Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
A nyári nagy túrára készülődvén eszembe jutott, hogy jó lenne, ha ki tudnám olvasni a komp adatait. Némi érdeklődés után Liquid Cartárs hívta fel a figyelmemet a csatlakozóra és a hozzá tartozó átalakítóra. Elvileg a kettőt összedugva megvan az összeköttetés a laptop USB aljazata és a Pók három pólusú csatlakozója között.
A Cartárs meg is rendelte nekem a cuccot, már csak meg kell várni, amíg megjön.
Előkerestem a tavalyról maradt angol bőrápoló cuccot, majd 1 sör egyenértékű fizikai munkával bedörzsöltem az üléseket. Szépek lettek, remélem holnapra teljesen beissza, mert ha nem esik, reggel megyünk melóba.
Már csak a gumik leápolása maradt, a már régóta a polcon lévő cuccal. A képeken látható a különbség.
Majd bevetettem a tegnapelőtt szerzett vegyszereket.
A tisztító folyadékkal először befújtam a vásznat, majd egy kefével beledörzsöltem. Jó habos lett, a habot simán vízzel le lehetett öblíteni. Kb. negyedszerre sikerült elérnem, hogy többet nem habzott a víz. Majd hagytam, hogy megszáradjon a napon.
Miután megszáradt, csak be kellett fújni az impregnáló szerrel. Mint a szivacs, úgy itta be a tető. A teljes flakon elfogyott.
Szerintem szebb lett, mint tavaly. Akkor nem volt tisztító szerem, csak lefújtam az impregnálóval.
Egyenlőre a hétre ennyi...
Várpalotáról hazafelé túlléptük a 10.000-dik közös km-t.
A költségről csak annyit, hogy ma túlléptük azt az összeget is, amit csak 7 számjeggyel lehet leírni. Az üzemanyag még erre jön...
Egyetlen racionális érv sem szól mellette, mégis csak imádni lehet!
Történt, hogy a féltengely kiszerelése közben a Mester egy laza mozdulattal eltörte az egyik gömbfej csavarját. A laza mozdulatot szó szerint kell érteni, erőről szó sem volt. Természetesen még a gyári eredeti volt. A törésnél mintha anyaghiba lenne, el sem tudom képzelni, hogy mi lett volna, ha ez menet közben törik el...
Szerencsére sikerült gyorsan rendelni, de ha már az egyik cserés, akkor kettőt.
Kép 1: Itt törött le a csavar (a tavaly téli festés során nem szedtem szét, kár)
Kép 2: Az eredeti páros
Kép 3: Megjöttek az újak
Kép 4: Immáron az újak kerülnek be.
Kép 5: A végső mozzanat, a futómű állítása
Most gyakorlatilag a kerékagy és a kerékcsapágy kivételével minden új az első futóműben.
Kép 1: Eredeti állapot. Jól látni, hogy a balansztengely tömítésénél szivárog az olaj, innen származik a motorblokkot összemaszatoló olaj.
Kép 2: Az új tömítések.
Kép 3: Itt szivárog
Kép 4: A régi főtengely szimmering.
Kép 5: Szerelés közben
Kép 6: Új tömítésekkel
Kép 1: Még a gyári Valeo kuplungot találtuk a kocsiban, futott: 142.100 km-t
Kép 2: Az idegen test nyomai a szerkezeten. A kuplungból sem hiányzik semmi. Ha ezek a nyomok nem lennének nem is cserélném ki, mert nincs elkopva. A karistolások viszont gyanúsak. Fő az üzembiztonság, tehát csere.
Kép 3: A kiszerelt tárcsa, több kopásra számítottam.
Kép 4: A visszaszerelt lendkerék.
Kép 5: Az új szett a Valeo-tól, a régi is ilyen volt. Remélem legalább ugyanennyit el is megy.
Kép 6: A régi és az új tárcsa.
Kép 7: Az új kuplung a helyére került.
A működésben különbséget egy ponton érezni, induláskor. A csúsztatás végén lágyabban rögzül a kapcsolat. Jó lenne, ha már többé nem kellene cserélni…
Már régóta gondok vannak a váltóval. Mióta megvan szivárog. Mivel a javítás többe lett volna, mint ez az újabb Phontól, ezért került bele. A régi megmarad tartaléknak, ha lesz időm szétszedem és letömítem. Józska bá szerint nincs benne semmi buktató, célszerszám sem kell, egyszerűen szerelhető.
Kép 1 : A régi váltó
Kép 2: Nemrégiben valami el volt szabadulva a kuplungházban, mert friss karcolások vannak a váltóházon. Hiányzó résznek nyomát nem találtuk, a keringő darab és a forrása nem lett meg.
Kép 3: A kivett és a beszerelendő váltó
Kép 4: Lassan átkerülnek a "sallangok" a beépítendő új váltóra. (pl. gumiharang)
Kép 5: Még mindig folyik valami a beépítendő váltóból. Mintha víz és olaj keveréke lenne.
Kép 6: Már a helyén, de még nincs összecsavarozva
Kép 7: Az új helyén a cseredarab (65 ezret futott autóból származik)
Kép 8: Miután teljesen ki lett eresztve a régi lötty az új váltóból, következett a feltöltés friss olajjal.
+1: A Mesterek munkában
Az összes fokozatot szépen veszi, semmi különbséges sem lehet észrevenni az eredetihez képest. A váltó olajfolyás ezennel megszüntetve.
Ma megejtettük a felújítás terv utolsó elemét, melynek során:
- váltócsere egy nem folyatósra,
- kuplungcsere,
- főtengely szimering csere,
- balansztengely szimering cserelett végrehajtva.
A terven felül még:
- kormányösszekötő gömbbej csere,
- futómű állítás,
- ékszíj csendesítés,
- nosztalgia Zsiguliba ülés,
- 147 ajtózás hibakeresés
is történt a nap során.
Mindez természetesen a Csörgő Autószerviz közreműködésével.
Képeken: előtte - közben - utána + Zsiguliban
Kisütött a nap és 20 fok felett volt, így ma ismét kocsikáztunk egy kicsit. Menet közben 638 napi együttélés után elértük a 143.000. km-t.
Holnap megyünk Csörihez és gyakorlatilag befejezzük az újjáépítést. Kap két új balansztengely és egy főtengely szimeringet, hogy ne szivárogjon a motorolaj, és kap egy tömített csereváltót, hogy onnan se csepegjen az olaj.
Ha már le lesz véve a váltó minden valószínűség szerint kap egy új kuplungszettet is. Hacsak a régi nem lesz 143e km után feltűnően jó állapotban.
Bekerült a 156-ban is remekül szolgáló Hifonics végfok az autóba. A kalaptartó aljára tettem négy csavarral, mint anno a 156 Sedanban. A tápkábel egyenesen a végfokra csatlakozik, a kondenzátornak még várnia kell a polcon. A négy csatornából egyenlőre kettő terheletlenül pihenőre van fogva. Az ajtókba később beköltöző Focal szett lesz rákötve. A másik két csatorna hídban megy a JBL ládára.
Ideiglenesen a síalagúton keresztül bekötöttem a végfokhoz tartozó vezetékes hangerő szabályozót is, hogy a sokféle műsorforráshoz be lehessen állítani a mélyek arányát.
A ládát jobb híján egy spaniferrel rögzítettem. Tervezem egy másik láda készítését, amiben előre, a ferde előlapon lesz a hangszóró, hogy a síalagútba szólhasson.