460t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048461t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048462t.jpg)
8.728 km
136,18 óra menetidő
64 km/ó átlagsebesség
661,13 liter tankolt üzemanyag, ebből 66,63 liter az első teletank
6,81 liter / 100 km átlagfogyasztás
Elkészült a motoros antenna projekt.
Bekötöttem a plusz kapcsolót, amivel bent lehet tartani, ha nem a rádió szól, így feleslegesen nincs veszélyeztetve..
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048450t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048451t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048452t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048453t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048454t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048455t.jpg)
Németországban egyre több helyen korlátozzák a környezetszennyező autók behajtását. A nagyvárosok előtt tábla mutatja, hogy milyen jelzésű autóval lehet behajtani. ( klatty )
Ma meglátogattam Lahr-ban a TÜV telephelyét és beszereztem egyet.
Mindössze a forgalmit kell átadni, kikeresik az adott típust a rendszerben és 5 Euro befizetése után már meg is kapom. Öt perc sincs az egész, nincs semmi mérés, a gyári adat a mérvadó.
Most már mindenhová bemehetünk.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000050/0000050705t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000050/0000050706t.jpg)
Első nagy túránk Párduccal a Fekete Erdőbe vezetett. Az idő szép, nyakunkba (pontosabban kerekeink alá) vettük a tájat és elindultunk megkeresni a Duna eredetét.
Már régebbről tudtam, hogy a helyzet nem annyira egyértelmű. de kezdjük az elején:
1. kép: A hivatalos Forrás egy kastély parkjában található. Kicsit más, mint a megszokott, a medencében tör fel a víz és a túlfolyón át távozik.
2-3. kép: Majd a kis tetős épületnél érkezik meg kb. 50 méteres útja után a Donaueschingen előtt találkozó a Brigach és Breg folyók vizébe. Innentől Duna a Duna.
4-5-6. kép: A két folyón visszafelé haladva egy gazdaság udvarán megtalálható a Brigach forrás. Ezt is Duna-forrásként tartják számon.
7-8-9-10. kép: Kicsit távolabb egy Kolmenhof nevű gazdaság udvarán megleltük a másik hivatalos forrást, a Breg forrását.
11.kép: Egyesek szerint a Duna a Brigach és Breg összefolyásától számít Donaueschingen előtt, tehát ott is van egy kezdet.
Egyenlőre ennyi, több forrásról a helybeliek sem tudnak....
Még egy fontos információ: Donaueschingenben készítik a Fürstenberg sört, aki teheti kóstolja meg, mert a Duna vizéből van.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000047/0000047434t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000047/0000047435t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000047/0000047436t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000047/0000047437t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000047/0000047438t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000047/0000047439t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000047/0000047440t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000047/0000047441t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000047/0000047442t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000047/0000047443t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000047/0000047452t.jpg)
Mint az előbb leírtam, a CAN adapter próbájához ideiglenesen beraktam a 156-ból maradt Blaupunkt rádiót. Bár ne tettem volna...
Elsőre nem is szólt, mert a végfok szoftveresen ki volt kapcsolva, de aztán rájöttem és megszólalt. Azóta is fülig ér a szám, ha visszagondolok...
Röviden, még ezzel az átlagos autórádióval, erősítő nélkül és az eredeti "made in china" feliratú hangszórókkal is más dimenziók nyíltak meg. Pl. megjöttek a magasak, amit eddig nagyon hiányoltam. Az egész hangzás sokkal könnyedebb lett.
Mi lesz itt, ha normális hangszóró/erősítő is lesz benne? Szép zenét lehet majd csinálni...
Hogy miért nem jött meg a keret? (Hétfőre ígérték.) Most a jövő heti úton még hallgatnom kell a gyári cuccot és minden hibája bosszantani fog.
Mert most már tudom, hogy milyen gagyi a gyári rádió. Nagyon. :-((
Megjött a CAN illesztő egység. Mivel a 2DIN-1DIN keret még nem jött meg, csak próbából dugtuk össze a csatlakozókat, remekül működik. Egyes funkciókhoz még kábelt kell készíteni (sebességfüggő hangerő, telefon, stb.), az alap kormánygombok prímán működnek. Még az is lehet, hogy a Blu&Me mégse megy a levesbe, mivel rádugható a rádióra kihangosítónak jó lesz.
Két darabból áll, az egyik a CATSAR002 illesztő, a másik egy egyszerű csatlakozó a Blau rádió felé. Rádió cserekor ez a kábel cserélendő.
A bekötési útmutató elég egyszerű. Érdekes, hogy a csomagban adott használati utasításban nem voltak megadva a színek jelentése, szerencsére itt megvan.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000050/0000050700t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000050/0000050701t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000050/0000050702t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000050/0000050703t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000050/0000050704t.jpg)
Némi kerülővel ma ismét az Üvegtigris felé vitt az utunk.
A büfé elé beállva kit látnak szemeim? Szarvas József (Cingár) és Reviczky Gábor (Gaben) társalog ott kedélyesen. Rögtön beugrottak a film érintett jelenetei.
Gyors üdvözlés és gratuláció után az elmaradhatatlan fénykép. Láthatóan már hozzá vannak szokva az Üvegtigris őrültekhez. Jó arcok, feldobták a napomat.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000050/0000050696t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000050/0000050697t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000050/0000050698t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000050/0000050699t.jpg)
Ma sikerült beszereznem két nagyon fontos alkatrészt Phontól. Egy ellensúlyt, ami ugyan kissé rozsdás, de a gumírozása sokkal jobb állapotban van. Drótkefe és festés várja.
Egy hátsó fékerő szabályozót, ami szintén kissé rozsdás. A felfogató lemeze viszont nagyságrendileg jobb állapotban van az enyémnél. Drótkefe és festés várja, és végre szétszedhetem, hogy hogyan működik.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048384t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048385t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048386t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048387t.jpg)