Újra Zaino waxokat vettem, egyszer már bevált. Drága, de még mindig nagyon jó.
Selénia Racing 10W60, gyári olajszűrő. És feltettük a küszöbspoilereket normálisan. Lefestettem a kerékagyakat ezüst színűre, lemostam a motort, átkentem a 4 gumit gumiápolóval.
Km: 161.888
Mai nappal visszakerültek a nyári gumik. 157812 km A téliek a szezon alatt 2693 km-t tettek meg.
Csöriéknél lett cserélve a gumiharang a kormányösszekötőn. Csöri apja megállapította, hogy a gumiharang ki lett égetve. Ekkor össze is állt nekem a kép, a karosszériás kiégette a hegesztővel. Erről persze engem elfelejtett tájékoztatni. Még szerencse, hogy észre lett véve a sérülés, így még nem ment tönkre a kormányösszekötőn a gömbcsukló. A gumiharang tele volt vízzel. Leellenőrizték a féket és mehettünk is a műszaki vizsgára.
Vettem még 2 liter Selénia Racinget utántöltésre.
Km: 156 068
Egy ideje már kopogott a bal eleje. Sejtettem, hogy az alsó lengőkar lesz az, ami be is bizonyosodott Csöriéknél szeptemberben az olajcserekor.
Ofinál még nyáron Alfacityben megrendeltem 2 db gyári alsó lengőkart, de csak most tudta őket szállítani. Ez van, a gyárira várni kellett. A szilentek mindkét oldalon rosszak voltak már, bal oldalon a gömbfej is. Cserekor feltűnt, hogy bal oldalon a kormányösszekötőn sérült a gumiharang.
Kellett vennem 4 db téli gumit. A használt gumikban csalódtam már eleget, így újakra esett a választásom. Mivel nyárra vettem 18-as felniket, így télre megmaradtak a 16-os Speedline-ok. Nyár végén kaptak egy görgőzést. Gumiból a Continental, a GoodYear, a Dunlop és a Michelin jöhetett számításba. A Continental mellett döntöttem. Eddig tapasztalatom az, hogy szárazon is és vizesen is jól tapad, csendes abroncs. Havon még nem volt szerencsém kipróbálni, viszont lefagyott hídon igen.
Zsámbékon a Drivingcampben szerelték fel őket a Continental vezetéstechnikai napon. Sajnos a bal oldali kerekeket nem húzták nyomatékra és a bal első fellazult. Ennek következménye az lett, hogy bal elölről kattogás lehetett hallani. Ha gyorsítottam, akkor abbahagyta, ha tartottam a tempót vagy motorfékeztem, akkor erősödött. Szerencsére a felnin a csavarlyukak épek maradtak, csak néhány csavar ment tönkre,
Maga a vezetéstechnikai training jó volt, mondjuk szerintem néhány dolgot rosszul oktattak, főleg az ABS nélküli Puntós kollégának. Csúszós utat szimulálva 60-ról állj meg minél előbb és azt mondják neki, hogy nyomjon satuféket. A pálya utáni aszfalton meg is állt. Vittek egy Ford Rangerrel a tereppályán, 50-60%-os emelkedők, lejtők. Volt Continental előadás gumikról, ahol sok érdekes dolgot hallottam amiknek a hétköznapokon is hasznát vehetem. Összességében jó volt a rendezvény.
Km: 155 119
Kapott az autó teljes alvázvédelmet. 1-2 helyen hegeszteni is kellett (bal első doblemez, bal hátsó taposó, bal oldali küszöb). A két küszöb ki lett fújva üregelő spray-vel. Ki lett cserélve a kipufogó flexibilis cső is, a régi egy kicsit odavolt már. Az autó belsejét én szedtem ki és raktam vissza.
Kicsit meglepődtem, hogy ennyi lakatos munka volt az autómon. Pedig az enyém egy viszonylag egyben levő, szép állapotú 156-os. Felmerül bennem a kérdés, hogy akkor milyen állapotban van a többi? Vagy mások nem foglalkoznak vele? Sokszor olvasom a kérdést akár itt, akár Facebookon az alfás csoportban, hogy nagyon párásodik az autóm, mit csináljak? Első körben pollenszűrő csere, ha nem segít, akkor nézzék meg a kárpitokat és az autó alját, mert valahol tuti befolyik a víz. A kárpitot nem elég felülről nézni, alatta van egy szigetelő réteg és az szívja meg magát vízzel, ha lyukas az autó alja. Nekem mióta meg lett csinálva, sokkal kevésbé párásodik, pedig csak kicsi lyuk volt, nem kellett komplett taposót cserélni.
Voltam olajcserén Csörinél. Selénia Racing 10W60 és gyári olajszűrő került fel. Kapott egy Xado EX120 revitalizálót az üzemanyagrendszer és egy Xado 1 Stage revitalizálót a motor. Sikerült szert tennem egy garnitúra szürke hátsó lámpára, ez talán jobban mutat a sötét autón, mint a fehér. Elvitt bennünket Horvátországba, Krk-szigetre és vissza is hozott (természetesen hiba nélkül).
Ebayen bukkantam rá ezekre a fehér mhw hátsó lámpákra és fekete prizmákra. A prizma anyagában fekete, nem festett. Ha majd találok fekete mhw lámpákat, akkor ezek a fehérek lehet, hogy eladóak lesznek. Sajnos a fekete még ritkább, mint a fehér. Újban már csak a rondákat lehet kapni.
Találtam egy xenonos 156-ot, amit bontottak. Lecsaptam a km óra nullázójára, ezen nincs magasságállító, mint a halogénhez. Ráadásul a világítása is piros :)