Mióta megvan a balatoni nyaraló, többet kell mozogni az autóval. Így bele is pörgött a 140 ezer nagy "hirtelen" :) Megörökítettem az alkalmat, csak kicsit késve :D
Kapott új féknyereg festést, meg szép kalligrafikus Alfa Romeo feliratot, mind a négy féknyeregre.
Vettem Seat Leon Cupra R koptatót előre, azt is felcsavartam a GT első lökösére
Sokkal szebb lett így az autóm! :)
Pénteken egyszer csak egy reccsenés, és a mellettem utazó kolléga megjegyezte, hogy lett egy kavicsfelverődésem. Annyira hiányzott, mint púp a hátamra! Úgy is nézett ki az autó, amikor a szélvédőjavító papucsos bácsika feltöltötte a rést műgyantával. :D Kb körömnyi volt a repedés Szerencsére eltűnt, de állítólag az évek folyamán egyre láthatóbb lesz. Viszont nem reped tovább
(utolsó képen az előtte állapot)
Már elkezdett hártyásan törölni a BOSCH ablaktörlő lapát, ezért vettem bele REFILL-t, vagyis gumit. Nem volt egyszerű szétszedni a blade törlőlapátot, de a gumit végül is bele tudtam helyezni, de a tövénél, ahol a kar csatlakozik, valami hullám lehetett benne és pont szem magasságában csíkozott. Így mennie kellett, BOSCH-t (Foscht) többet nem akartam már magam előtt látni, így Good Year blade lapátokat vettem.
Ehhez járt 3 vagy 4 féle csatlakozó, így simán fel lehetett tenni a BOSCH helyére. És még jobban is néz ki, még kevésbé áll ki a szélvédő síkjából. ;)
Ez végre jól töröl!
ui: Kellett egy 55 és egy 41 cm-es. A kisebbiken nincs feltüntetve Alfa, de nem érdekes
15 év után, immár a negyedik Alfámmal ugyanazon a helyszínen jártam 2018 első napján, Alsóörsön! Hogy telik az idő és mennyi minden változik... Egy örök: az Alfa Romeo szeretete! :)
És igen, ezt a különleges Kilométeróra állást is megörökíthettem! :)
A mechanika nélküli JVC fejegység kapott egy üveg, 3D lézer gravírozott, Alfa Romeo logós, 32 GB-os Pendrive-ot, zenehallgatásra. Lehetett választani színt, természetesen a műszerfalhoz passzoló pirosat kértem. Ahogy tölti a zenét a pendrájvról, úgy villog a piros LED. Szuper!
Beltér világításnak két COB LED panelt kapott, amihez adtak foglaltba passzoló csatolókat is. Nagyon szép fehér fényt ad a beltérnek.
A halogént meg száműztük egy LED szettel :) Szuper, megvan a fény vetítési képe is, senki nem villog, hogy a szemébe világítana, mint egy utólagos xenonnál ;)
Elérkezett az idő, hogy a gyári szivargyújtót száműzzem az utastérből. Egy USB-ről töltendő készülék már kevés volt (telefon a navinak + fedélzeti eseménykamera), így rendeltem Csájnából piros LED-es dupla USB töltőt.
A gyárit kissé nehézkes volt kiszerelni, úgy értem a gyári fém hüvelyt előbb kihúzni a műanyag tégelyből (1. kép), hogy utána ki lehessen buktatni a hamutartóból a világítása konzoljával.... Ehhez egy binder csipesz volt segítségül (2. kép) A kínai USB-s cuccot vízálló motorcsónak USB aljzatként árulták, arról a gumi zárókupakot lehagytam, betekertem a gyári műanyag anyával (amiből faragni kellett, mert a GT szivargyújtójában nem fért el 1 mm híján) (3. kép)
Végül bekerült, szép, összhangban az egésszel! :) (4. - 5. kép)
Pénteken (Odometer ~ 130 000 Km) elvittem az autót műszaki vizsgára. 30 perc alatt kész lett, de kb. 20 perc volt még a papírmunka...
Mióta bejelentették, hogy megszűnik a környezetvédelmi besorolást jelző matrica, rettegtem, vajon nekem is összekapirgálják-e majd csiszolóvászonnal, mint egyeseknél a rendszámot vagy sem? Nos, letörölték vegyszerrel, de kicsit szétkenték és ott maradt a nyoma is. Ráadásul a betűk fekete részéből is 'kiradíroztak' egy picit :(
Otthon neki láttam féktisztítóval, de az óriási melegben azonnal elpárolgott, ahogy elhúztam felette. A mindenre alkalmas csodaszer, a WD40 viszont nem hagyott cserben! :)
Képek a műszaki vizsga után, előtte - utána.
Lyukas volt már egy ideje a flexibilis cső a kipufogómban, amitől fura visszhangot kapott az 1.9 Mjet. Külön, univerzális flexi csövet is lehet kapni, de azt el kell vinni kipufogóshoz, aki vagy húzza a száját vagy nem, vagy megégeti az alvázvédőmet vagy sem, de hogy em ingyen vágja ki és varrja a régi helyére, az biztos! Akkor inkább megvettem az egész darabot egyben (1. kép), a munkadíjat megspóroltam, meg a rettegést és beszereltem saját maga. Igazából az egész munka megvolt egy fél óra alatt, sőt még cink spary-vel körbe is fújtam az utángyártottat (2. kép), hogy a hegesztéseknél se kezdje ki hamar a rozsda, miután hallomásból rémtörténetekkel álmodtam :D Kapott előre / hátra új tömítéseket is.
Ezzel a darabbal most kifejezetten jobb lett a (ki)"nézése, meg a járása" is halkabb! ;)
(3. kép)