2007. július 28.
Az egyik legfontosabb dolog az autó felkészítése a műszaki vizsgára, amihez főleg a szétlopott kötelező felszerelés pótlása tartozik. Sajnos nem sok minden maradt, a háromszög és az izzókészlet mellett csak a vontatóhorog maradt az autóban. Első menetben a tatai bontót
(www.olaszautobonto.hu) látogattam meg, ahol egy rosso Selespeed-ből megvettem a pótkereket és a szerszámokat 8000 Ft-ért. A tökéletességhez csak a csavarhúzó hiányzott, azt majd a 146-ból pótolom. Hazaérva azonban csalódnom kellett. A pótkerék ugyan simán befér a javítókészlet helyére, a szerszámosláda csavarja azonban nem ér le a csomagtér aljára, hogy rögzíthessem. A pótkerék és a szerszámok egyaránt röpködnek, ráadásul ez alacsonyabb is, mint a javítókészlet doboza, így a csomagtér alja nem stabil és nehezebb dolgot nem is rakhatok be, esetleg aládúcolással. Utána kell járnom, hogy létezik-e több féle szerszámosláda és minél hamarabb kicserélni, vagy hagyni a pótkereket és venni fix&go javítókészletet. A műszaki vizsgához még kell mellény, vontatókötél és egészségügyi doboz.
2007. augusztus 8.
Évától kaptam ajándékba egy egészségügyi csomagot (350 Sk - 2590 Ft).
2007. augusztus 10.
Még mindig nincsenek rendben a papirok. Ilyen tempóban még egy hónapig biztosan nem ülök az autóba :( Megjött viszont a szőnyeg, egyszerű fekete, kezdetnek jó lesz. A Cobra tuning cégen keresztül szereztem be, az ára 499 Sk (3700 Ft) volt. A márkaszervizben vettem gumi borítást a kuplungpedálra - 127 Sk (940 Ft) és megrendeltem pár apróságot.
A hátsó ablaktörlő motor haldoklik, alig 10 cm után leáll és nem mozdul tovább. Ha kézzel rásegítek, akkor megindul és be is fejezi a ciklust, de ez nem vigasz...
2007. július 22.
10 csavar tartja az 5. ajtón a borítást, utána viszont még marad 4 bolha, amit lehetetlen normális módon leszedni. Feszegettem, tologattam, feladtam. Csavarok vissza, megpróbáltak egy kis olajat juttatni kivülről a tengelyre, hátha abbahagyja a nyekergést.
2007. július 23.
Tovább nyekereg... 10 csavar újra leszed, külső bolhákat csavarhúzóval kifeszít, az egyik túl is éli. A belső két bolha fordítva van berakva, nem lehet kifeszíteni, itt nem marad más, mint a brute force - el is törik szépen a fedél, ahogy kell. A motor 3 csavar tartja, sőt, simán le is lehet venni a műanyag borítást, de a tengelyhez nem férek hozzá. Pedig valahogy be kéne zsírozni...
2007. július 29.
A tatai bontóban (www.olaszautobonto.hu) kaptam új motort 10000 Ft-ért, pár perc alatt beszereltem, úgy megy, mintha új lenne.
2007.07.19.
Lekaptam az ablaktörlő alatti műanyagot. Ahol pollenszűrőt vártam, ott fél kiló száraz falevél volt, a szellőző gyárilag ráccsal van ellátva, a szűrő valószínűleg belül lesz, azt majd a hétvégén megnézem. Az egész rendszer eléggé büdös, remélem a levelek kipucolása után minden ok lesz, de valószínűleg a légkondit is fertőtleníteni kell. A spricc dolog megoldódott, leesett a cső, amit gyorsan visszapattintottam. A megoldások hasonlóak, mint a 146 esetében, de sok dolog jobban át van gondolva, nagyon tetszik.
A kiégett izzót nem bírom megtalálni. Tutela kontaktspray-el átfújtam a bal ködlámpát (amit már 4 csavar tart, nem 3, mint a 146-nál, így nem esett ki) és a bal rendszámmegvilágítást, de semmi. A csomagtérben mindkét izzó rendben van a hátsó üléseknél is, elöl is. Akkor sem nyugszom bele az eladó "minden olasz ilyen" válaszába. Holnap folytatom...
2007.07.20.
Leszereltem a két tükröt, holnap felhívom a lakkozó ismerősöm, mennyiért vállalja. Tényleg egyszerű, elég lepattintani a műanyag háromszöget, lekapcsolni a kábeleket és kicsavarni 3 csavart.
Az izzókat elkezdem szisztematikusan cserélni. Továbbra is világít a hibajelző...
A hűtőfolyadékot feltöltöttem desztillált vízzel, a szine teljesen átlátszó, szerintem ezidáig is víz (rosszabb esetben csapvíz) volt benne :(
Az autó nagyon jól szerelhető, szinte hihetetlen, minden kézre áll, sokkal intelligensebbek a megoldások, mint a 146-ban voltak.
2007.07.21.
A lakkozó főnöke szinte szó szerint kidobott, ilyen vacak miatt nem indítja be a kemencét. Azt mondja, vegyek festéket és fújjam le magam... Úgy is lett, kézzel, dörzspapírral leszedtem az egész eredeti réteget. Több helyen is megrepedt a festék, az alumínium valami miatt elkezdett korrodálni és fehér réteg keletkezett a festék alatt, ami miatt lepörgött az egész. 3 óra csiszolás után úgy találtam, hogy mehet az alapozó. 24 órát írnak a teljes száradásra, de ki bírja azt kivárni? 2 óra múlva lefújtam mattfeketére és újabb 2 óra múlva össze is raktam. Nem olyan, mint a gyári, de sokkal jobb, mint volt.
Végre megoldottam az izzó rejtélyt!!! A bűnős a hamutárca megvilágítása volt, végre ez is tökéletes.
A hátsó ablaktörlővel nem tudok mit kezdeni, próbálom olajozni kívülről, de olyan hangokat ad ki, mintha szorulna. Ezt már egyszer eljátszottam a Tipoval, ha egyszer megszorul a tengely, azt már fölösleges javítgatni. Meglátjuk mennyibe kerül az eredeti alkatrész, aztán irány a bontó...
A műszaki vizsgáig ezt meg kell oldani és addigra kéne 2 gumi is.
Ismét nem bírtam ki, muszáj volt kerülnöm egyet, olyan hangja van, mint egy vaddisznónak, minden porcikáját imádom.
2007.07.18.
Az autó nagyon jó állapotban van, de messze nem tökéletes.
- a maszk körül meg van repedve a lakk, valószinűleg parkolásnál nyomódott meg
- az elso Alfa jelet cserélni kell
- mindkét ködlámpa törött
- az olaj szurokfekete
- ha a varázsszemnek hinni lehet, akkor az akkumulátor is cserére szorul
- a hátsó ablaktörlő nem működik (elindul majd leáll, ha kézzel segítek neki, akkor megy)
- a hűtőfolyadék szintje olyan alacsony, hogy nem is látszik a kiegyenlítőtartályban
- a motor hőfoka max 80-ra megy fel
- az első gumikat cserélni kell
- az 5. ajtón hiányzik a bal izzótakaró műanyag
- nincs pótkerék, javítókészlet, egészségügyi csomag
- ha ráadom a gyújtást, valami búg a rádió környékén (fűtéskapcsolók környékén)
- kéne pár szőnyeg
- a kupplungpedálon nincs gumitaposó
- a váltógomb teljesen el van koptatva
- a visszapillantó fekete részén patton le a festék
- az ötödik ajtó nyitáskor nyikorog
- a felnicsavarok ronda rozsdásak
- a szellőztető rendszert büdösnek találom
- minden izzó világít, a műszerfal mégis kiégett izzót jelez (a bal rendszámvilágítás és a bal első ködlámpa csak kocogtatás után kezd világítani, talán az lesz a baj)
- a kőfelverődéseknél mini rozsdafoltok a tetőn, elején, ...
- az ablakmosás egyáltalán nem működik. Feltöltés után változott a helyzet, a jobb első ablakspricc nem működik, a többi OK.
lassanként megpróbálom kipofozni :)