Egy ideje nem működött a jobb oldali ajtó kilépővilágítása, és a jobb oldali ablakspriccelő fúvóka.
Míg én Genfben csodáltam a 4C Spidert, Budaörsön orvosolták mindkét hibát.
Már itt kellene lennie a télnek, de még 16 fok volt ma is, viszont emiatt alig voltak a gumisnál: 15 perc volt a nyári-téli gumik cseréje. Forma 1-es sebesség, köszi a BudaGuminak!
A nyári Michelinek felnistül elmentek aludni a BudaGumi gumihoteljébe, Mindössze 10.129 km-t koptattam őket idén.
A statisztika kedvéért: a nyári gumikban két szezon után 19.562 km van. (Leszámítva a tavaly nyáron defekt miatt cserélt jobb elsőt, abban csak 15.550 km)
A télieknek pedig ez lesz a hatodik szezonjuk, mindössze 25.537 km van bennük.
A téli 17-es felnik öt szezon után most kaptak egy új fényezést. Kicsit mattabbat szerettem volna, mint eddig, szerintem vagány lesz.
5,5 év után kiégett a jobb első xenon izzó a GT-ben.
Gondoltam, hogy a bal oldali sem húzza már sokáig, illetve nem akartam, hogy a kor miatt az új másképp világítson a régi mellett, ezért mindkettőt cseréltettem. Osram izzók kerültek bele - gyárilag is azzal szerelték.
A hetedik olajcsere. Szervezési okokból most először nem sikerült tartani az általam kitűzött 15 ezres olajcsere-periódust, csak a gyári előírtat tudtam teljesíteni. (De 20 ezer helyett így is 19 ezer km után cseréltettem. 70.100-nál ugyanis volt egy nem várt olajcserém, az olajhűtő meghibásodása miatt).
Megint az Elaforgnál vettem a szerviz szettet (Selenia Sport 5W-40 olaj, olajszűrő, pollenszűrő, levegőszűrő, üzemanyagszűrő).
Az olajcsere mellett cserélni kellett a hátsó féktárcsákat, fékbetéteket. Ezúttal Brembo márkájúak kerültek fel, meglátjuk, mennyit bírnak majd.
Tönkrement a kézifékem is, cserélni kellett a kézifékköteleket is.
Még a garancia ideje alatt rendeltem egy jobb oldali kilincset, mert kezdte magát megadni. Természetesen mikor esett szét teljesen? AlfaCity előtti héten. Most ezt is kicserélték, garanciálisan.
Ismét visszakerült a vezetőülés hátuljára az ismét leesett térképzseb... (sosem fog véget érni ez a kálváriám...)
Köszönöm a kedves ügyintézést Horváth Lacinak :)
Kihasználtam az általános Alfa/Lancia/Fiat/Jeep akciót, kértem egy klímatisztítást és egy tavaszi átvizsgálást.
Cserélni kellett a pollenszűrőket, illetve lógott az egyik kipufogótartó, vissza kellett hegeszteni.
Ki kell cserélni a kézifék bowdent is, illetve a hátsó fékbetéteket, a következő hónapban az olajcserével együtt ez következik.
Már egy ideje húztam halasztottam, de most végre sort kerítettem a bal első kerékcsapágy cseréjére. Szörnyen búgott már tél óta. A jobb elsőt még 28 ezer kilométernél cserélték, a stabilizátor rúddal együtt (ezeket még garanciálisan).
Nagyon kopogott a futóművem is, a diagnózis: stabilizátor rúd... szerencsére elég volt csak a szilenteket cserélni rajta, így ezt választottam. A jó hír, hogy a lengőkaroknak semmi bajuk. Kapott egy futóműbeállítást is, ismét kifogástalan futóművel állok neki a nyári szezonnak.
Íme az összesített lista:
- bal első kerékcsapágy cseréje
- stabilizátor rúd szilentek cseréje
- futóműbeállítás
- helyzetjelző izzó csere
- jobb első ülésfűtés kapcsoló cseréje (megint...)
Végre előkerültek a nyári kerekek, és felugrottak az autóra. A Michelin Pilot Sport 3 gumik második szezonja következik. Nem volt egy megerőltető szezonjuk tavaly, kevesebb mint 10 ezer kilométert autóztam... Ebbe belefért egy nyári túra Horvátországba, meg a szokásos belföldi utak, Alfa találkozók.
A gumik nem koptak félre, nem látszik rajtuk semmi rossz a tavalyi 9.433 kilométerből.
Jelenleg 6 mm a profilmélységük.
(a jobb első Michelinben viszont csak 5.421 km van - egy defekt miatt vennem kellett egy újat tavaly nyáron).
Jövő héten futómű-beállítás és bal első kerékcsapágy-csere.
A téli kerekeknek sem volt megerőltető szezonjuk, havat, jeget szinte nem is láttak ezen a télen... 6.377 kilométert futottak, így az ötödik szezonjuk után már 25.537 kilométert tudnak maguk mögött a Good Year Performance 2 gumik. Egy szezon még legalább van bennük.
A téli 17-es felnik 5 szezon után hamarosan kapnak egy új fényezést, kisebb sérüléseket sikerült velük összeszedni.
A szerelésért és a téli kerekek tárolásáért köszönet a Budaguminak.
Tedi új Fiat Cuopéját Drezdában szerezte be. Én voltam a sofőr. Az autóm pedig 6,6-os átlaggal teljesítette az 1475 kilométeres utat. Jó móka volt, 23 óra alatt megjártuk :)
Golyszi oldalán figyeltem fel erre a TI-design kormányra. Annyira megtetszett, hogy már nekem is van. :)
A beszerelés az Autóház Budaörsnél történt.
Eddig bírta a gyári akksi, 4,5 év. Új akkumulátort vettem, ezúttal is Excide (mint a gyári), csak 60 helyett 70 amperest.
Az esti indításért köszönet Csabinak, az akkumulátor-beszerzésért pedig Begének :)