Piritu - 1.000.000 - főkép
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2021-07-17

Km óra állás: 88.995 km
Együtt megtett út: 33.495 km
Együtt töltött idő: 1.434 nap
Tankolt üzemanyag: 2.668,86 liter (ebből 57,36 liter a vásárláskori teletank)
Átlagfogyasztás: 7,80 liter/100 km
Átlagos benzinköltség: 31,96 Ft/km
Napi átlagos futás: 23,36 km/nap
Összes költség: 152,50 Ft/ km

A 2021-es Nagy Túrát 7,81 liter/100km-es átlagfogyasztással zártuk.
A "fuck you covid" túra során fellépett műszaki problémák:
- a dashcam tápvezetéke pár centivel rövid, így nem tudtam használni,
- a vezető ajtó ablaka hátul nem fekszik fel rendesen, süvít a szél. (Bár ez csak akkor hallható ha felhúztuk az ablakot, ha felhúzva csukom be az ajtót nem.) Be kell állítani.
- a leömlő hővédő lemezét tartó egyik csavar elveszett, pótolni kell (hallottam amikor leesett),
- a navi töltője szétesett, de ez menet közben össze lett rakva,
...ennyi :-))))

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2021-07-16

Szóval:
- 11 nap
- 4.411 fénykép és videó
- 3.455 km
- 269,82 liter benzin
- 35 magassági pont, összesen 67.616 méter
- 26 autós magassági pont, összesen 45.259 méter
- 9 gyalogos magassági pont, összesen 22.357 méter
- legmagasabb gyalog: 3.466+1,3 méter Punta Helbronner
- autóval: 2.800 méter Tibet Hütte Stelviopass
- legjelentősebb: 2.758 méter Stelviopass
- Alfa múzeum Arese

Az olasz határon sehol sem kértek semmit, nem is volt ott senki. A szállodák se kértek semmit, mindössze a közös helységekben maszkot kellett hordani.
PHuBi zokszó nélkül teljesítette a távot, olaj 2,5 deci fogyott :-)

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2021-07-14

Reggelre már minden visszaállt a normális kerékvágásba, minden visszakerült a szél előtti helyére. Csak az összegyűjtött olajfa ágak és a kempingben kiteregetett ruhák emlékeztettek a tegnap estére. A reggelit is a teraszon fogyasztottuk el.
Eredetileg egy látnivalókban (pl. Tiziano Madonnája) és hágóban (pl. 1.760m Sella di Razzo) gazdag hegyi utat terveztünk a határ déli oldalán, de másképp döntöttünk.
A vihar elültével tegnap este és ma reggel is nekiugrottunk a netnek hogy milyen idő is lesz arrafelé.
Csomó előrejelzést megnéztünk és mindegyik azt írta, hogy arrafelé pont ilyen idő lesz mint itt volt tegnap este. Nem nagyon volt kedvem viharban szerpentinest játszani, így arra indultunk amerre jöttünk, Prato alla Drava felé. Így ismerős vidéken mentünk nem okozhatott meglepetést az időjárás.
Nos, okozott. A jósolt viharnak semmi nyoma, sőt az eredeti útvonalra - bár errefelé volt - felhőt se mutatott. Az összes időjós bekaphatja!
A határon átkelve az osztrák oldalon benzinkutak sorakoznak arra építve, hogy az olasz benzin drágább. Ahogy láttuk a határ kb. 10 km-es körzetében érdemes tankolni, mert beljebb haladva pár centtel nőnek az árak. Idefelé Lienzben tankoltunk, most itt nem messze a határtól. Pont annyival volt itt olcsóbb amennyit emelkedtek az árak mióta jöttünk.
Idefelé beterveztünk egy mekit Lienzben a benzinkút mellett, de nem voltunk éhesek így nem mentünk be. Most bementünk. Itt kértek először bármit Covid ügyben az utazás során. Hogy ott ehessünk igazolnunk kellett hogy be vagyunk oltva.
Szokás szerint kitérőt tettünk Tarvisio-ba egyet piacozni, ehhez vissza kellett menni olaszba. Az osztrák-olasz határon nem volt senki. Végül csak egy nadrágszíj meg némi babaruha lett a nagy vásárlásbó, de a hangulat miatt megérte.
Szokás szerint a helyi Intersparban televettük a kocsiban még meglévő üres helyeket olasz cuccokkal. Ausztriába visszatérve az autópálya forgalmát leterelték egy szúrópróbás – feltehetőleg - Covid ellenőrzésre. Előlünk egy turistabuszt intettek ki.
Oberwartban szintén megálltunk kajálni, természetesen megint kellett a Covid igazolás.
A magyar határon nem volt senki, az jön be aki akar…

739 km-t jöttünk és majdnem meglett a 90e km mire hazaértünk. Sikerült csupa nyolcas állást is megörökíteni.

Ennyi volt a Nagy Túra 2021, folytatás jövőre, talán már vírusmentesen...

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2021-07-14

Teszteltük a futóművet :-)
A hegyvidéki kocsikázások 6 napja alatt összesen 379db visszafordítós szerpentinkanyart teljesítettünk - ebből csak 82 volt a Stelvio.
Pár térképrészletet mellékeltem, öröm volt hasonló ábrákat látni a navi kijelzőjén is :-)

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2021-07-14

2021 Nagy Túra
- 11 nap
- 4.411 fénykép és videó
- 3.455 km
- 269,82 liter benzin

Részletek később...

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2021-07-13

A szállodába visszatérve felejthetetlen élményben volt részünk.
Lecsapott egy igazi vihar.
Mi a második emeletről néztük végig a mellettünk lévő kemping elpusztítását. Az első 6 képet videóból szedtem ki, sajnos ide nem lehet feltölteni.
A szél minden IS vitt, székeket, asztalokat, sátrat, motorcsónakot, több száz éves olajfák ágait és az egyik lakókocsi tetőablakát is.
Természetesen mindenük elázott a sátorlakóknak. Volt aki szemeteszsákot vett fel a végén.
PHuBi a vihart a szálloda épületének szélárnyékában két olajfa alatt töltötte, így sérülés nélkül megúszta. Nem úgy a parkoló szélén álló VW busz, ami az udvar összes kellékét megkapta az oldalába.
A főút tele volt a tetőkről lesodort cserepek darabjaival. (12.kép)
Az éttermet is lebontotta a szél. Benyomta a polikarbonát falat és vitt mindent asztalostól, székestől, padostól, terítőstől, tányérastól. Alig ismertünk rá a helyre úgy át volt rendezve. Amikor mentünk épp összesöpörték a terítékeket és közölték hogy itt ma nem lesz vacsora.
Végül meglátogattuk a helyi vegyesboltot és hideget vacsoráztunk a szobában...

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2021-07-13

Körbe autóztuk a Garda tavat. Egy napnyi, pontosabban 157 km autózás a tó körül. Rengeteg látnivaló.
Reggeli után elindultunk körbe. A másik oldalon a "Stella della forra" volt az eredeti cél, mert 2019-ben nagyon emlékezetes volt, de most le van zárva. A terelőúton mentünk fel, ami a szűk részeket leszámítva majdnem olyan látványos mint az eredeti.
Fentről látni az egész tavat. A falucskában át tudtuk érezni a helyi buszsofőrök helyzetét... (6.kép)
A tó északi végén (Riva del Garda) kerestünk egy mélygarázst és elindultunk felfedezni a nyaralóhelyet.
A sétát egy könnyű ebéddel fűszereztük, semmi komoly a fő étkezést estére tartogattuk.
Lehet hogy jobb lett volna nem így tenni, de a képek miatt ez egy másik történet...

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2021-07-12

A mai nap a tömegről szólt...
Célba vettük Veronát, de előtte egy kicsit shoppingoltunk a Grand' Affi Shopping Center-ben, amit idefelé találtunk tankoláskor. Csak a leendő unokánk kapott cuccokat :-)
Aztán jött egy kis filozofálás tankolás ügyben. A mobil app segítségével (Fuel Flash) még itthon találtam egy olcsóbb kutat. A gond csak az volt hogy önkiszolgáló és nem volt idő a tanulmányozásra, úgyhogy bedobtam egy ötvenest és beletöltöttem PHuBi-ba 31,47 litert. A városból kifelé még 15 Eurót dobtam be, mert olcsóbb kutat sehol sem láttunk, sajnos a kártyás fizetést nem sikerült kibogoznom úgyhogy nem lett tele.
Első úticélunk a Verona Castel San Pietro (45.447748, 11.002948) volt, furcsa volt hogy a palotához fel lehet menni kocsival, de lehet. A kilátás Veronára csodálatos.
Innen az aréna melletti mélygarázsba mentünk (45.436622, 10.991730) ahonnan pár perces sétával elértük az ókori színházat.
Bemenni sajnos nem lehetett mert éppen az opera fesztivál zajlik és a belseje most egy színpad.
Megebédeltünk az aréna melletti téren, majd körbesétáltuk a színházat és még vagy egy órát mászkáltunk a városban. A klasszikus erkély most kimaradt, mert még 2015-ben jártunk ott a Párduccal.
Sok látnivaló van, viszont feltűnően kevés volt a turista.
Innen Sirmione felé vettük az irányt egy kis sétára az óvárosban. Néhány kör után egy éppen távozó autó helyén elég közel sikerült parkolót találni a bejárathoz.
No, itt már volt tömeg - ami zavaróan furcsa volt - így egy kiadós séta után visszamentünk a szállodába.
338 fénykép és 145 km a mai nap mérlege.

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2021-07-11

A mai program eredetileg holnapra volt betervezve, de az időjárás előrejelzés szerint ma nem lesz olyan meleg mint holnap, így előre hoztuk.
A körbe nem a 2.000 méter feletti helyeket terveztem be, azok nagy részét két éve már bejártuk, hanem a "közelben" lévő pontokat hogy minél többet láthassunk a tájból.
263 km - 5 és fél óra tiszta menetidő - 13 magassági pont - 512 fénykép

- 287m Passo S. Giovanni
- 1.255m Passo Bordala
- Castel Beseno - a terv szerint bementünk volna, de a parkolótól még sokat kellett volna menni felfelé gyalog, így nem fért bele a napba, csak pár kép a kilátással. Amúgy is kezdett meleg lenni. A hegyről lefelé egy hatalmas szőlőhegyen mentünk, rengeteg kis borászattal és szőlőlugassal.
- 1.610m Passo Coe
- kezdett nagyon meleg lenni, így egy hegyi fogadónál megálltunk egy jégkrém erejéig,
- 1.691m Rifugio Valbona - itt egy motoros banda sörözős bulijába cseppentünk, a DJ a pavilonjából éppen AD/DC-t nyomatott - a betervezett kávét a banda emelkedett hangulatrára tekintettel kihagytuk.
- 1.782m Valbona Pass
- 1.496m Bocchetta degli Alpini - az útlezárás miatt elmaradt, visszafordulva újra megmásztuk:
- 1.610m Passo Coe
- 1.341m Sommo-Pass
- 1.083m Valico della Fricca
- 1.290m Passo del Cost
- 1.402m Passo Vezzena
- megéheztünk, így itt jött egy ebéd egy hegyi fogadóban
- 1.261m Kaiserjägerstraße - maga a pont nincs jelölve, mondjuk nem is nagyon van hely megállni fényképezni. Az út félelmetes és csodás. Csodás a táj, az út vonalvezetése, de sok helyen csak egy sávos. A zabszem végig ott volt azon a bizonyos helyen hogy mi lesz ha jönnek szembe. Páran jöttek, megoldottuk a helyzetet.
- 1.650m Monde Bondone - no ide olyan szerpentin megy fel amit bárki megirigyelhet. Nem beszélve a fékeket is próbára tevő hosszú, viszonlag meredek szakaszokról. A motorfék 3-ban kevés vot...
- 584m Passo San Udalrico

Napközben ma is zárni kellett a tetőt hogy a nap ellen védve legyünk, de mehettünk lehúzott ablakkal klíma nélkül.

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2021-07-10

A képek...