Tagok >> Kristyon >> 156 SW 1.9 JTDm >> Blog
- Típus:156 SW 1.9 JTDm
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2005
- Színe:Fekete
Hétvégén kicseréltem a hosszbordás szijat, akkor át ellenőriztem a görögöket is. A vezető görgőnek volt egy kicsi logasa, ezért vettem ma egy újat Breda-rá esett a választás mert ez volt polcon :)
Hazaérve ki is cseréltem.
Az első féktárcsák régebbi beszerzésből vannak, a fékbetéteket és a hosszbordás szíjat tegnap vettem. A fékek még bírták volna, de a szíjra már ráfért a csere, és ha már megbontottam a szíj miatt az autót így kicserélgettem az első féktárcsákat, és a fékbetéteket is.
első fékbetét: 9190
hátsó fékbetét: 6060
hosszbordás szíj: 3170
Tegnap befejeztem a bőrszett cseréjét. A látványt szokni kell, fura a bézs szín a szürkével kombinálva. Ez miatt is valószínű, hogy nem tartom meg, de próbára jó lesz, hogy majd beszerezzek egy vaj színű faceliftbe való szettet, vagy megy vissza a régi szövet...
Gondoltam rá, hogy befestetem a sofőr ülést, mert kissé leharcolt, meg átalakítom a könyöklőt, de így, hogy nem akarom megtartani, nem erőltetem...
Ma sor került a nyári gumik cseréjére. Már eléggé megkoptak a Pirellik, meg volt egy pukli a jobb elsőn, ami egy kátyúnak köszönhető, ez sajna a felni belső felén is látszik. Ezt majd gorgoztetni kell.
Most linglong green max került fel, 205/50-és méretben. Egyenlore rövid tapasztalatom van, de sokkal komfortosabbnak érzem, és csondesebb is mint a Pirellik voltak.
A gumikat a supergumi.com-ról rendeltem (12000Ft/db) a szállítás (3000ft), a szerelést a DaróGumi műhely-ben (6000ft) végeztek.
Kilométer óra állás k.b.: 234000
Már 3 hete, hogy az utastér ventilátorom kicsapkodja a 40A-os biztosítékot, de nem azonnal, hanem megy vele kb. egy hétig majd utána, az utóbbi héten ezt már sokkal sűrűbben csinálta... A levegőt érezhetően könnyen szállítja nem hallani azt sem, hogy csapágyas lenne, már levettem az előtét ellenállást is, ez is jónak tűnik. Megnéztem a csatlakozókat is, és nem találtam semmi elváltozást. Ma viszont újra rászántam magam a keresgélésre, és mikor már szinte feladtam és lecsaptam a biztosíték tábla tetejét akkor szikrázott valami lejjebb. Elkezdtem az akksi mellett mozgatni a vezetékeket és meglett a kidörzsölődött vezeték, nem is értem miért kallódott külön, és nem volt becsatolva a többi kábelköteg mellé...
Mindenesetre leszigeteltem, és eligazítottam, remélem ezzel meg is oldódik a probléma...
Költség csak a biztik ára...
Még két hete kivágta a 40A biztit a fűtő ventilátor, ekkor lettem figyelmes arra, hogy fogy a víz a kiegyenlítő tartályból, majd a nyomozgatás után lett meg, hogy bizony a hűtő lyukas.
Tegnap sikerült vennem egy újat, ma pedig rászántam magam, hogy kicseréljem, csak annyit, hogy macerásabb mint gondoltam...
Közben visszaraktam a hagyományos izzókat a ködlámpába a xenon helyett, valahogy már nem tetszett, hogy olyan lassan melegszenek be...
Úgy kezdődött, hogy amikor felraktam a nyári kerekeket utána eléggé birkózni kellett a kormánnyal, így elvittem a gépet futóműbeallításra. Itt kiderült, hogy amit szeptemberben raktam be klokkerholm bal felső lengőkart annak széthullottak a szilentjei, nem bírt ki 10000km-t, főként ezért kellett birkózni vele. Még a két alsó lengőkart is cserélni kellett. Most a hétvégén kicseréltem őket, jövő héten újra nekileselkedünk a futómű beállításnak.
Ma sor került a légszűrő, gázolajszűrő, és a pollenszűrő cseréjére, és még belefért egy klíma fertőtlenítés, és felkerültek a nyári gurulók is...
A fordulatszám mérőnél elszállt az alsó izzó, így vettem 10db rizsszem izzót 1.2W. (745Ft)ki kellett cserélnem a felső izzót is mert ahogy kivettem már úgy nézett ki mintha abban is elszakadt volna a szál, csak nem tudom, hogyan tudott világítani még...
így kivettem a Km órát is ott is cseréltem két izzót mert már nagyon el voltak feketedve...
Közben vettem egy flakon STP motor öblítőt (2000Ft), az olajcseréhez készülődve...