Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
Ha már megvan az útvonal járható a "hagyományos" offline navi is.
Az évek hosszú során csak jó tapasztalataim voltak az iGO-val ahol a kulcs a friss térkép.
Szóval az adatboltból letöltöttem a 2020 negyedik negyedévit.
Következő lépés a megszerkesztett útvonal Excelből az iGO számára is érthető térkép pontokat varázsolni. Ennek legegyszerűbb módja a saját POI-k definiálása.
Célszerű a POI-kat valahogy sorszámozni hogy később tudjuk hogy milyen sorrendben érinteni őket. A táblázatomban a nevüket két számmal kezdem, az első az adott nap sorszáma, a második az aznapi sorszám. Az 1-es képen a 9. nap helyei.
Aki szeret pötyögni a navin az manuálisan, egyesével is beírhatja őket, de egyszerűbb út is van.
Az iGO hosszas tanulmányozása után arra jutottam hogy a kml kiterjesztésű fájlokat is tudja fogadni. Ha ebben a formátumba tudom tenni a pontokat akkor megemészti.
Sikerült találni egy oldalt, ahol a szükséges konverzió elvégezhető.
Nem kell semmi mást tenni mint az oldal által adott Excel táblázatba a szükséges információkat átmásolni. (2. kép) Az alsó fület célszerű úgy elnevezni hogy később azonosítani tudjuk a naviban. Több munkalap is lehet, egy lapon max 200 pont lehet. A munkalapokat később név alapján lehet megkülönböztetni.
Ezt a táblázatot (3.kép) az oldalra fel lehet tölteni (Browse) és tesztelni lehet hogy nem rontottuk-e el valamit. Ha nem, akkor újra feltöltve konvertálható. (View on Google Eart) Nem kell hozzá a Google Eart, mert a nyitás előtt a fájl menthető, nekünk ez kell.
A letöltött fájl átnevezhető és ezen a néven fogjuk megtalálni a POI-k közt.
A kapott kml fájlt be kell másolni a navigációba az iGO/content/userdata/poi könyvtárba (4.kép)
Figyelem! A másolás előtt minden fájlt ki kell törölni a könyvtárból! A program az induláskor ezeket újra építi, a hiányzó fájlok késztetik arra hogy feldolgozza a kml fájlt. Ha nem töröljük, akkor nem jelennek meg az új pontok.
A törléssel a programban tárolt saját POI-k elvesznek!
Indítás után már csak a POI-kat sorra véve fel kell építeni az útvonalat, amit útvonalként el is lehet menteni. A mentési névnek az adott nap sorszámát szoktam adni. Így tuti hogy mindig arra megy, reggel csak be kell tölteni az útvonalat sorszám szerint.
Az útvonalon rögzíthető pontok (POI) száma korlátlan.
Már csak végig kell menni az útvonalon :-)
Sikerült Pfizer oltást kapni amit az olaszok elismernek, úgyhogy készülünk a nyárra.
A terv egy észak olasz túra a hegyekben. 11 nap, 3400 km...
Azt szeretném elmesélni hogy hogyan történik a tervezés.
Első lépés a program kitalálása, hová megyünk és hány napra. Az idén három szállással, három várossal terveztem: Aosta, Livigno, Malcesine. (Ez eddig több heti álmodozás, térképnézegetés, hágólista böngészés, látnivaló keresés.)
Második lépés a program kitalálása, illetve az egyes helyszínek pontos helyének (koordinátáinak) meghatározása. (Szintén sok heti mérlegelés eredménye, mert elsőre túl sok mindent akar az ember. Egyszerűen nem fér bele a napba, túl sok látnivaló vagy csak az utcakép alapján járhatatlan az út arrafelé.) A google térkép sokat segít, mert az adott pontra jobb gombbal kattintva kiírja a koordinátát. Az egészet egy Excel táblába lehet tenni. Az Excel azért is jó mert az adott ponthoz a táblázatban be lehet linkelni az információkat.
Még egy tipp: ha az ember letölti a mobiljára a "Fuel Flash" alkalmazást akkor élő adatokat lát az üzemanyag árakról. A menetvonalat ismerve lehet tudni hogy hol kell tankolni, a program segít a környéken olcsó kutat keresni. Nagy valószínűséggel ami most olcsóbb az a nyáron is az lesz, innentől a kút is betervezhetős a menetvonalba, Excelbe.
A fenti infók alapján már tervezhető a menetvonal, a távolságok és a menetidő - 1.kép
Jelenleg a 14. változatnál tart a táblázatom.
A google sokat segít, egy tavaly előtti menetvonal térképe
Az így létrehozott térkép a google-ba bejelentkezve közvetlenül elküldhető (2.kép) a bejelentkezésnek megfelelő google szközre (telefon, tablet) csak oda is ezzel a felhasználóval kell bejelentkezni.
Az eszközön a kapott linket megnyitva lehetőség van a menetvonalhoz tartozó térkép letöltésére. Célszerű megejteni, mert így menet közben nincs nagy adatforgalom.
Tavaly a túrán így jártam el de a tapasztalatok nem voltak túl rózsásak. Sőt a korábbi tesztút se mutatott jobb eredményt :-)
A legnagyobb gondom, hogy minden indításkor újra tervezi az útvonalat, így sose lehetsz biztos abban hogy tényleg arra mész, mint ahogy tervezted. Hogy miért tér el a tegnapitól nem nagyon lehet tudni. Főleg ha nincs netkapcsolat...
Ja, és max 10 pontot tud tervezni, így a Garda tó melletti hágóvadászat csak két térképre fér fel...
Szóval az idén nem ez lesz a járható út...
Kabriós oldalakon böngészve rátaláltam egy műanyag ablak polírozó szerre a Sonax-tól.
Némi keresés után találtam itthon is forgalmazót és rendeltem egyet.
A hátsó ablak a Pókhoz képest - jó állapotnak örvend, de a szélét valami megfogta (2. kép). Reményeim szerint ez a cucc újra ép ablakot tud belőle varázsolni.
Nem tud (3.kép).
Próbáltam kézzel dörzsölni, majd a múltkor vett polírgéppel, de igazából semmi. A tiszta részből a karcok egy része eltűnt, de a szélével nem tudott mit kezdeni.
Legalább megpróbáltam...
- tankolások száma: 109 (ebből egy a vételkori teletank)
- km óra állás: 61.498 km
- életkor: 625 nap
- össz. menetidő: 898,36 óra (36,64 nap!)
- átlagsebesség: 68 km/ó
- tankolt üzemanyag: 4.631,53 liter, ebből 55,69 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 7,44 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 29,63 Ft/km
- átlagos napi futás: 98,40 km/nap
- mozgásban töltött idő: 5,99 %
Mivel a TV műsorok egyre kevésbé nézhetőek ezért a youtube a fő műsorforrás. Az Utravelók-at néztem éppen amikor feldobta ezt a videót.
Másnap mentünk az Aldiba és volt éppen ez a cucc, vettem. Egy próbát megér, főleg hogy nincs is sok karc a kocsin csak egy kicsit frissíteni kellene...
Tegnap meg ez akadt az utamba. Ma meg az obi ahol egy nagyon hasonlót árulnak.
Velem jött.
Csináltam egy tesztet a csomagtartó fedélen. Működik - 4. kép
Végigmentem az egész autón. Csini lett :-)
A hosszabbítóval sikerült leszabnom az ablaktörlőről a vízcsövet, úgyhogy a napot annak a visszaragasztásával zártam. Sikerült.
Régóta bosszant hogy a navit (tabletet) az ablakra kell cuppantani. Nagyon messze van, nem lehet elérni menet közben.
Először szóba jött egy kihajtható 7"-os rádió is, de erről a vonalról egyenlőre letettem mert nagyon lent van.
Ősz óta körvonalazódik egy lehetséges megoldás, amihez először is be kellett szereznem pár légbeömlőt hogy ne az eredetiket kelljen szétfúrnom.
Ma összeállt a kísérleti példány, már csak le kell gyártani laposvasból amit most hilti szalagból csináltam. Meg le kell festeni hogy ne tükröződjön a szélvédőn.
Szóval egy légbeőmlőt feláldoztam és egy L idomot csavaroztam rá. (2-3-4. kép)
A forgathatósága így megszűnt de nyitható-zárható.
Ezután sok-sok próba után kialakítottam a szalagból egy felső tartóformát. (5-6. kép)
A műanyag kárpitszerelőkkel sikerül annyira felemelnem a konzolt hogy a szalag becsúszik. Olyan hosszú hogy belül kiér a légbeömlő feletti perem alá és fincsin beszorul. Az utolsó képen látni a kivett légbeömlő feletti részt, ott jön előre a szalag alsó része és elől a felső perem alatt ér véget.
Már csak a két tartót rá kell csavarozni a gyári fél tablettartóra.
A tesztkör után véglegesítem a rendszert, remélem holnap jó idő lesz hozzá.
621 km után bekanyarodtam Sümegen a benzinkútra és teletöltöttem PHuBi-t.
45,7 liter benzin fért bele ami 7,36 liter/100km-nek felel meg :-)
Km óra állás: 83.556 km
Együtt megtett út: 28.056 km
Együtt töltött idő: 1.330 nap
Tankolt üzemanyag: 2.246,42 liter (ebből 57,36 liter a vásárláskori teletank)
Átlagfogyasztás: 7,80 liter/100 km
Átlagos benzinköltség: 31,00 Ft/km
Napi átlagos futás: 21,09 km/nap
Összes költség: 172,93 Ft/ km + benzin
Megvolt a 60 ezres szerviz. 30-án reggel otthagytam Győrben Riegleréknél Júliát és 31-én reggel mentem érte.
A menü:
- fékolajcsere
- motorolaj és szűrőcsere
- gyertyacsere
- hosszbordás csere
- levegőszűrő
- pollenszűrő
A költség a 2021 januári átlagos bruttó kereset 49,7%-a.
Hazafelé vígan faltuk a km-eket :-)
Naposra fordult az idő, úgyhogy szokásunkhoz híven megkerültük a Balaton.
Indulás előtt teletankoltunk, így 82.935 lesz az idei kezdőpont üzemanyag szempontjából.
Ma 1.324 napja van nálunk PHuBi és tankolásig 27.435 km-t tettünk meg együtt. Összesen 2.200,72 liter benzint töltöttem bele 873.956 Ft értékben.
Szóval a Tour de Balaton.
Badacsonynál mentünk fel a 71-es útra és a szokásos menetrenddel ellentétesen kerültünk. Tihany előtt nyitottuk a tetőt, majd felmentünk a visszhang dombra.
Innen Füred volt a következő állomás ahol a Halászkertben megvettük az ebédet, amit visszavittünk az Ötvös Csöpi emlékpontra és ott jóízűen elfogyasztottunk.
Innen megkerültük a Balcsi északi végét és ellátogattunk a balatonvilágosi kilátópontra, ahol tavaly év végén is voltunk.
Többet már nem álltunk meg.
Siófok (itt nagyon sokan voltak a kikötőnél ezért nem álltunk meg), Fonyód, Keszthely, Ederics, Sümeg (nem sokkal utána csuktuk a tetőt), Sárvár és a garázs.
363,4 km-t mentünk a tankolás után, előtte még 3-at. PHuBi kitűnően működött. Érzésre rugalmasabb lett a motor, a vezérlésváltás után meg még vadabb. Eddig nem volt ennyire érezhető a váltás. Annyira tetszett a dolog hogy egyszer sikerült leszabályozásig elforgatnom. A sebességfokozatot nem írhatom le, mert az vádemelési alap lenne :-)
Az igazi teszt a hazaérkezés után két órával történt.
Olajszint ellenőrzés...
...és nem fogyott semmi!
Érdemes volt dolgozni!
Kétféle ablakemelővel gyártották a 916 GVT/Spider modelleket. A váltás a 2002-es facelifttel jött. Könnyű megkülönböztetni őket:
- A korábbiakkal az ajtó nyitásakor az üveg mozdulatlan marad. (Gyári szám: DS-71730232, SN-71730233)
- A fecliftes nyitáskor annyira lehúzza az ablakot hogy ne tudjon a gumikéderre tapadni. (Gyári szám: DS-60667936, SN-60667937)
A különbség:
- Az újban van egy mikrokapcsoló a szerkezetben, ami külön vezetéken csatlakozik az ajtó elektromos rendszerére,
- Az újban van még egy alu ütköző is, ami a mikrokapcsolót vezérli (2. képen mindkettő látható)
- Más az ablakemelő motor, illetve az áttétel. A régi szegecselve van a mechanikára az új csavarozva. Természetesen a két oldal különbözik egymástól. (3. kép: régebbi jobbos-balos)
Az újabb motor leszerelhető a műanyag áttételről, a régi nem. (4.kép: bal oldalon a régi, jobb oldalon az új) Innen következik hogy más a motor, bár a két oldali motor egyforma. A korábbi verziónál ezzel nem sokra megyünk mert szinte lehetetlen átcserélni, A két áttétel se csereszabatos egymással. (A jobb-bal oldal meg azért nem cserélhető át, mert az ajtóban nincs hely a másik oldalinak.)
- maga a mechanika egyformának tűnik. természetesen a jobbos-balos különbözik.
Tipikus hibák:
- Idővel a mechanikát összetartó tengely préselése kilazulhat (5.kép) vagy maga a tengely elkophat. Mindkét esetben a fogaskoszorút nem tudja "tekerni" a motor és ilyen-olyan zajok hallhatóak. A folyamat a tengely és az ablak megvezetésének zsírzásával lassítható. Maga a kopás egy egyszerű cserével javítható. Az ablakemelok.hu oldalon kapható javító tengely (6. kép) amit be lehet hegeszteni a az eredeti helyére. Csavarozás nem játszik, mert nem fér el.
- Maga a motor/áttétel megy tönkre. Célszerű a teljes áttétel cseréje. A facelifteshez sikerült pár alkatrészt találni (ablakemelőalkatrészek, ablakemelők.hu), de nem ezek mennek tönkre. Nálam a nagy műanyag fogaskerék fogazódott le, olyat nem találtam. A 159 fogaskereke nagyon hasonlít rá, de a külső átmérője nagyobb, be lehet tenni de szorulni fog. Egy ügyes esztergályossal meg lehet próbálni legyártani.
Gyári ablakemelő már nem kapható. Sajnos egyetlen más Alfában sincs ilyen. Aftermarketes emelő létezik (vagy itt), bő 50ezer Ft-tól indul az ára, bár ott se kapunk meg minden alkatrészt, pár dolgot át kell tenni a régiről. Magát a motor/áttétel párost külön nem találtam. Külön cikkszáma sincs, eredetileg is egy cikkszámon futott a teljes ablakemelő rendszer.
Nagy valószínűséggel az új komplett szerkezet berakható a régi helyett. ilyenkor a mikrokapcsolót célszerű leszedni mert nincs hová csatlakoztatni.
Fordítva már nem igaz, mert a mikrokapcsoló nélkül nem működik a vezérlés. Némi mókolással az újra a kapcsoló és az alu pöcök átrakható.
A régi motor némi fúrással felrakható az új szerkezetre. A motor bekötése stimmel, jó irányba fog forogni.
Végezetül a teljes történetem itt található: link
2
602
Fórum
Friss topicok
- Junior (Milano)
- Csevegés (Á la Alfa Rom...
- Alfa történelem, híres ...
- Alfa reklám
- Oldtimer, youngtimer
- Coffee - Minden ami kávé
- MiTo
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Virtuális Romeo
- Giulia