Piritu - 1.000.000 - főkép
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2024-05-22

Nekiálltam a fékfolyadék cseréjének.
Először MES-sel megmozgattam az ABS blokkot, hibakód nem volt.
A hátsó kerekekkel kezdtem. Kocsit hátul felbakol, kereket leszed,
Fecskendővel a légtelenítő csavaron keresztül kiszívtam a folyadékot. A régi sárgás színű az új inkább színtelen.
Ha már itt voltam kipucoltam a fékeket. A betétek és a tárcsa még bőven jó lesz.

A gumikkal kapcsolatban ellenben nem vagyok nyugodt.
Középen még látszik az 5 mm-es jel, de a belső oldal bordái 2-2,5 mm-esek. 11-12e km-t mentek. Tavaly tettem hátra őket a futómű állítás előtt, mert elöl látványosan koptak. Akkor 4 mm volt a belső oldal. Az idei szezont már nem fogják kibírni.
Az anno előre rakott kerekek jobban bírják, ott még mindenhol megvan az 5 mm.
Csak két új gumit kell venni.

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2024-05-14

Lehetőségem lenne venni egy tartalék TS motort.
A lehetőség megannyi kérdést szül:
Hogyan kellene hosszú távon tárolni? (Légmentesen lezárva tengernyi páramentesítővel? Állva vagy döntve?)
Olajjal feltöltve vagy szárazon? (Előbbire szavazok)
Vízzel feltöltve vagy szárazon? (Utóbbira szavazok)
Hogyan lehet megakadályozni hogy a hengerfal megrozsdásodjon? (Öntsek olajat a gyertyanyílásba? WD40-et? Létezik valami csodaszer erre? - eddig nem találtam)
- Nem kéne időnként átforgatni? Kézzel vagy indító motorral? (Egy német fórumban "karácsonyi ajándékként" forgatta át a fickó kézzel)

Mivel használt motorról van szó meg kéne ejteni rajta a 2021-es PHuBi motor javítást és a PH2/PH3 átalakítást is a dugattyún. Hogy csináljam? Arra gondoltam hogy nem lenne jobb "szétszedve" és átalakítva alkatrészenként tárolni és csak használat előtt összerakni? Külön a blokkot, dugattyúkat, gyűrűket, csapágyakat, hengerfejet, stb. finoman leolajozva légmentesen lezárt dobozba tenni? Szilikagél van elég, mellé lehetne tenni és akkor a pára és a rozsda nem lenne téma. Nagy előny lenne hogy összerakás előtt meg látni lehetne ha mégis lenne rozsda.

Érdemes-e egyáltalán foglalkozni a dologgal? - Ha nekem végül is nem kell még másnak jól jöhetne.

Vegyek váltót is? Azt hogy lehetne "eltenni"?
...és az elektronikát?

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2024-05-11

A legjobb alfás buli!
A Spider csapat pénteken érkezett. Mi korábban jöttünk és amíg a többieket vártuk fürödtünk egy jót.
Már a vacsora utáni "bemelegítő edzésen" megfogalmazódott a kihívás. Aki a legrosszabb eredményt éri el az fizeti a szombati italt!
Szóval a Selenia:
- Az itiner jó volt, ettől függetlenül már az első állomás (CARNET) előtt sikerült eltévednünk és csak nehezen találtunk vissza. Aztán a templomkerülésnél is elcsatangoltunk, de ott már hárman bolyongtunk :-)
- A feladatok ötletesek volt. Főleg a templomszámolós tetszett. (Még mindig kérdés számomra hogy honnan lehet tudni egy tornyos épületről hogy az templom-e?)
- A tesztek szokás szerint sok esetben tényleg tippelősek voltak. (A lóhere első alkalmazása a rombusz alapon pl. nekem teljesen kiesett, el is rontottam a kérdést.)
- A szintidőt nagyon nem értettem. A levonás nélkül is 2 perccel korábban értünk be. Mi meg útközben haza is jöttünk hogy rövid nadrágot vegyek fel - emiatt 21 percet levonattunk. Nem kellett volna. Szóval valamelyik hétvégén megyünk még egy kört az útvonalon, immáron nem a megengedett sebességhatáron, hanem alatta. Az 5:04 körüli szintidőből 103 perc volt a feladatokra (a feladatokra adott időket is mértük, ott nem csúszhattunk el), amit levonva 201 perc menetidő jön ki. A távon 23 percet "nyertünk", ami bő 10%-ot jelent. 10%-al folyamatosan gyorsabbak lettünk volna????
- A lángosevés jókor jött.
- A rajtszámok miatt egyértelmű volt hogy ki a versenyző és ki az aki csak Alfával közlekedik. Jó ötlet volt!
- Általában minden infót időben megkaptunk a szervezőktől, erre nem lehetett panasz.
- A szálloda jó választás volt, minden igényt kielégített.
- Szemben a pizzaautomata érdekes volt. Ilyet még nem láttam!
- Volt még egy Spider, de valahogy nem találkoztunk vele, nem is jött oda hozzánk. Kár.

Szóval 69-70. helyet csíptük meg azonos pontszámmal Zseléékkel. Jobbra számítottunk, de végül is mindegy! Jó buli volt!

A Spider csapat nem nyert most se semmit.
Este - amikor már nem voltunk szomjasak - Kraszy arra tévedt és beszélgettünk egy jót. Meg is említettük neki hogy egy különdíjat igazán kaphattunk volna: A Spideres csapat, aki négy éve nem nyert semmit! :-))

Ja, és nem mi lettünk a Spider csapatban az utolsók, így potya piával zártuk a hetedik Seleniánkat.

Jövőre újra megpróbáljuk!

 
>> EseményAlfa Giulia Veloce // 2024-05-06

Összeszámoltam, a mai napig Alfával 1.153.350 km tettem meg.
OFF-okkal összesen 1.389.795 km-t.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2024-05-03

Már régóta furcsa zajok jöttek hátulról. Hosszas keresés után arra jutottam hogy a csomagtartó fedelet mozgatva jön a kattogó hang a teleszkópok felől. Ahogy irányt vált a terhelés kattan egyet. Elég volt annyi is amennyit a kéder engedett.
Rendeltem két új Marelli teleszkópot és felpattintottam.
A jobb oldali teljesen el volt már fáradva, amint a balost levettem a fejemre is esett a tető. A balos még megtartotta egyedül.

Várjuk a próbautat...

u.i.
A Selenia Rally során nem hallottam a kattogó hangot, tehát ez volt az oka.
Cserébe nehezebb lecsukni, de már megszoktam.

 
>> EgyébAlfa Giulia Veloce // 2024-04-11

- tankolások száma: 81 (ebből egy a vételkori teletank)
- km óra állás: 44787 km
- életkor: 506 nap
- össz. menetidő: 637,02 óra (26,54 nap!)
- átlagsebesség: 70 km/ó
- tankolt üzemanyag: 3.597,15 liter, ebből 55,38 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 7,91 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 49,74 Ft/km
- átlagos napi futás: 88,51 km/nap
- mozgásban töltött idő: 5,25 %

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV Spider - Dummy // 2024-04-11

Linkek javítva!

Ablaktörlő
Ajtó
Akkumulátor
Alsó rész
Belső tér
Csomagtér
Diagnosztika
Erőátvitel
Extrák
Fék
Futómű
Motorhűtés
Klíma - Hűtés / fűtés
Kapcsoló
Karbantartás
Karosszéria
Kenőanyag
Kerék
Kiegészítők
Kipufogó
Kormány
Motor
Szerszám
Szerviz
Szezon
Tető
Üzemanyag rendszer
Világítás
Villamosság
Zene

A kabriós életről:
Gondolatok a kabriózásról - Part 1: Úgy általában
Gondolatok a kabriózásról - Part 2: Időjárás
Gondolatok a kabriózásról - Part 3: A kabrió ápolása
Gondolatok a kabriózásról - Part 4: Kabriós kellékek
Gondolatok a kabriózásról - Part 5: Kabriós utak
Gondolatok a kabriózásról - Part 6: Az autó (GTV Spider 2.0TS)
Gondolatok a kabriózásról - Part 7: Teendők a téli leálláshoz

 
>> EseményAlfa Giulia 2.0 Super // 2024-03-28

Ma kaptam egy levelet hogy találkoztak a Vassal.
A Cartársal egy mélygarázsban teljesen véletlenül egymás mellé álltak és elbeszélgettek. Az új tulaj első Alfája és egyben első autója is.
Olvasta az összes blogomat, remélem regisztrálni is fog.

 
>> SzervizAlfa Giulia Veloce // 2024-03-22

km óra állás: 42.865
A téli kerekek 2023.11.14-én kerültek fel 32.780 km-nél. Most 10.085 km-t mentek, tavaly télen 9.064-et.
Eddig összesen 19.149 km-t mentem velük. A kopásjelzőn még látszik a 8-as számjegy (1.kép), egy-két szezon még lesz benne. Fura hogy elöl/hátul egyformán kopik.
Nyári guminak a szép emlékű Conti SportContact került fel defekttűrős változatban. Természetesen a kétszéles 18-as felnikre.