Piritu - 1.000.000 - főkép
>> EgyébAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2011-03-29

Első nagy túránk Párduccal a Fekete Erdőbe vezetett. Az idő szép, nyakunkba (pontosabban kerekeink alá) vettük a tájat és elindultunk megkeresni a Duna eredetét.
Már régebbről tudtam, hogy a helyzet nem annyira egyértelmű. de kezdjük az elején:
1. kép: A hivatalos Forrás egy kastély parkjában található. Kicsit más, mint a megszokott, a medencében tör fel a víz és a túlfolyón át távozik.
2-3. kép: Majd a kis tetős épületnél érkezik meg kb. 50 méteres útja után a Donaueschingen előtt találkozó a Brigach és Breg folyók vizébe. Innentől Duna a Duna.
4-5-6. kép: A két folyón visszafelé haladva egy gazdaság udvarán megtalálható a Brigach forrás. Ezt is Duna-forrásként tartják számon.
7-8-9-10. kép: Kicsit távolabb egy Kolmenhof nevű gazdaság udvarán megleltük a másik hivatalos forrást, a Breg forrását.
11.kép: Egyesek szerint a Duna a Brigach és Breg összefolyásától számít Donaueschingen előtt, tehát ott is van egy kezdet.
Egyenlőre ennyi, több forrásról a helybeliek sem tudnak....
Még egy fontos információ: Donaueschingenben készítik a Fürstenberg sört, aki teheti kóstolja meg, mert a Duna vizéből van.

 
>> Tuning és extraAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2011-03-25

Mint az előbb leírtam, a CAN adapter próbájához ideiglenesen beraktam a 156-ból maradt Blaupunkt rádiót. Bár ne tettem volna...
Elsőre nem is szólt, mert a végfok szoftveresen ki volt kapcsolva, de aztán rájöttem és megszólalt. Azóta is fülig ér a szám, ha visszagondolok...
Röviden, még ezzel az átlagos autórádióval, erősítő nélkül és az eredeti "made in china" feliratú hangszórókkal is más dimenziók nyíltak meg. Pl. megjöttek a magasak, amit eddig nagyon hiányoltam. Az egész hangzás sokkal könnyedebb lett.
Mi lesz itt, ha normális hangszóró/erősítő is lesz benne? Szép zenét lehet majd csinálni...
Hogy miért nem jött meg a keret? (Hétfőre ígérték.) Most a jövő heti úton még hallgatnom kell a gyári cuccot és minden hibája bosszantani fog.
Mert most már tudom, hogy milyen gagyi a gyári rádió. Nagyon. :-((

 
>> Tuning és extraAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2011-03-25

Megjött a CAN illesztő egység. Mivel a 2DIN-1DIN keret még nem jött meg, csak próbából dugtuk össze a csatlakozókat, remekül működik. Egyes funkciókhoz még kábelt kell készíteni (sebességfüggő hangerő, telefon, stb.), az alap kormánygombok prímán működnek. Még az is lehet, hogy a Blu&Me mégse megy a levesbe, mivel rádugható a rádióra kihangosítónak jó lesz.
Két darabból áll, az egyik a CATSAR002 illesztő, a másik egy egyszerű csatlakozó a Blau rádió felé. Rádió cserekor ez a kábel cserélendő.
A bekötési útmutató elég egyszerű. Érdekes, hogy a csomagban adott használati utasításban nem voltak megadva a színek jelentése, szerencsére itt megvan.

 
>> EseményAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2011-03-22

Némi kerülővel ma ismét az Üvegtigris felé vitt az utunk.
A büfé elé beállva kit látnak szemeim? Szarvas József (Cingár) és Reviczky Gábor (Gaben) társalog ott kedélyesen. Rögtön beugrottak a film érintett jelenetei.
Gyors üdvözlés és gratuláció után az elmaradhatatlan fénykép. Láthatóan már hozzá vannak szokva az Üvegtigris őrültekhez. Jó arcok, feldobták a napomat.

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2011-03-22

Ma sikerült beszereznem két nagyon fontos alkatrészt Phontól. Egy ellensúlyt, ami ugyan kissé rozsdás, de a gumírozása sokkal jobb állapotban van. Drótkefe és festés várja.

Egy hátsó fékerő szabályozót, ami szintén kissé rozsdás. A felfogató lemeze viszont nagyságrendileg jobb állapotban van az enyémnél. Drótkefe és festés várja, és végre szétszedhetem, hogy hogyan működik.

 
>> EgyébAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2011-03-20

A magas sugárzó sűrű rácsát az első képen, a jobb oldali résszel kezdjük. Két pattintó van, könnyen kijön, ha csavarhúzóval finoman aláfeszítünk.
A "hátsó" fele egy kis kampóval van rögzítve, simán kiakasztható. Ezek után már csak a csatit kell kihúzni. Egy kis pöcköt kell benyomni, hogy kijöjjön.

 
>> SzervizAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2011-03-20

1. A kilincs alatti kupakot pattintsuk ki. Az alatta lévő imbusz csavart tekerjük ki. A kilincs marad a helyén!! A műanyagot ne próbáljuk meg kivenni, mert nem lehet!
2. Könyöklőben a gumi betét alatt lévő csavart kiteker. Hátsó felét feszítve műanyag betétet kipattint. Kapcsolóról csatit lehúz.
3. Két imbuszt kiteker.
4. Ajtó alján 3 db csavart kitekerni.
5. Ajtóborítás alján lévő lámpát a hátsó felénél kezdve kipattint, csatit lehúz.
- Kép nélkül: tükörnél lévő háromszöget felülről feszítve kipattint. Az alsó része a kárpit mögé van beakasztva.
6. Alulról kezdve a kárpitot lefeszít. Elöl és hátul vannak a patentok. A törés ellen közvetlenül a patentnál a csavarhúzós feszítés segít.
- Kép nélkül: A kilincset belül kissé hátra felé húzva le lehet pattintani.

 
>> Tuning és extraAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2011-03-20

A múlt héten megjöttek a beépítő keretek a hangszórókhoz. Ma nagy levegőt vettem és nekiálltam az első ajtóknak.
A kínai cucctól megint elborzadtam, lesz, ami lesz meg kell szabadulni tőle.
A magas kiszerelése egyszerűbb, mint gondoltam. A hangváltó a hangszórón van egy elkó formájában. Az igazi gáz az, hogy nem sikerült megtalálnom, hogy hogy ágazik el a vezeték. Ha meglett volna, oda tettem volna a hangváltót. Újra kell kábelezni, amit ugye az ajtóátvezető nehezít meg. Üres csatlakozó van benne. Nincs mese profival kell bekábeleztetnem.
A fekete leves ekkor jött. A Focal - ami már a szívemhez nőtt és szeretném megtartani - nem fér be a helyére. A hangszóró mögötti vaslemeztől (8. kép) nem fér el a mágnese. Nem hiányzik sok, csak pár mm. Esetleg, ha az alsó rögzítő csavart egy kicsit megbuherálom és akkor a lemez hátrébb kerül...
Szóval visszaraktam mindent.

 
>> EseményAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2011-03-19

Résztvevők:
- Halesz
- Bazsi
- G-Mann
- Tomek
- Tibooo
- Csöri
- Csöri édesapja (a sárga Spider tulajdonosa)
és én
Rövid időre Zsolti is megjelent, de vele nem tudtam beszélgetni.

 
>> SzervizAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2011-03-16

A szervizlátogatás előtt felraktuk a gyárilag a kocsihoz adott (Michelin Primacy 225/50*17 98W) nyári tappancsokat.
km óra állás: 4.920
A mai 160 km után (napsütés és eső is volt) teljesen meg vagyok elégedve velük.