Tagok >> Kristyon >> 156 SW 1.9 JTDm >> Blog
- Típus:156 SW 1.9 JTDm
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2005
- Színe:Fekete
Gyanús, hogy ki vannak az első toronyszilentjeim, így vettem 2db Febit, de lehet majd lengéscsillapítókkal együtt fogom cserélni.
Közben megadta magát az egyik motorház tető kitámasztó teleszkóp, ezt már ki is cseréltem, Bárdis lett.
Már régóta szemezek ezzel a gyöngyszemmel, sajnáltam rá az anyagiakat, meg hát féltem, hogy valami gagyit kapok, de végül is rászántam magam, és nem bántam meg...
Nagyon jó fényereje van, avatatlan szemnek olyan mintha xenon lenne, tartottam tőle, hogy össze vissza fog világítani, de jól eltalálták a fókuszpontját.
A jobbos lámpában még a halogén, a balosban viszont már a led világít.
A refibe és a ködlámpába nem fért be, a projektorba is csak éppen-hogy...
Már csak a tartósságában kell bíznom :)
Sajnos hiába a nagy fényerő, valahogy nem elég jól ossza el a fényt a projektor, nagyon sok fény érkezik az autó elé, és pont ez miatt nem látni elég messze, vezetni vele kicsit így olyan mintha szürkületben vezetnék, látni lehet vele de azért többet várnék...
Majd beszerkesztem valahogy a refibe, megnézem ott milyen, csak tágítani kell egy kicsit a furatot az izzó helyén, hogy beférjen...
Úgy döntöttem, hogy megválok az autómtól. így visszaraktam a gyári magnót, hangszórókat, illetve a kormányt és a váltógombot..
A küszöb spoilerek ismét a helyükön, most már úgy állnak, ahogy kell :)
Már két napja felragasztottam, tegnap megkapta a csavarokat is.
Azért, csak kíváncsi voltam arra, vajon mitől adta meg magát a turbó, ha már a felújító műhely nem állt neki szétszedni, és kideríteni.
Mivel ez az első turbó amit volt alkalmam közelebbről megvizsgálni, így csak arra tudtam hagyatkozni amit a netről lehet olvasni...
Kenés problémára gyanakszom, mert a tengely a persely teljes keresztmetszetében el van színesedve és közép részen is oda kozmált a tengelyre az olaj.
A kipufogó amellett, hogy odakozmált az olaj, rendesen megrágta a perselyt is és a tengelyt is. A tengely még el is van deformálódva, ehhez azért igen nagy hő is kellett, amit azért tudni lehet, hogy a kipufogó oldalon van bőven.
Az utolsó képen látható szűrő ugyan nem a turbóban volt, de a kenését biztosító cső felső befogató csavarjában helyezkedett el.
Ma másfél hete, hogy áll az autó. Mióta nálam van még ennyi ideig egyhuzamban nem volt ilyenre példa, de most sajnos muszáj volt.
A turbó megállt, szétszerelés után kiderült, hogy a csapágyazása beadta az unalmast.
video1 video2
Felkerestem egy felújító műhelyt, Pénteken lebeszéltem velük, majd hétfőn nyitásra ott is voltam. Kb. 5 percet töltöttem náluk...(inkább kicserélték volna a komplett közepét, minthogy felújították volna, persze nem olyan határidővel mint ahogy azt az oldalukon hirdetik, még csak alkatrészük sem volt helyben...a többi tapasztalatom velük itt nem részletezem)
Ezek után hívtam Erhard kollégát, aki előbbre felajánlotta, hogy komplett közepet tud nekem intézni. Innen is köszönet érte :) Ma reggelre meg is érkezett hozzá és el is hoztam. Reggelizést követően neki is álltam összerakni. Tegnap volt időm letakarítani rendesen az alkatrészeket, a szívó oldali ház belsejét is szépen sikerült felpolírozni.
"A turbó kenését biztosító olajcső egy üreges olajáteresztő csavaron át kapja meg a kenőanyagot. A kis áteresztő csavarban van egy még kisebb szűrőcske, amely idővel megtelik kosszal és eltömődik. Ha turbófeltöltő nem kap kenőanyagot, az eltömődött szitaszűrő miatt törvényszerű, hogy tönkremegy " , még jó, hogy erre a kis szűrőre is rátaláltam ugyan is igen nehezen tudtam rajta átfújni, így ezt ki is iktattam szépen...
Felhasználtam az új kipufogó sortömítést is amit még régebben vettem egy elszakadt tőcsavar miatt. kisebb pihenőket tartva délután fél kettőkor már indítottam is az autót, ez után hagytam egy fél órát alapjáraton ketyegni... Miután elindultam próbakörre fülig ért a szám az örömtől, hogy ismét úgy megy az autó, ahogy kell :)
Elvégeztem az olajcserét, először megkapta a motoröblítőt, majd hagytam időt arra is hogy kicsöpögjön rendesen az olaj, kb3 órán keresztül...
Majd megkapta a friss olajat, olajszűrőt, közben pedig a légszűrőt is kicseréltem.
Miután üzem melegre melegítettem megkapta a revitalizálót is előírás szerint.
Sajnos 30km megtétele után a turbóm úgy gondolta eleget dolgozott, és szabadságra ment...
Kilométer állás: 245320