Tedi - főkép
>> SzervizAlfa 145 2.0 QV // 2008-12-14

Vagy kétezer görgője van egy ékszíjnak, vagy kókányolás minősített esete áll fenn. Pár hónapja cseréltem a szíjfeszítő gőrgöt, erre nem megadja magát a csapágy már megen? Szegénynek olyan hangja volt, hogy a legközelebbi szervizbe, Budaörsre is legszívesebben tréleren vittem volna. Darált, reszelt, vinnyogott, mindenféle hangot kiadott, amit egy csapágy ki tud, ha gebaszos.
Szerencsére annyi még volt Alfonzban, hogy az orvoshoz lábon menjen és kivitt az Autóház Budaörshöz, ahol rendbe tették. Kicserélték a görgőt, sőt a munkalap szerint egy szíjfeszítő terelőcsapágyat is cseréltek benne.
Km állás: 169.000

>> EgyébAlfa 145 2.0 QV // 2008-11-16

Valahogy úgy alakult, hogy megkeresett Kovács Zsigmond, az Autó Motor egyik újságírója, hogy szeretne pár képet csinálni az autómról és írna róla pár sort az újság kvetkező számában.
Leegyeztettük az időpontot és a helyszínt, elkészültek a fantasztik fotók és a 22. számban megjelent a cikk 2 oldalon, sok-sok fotóval. Nagyon jó érzés volt Alfonzt az újság hasábjain viszont látni, megerősítette bennem, hogy ő a legszebb autó :)
Büszke 145 tulaj voltam ezelőtt is, hát még most...:) És több 145 tulaj is írt a megjelenés után, hogy ők is nagyon büszkék a saját autójukra. Már csak ezért is megérte :))

 
>> SzervizAlfa 145 2.0 QV // 2008-11-15

Hát ezt is megéltem. ma belekerült a 169 ezredik kilométer Alfonzba, amit egy kis szervizeléssel ünnepeltem.
Elgurultam Csörihez, hogy szüntesse meg az ékszíj vonyító hangját. Gyönyörű, napsütéses időben autóztunk le Várpalotára. A görgőt (gyári) és az ékszíjat (Dayco Pirelli) Csöri kicserélte, a hang megszűnt és boldogság vala :)

>> SzervizAlfa 145 2.0 QV // 2008-08-14

Egyszerre áldás és bosszúság is, ha az embernek direktszűrője van, mert hiába olajoza lehelletvékonyan az ember, előbb-utóbb akkor is kinyírja a Bosch halovány légtömegmérőjét. Ez nálam most jött el. Illetve nem teljesen, de elég idegesítőek voltak már az apró tünetek ahhoz, hogy lecseréltessem. Sokkal egyenletesebben, kultúráltabban jár, nem rángat és nem dobálja indítás után a fordulatszámot. Kicsit mondjuk drága volt, de evvan. Nem sajnáltam Alfonzra a pénzt, úgyis meghálálja :)
Az LMM-en kívül cseréltettem szervóolajat (kuvvakevés volt és kuvvafekete, kapott Tutela GI/A-t), illetve a vezetőgörgőt (SKF), mert semmi kenése nem volt már. A hosszbordásszíj szintén csereérett lett, mert bár a 99.9%-a hibátlan állapotban volt, volt benne egy helyen egy szakadás, ami ha...nem is írom tovább :) Szóval cserélődött az is (Continental (nem talált a szerelőm Gates-et)). Továbbá megoldódott az ablakspricnim problémája, a belsőtér világítás és az óra malőrje is javítva lett egy biztosíték cseréjével.
Km állás: 163.000
A munkálatok Zolikánál végződtek.

 
>> SzervizAlfa 145 2.0 QV // 2008-06-03

Kaptam egy tuti tippet a kedves barátoktól, hogy Ficsórékhoz vigyem futóműállításra a vasat, mert jól nyomják. A műveletet mindenképpen meg kellett ejteni, mert az őszi lengőkarcsere után nem állítottak rajta, illetve a 17-es felni is megkívánta. Ennek jele az volt, hogy a kormány középpontja picit balra tolódott.
Kedden kiromboltam a Fehér útra, kollega felpattintotta a lézeres mérőket, kikereste a gépből a gyári adatokat, majd századra pontosan beállították az első és hátsó futómvet a gyári értékre. Eredmény: kanyarban még nem próbáltam, hogy érződik-e valami, de a kormány középpontja ismét középen van :)
A beállított értékekről kaptam egy szép kis nyomtatott papírt is, aminek külön örültem, na nem mintha sokat értenék belőle, de akkoris.
Mindezt kemény 5000 forintért. A hülyének is megérte.

>> AutóápolásAlfa 145 2.0 QV // 2008-05-12

Volt rajta pár apró karc, meg a vízkő is itt-ott a kelleténél jobban égette már bele magát a fekete fénybe, elhatároztam, hogy ezen bizony polírral fogunk segíteni.
Ellátogattam Phonhoz Gyöngyösre, hogy szépítsünk a verdán. Elképzeltem, hogy hogyan fog kinézni, de...hát többszörösen is túlszárnyalta az elképzeléseimet az, amit Phon alkotott. Tükörsima felület, sehol egy karc, a régiek eltűntek és a légy elcsúszik rajta, annyira sima. Tényleg le a kalappal.
Már a polír után mondtam, hogy özz, ez kurvaszép. Aztán rátolta még a waxot, meg valami fényesítő szert és nem győztem betelni a látvánnyal. Nappal olyan csillivilli, hogy a városban rengetegen megfordulnak utána, piros lámpánál megnézik, ami egy 12 éves autónál azért nem mindegy, még ha egy 145-ről is van szó :)
Most este, hogy letettem a vasat, a közvilágítás fényei, ahogy visszatükröződnek rajta, látszik, hogy hibátlan a fényezés. Szóval 200%-ig megérte és ajánlom mindnekinek, aki igényes az ilyenre.
És itt is köszi Phon! ;)

>> Tuning és extraAlfa 145 2.0 QV // 2008-03-30

Andreas Zapatinas, amikor megtervezte az autót két dolgot csinált rosszul. Az egyik a felnik megrajzolása volt, a másik, hogy nem keret nélküli ajtókat tervezett a 145-höz. Előbbin lehet segíteni, utóbbin nem.
Márpedig a 145-ös szerény véleményem szerint 17-es, sokküllős felnivel néz ki a legjobban. Ez kétféle felnire szűkíti le a poteciális jelölteket, az egyik az OZ Superleggera, a másik az Alessio Monza. Legyen a Monza!
És lett. 17-es méretben, 205/40 ZR17-es gumikkal, a gyári 20 millis ültetés és a fehér oldalindex csak javítanak a helyzeten.
Egyszerűen tökéletes lett. Ritka, nagyon jó állapotú, egyedi. Nincsen párja. Nem lehet belekötni. És imádom.
Képek az autóm galériájában.

>> Tuning és extraAlfa 145 2.0 QV // 2008-01-28

Fekete autóhoz fehér oldalindex dukál, ezeket is kézhez vettem a napokban. 5400-ba fájt egy pár, de szerintem megérte és ez volt a legolcsóbb a piacon.
Ez nem a Haleszé volt, ezt zsír újan vettem :D

>> Tuning és extraAlfa 145 2.0 QV // 2008-01-28

Megvalósítottam soron következő nagy álmom és megvettem Zekedanitól azokat a felniket, amikre mindig is vágytam. 17-es Alessio Monza felnik, 205/40-es Pirelli P Zero Nero gumikkal. Várom a tavaszt és elég türelmetlen vagyok :)
Mint minden cucc, amit eddig az autóimhoz vettem, ez is Halesztól érkezett, Dani autója előtt a szőkeússágosé (illetve az ő 145-öséé) voltak a gurulók. Fura...a toronymerevítőm is onnan van, meg a 146-ra a dupla sugárhajtómű is tőle van. Minden szarja nálam köt ki előbb-utóbb :DDD

>> EgyébAlfa 145 2.0 QV // 2008-01-20

Hát ez is eljött. Valamilyen fura esemény következtében január 3-án állították ki rá 2 éve a forgalmit, részemről tehát mehetett a szívás. Végülis január 8-án levizsgázott. A bal első lengőkarokat kellett csak kicserélni a kézifékbowdeneken kívül. Ja meg kellett venni egy napszemüveget a vizsgabiztosnak a xenon miatt :)