Piritu - 1.000.000 - főkép
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2011-06-03

Érdekes feladat volt az ajtókárpit leszedése. Másképp van felrakva, mint az összes többi eddigi autómé...Rengeteg a csavar:
- kettő a zsanér felőli oldalon (2. kép), ja és a tükör háromszöget is le kell venni, azt is egy csavar tartja
- kettő az ajtó alján (3. kép)
- kettő a zseb két végén (a hátsó vagy 10 centi hosszú)
- egy a hangszóró alatt (4. kép)
- egy a kilincs alatt
- egy az ablakemelő kapcsoló alatt (5. kép)

Ablakemelő kapcsolót és a kilépő lámpát ki kell szedni, majd az egész kárpitot felfelé emelve le lehet akasztani a tartó hengerekről (6. képen látni egy ilyet, az a fehér henger az). Ezek után a magas sugárzó vezetékét lecsatlakoztatva leemelhető a kárpit. (9-10-11. kép)
Az ablak tömítését a kis tartópöckökbe pattintott műanyag sín tartja. A 9. képen lévő hosszúkás nyílásokba illeszkedő műanyag pöckökön van. A legegyszerűbb lehúzni hosszában. Az üveg mögött is egy ilyen megoldás tartja a külső oldalt. Lehúzott ablaknál némi ügyeskedéssel kiszedhető. A 7. képen jól látható a kopás, emiatt akadozott az ablak, mert a kopott részen nem csúszik az üveg.

A visszarakásnál nem árt, ha még egy helyen hajlik az ember ujja. Ha nem, egy nagyobb csavarhúzó segít a bepattintásnál. Egyszerűen rá kell nyomni a sínt a patentokra. (Valamit tudhattak 14 éve, mert még mindig működik a patent.) Harmadikra sikerült is, mert az első két alkalommal nem találtam a helyes pozíciót. A 9. képen látni, hogy az ajtó végénél is van két patent, ha nem találjuk el a pozíciót, ezek nem illenek a helyére.

Próba, ablak fel és le. Most már könnyen megy, nem akadozik, de továbbra is nyekereg. Az emelő szerkezetet tanulmányozva egyértelmű, hogy némi kenésre szorul. WD40 leugrott a polcról, psssz, psssz, és mint az új.

Mehet minden vissza. Most jött a fekete leves. A kárpitot nem egyszerű visszaakasztani a hengeres izékre. Közben az ablakemelő csatija leesett a kárpit mögé. Persze már betekertem az összes csavart, mire észrevettem. Szedhettem le újra, mert mögé benyúlni lehetetlen.

Végül is minden sikerült, csendben és akadálymentesen siklik az ablak.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2011-06-01

A nyughatatlanságom és a gyári állapotra való törekvésem két újabb projektet szült:
- Hátsó szilent csere, mert a súlycserekor megrángatva némi mozgást véltem felfedezni a jobb oldalon. Szilent kell.
- Vezető ablak le- és felhúzásának megoldása. Mióta megvettem lelkes nyekergéssel és akadozva megy le és fel. Az okot kutatva feltűnt, hogy az ablakhoz simuló külső gumi szőrös része elkopott és ehhez tapad az üveg.

Szóval, a két szükséges alkatrész ma megjött...

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2011-05-29

Már régóta nem tetszett a súly a kocsiban. Túlságosan lágy volt a gumírozása, lötyögött. A lötyögés meg kopogással társult, mert a pozicionáló csavaroknak ütődött.
Már régebben beszereztem egy cseredarabot, amit a megkülönböztetés végett anno szürkére festettem.

Ma felraktam, kipróbáltam. Vége a kopogásnak.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2011-05-29

550 km után ismét kiolvastam az ECU-t:

"READING ERROR CODES:
1: 66 - FRA önbeállítási paraméter - No help available
Az ok erre a hibara Nyitott aramkor
A hiba aktualis statusza Idoszakos / Jelen
The error counter value is 64

READ PARAMETERS:
FRA önbeállítási paraméter: 25,6 "

Szóval újra itt az FRA hiba, viszont minden működik. Újra megejtettem egy reset-et.
Már arra is gondoltam, hogy esetleg az áramtalanító főkapcsoló járatja velem a bolondját, esetleg kontaktos és néhanapján megszakítja az áramkört és az kavar be. Ha holnap időben hazaérek átkötöm.

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2011-05-29

Sok-sok emberrel együtt, ma mi is útra keltünk.
A szokásos konvoj 8-kor indult Pápáról. Az első "affér" az volt, hogy a szombathelyiek nem kanyarodtak le Tét fel, így csak Győrben találkoztunk.
Győrből pár perces késéssel indultunk, de ehhez már hozzászoktunk. Mindig van késő...
A második affér az a kiadós eső volt, amit Komárom felé kaptunk. A harmadik, hogy valaki a sorban nem tudta (vagy nem akarta) tartani a tempót, így a mögötte jövőkkel együtt leszakadtak. (Talán egyszer kiderül, hogy ki volt...) A hasonló esetek elkerülésére a következő konvojra valamit ki kell találni.
Komáromban a Riegler vendégeként nem kellett végigállnom a sort, hanem az erőd fő bejáratán keresztül jöttem be és a standjuk mellé parkoltam.
A hideg és esős idő miatt - jobb híján - az esernyő alatt fényképeztem a becsekkoló Cartársakat.
Szerencsére a rossz idő ellenére sok ismerőssel tudtam találkozni, beszélgetni, de egy csomó dologra (pl. a régebbi Alfákra) nem jutott idő.
Hazafelé betértünk Győrben az Árkád-ba, ahol egy Padödö koncert tette fel az i-re a pontot. Jó hangulatban értünk haza.

>> AutóápolásAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2011-05-26

Alapos mosás egy NEM viaszos samponnal, majd viaszolás színezett anyaggal.

Szép lett. A második és a harmadik képen látható a különbség.

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2011-05-22

Jelentem kicsi, de annál lelkesebb csapatunk megtartotta az első "Tuor de Balaton"-t.
A gond ott kezdődött, hogy Balatonalmádiban a megbeszélt helyet, a Shell kutat keresve rá kellett döbbennem, hogy olyan ott nincs. Csak Agip, de ott is megtaláltak minket White Lady-ék.
Majd Balatonfüreden csatlakozott hozzánk a szemből érkező sárga Spiderrel Csöri.
Még nagyobb meglepetésre pedig befutott egy új Spiderrel egy új Cartárs (BlueMoon), aki nemrégen vette a kocsit és már követi a topik eseményeit.
Kb. fél órás beszélgetés után elindultunk Tihanyba, ahol már csak ketten kompra szálltunk.
Kompozás után kiadós ebéd a tervezett helyen. Ott feltűnt, hogy az egyik fickó érdekesen beszél magyarul. Később odajött hozzánk és elbeszélgettünk, olasz volt és sokra értékelte az Alfa mániánkat.
Ebéd után Siófok felé vettük az irányt. Az egykori 156 tali színhelyén még egyet dumáltunk. Totti is csatlakozott hozzánk egy OFF 166-al (!) majd elváltunk!
Innentől irány haza…
A teljes kört sajnos csak egyedül tettem meg. Reggel Almádiban mentem fel a 71-esre és a kört megtéve ugyanott mentem le róla Veszprém felé.
Összesen 260 km és 198 fénykép, jó volt. Annak ellenére sikerült leégni, hogy indulás előtt napolajjal bekentük magunkat. :-)

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2011-05-17

21 km után hibaüzenet nélkül vagyunk!
Az első pár km-en kicsit rángatott, de aztán helyreállt a rend és egy jót kocsikáztunk.

READ PARAMETERS:
Kilométer számláló: 207 176,3 km
FRA önbeállítási paraméter: 12,8
TRA önbeállítási paraméter: 80

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2011-05-16

Tegnapelőtt - a végül is meg nem tartott találkozóra készülvén - meglepve tapasztaltam, hogy a motoros antennám nem megy ki. Tegnap végigmértem a vezetékeket, feszültséget és vezérlő 12V-ot kap, ahogy kell. Szétszedve látszott, hogy a mechanika van megszorulva. A fogaskereket feszültek össze, mert az a műanyag lap, amire felépítették az egészet enged és elmozdulnak a tengelyek. Érzésre túl nagy erőnél kapcsol le a motor.
Ma megkerestem az elsőnek vettet, amiben túl rövid a kitoló szál. A kettőből csináltam egyet és beraktam.
Remekül működik, érezhetően kisebb erőre áll le, talán tovább bírja.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2011-05-15

Miután már napok óta a netet bújom FRA hibakód ügyben újra nekiláttam. Egy lengyel fórumon olvastam (köszönet a gugli fordítónak), hogy nagyon sok érzékelő adatainak az eredménye a hibaüzenet. (Többek közt a km jeladót is említették.) Továbbá a tisztán látás és az analizálás megkönnyítése érdekében egy reset-et javasoltak.
Korábban furcsa volt, hogy a hibatörlés ellenére az érték (FRA=35,6; TRA=-6) mindig ugyan annyi volt. Az első kép kiolvasása is ezt mutatta.
Majd jött a reset, amit az áramtalanító kapcsolóval könnyen ki lehetett vitelezni. A második teszten lehet látni, hogy a TRA elindul felfelé, majd a harmadik grafikonon szépen beáll egy új értékre. FRA maradt nulla.
Az második grafikon végén volt egy lambda integráló hibaüzenet, de a törlés után már nem jött elő.
Ha az időjárás engedi megyünk egy kört és utána újra megnézzük a helyzetet.