Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
Kabriós oldalakon böngészve rátaláltam egy műanyag ablak polírozó szerre a Sonax-tól.
Némi keresés után találtam itthon is forgalmazót és rendeltem egyet.
A hátsó ablak a Pókhoz képest - jó állapotnak örvend, de a szélét valami megfogta (2. kép). Reményeim szerint ez a cucc újra ép ablakot tud belőle varázsolni.
Nem tud (3.kép).
Próbáltam kézzel dörzsölni, majd a múltkor vett polírgéppel, de igazából semmi. A tiszta részből a karcok egy része eltűnt, de a szélével nem tudott mit kezdeni.
Legalább megpróbáltam...
- tankolások száma: 109 (ebből egy a vételkori teletank)
- km óra állás: 61.498 km
- életkor: 625 nap
- össz. menetidő: 898,36 óra (36,64 nap!)
- átlagsebesség: 68 km/ó
- tankolt üzemanyag: 4.631,53 liter, ebből 55,69 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 7,44 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 29,63 Ft/km
- átlagos napi futás: 98,40 km/nap
- mozgásban töltött idő: 5,99 %
Mivel a TV műsorok egyre kevésbé nézhetőek ezért a youtube a fő műsorforrás. Az Utravelók-at néztem éppen amikor feldobta ezt a videót.
Másnap mentünk az Aldiba és volt éppen ez a cucc, vettem. Egy próbát megér, főleg hogy nincs is sok karc a kocsin csak egy kicsit frissíteni kellene...
Tegnap meg ez akadt az utamba. Ma meg az obi ahol egy nagyon hasonlót árulnak.
Velem jött.
Csináltam egy tesztet a csomagtartó fedélen. Működik - 4. kép
Végigmentem az egész autón. Csini lett :-)
A hosszabbítóval sikerült leszabnom az ablaktörlőről a vízcsövet, úgyhogy a napot annak a visszaragasztásával zártam. Sikerült.
Régóta bosszant hogy a navit (tabletet) az ablakra kell cuppantani. Nagyon messze van, nem lehet elérni menet közben.
Először szóba jött egy kihajtható 7"-os rádió is, de erről a vonalról egyenlőre letettem mert nagyon lent van.
Ősz óta körvonalazódik egy lehetséges megoldás, amihez először is be kellett szereznem pár légbeömlőt hogy ne az eredetiket kelljen szétfúrnom.
Ma összeállt a kísérleti példány, már csak le kell gyártani laposvasból amit most hilti szalagból csináltam. Meg le kell festeni hogy ne tükröződjön a szélvédőn.
Szóval egy légbeőmlőt feláldoztam és egy L idomot csavaroztam rá. (2-3-4. kép)
A forgathatósága így megszűnt de nyitható-zárható.
Ezután sok-sok próba után kialakítottam a szalagból egy felső tartóformát. (5-6. kép)
A műanyag kárpitszerelőkkel sikerül annyira felemelnem a konzolt hogy a szalag becsúszik. Olyan hosszú hogy belül kiér a légbeömlő feletti perem alá és fincsin beszorul. Az utolsó képen látni a kivett légbeömlő feletti részt, ott jön előre a szalag alsó része és elől a felső perem alatt ér véget.
Már csak a két tartót rá kell csavarozni a gyári fél tablettartóra.
A tesztkör után véglegesítem a rendszert, remélem holnap jó idő lesz hozzá.
621 km után bekanyarodtam Sümegen a benzinkútra és teletöltöttem PHuBi-t.
45,7 liter benzin fért bele ami 7,36 liter/100km-nek felel meg :-)
Km óra állás: 83.556 km
Együtt megtett út: 28.056 km
Együtt töltött idő: 1.330 nap
Tankolt üzemanyag: 2.246,42 liter (ebből 57,36 liter a vásárláskori teletank)
Átlagfogyasztás: 7,80 liter/100 km
Átlagos benzinköltség: 31,00 Ft/km
Napi átlagos futás: 21,09 km/nap
Összes költség: 172,93 Ft/ km + benzin
Megvolt a 60 ezres szerviz. 30-án reggel otthagytam Győrben Riegleréknél Júliát és 31-én reggel mentem érte.
A menü:
- fékolajcsere
- motorolaj és szűrőcsere
- gyertyacsere
- hosszbordás csere
- levegőszűrő
- pollenszűrő
A költség a 2021 januári átlagos bruttó kereset 49,7%-a.
Hazafelé vígan faltuk a km-eket :-)
Naposra fordult az idő, úgyhogy szokásunkhoz híven megkerültük a Balaton.
Indulás előtt teletankoltunk, így 82.935 lesz az idei kezdőpont üzemanyag szempontjából.
Ma 1.324 napja van nálunk PHuBi és tankolásig 27.435 km-t tettünk meg együtt. Összesen 2.200,72 liter benzint töltöttem bele 873.956 Ft értékben.
Szóval a Tour de Balaton.
Badacsonynál mentünk fel a 71-es útra és a szokásos menetrenddel ellentétesen kerültünk. Tihany előtt nyitottuk a tetőt, majd felmentünk a visszhang dombra.
Innen Füred volt a következő állomás ahol a Halászkertben megvettük az ebédet, amit visszavittünk az Ötvös Csöpi emlékpontra és ott jóízűen elfogyasztottunk.
Innen megkerültük a Balcsi északi végét és ellátogattunk a balatonvilágosi kilátópontra, ahol tavaly év végén is voltunk.
Többet már nem álltunk meg.
Siófok (itt nagyon sokan voltak a kikötőnél ezért nem álltunk meg), Fonyód, Keszthely, Ederics, Sümeg (nem sokkal utána csuktuk a tetőt), Sárvár és a garázs.
363,4 km-t mentünk a tankolás után, előtte még 3-at. PHuBi kitűnően működött. Érzésre rugalmasabb lett a motor, a vezérlésváltás után meg még vadabb. Eddig nem volt ennyire érezhető a váltás. Annyira tetszett a dolog hogy egyszer sikerült leszabályozásig elforgatnom. A sebességfokozatot nem írhatom le, mert az vádemelési alap lenne :-)
Az igazi teszt a hazaérkezés után két órával történt.
Olajszint ellenőrzés...
...és nem fogyott semmi!
Érdemes volt dolgozni!
Kétféle ablakemelővel gyártották a 916 GVT/Spider modelleket. A váltás a 2002-es facelifttel jött. Könnyű megkülönböztetni őket:
- A korábbiakkal az ajtó nyitásakor az üveg mozdulatlan marad. (Gyári szám: DS-71730232, SN-71730233)
- A fecliftes nyitáskor annyira lehúzza az ablakot hogy ne tudjon a gumikéderre tapadni. (Gyári szám: DS-60667936, SN-60667937)
A különbség:
- Az újban van egy mikrokapcsoló a szerkezetben, ami külön vezetéken csatlakozik az ajtó elektromos rendszerére,
- Az újban van még egy alu ütköző is, ami a mikrokapcsolót vezérli (2. képen mindkettő látható)
- Más az ablakemelő motor, illetve az áttétel. A régi szegecselve van a mechanikára az új csavarozva. Természetesen a két oldal különbözik egymástól. (3. kép: régebbi jobbos-balos)
Az újabb motor leszerelhető a műanyag áttételről, a régi nem. (4.kép: bal oldalon a régi, jobb oldalon az új) Innen következik hogy más a motor, bár a két oldali motor egyforma. A korábbi verziónál ezzel nem sokra megyünk mert szinte lehetetlen átcserélni, A két áttétel se csereszabatos egymással. (A jobb-bal oldal meg azért nem cserélhető át, mert az ajtóban nincs hely a másik oldalinak.)
- maga a mechanika egyformának tűnik. természetesen a jobbos-balos különbözik.
Tipikus hibák:
- Idővel a mechanikát összetartó tengely préselése kilazulhat (5.kép) vagy maga a tengely elkophat. Mindkét esetben a fogaskoszorút nem tudja "tekerni" a motor és ilyen-olyan zajok hallhatóak. A folyamat a tengely és az ablak megvezetésének zsírzásával lassítható. Maga a kopás egy egyszerű cserével javítható. Az ablakemelok.hu oldalon kapható javító tengely (6. kép) amit be lehet hegeszteni a az eredeti helyére. Csavarozás nem játszik, mert nem fér el.
- Maga a motor/áttétel megy tönkre. Célszerű a teljes áttétel cseréje. A facelifteshez sikerült pár alkatrészt találni (ablakemelőalkatrészek, ablakemelők.hu), de nem ezek mennek tönkre. Nálam a nagy műanyag fogaskerék fogazódott le, olyat nem találtam. A 159 fogaskereke nagyon hasonlít rá, de a külső átmérője nagyobb, be lehet tenni de szorulni fog. Egy ügyes esztergályossal meg lehet próbálni legyártani.
Gyári ablakemelő már nem kapható. Sajnos egyetlen más Alfában sincs ilyen. Aftermarketes emelő létezik (vagy itt), bő 50ezer Ft-tól indul az ára, bár ott se kapunk meg minden alkatrészt, pár dolgot át kell tenni a régiről. Magát a motor/áttétel párost külön nem találtam. Külön cikkszáma sincs, eredetileg is egy cikkszámon futott a teljes ablakemelő rendszer.
Nagy valószínűséggel az új komplett szerkezet berakható a régi helyett. ilyenkor a mikrokapcsolót célszerű leszedni mert nincs hová csatlakoztatni.
Fordítva már nem igaz, mert a mikrokapcsoló nélkül nem működik a vezérlés. Némi mókolással az újra a kapcsoló és az alu pöcök átrakható.
A régi motor némi fúrással felrakható az új szerkezetre. A motor bekötése stimmel, jó irányba fog forogni.
Végezetül a teljes történetem itt található: link
Tegnap elrendeztem a kibontott alkatrészeket, ma a bontott motor cuccait "archiváltam".
A 13-as dobozba kerültek az épen maradt dugattyúk és tartozékaik, ja meg a nívópálca. A törött dugó részei mentek a kukába (3-4. kép)
A 14-es dobozba a többi aprólék:
- vezérmű tengely lefogatók a csavarokkal,
- nívópálca rögzítő csavarja,
- olajzócsövek,
- a kibontott szelepek rugóval, ékkel,
- hidrotőkék,
- a vezérmű alsó burkolata a csavarokkal,
- vezérmű tengely bal oldali csapágytartó fedele a csavarokkal.
A 15-ös dobozba:
- hengerfej
- vezérmű tengelyek kompletten,
- szelepfedél,
- a kiszedett hengerfej csavarok.
Felkerültek a falra a kiszerelt alkatrészek.
Jobb oldal: 2019
Bal oldal: 2021
A táblát anno a neki megfelelő szülinapomra kaptam.
2
490