- főkép
>> SzervizAlfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2013-03-10

Kiégett a kilométerórában az egyik izzó. Kicseréltem abban is és a fordulatszámmérőben is mindegyiket.

>> SzervizAlfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2013-01-28

Kapott az autó egy pár tescós Valeo ablaktörlőlapátot. Múltkor vettem rá Aerotwin jellegű no name-eket. Véleményem szerint az a fajta nem a legjobb választás a 156-ra. Egyrészt én azokat nem is tudtam normálisan rögzíteni. Másrészt az ablakmosó használatakor a lapátokra nyomja a vizet amíg el nem indul az ablaktörlés. A régi hagyományos jellegű ablaktörlő lapátoknál pedig pont a réseken keresztül spricceli a vizet egyből a szélvédőre. Nekem ráadásul nem is törölt valami szépen, de ezt tudjuk be annak, hogy gagyi volt. A mostani Valeo eddig jónak tűnik. Legközelebb ebből is gyárit fog kapni.

>> SzervizAlfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2012-11-29

Ki lett cserélve a lambdaszonda. A motor jobb lett, most nem akar lefulladni hidegen, ha gázt adok, de valami még mindig nem az igazi.

>> SzervizAlfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2012-10-28

Olaj és olajszűrő csere. Selénia Racing 10W60 5 liter + Ricambi Originali olajszűrő.
Olajcsere a kormány szervóban. Tutela

 
>> SzervizAlfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2012-08-12

Kaptam egy defektet a bal első kerékkel. Egy csavar ment bele. Mankókereket nem kellett feltenni, kibírta 1 napig, míg elmentem a gumishoz. Előtte a benzinkúton felfújattam.

 
>> SzervizAlfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2012-05-28

Légszűrő és pollenszűrő csere, klíma fertőtlenítés.

 
>> SzervizAlfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2012-05-05

Vettem 4 db használt nyárigumit, kb. 6 mm-es minta mind a 4 gumin.
Szereléssel 16.000 Ft.

 
>> SzervizAlfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2011-04-10

Az üzemanyag szintjelzőm egy ideje nem működött megfelelően. Azt csinálta, hogy gyújtásráadás után alsó pontban maradt. Érdekesen általában csak a napi első induláskor. Miután elindultam az autóval, mentem pár száz métert, utána kezdett csak vánszorogni felfelé. Gondoltam szétszedem, befújkálom kontakt sprayvel az érintkezőket és amit lehet.
Ahhoz, hogy hozzáférjünk, ki kell szerelni a csomagtér kárpit alsó részét, ami a pótkerék felett van és ki kell venni a hátsó ülést. Ha ezek megvannak, akkor még ki kell pattintani a helyéről a síalagutat. Nem kell kivenni, elég ha csak félre van húzva az alsó része.
Van egy burkolat, amit 6 db csavar fog, ez alatt lakozik az üzemanyag szintjelző és az üzemanyag pumpa. Először le kell venni a steckert és az üzemanyagcsövet, majd a henger tetején levő kör alakú izét kell letekerni. Ehhez célszerű egy nagy csavarhúzó és egy kalapács, mert nehezen fog megindulni.
Ha ez lejött, akkor szépen ki lehet húzni az egész üzemanyag szintjelzőt a pumpával együtt.
Én befújtam a szintjelző csúszkáját (2. kép) és a steckert kontakt tisztítóval, majd összeraktam az egészet.


Költségem a kontakt tisztító volt, 700 Ft.

>> SzervizAlfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2011-04-10

1. Első lépésként kivesszük az ülőlapot. Két darab imbuszcsavar fogja az ülőlap elejénél a lábtérben.

2. Az ülőlapot a lehető legjobban hátra kell nyomni a csomagtér felé, közben a hátuljánál próbálni emelni, össze van akasztva a háttámlával. (1-es kép)

3. Ki kell venni a fejtámlákat, mindegyiknek a szárán van egy-egy gomb, azokat megnyomni, a fejtámlákat pedig kihúzni felfelé. (2-es kép)

4. Kicsavarozzuk a háttámla aljánál levő két darab imbuszcsavart, ezek az én esetemben kicsit be voltak rohadva. Ajánlatos jó minőségű szerszámot használni hozzá, a gagyi eltörik és elcsavarodik rajta. Jó, ha van gömb végű imbuszkulcsunk, mert azzal könnyebben hozzáférünk. (3-as, 4-es kép)

5. A háttámla teteje be van akasztva a mögötte lévő lemezbe. Csak emelni kell a háttámlát és ki is jön. (5-ös, 6-os kép)

6. Összeszerelésnél a háttámla csavarjait megkentem egy kis rézpasztával, hogy legközelebb ne legyen gond a csavarok kiszerelése.

>> SzervizAlfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2011-04-10

1. Először kivesszük a pótkerék felett található részt, amit 2 csavar fog a csomagtér elejénél. Majd ezt a részét visszahajtjuk, az egészet elfordítjuk keresztbe és így fog kiférni. (1-es, 2-es, 3-as kép)

2. Levesszük a csomagtér pereménél levő műanyagot, 4 db kupak alatt található 4 db csavar).

3. Kivesszük a hátfalnál levő két akasztót is az imbuszcsavarokkal. Így ki fog jönni ez a picike kárpit is. (4. kép)

4. Levesszük a lámpák hátuljánál lévő takarókat, mindegyiket két kis pici csavar fogja, elvileg kézzel meg lehet őket lazítani. (5-ös kép)

5. A kalaptartó alatt levő kárpitot macerás kivenni az elejénél levő két patent miatt, de a hátulján vannak csavar szerű patentok, amiket könnyű kivenni, elég csak ezeket kiszedni. (6-os kép)

6. Az oldalsó kárpitokat már nem fogja semmi, szépen ki lehet őket venni a helyükről.

7. Összeszerelésnél 2 dologra kell ügyelni. Az egyik, hogy a tankajtó zsinór nyitóját húzzuk át a kárpiton, máskülönben bosszúságot okozhat, ha valami miatt nem tudjuk a kúton nyitni a tankajtót. (7-es kép)

8. A másik, hogy a kárpitok szélét szépen a peremek és kéderek alá tegyük. (8-as kép)