Tagok >> Kristyon >> 156 SW 1.9 JTDm >> Blog
- Típus:156 SW 1.9 JTDm
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2005
- Színe:Fekete
Hamarosan itt az ideje az újabb olajcserének, így elkezdtem bevásárolgatni.
A sok kilométerre való tekintettel, meg hogy még sok-sok kilométert kibírjon, így némi felújító anyagokat is kap. A teljes képhez még a pollen szűrő hiányzik, de mire itt lesz az ideje a cserének meg lesz az is.
Helyzetjelző izzót cseréltem, bal elsőt.
Még pénteken szállt el, persze egyik benzinkúton sem lehet kapni, így csak hétfőn sikerült vennem...
Kettőt vettem, így maradt egy tartaléknak is, ezt be is raktam az izzókészletbe, ha kellene meg is találjam...
Három napja MOL kúton tankoltam és kaptam egy csomó matricát, ezt kihasználva kedvezményesen vásárolhattam Osram Silverstar 2.0 H1 izzókat. A standard izzókhoz képest +60% fényerő +20m a látótávolsághoz és elvileg 2x hosszabb élettartamot ígérnek. Ugyan bent lévő izzóknak semmi bajuk nem volt, tegnap még is kicseréltem őket. Ma este le is teszteltem, és fényerőbe tényleg mintha jobb lenne... :)
Ki kellett cserélni a stabilizátor rúd szilentjeit. A múltkori zsírzás a nyüszkölésére megoldás volt, de nem rég elkezdett durván zuhogni. A strongflex poliuretán szilentjeire esett a választás, mert alig valamivel került többe, mint az utángyártott gumi Elvileg a gyárival megegyező keménységű. Gyári szilentek voltak bent, az összeheftelt bilencseket látván, már valamikor cserélhették.
Csere után fantasztikus tapasztalatok hurrá megszűnt a zörgés :)
Apukám segített a cserében, innen is nagy köszönet érte!
Semmi extra, csak lekerültek a nyári kerekek, és fel mentek a téliek...
Km: 241616
Már több mint egy hete, hogy megérkezett a fakormány és a fa váltógomb, és ma eljutottam arra a pontra, hogy nem bírom ki a felújításig. Ki kellett próbálnom, hogy néz ki az autóban. A váltógomb felhelyezésekor leesett a teteje, így feltűnt, hogy a fekete az már nem az eredeti színe, de attól még tetszik :)
Első tapasztalatként, kellemes fogása van és jól illeszkedik a világos belsőhöz...
Reggel még semmi baja nem volt az autónak, délutánra viszont elgyengült, csak a harmadik indításra villantotta ki a motorkontroll lámpát. Kiolvasva az EGR szelepre gyanakodtam, miután többen írták ehhez a hibakódhoz, hogy EGR csere vagy tisztitás után megoldódott a probléma. Illetve a második hibakód a légtömegmérőt hozta hibásnak, hát reménykedtem benne, hogy nem ennek lesz baja. Viszont olcsón megúsztam, ugyan is a blokk tetején megy át egy fém vákumcső erre megy a blokk mögött egy gumi cső, ez volt annyira elöregedve, hogy teljesen levált a fém csőröl. A másik fele egy műanyag dobozra csatlakozott, mivel innen nem tudtam egészben lehúzni, ki is kellett szerelnem a dobozt, hogy kiférjen az EGR szelepet is le kellett szerelnem.
Cső volt itthon, az első csövet is kicseréltem...
Az első stabilizátor szilentek már egy ideje időjárás függvényében nyöszörögnek, ennek ma véget vetettem, remélem elég tartós lesz, a rúdra rézpasztát kentem illetve jó alaposan bedörgöltem a szilenteket szilikonzsirral. lemértem a stabrúd átmérőjét is 21mm csak, hogy meg legyen ez az adat ha esetleg rendelnem kéne szilentet...
képek nem készültek.
Kicseréltem a hátsó csonkállványokban a szilenteket, First Line volt polcon, ezért esett erre a választás. Csináltam pár képet a cseréről, az mellett, ahogy kinéztek rendesen ki is voltak lágyulva.
A hétvégén ki lett derítve, hogy rosszak a hátsó gátlók. Hétfőn rendeltem újakat Bilstein volt a cél, de sajna nem volt raktárkészleten, és nem is tudták megmondani, hogy mikorra lesz, így Monroe reflex lett. Árban alig 500Ft volt a különbség és tegnap délre meg is hozták házhoz (erener-car kft)
Ma délelőtt ki is cseréltem őket, jöhet a teszt...
A képeken a sportcsomagos lcs-kel van összehasonlítva.
Km:236700