Tedi - főkép
>> EgyébAlfa 145 2.0 QV // 2007-08-23

Szegény kicsit el volt kámpicsorodva, mert azidőtájt a barátok GT-iben elég sok időt töltöttem, őt pedig egy benzinkúton hagytam. Hiába, ha új autót vesz az ember barátja, illik megnézni :) És nagy örömmel meg is néztem. De azért sajnáltam Alfonzt. Mondtam neki, hogy ne félj Alfonz, Te jobb vagy. Egészen konkrétan azt mondtam, hogy jobban szeretem őt. De ez ugye félreérthető, mivel Alfonz fiú, na mindegy :) Megígértem neki, hogy ha alkalom adódik rá, akkor bebizonyíthatja.
A Rábaringen jött el az alkalom. Odaálltam a rajthoz, a jobb oldalon egy Q2-es GT. Mondtam Alfonzónak, hogy "Na Tes', mutasd meg neki, hogy mit tudsz!" És ő megmutatta. Egy GT a kettőből kipipálva. Aztán jött a következő, egy színtársa. A fekete GT még többet kapott, mint a piros. Mondta is nekem a gazdija, hogy visszavágót akar. Bár ne akart volna, mert másodszorra is elkente Alfonz a száját :) Elérte, amit akart. Legyorsulta a két GT-t és begyűjtött pár elismerő pillantást a nézőktől. Miután visszaértünk a rajthoz megsimogattam Alfonzt és gratuláltam neki. Szép munka volt. Jutalmul ment három kört az oválon. A legizgalmasabb három köre volt, amit teljesített azóta, hogy meglátta az aszfaltot. Meg a gazdájának is.

>> Tuning és extraAlfa 145 2.0 QV // 2007-07-14

Ma végre rászántam magam, hogy Alfonso piros féknyergeket kapjon. Több órányi csiszolás, fújás, száradás után, a végeredményt nézve azt hiszem megérte a fáradságot :) Pedig nem volt egyszerű, mivel az összes kerék összes csavarja olyan szinten be volt szorulva, hogy az erőkar megtoldásával is (frankó vas cső) összecsináltam magam, mire lejöttek. Az ezt követő csiszolás már gyerekmunka volt, a fújás úgyszintén. Amit használtam: Motip féknyeregfesték, avagy bremsstachtellack. 2500 Ft egy flakon, de megéri szvsz.
Képek hamarosan.

>> SzervizAlfa 145 2.0 QV // 2007-07-07

Mint ahogy a 146-nak, ennek sem működik a hátsó ablakspricnije. Azért nekiálltam lebontani a műanyag borítást, hátha szerencsével járok.
A műanyag borítást két sima csavar, illetve a ködlámpa és tolatólámpa burkolója alatt két hatlapfejű csavar tartja. Ezt leszedve csak le kell rántani a cuccot, hogy a hat műanyag fog, ami fent tartja, elengedjen.
A lapátot tartó anya, majd a lapát eltávolítása után a motort kell leszerelni, amit három, belső kulcsnyílású csavar tart. Leszedésnél vigyázni kell, nehogy az alátétek odavesszenek :) Szóval ezek után kiszedtem a motorba becsatlakoztatott "vízvezetéket", majd a vízszivattyú járatásával kinyomtam belőle a levegőt, meg a koszt. Utóbbiból volt rendesen. Ezek után vezeték vissza, tű előkap és a szórófejeket tűvel jó mélyen kitisztítottam. Mindent visszacsavaroztam és lám, működik a rendszer. Igaz nem tökéletesen, némi nyomás még elkéne a rendszerbe, de így is jobb, mint a semmi :)

 
>> SzervizAlfa 145 2.0 QV // 2007-07-04

Megvétel után pár nappal kerítettem sort a kötelező olajcserére 149.000 km-nél. Természetesen Selénia olajat kapott, egészen pontosan Selénia 20K for Alfa Romeo SAE10W-40-et, és egy gyári olajszűrőt horror áron.

>> Tuning és extraAlfa 145 2.0 QV // 2007-07-03

Bár nem az autómhoz tartozik, hanem hozzám, de azért ide írom :)
Szóval végre elkészült a bőr autós kesztyűm, ami sokak szerint fölösleges dolog, szerintem meg nagyon nagy királyság :) Báránynappából készült, nagyon finom, mustár színű bőr. Kényelmes, nem szorít, jól szellőzik, tehát nem izzad bele a kezem, nem tapad a bőr kormányhoz csak akkor, ha pici nedvesség éri (némi izzadság, ha sokáig fogom ugyanott a kormányt) és vezetni is nagyon jó benne.
Egy köméti (gy.k. kecskeméti) bőrdíszművestől rendeltem interneten ezen a címen. http://kesztyu.fw.hu. Ott választottam ki a színt és a fazont is.

>> SzervizAlfa 145 2.0 QV // 2007-07-02

Elérkezett az idő, hogy az autó komplett vezérlését kicseréltessem. Eredetileg csak egy vezmód és vezszíj lett volna cserélve, de minek utána a vízpumpa is kezdett már elfáradni, a vezető és feszítőgörgő pedig épp, hogy egyben voltak, nem volt más választásom. Szóval egy az egyben minden új.
Oltári szerencsém volt, hogy egy műanyag csavaralátétet, amit Piriék az egyik görgő mellöl szedtek ki, nem darálta be a szíj, mert akkor cudar világot rendezett volna...

>> Tuning és extraAlfa 146 1.6 TS // 2007-05-14

2007. április 12-én új gazdihoz költözött.