pakai93 - főkép
>> Tuning és extraAlfa Giulietta 1.4 TB Distinctive // 2023-04-17

Hétvégén összeállt az utóbbi időben már aktívan tervezgetett multimédia update.
Az egész folyamat kirobbantója a korábbi blog bejegyzésekben megírt Blue & Me egység hibája volt, már akkor eldőlt hosszas tanakodást követően, hogy milyen irányba megyünk tovább.
A beépítőkeret beszerzése okozta a legtöbb gondot, már eleve az árával.
Nagyjából három gyártó két féle színe volt az opció. Gyártót tekintve az olasz verzió lett volna a legszimpatikusabb, de azt már sehonnan nem sikerült beszerezni, így maradt a német. Színben fényes zongoralakk fekete vagy világos ezüst, ezekből egyiket sem akartam, de ha már nincs más választási lehetőség akkor az olcsóbb ezüst lett a befutó. Ahogy megérkezett egyből vittem is egy barátomhoz, aki profin átfóliázta a gyárihoz nagyon hasonló matt sötétszürkére. Fejegységből az elsődleges fő szempont azt volt, hogy tudja WiFi-n keresztül a vezeték nélküli Apple CarPlay-t és Android Auto-t. Mivel korábbi autómban már volt Pioneer fej, elégedett voltam vele, így a Pioneer SPH-DA360DAB-ot választottuk. Ahhoz, hogy minden funkció működjön a kormányon is (8-ból, csak 6 gomb. Nyilván a Blue & Me specifikus 2 gomb halott.), szükség volt egy Connects 2 kormánytávvezérlő adapterre és egy LEAD kábelre ami összeköti a fejegységgel. Ha már szét lett bombázva a teljes középkonzoli rész és a fejegység tudja kezelni a tolatókamerát is, akkor már azt sem hagytuk ki a sorból. :) A kamera típusa: CA-503 és 170°-os a látószöge. Nagyon tetszik eddig a végeredmény, villámgyors a kapcsolódás. Még be kell lakni és szokni kell az új rendszert, de szerintem jóban leszünk! :)

>> SzervizAlfa Giulietta 1.4 TB Distinctive // 2023-04-14

Már picit gyengének bizonyúlt a klíma hatásfoka, így ma kollégám pótolta a hiányzó gáz mennyiségét. 7°C a befújt levegő hőmérséklete, újra fagyos a hangulat bent. :)

>> EgyébAlfa Giulietta 1.4 TB Distinctive // 2023-03-18

Ma elsőnek a nyári kerekek kerültek fel. A jelenlegi óraállás 160.935 km, melyből a múlt hónapban újan felkerült Pirelli téli gumik 726 km-t futottak. A felnik is megkapták a korábban vásárolt új fl emblémás kupakokat, így már teljesen egységes az autó körben embléma ügyben.

A következő lépés a nap folyamán a gyári QV matricák felragasztása volt, mely a mellékelt sablon alapján gyerekjáték. :) (Tudom, hogy nagyon messze van az autó a QV-től, de mindig marhára tetszettek, meg persze az egész hozzá fűződő sztori is. Boldog 100. szülinapot QV!)

Tervben volt előre a B típusú kis rendszám, de mielőtt belevágunk mindenképpen le szerettem volna szedni a kiemelőkeretet, hogy lássuk mennyire van a lökhárító kilyuggatva. Sajnos beigazolódott amitől tartottam... 14 db lyukat számoltam a lökhárítón, így a kis rendszám ötlete egyenlőre elvetésre került, mert ez miatt egy teljes lökhárítót most nem szeretnénk cserélni. Ha már le volt szedve minden, vissza már ragasztva került, így mégiscsak sokkal jobban mutat mint azzal a csúnya elálló kerettel. Ezt a műveletet hátul is megismételtem, így elöl hátul ragasztva vannak már a rendszámtáblák.

A bal első ajtóban kiégett az izzó a kilépővilágításban, így ezt is cseréltem.

Az antennát még valamikor vásárlás előtt megrágta vélhetően egy nyest, és már korábban beszereztük a gyári újat, de csak most került sor a cserére.

A külső műanyagok már picit elkezdtek kifakulni, hogy újra régi mély fekete fényükben pompázzanak le lett kenve minden a szintén már korábban beszerzett AutoGlym Bumper &Trim Gel csodaszerrel. Eddig úgy tűnik tényleg csodát tett a felületekkel, gyönyörű lett a végeredmény, reméljük tartós is lesz.

Végezetül pedig egy porszívózást követően bekerültek az ugyancsak régebben beszerzett gyári textil szőnyegek.

Minden felhasznált eszköz és tartozék már megvolt, így anyagilag ez most semmibe nem került csak pár óra szabadidőbe.

>> SzervizAlfa Giulietta 1.4 TB Distinctive // 2023-03-08

Február utolsó napjának reggelén munkába indulva azt vettem észre, hogy elkezdett villogni az összkilométer számláló, illetve nincs csatlakozva a telefon az autóhoz bluetooth-on.

Ebből már tudtam, hogy valószínűleg a Blue&Me modul rosszalkodik, aznap rengeteget olvastam a témában és azonnal meg is próbáltam minden egyszerűbbnek mondható "trükköt". Levettem az akksit valamivel több mint egy órára, de semmi változás. Többen javasolták, hogy egy proxy újraillesztés is tud segíteni, így ezt is megnéztük. (Off márka, márkakereskedésében, szervizében dolgozok, így egy gépet azonnal rá tudtunk akasztani.) Mivel ez sem segített elkezdtem egyéb megoldások után nézni.

Elsőként jött az, hogy akkor beszerzünk egy bontott modult, de meglepődve tapasztaltam, hogy vetekszik az ára a nyers aranyéval, és ki tudja az meddig bírja, ezért ez hamar el is lett vetve. A gyári új meglepő módon alig kerül többe mint a használt bontott, de itt pedig azt realizáltam, hogy oké, hogy új de ez is csak egy 10 év körüli alkatrész a polcról különösebb garancia nélkül. Beépítés után megint kellene proxy igazítás is stb. Ha már ennyit költünk az autóra akkor valami előrelépés legalább történjen, mert ezzel csak egy elavult amúgy sem túl jó bluetooth kihangosító lenne ami még zenét sem képes lejátszani egyéb beavatkozás nélkül.

Végül megszületett a döntés "száműzzük" a Blue&Me-t az autóból. Erre irányultan ma megvalósult az első lépés, melyben szoftveresen ki lett iktatva a modul, így már nem keresi, nem villog a műszerfal és nem gyilkolja tovább az akksit sem. (Ha már ott voltunk azért pár mérés meg lett ejtve, hátha csak egy ellenállás vagy valami apróság a hiba ami gyorsan költséghatékonyan javítható lenne, de a fent leírtakból már kiderült, hogy sajnos nem jött össze, minden mért érték jó volt, a baj mélyebb szinten van.) Lassacskán átalakítjuk 2023 "kompatibilsre" a multimédiát egy 2 din-es érintőképernyős Apple CarPlay és Android Auto képes fejegységgel. Valószínűleg valami Pioneer lesz, de ez még nem dőlt el, a napokban megkezdődik az alkatrészbeszerzés és 1-2 hónapon belül beépítésre is kerül a cucc.

>> SzervizAlfa Giulietta 1.4 TB Distinctive // 2023-02-21

Az autó mellé kapott Fulda téli gumikkal mentünk 2.945 km-t a szezonban, de elég hangos futásúnak bizonyultak számunkra. Az eredeti tervek szerint pár szezont vele szerettünk volna megtenni, de sikerült kifogni egy elég jó akciót így ma a szezon utolsó pár napjára felkerül az új szerzemény:

- Pirelli Cinturato Winter 2 (205/55 R16 91H)

Az egyik gyári lemezfelni pereme valamikor kaphatott egy kisebb ütést (nem ütött, vagy rázott, inkább csak esztétikailag nem volt tökéletes), így ha már lekerültek a gumik akkor az a felni ki is lett görgőzve.

Jelenlegi km állásunk: 160.199 km
Az összes költség tartalmazza a gumik, a futár, a szerelés és a görgőzés árát is.

>> EgyébAlfa Giulietta 1.4 TB Distinctive // 2022-11-11

Végre felkerült az új fl antracit scudetto és az új fl hátsó embléma. (Egészben, mikrokapcsolóval együtt cseréltük.) Ezeken kívűl bekerült az új csomagtérajtó rugós ütköző is. Plusz a csomagtérajtó belseje is ki lett fújva olajos viasszal, hogy minél tartósabb legyen a múltkori javítás után.

>> EgyébAlfa Giulietta 1.4 TB Distinctive // 2022-11-07

Az előző tulaj az autó rendelésekor elfelejtette bepipálni a gyári pótkereket az extralistán.
Eddig még soha nem volt defektünk, de jobb félni mint megijedni alapon hosszas keresgélés után sikerült beszerezni először egy gyári újszerű mankókereket, majd picivel később egy teljes gyári szerszámkészletet is. Egy kis tisztogatás után ma felnyomtam a kiskönyv szerinti 4.2 bar-ra a gumit és be is került a szett a helyére.

>> EgyébAlfa Giulietta 1.4 TB Distinctive // 2022-10-31

2022.10.31. - 157.254 km
Felkerültek az autóval kapott téli kerekek.
Gyári 16"-os acélfelnire szerelt újszerű 2018-as Fulda Kristall Control HP2 gumik.
Én nem feltétlen ezeket a gumikat választottam volna, de ha már jártak az autóhoz és ennyire jó állapotúak pár szezont még elfutnak a csere előtt.

Az augusztusban újan felkerült nyári gumik 1.971 km-t futottak.

>> Tuning és extraAlfa Giulietta 1.4 TB Distinctive // 2022-10-24

Egy kis korszerűsítés gyanánt kapott egy P&P LED-es rendszámtábla világítást. A szett tartalmazta az ellenállásokat is, így nem zavarja meg a CAN-BUS rendszert sem. Filléres "tuning" de sokkal modernebbnek hat így.

>> EgyébAlfa Giulietta 1.4 TB Distinctive // 2022-10-22

A blogokat olvasgatva bukkantam rá a Brodit ProClip megoldására és nagyon megtetszett az egyszerű, de nagyszerű kivitelezés. Hamar meg is született az elhatározás, hogy egy ilyen típusspecifikus telefontartóra szükségünk van. A lehető legegyszerűbb és legkisebb tartót szerettem volna a konzolra, hogy ne rontsa el a beltér szép összhangját, így a sima csuklónélküli MagSafe-re szavaztunk, melyhez rendeltem egy öntapadós mágneses kört eBay-ről. Sajnos a mágnes körüli gumírozott bevonat picit szélesebb volt mint maga a tartó amibe bele kellene férnie, így egy picit ál kellett szabni, hogy passzoljon. Nem lett tökéletesen hibátlan a méret eltérés miatt, de a funkciót tökéletesen ellátja. Ma megvolt a főpróba is mindenféle típusú úton és hibátlanúl fixen tartja a telefont.

A múlt héten beszereztt "D" profil tömítés is bekerült a motortérbe, így már talán mosáskor és esőben nem fog befolyni a víz és egyszerűbb lesz a tisztán tartás is.

Szúrta a szememet még pár dolog pl. az oxidált turbó hővédőpajzs, így ha már a motortérnél jártam kivettem és egy kiadós csiszolás után lefújtam hőálló ezüst festékkel.
Plusz az akkumulátor takaró szövet tépőzárjai le voltak szakadva és lógtak, ezek újra lettek ragasztva, így már szépen áll a helyén.