Lassan 6 éves lesz az autóm, így gondoltam, itt az ideje egy teljes szépségápolásnak. Kapott egy teljes polírozást, waxolást, bőrápolást, és motortértakarítást. Most úgy néz ki megint, mintha most jött volna ki a szalonból. Leszámítva persze pár kőfelverődést, és felületi sérülést, amit az elmúlt évek során szereztem :)
Köszönet a Tóváros Kézi Autómosónak!
A Selénia Rallyn teljes pompában ragyogott.
Hatodik, utolsó szezonjukat fejezték be a téli gumijaim, így gondoltam nyerek velük még pár kilométert a végén. Ezért csak most, májusban kerültek fel a nyári kerekek.
Ennek ellenére a téliekkel sem gurultam túl sokat ezen a télen(+tavasszal), összesen 7.347 kilométert. Így hat szezon után, 32.884 kilométerrel búcsúzom a Good Year gumiktól.
Búcsústatisztika a Good Year Performance 2 téligumiktól:
2009-2010 tél: 4.440 km
2010-2011 tél: 5.300 km
2011-2012 tél: 4.316 km
2012-2013 tél: 5.104 km
2013-2014 tél: 6.377 km
2014-2015 tél: 7.347 km
Látszik, hogy télen nem autózom valami sokat... A kerekek elmentek nyári álmot aludni a BudaGumi gumihoteljébe, majd ősszel gondolkozom azon, milyen gumit vásároljak rájuk.
A nyári gurulók harmadik szezonja következik. A Michelin Pilot Sportokban eddig 19.562 km van. (Leszámítva a tavaly nyáron defekt miatt cserélt jobb elsőt, abban csak 15.550 km) A nyári felnik átestek egy kis peremjavításon is, így most újra régi fényükben tündökölnek.
Százezer kilométer. 3 hónap múlva már 6 éves lesz a GT. De még mindig nem érzem "öregnek", jó beleülni, nem érzem a korát. Szóval marad még egy ideig :) Persze már kezdenek bejelentkezni az aktuális vevőjelöltek, ami jó érzés :)
Százezer kilométer alatt elfogyasztott 3 millió forintnyi üzemanyagot, és 725 ezer forintnyi szervizdíjat :)
Ha nem számítom a törlesztőrészletet, egy kilométernyi autózás 37 forintba került :)
Egyébként nagyon szép napon lett meg a 100.000. kilométer: hazafelé Bogdán Tamás Alfájának átadásáról.
Ez nem jött volna össze Horváth László és az AHB nélkül!
Egy ideje nem működött a jobb oldali ajtó kilépővilágítása, és a jobb oldali ablakspriccelő fúvóka.
Míg én Genfben csodáltam a 4C Spidert, Budaörsön orvosolták mindkét hibát.
Már itt kellene lennie a télnek, de még 16 fok volt ma is, viszont emiatt alig voltak a gumisnál: 15 perc volt a nyári-téli gumik cseréje. Forma 1-es sebesség, köszi a BudaGuminak!
A nyári Michelinek felnistül elmentek aludni a BudaGumi gumihoteljébe, Mindössze 10.129 km-t koptattam őket idén.
A statisztika kedvéért: a nyári gumikban két szezon után 19.562 km van. (Leszámítva a tavaly nyáron defekt miatt cserélt jobb elsőt, abban csak 15.550 km)
A télieknek pedig ez lesz a hatodik szezonjuk, mindössze 25.537 km van bennük.
A téli 17-es felnik öt szezon után most kaptak egy új fényezést. Kicsit mattabbat szerettem volna, mint eddig, szerintem vagány lesz.
5,5 év után kiégett a jobb első xenon izzó a GT-ben.
Gondoltam, hogy a bal oldali sem húzza már sokáig, illetve nem akartam, hogy a kor miatt az új másképp világítson a régi mellett, ezért mindkettőt cseréltettem. Osram izzók kerültek bele - gyárilag is azzal szerelték.
A hetedik olajcsere. Szervezési okokból most először nem sikerült tartani az általam kitűzött 15 ezres olajcsere-periódust, csak a gyári előírtat tudtam teljesíteni. (De 20 ezer helyett így is 19 ezer km után cseréltettem. 70.100-nál ugyanis volt egy nem várt olajcserém, az olajhűtő meghibásodása miatt).
Megint az Elaforgnál vettem a szerviz szettet (Selenia Sport 5W-40 olaj, olajszűrő, pollenszűrő, levegőszűrő, üzemanyagszűrő).
Az olajcsere mellett cserélni kellett a hátsó féktárcsákat, fékbetéteket. Ezúttal Brembo márkájúak kerültek fel, meglátjuk, mennyit bírnak majd.
Tönkrement a kézifékem is, cserélni kellett a kézifékköteleket is.
Még a garancia ideje alatt rendeltem egy jobb oldali kilincset, mert kezdte magát megadni. Természetesen mikor esett szét teljesen? AlfaCity előtti héten. Most ezt is kicserélték, garanciálisan.
Ismét visszakerült a vezetőülés hátuljára az ismét leesett térképzseb... (sosem fog véget érni ez a kálváriám...)
Köszönöm a kedves ügyintézést Horváth Lacinak :)
Kihasználtam az általános Alfa/Lancia/Fiat/Jeep akciót, kértem egy klímatisztítást és egy tavaszi átvizsgálást.
Cserélni kellett a pollenszűrőket, illetve lógott az egyik kipufogótartó, vissza kellett hegeszteni.
Ki kell cserélni a kézifék bowdent is, illetve a hátsó fékbetéteket, a következő hónapban az olajcserével együtt ez következik.
Már egy ideje húztam halasztottam, de most végre sort kerítettem a bal első kerékcsapágy cseréjére. Szörnyen búgott már tél óta. A jobb elsőt még 28 ezer kilométernél cserélték, a stabilizátor rúddal együtt (ezeket még garanciálisan).
Nagyon kopogott a futóművem is, a diagnózis: stabilizátor rúd... szerencsére elég volt csak a szilenteket cserélni rajta, így ezt választottam. A jó hír, hogy a lengőkaroknak semmi bajuk. Kapott egy futóműbeállítást is, ismét kifogástalan futóművel állok neki a nyári szezonnak.
Íme az összesített lista:
- bal első kerékcsapágy cseréje
- stabilizátor rúd szilentek cseréje
- futóműbeállítás
- helyzetjelző izzó csere
- jobb első ülésfűtés kapcsoló cseréje (megint...)
Végre előkerültek a nyári kerekek, és felugrottak az autóra. A Michelin Pilot Sport 3 gumik második szezonja következik. Nem volt egy megerőltető szezonjuk tavaly, kevesebb mint 10 ezer kilométert autóztam... Ebbe belefért egy nyári túra Horvátországba, meg a szokásos belföldi utak, Alfa találkozók.
A gumik nem koptak félre, nem látszik rajtuk semmi rossz a tavalyi 9.433 kilométerből.
Jelenleg 6 mm a profilmélységük.
(a jobb első Michelinben viszont csak 5.421 km van - egy defekt miatt vennem kellett egy újat tavaly nyáron).
Jövő héten futómű-beállítás és bal első kerékcsapágy-csere.
A téli kerekeknek sem volt megerőltető szezonjuk, havat, jeget szinte nem is láttak ezen a télen... 6.377 kilométert futottak, így az ötödik szezonjuk után már 25.537 kilométert tudnak maguk mögött a Good Year Performance 2 gumik. Egy szezon még legalább van bennük.
A téli 17-es felnik 5 szezon után hamarosan kapnak egy új fényezést, kisebb sérüléseket sikerült velük összeszedni.
A szerelésért és a téli kerekek tárolásáért köszönet a Budaguminak.