Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
Ma kaptam egy levelet hogy találkoztak a Vassal.
A Cartársal egy mélygarázsban teljesen véletlenül egymás mellé álltak és elbeszélgettek. Az új tulaj első Alfája és egyben első autója is.
Olvasta az összes blogomat, remélem regisztrálni is fog.
km óra állás: 42.865
A téli kerekek 2023.11.14-én kerültek fel 32.780 km-nél. Most 10.085 km-t mentek, tavaly télen 9.064-et.
Eddig összesen 19.149 km-t mentem velük. A kopásjelzőn még látszik a 8-as számjegy (1.kép), egy-két szezon még lesz benne. Fura hogy elöl/hátul egyformán kopik.
Nyári guminak a szép emlékű Conti SportContact került fel defekttűrős változatban. Természetesen a kétszéles 18-as felnikre.
Ma folytattam az ablak beállítását.
Kicsit lejjebb kellett állítani hogy ne ütközzön felül és egész jó lett.
Össze is raktam az ajtót. Remélem a hétvégén jó idő lesz kipróbálni.
Elgurultunk Rieglerékhez Győrbe egy kis karbantartásra:
- olajcsere (Digitek 0W30),
- olajszűrő csere,
- pollenszűrő csere,
- frissítés nincs a kocsira.
- hibaüzenet nincs.
Költségekről úriember nem beszél, de az összeget elosztjuk az idei évszámmal 68,37104743083004-et kapunk eredményül.
42423 km
Most jön a szervizkönyv.
Elsőre az ablak ívének beállítását javasolja. Ez nem más mint az az ív amit az üveget tartó sín ad.
Az alsó tartócsavarokhoz ad egy 4 mm-es méretet. Ehhez gyártottam egy műanyag sablon (eredetileg cikkszámos sablon kellene). Első csavar: 1-2-3. kép, hátsó: 4.kép.
Mindkettő bőven a 4 mm felett volt.
Másodiknak az ablakot a helyére kell tenni. Ehhez az ajtó tetején lévő két gumi kupakot ki kell szedni. (5-6, kép) Ha felhúzzuk az ablakot akkor a rögzítő csavarok ide esnek.
Most ki kell lazítani az üveg alján a két tartó csavart. (7-8.kép)
Kell egy segítő aki beül egy 8-as dugókulccsal a kezében. Ajtót bezárni és az ablakot felhúzni. A laza csavarok miatt a rendszer enged és szinte beáll a helyére. Kintről kézzel pontosan be lehet igazítani hogy minden él párhuzamos legyen. Sőt ami eddig mindig gondot okozott hátra is lehet tolni hogy a "B" oszlop tömítésére felfeküdjön.
Most a bent ülőnek meg kell húzni a két csavart a gumidugó helyén lévő lyukakon keresztül.
Már egész jó a helyzet.
A legközelebb innen indulunk tovább...
Pár kép a gumitömítésekről: 9-12. kép
A 2022-es túrán kezdődik a történet. Ausztriában az autópályán 120 felett egyre hangosabban süvített a szél a bal oldali ablaknál, pont a fülem környékén. 125 feletti tempót már nem is nagyon lehetett menni. Az egyik kútnál vettem ragasztó szalagot és megpróbáltam itt-ott leragasztani az ablakot (érdekes volt a jobb oldalról beszállni a kormányhoz), de nem lett jobb.
Azóta többször próbálkoztam a csökkentésével, de mindig az jött ki hogy igazából nem is az ablaknál süvít a szél, csak ott hallatszik be. Honnan jön a hang??
A tavasznyitó Balaton kör előtt feltűnt hogy a tető éle a bal oldalon kicsit kiáll az ablakkeret síkjából. A bal oldali tetőkampón egyet csavartam befelé. Újra nehéz volt becsukni és lám már kisebb volt a szélzaj.
Arra jutottam hogy valami zavarja az egyenletes légáramlást az ablaknál...
Kikerestem a 2800 oldalas szervizkönyvből az ablakbeállításra vonatkozó részt, méreteket ír és spéci szerszámokat (sablonokat).
Nosza, nézzük tudunk-e vele okosak lenni!
Először lekaptam az ajtó borítást (1.kép)
Első gyanúsítottam a tükör lett. A lötyögő borítást megoldottam.
A második gyanúsított a tükör szélének a felfekvése volt az "A" oszlopon. A jobb oldalon egyértelmű volt hogy a pereme rátakar az oszlopra, a bal oldalinál rés van. A tartó csavarokon (2.kép) lazítva egyértelmű volt hogy a kívánt irányba már nem lehet állítani, így leszedtem az egészet, Itt jött a lötyögés mentesítés.
A gumitömítés kissé deformáltnak tűnt, rákerestem hogy lehet-e kapni. Nos, igen. Csak az ára egy kicsit soknak tűnik. (3.kép) Kicsit nyomkodtam rajta és sikerült visszarakni úgy hogy a tükör széle már elér a keretig. (4.kép) Még kéne 1-2 mm, de egyenlőre ennyi. Rés már nincs.
Az eredeti állapot az 5-ös képen. Sajna a teló a háttérre fókuszált, de a rés jól kivehető.
Az ablakállítás közben feltűnt hogy mozog a balos tükör borítása. Nem nagyon, de jól érezhetően. Ha már a szélzajjal küzdök ennek is utána kell járni.
Mivel egyértelmű hogy a tükörlap felől kell bontani nem vágtam neki egyszerre. Van egy jobbos bontott tükröm, először azt szedtem szét. Itt királyság van, mert a tükörlap egy pattintható műanyagon van. A tükörlapot kézzel elbillentve egy műanyag kárpit leszedővel be lehet nyúlni és lepattan. Igaz oda is van ragasztva, de az már szinte semmit sem tartott. (1-4. kép) Külön csoda hogy a 98-ban gyártott tükrön a pattintó kampók még működnek és nem törnek porrá. A 4. képen látni hogy még mind ép.
A sikeren felbuzdulva nekiálltam a saját tükrömnek.
A meglepi most jött mert a faceliftes tükör másképp néz ki.
Itt nincs pattintós rész, simán rá van ragasztva a tükörlap a motorra.
Szerencsére a kárpitleszedővel be lehet nyúlni és el lehet választani a az alaptól. A ragasztó még így 22 év után sem volt száraz, nyúlt és mindenhová odaragadt. Féktisztítóval sikerült kicsit feloldani és így le lehetett kapirgálni.
A lötyögés oka a tükröt összetartó 4 csavar volt, mindegyiken lehetett húzni és már nem is lötyögött.
Kétoldalassal visszaragasztottam a tükörlapot és kész a mű :-)
A "szokásos" kiskör volt a szezonnyitó:
Szigliget - Tihany (itt nyitottunk) - Füred - Balatonvilágos (Panoráma kilátó) - Siófok - Szántód (ÚJ komp van!) - Tihany - Zánka (itt zártunk) - Badacsony
A kilátótól Siófokig a part legalsó útján mentünk, közvetlenül a villasor előtt. Egy más világ.
Ma 320 km-t mentünk.
A fedélzeti kamera megunta a telet és nem hajlandó működni. Először kártyahibát írt, majd miután azt formáztam már memóriahibára panaszkodott.
Lehet hogy kell egy új?
Korábban már írtam hogy merre tervezzük a nyári túrát.
Ma feltettük az i-re a pontot, lefoglaltuk a szállást a Stelvio hágón :-)
Igaz hogy ehhez regisztrálnom kellet a hotels.com-ra mert az eddig használt booking.com finoman szólva túlárazott (200€/éj) szállást kínált csak.
Most már tuti hogy lesz képem a hágó táblával, eddig sose fértem oda.
Remélem relikviákból is sikerül bevásárolni.
Még sose aludtunk ilyen magasan...
140 napi téli álom után ma felébresztettem PHuBi-t.
Kerekeket visszaengedtem, akkut visszakötöttem és ahogy azt mondani szokták pöcc-röff.
Kettőt nem tekert a főtengely és már járt a motor. Szépen, egyenletesen különösebb hang nélkül. Nem emlékszem olyan indításra ahol ne lett volna pár másodpercig hidrotőke hang vagy valamelyik szíjnak surrogó hangja. Most semmi, mintha 10 perce lett volna leállítva.
Mentünk egy 40 km-es kört hogy az olaj bemelegedjen, meg tankoltunk is.
A gondmentes ébredés az út során folytatódott. A kerekek nem voltak "tökösek", eddig mindig kellett 5-10 km mire kisimult a járásuk. Most semmi. Hasonlóan működött a fék, a kormány és úgy általában minden.
Tavaly ezt írtam:
"Érdekes volt az olajmelegítő kör. Az első pár km-en lehetett érezni hogy PHuBi-nak elzsibbadt mindene a hosszú állás alatt, aztán helyreállt a rend.
Mintha a gumit is ütöttek volna az elején ami elmúlt.
Mintha a féltengelyek, kerékcsapágyak megtörték volna a zsírt, az általános gördülőzaj visszahalkult.
Az ékszíjak is hangosabbak voltak induláskor mint a végén."
Minden arra mutat hogy PHuBi-nak már mehetnékje volt :-)
Hazaérve megkapta a friss Motul 10W60-at és egy Mann szűrőt. 6.451 km-t mentünk ezzel az olajjal.
Sajna a literes flakont a polcon benéztem és azt hittem tele van. Csak egy 4 literes kannát rendeltem hogy majd a literből kipótlom. Csak 4 deci volt benne, úgyhogy most csak félig van a pálcán az olajszint.
Óraállás a cserekor: 103.904 km
Kell még egy litert rendelnem...