pakai93 - főkép
>> SzervizAlfa Giulietta 1.4 TB Distinctive // 2024-04-25

Mai nap megtörtént a hónap elején feltárt két hiba javítása.
Cseréltük az üzemanyag szivattyút a gyári Bosch alkatrészre (A: 51807864, B:0580200009). Így már megvan a gyári előírt benzinnyomásunk és remélhetőleg megszűnik a ritkán előforduló hidegindítási dadogás is ezzel.

A lyukas klímahűtőt pedig egy festett NRF hűtőre cseréltük (A: 55700406, N: 00035777).
Természetes újra fel lett töltve a rendszer is és ismét lehet majd hűsölni a nyári forróságban. :)

>> SzervizAlfa Giulietta 1.4 TB Distinctive // 2024-04-11

Ma elvégzésre került az éves szerviz, karbantartás és átvizsgálás.

Visszatértünk a gyárilag ajánlott motorolajhoz: Selénia StAR Pure Energy 5W40, természetesen gyári olajszűrővel (73500049) és leeresztő alátéttel.

Cseréltünk még egy légszűrőt is, melyből szintén gyárit kapott az autó (51854025).

Ezeken felül a még gyári DOT4-es fékfolyadék és Maxgear aktívszenes, gombaölős pollenszűrő is a tételek között szerepelt.

Egy teljes átvizsgáláson is átesett az autó a szerviz mellett és végre remélhetőleg megmutatta magát két hiba is.

Szép lassan, fokozatosan gyengült már a klíma hatékonysága és a tavalyi töltés során meg lett festve UV-vel így most kibukott, hogy a klímahűtőn van egy kis lyuk ahol elszökik a gáz.

Ritkán hidegindítás során dadog az autó és még ritkábban le is fullad. Itt az első tipp a folytószelep volt, hogy nem zár tökéletesen esetleges lerakódások miatt. Tavaly bebizonyosodott már, hogy lerakódásnak semmi nyoma és minden patyolat tiszta. Ma végre tudta úgy produkálni az autó a jelenséget, hogy közben rajta volt a diagnosztikai gép és az élő adatokon látszott, hogy jelentősen alacsonyabb az üzemanyagnyomás a gyárilag előírt értéknél.

Intézem a klímahűtő és az üzemanyagpumpa beszerzését és még ebben a hónapban meglesz a hibás alkatrészek cseréje is.

Aktuális kilométer óra állás: 171.714 km.
Az előző olajcsere óta megtett távolság: 9.935 km.

>> EgyébAlfa Giulietta 1.4 TB Distinctive // 2024-03-31

Megtörtént a szezonális kerékcsere. Az aktuális kilométeróra állás: 171.588 km, miszerint a téli Pirelli-k a szezonban 3.438 km-t futottak és összesen pedig 4.164 km-t.
A nyári Hankook gumik 9.186 km futással kezdik meg a következő szezonjukat.
A kerékcserét követően felkerült a hátsó szélvédőre a City-s matrica is. :)

>> EgyébAlfa Giulietta 1.4 TB Distinctive // 2023-11-26

Az eredeti tervek szerint is szombatra volt tervezve a téli kerékcsere és a reggeli hóesés ezt biztos napirendi pontként tűzte ki.

Az aktuális kilométeróra állás 168.150 km. A szezonban a Hankook nyári gumik 7.215 km-t futottak, így már összesen 9.186 km-nél tartanak.

A felkerült Pirelli téli gumiabroncsok összesen 726 km futásteljesítménnyel kezdik meg az idei szezonjukat.

>> Tuning és extraAlfa Giulietta 1.4 TB Distinctive // 2023-08-14

Picit megkapta a felületi rozsda a nyergeket, így egy ideje tervben volt egy tisztító fesés, de akkor már legyen valami izgalmasabb szín.
Nem szerettem volna semmi olyat ami merőben elüt a sportos gyárias megjelenéstől, így 4 szín maradt a listán.
(Racing Rosso, Performance Yellow, Midnight Black és Stratos Silver)
Fekete autón szerintem nagyot mutat a sárga, sok Yellow Racing Pack Giulietta fotót nézegettem és engem nagyon megfogott, így a Foliatec márka Performance Yellow féknyereg festéke lett a befutó.
Sok jó tapasztalatot olvastam a Foliatec festékekről, remélhetőleg tartós marad a felületen és jól bírja a hőterhelést is.

Alábakolást követően minden nyereg szépen vissza lett csiszolva majd fétisztító és sűrített levegő segítségével portalanítva és tisztítva, ezután már jöhetett is a pingálás.

>> EseményAlfa Giulietta 1.4 TB Distinctive // 2023-07-13

Már nagyon régóta tervezgettük, hogy ellátogatunk barátainkkal City-re, de eddig saját Alfa nélkül soha nem jött össze. Mikor tavaly végre meglett Giulietta már tudtam, hogy 2023-ban már teljes értékű Alfásként mindenképp ott leszünk. Folyamatosan néztem és vártam a hírt, hogy elvételben lehessen jegyeket foglalni. Ahogy megláttam 2022. október 23-án kora este azonnal foglaltam is őket, így valószínűleg az elsők között voltunk. :D
A bejutás nagyon gyors, rugalmas és zökkenőmentes volt. Az egész rendezvényen nagyon jól éreztük magunkat és sikerült pár relikviát is gyűjteni. Sajnos a tombolán nem jártunk sikerrel de majd talán legközelebb!
Jövőre találkozunk!

>> AutóápolásAlfa Giulietta 1.4 TB Distinctive // 2023-07-13

Ma sikerült sort keríteni az autón található pár kisebb esztétikai hiba javítására, mellyel valamelyest a jövő havi tervezett teli polírozást is előkészítettük.

A javított hibák:
- Motorháztetőn egy kisebb kőfelverődésből keletkezett horpadás
- Jobb hátsó ajtón pont az élben egy viszonylag nagy horpadás (Első közös hetünkön a parkolóban rányitották az ajtót)
- Jobb első sárvédő volt egy vélhető ajtó túlnyitásból adódó egyenetlenség

A munkát Fabrizio-ra bíztuk aki egy helyi olasz horpadásjavító mester.
Nagyon profi munkát végzett villámgyorsan, mindösszesen 30 perc alatt elkészült mindhárom elemmel.

>> EgyébAlfa Giulietta 1.4 TB Distinctive // 2023-07-03

Az utóbbi időben végre sikerült időt szakitíni a korábbi autóból megmaradt menetrögzítő kamera (70mai Smart Dash Cam Pro) beszerelésére és megkapta a már tavaly beszerzett dupla USB ajzatot is a beltérhez illő biros megvilágítással.

Pár hete ritkán rosszabb minőségű úton elkezdett zörögni valami a műszerfal környékéről. Hamar sikerült beazonosítani a forrást, a műszerfal tetején lévő "hangszórórács" és légbeömlő műanyag burkolata rezonált. Hétvégén kipattintottam és ragasztottam rá pár szivacsos filc anyagot. Eddigiek alapján a probléma megoldódott.

Ezen kívül nekiugrottunk a rács melletti nyitható tárolórekesznek is. A probléma sajnos a szokásos, az erős rugó miatt ahogy felcsapódik az ajtó hamar törik az olcsó műanyag és visszaesik a fedél. Olvasgattam az ügyben és mindenhol azt találtam, hogy a rugó van túlméretezve az anyagminőséghez. A törött résznél 3,5 mm-es lyukakat furtunk és a "tengelyt" a törött műanyag darabbal visszafogattuk egy gyorskötegelő segítségével. Nem szerettem volna a műszerfalat is furkálni és a különböző oldalakon megtalálható dupla tekercsrugós megoldást alkalmazni, így inkább a gyári rugóból visszatekertünk egy kört és máris sokkal-sokkal gyengébb lett, így a gyári megoldás szerint raktuk össze újra és tökéletesen működik újra a fedél, szépen tartja magát végállásban.

>> SzervizAlfa Giulietta 1.4 TB Distinctive // 2023-04-27

Ma megejtettük az éves olajcserés szervizt, illetve egy hajszálrepedés miatt szivárgott a hűtőfolyadék a kiegyenlítő tartályból, így ezt is cseréltük.

- Motul 8100 X-clean gen2 5W40 + Gyári olajszűrő (73500049)
- Gyári turbó olajzócső csavar és alátétek (71769773, 71769771)
- Gyári kiegyenlítő tartály (50544422)
- Tecneco aktívszenes pollenszűrő (Éppen nem volt elérhető a gyári alkatrész)

Tervben volt még a gyári módosított hátsó ablaktörlőkar gumi tömítés (50530945) cseréje is megelőző jelleggel, de a kart rögzítő csavar elég csúnyán be van állva. Ehhez szükség lesz majd egy új ablaktörlő karra is, így ez egy következő alkalomra marad majd.

A hűtőfolyadék egy picit maximum fölé lett töltve, gondolván ahogy légtelenítődik a rendszer valamelyes úgy is fog csökkenni a szint. Ha mégsem akkor ezt 1 hét után beállítjuk.

Kilométer óra állás: 161.779 km

>> Tuning és extraAlfa Giulietta 1.4 TB Distinctive // 2023-04-17

Hétvégén összeállt az utóbbi időben már aktívan tervezgetett multimédia update.
Az egész folyamat kirobbantója a korábbi blog bejegyzésekben megírt Blue & Me egység hibája volt, már akkor eldőlt hosszas tanakodást követően, hogy milyen irányba megyünk tovább.
A beépítőkeret beszerzése okozta a legtöbb gondot, már eleve az árával.
Nagyjából három gyártó két féle színe volt az opció. Gyártót tekintve az olasz verzió lett volna a legszimpatikusabb, de azt már sehonnan nem sikerült beszerezni, így maradt a német. Színben fényes zongoralakk fekete vagy világos ezüst, ezekből egyiket sem akartam, de ha már nincs más választási lehetőség akkor az olcsóbb ezüst lett a befutó. Ahogy megérkezett egyből vittem is egy barátomhoz, aki profin átfóliázta a gyárihoz nagyon hasonló matt sötétszürkére. Fejegységből az elsődleges fő szempont azt volt, hogy tudja WiFi-n keresztül a vezeték nélküli Apple CarPlay-t és Android Auto-t. Mivel korábbi autómban már volt Pioneer fej, elégedett voltam vele, így a Pioneer SPH-DA360DAB-ot választottuk. Ahhoz, hogy minden funkció működjön a kormányon is (8-ból, csak 6 gomb. Nyilván a Blue & Me specifikus 2 gomb halott.), szükség volt egy Connects 2 kormánytávvezérlő adapterre és egy LEAD kábelre ami összeköti a fejegységgel. Ha már szét lett bombázva a teljes középkonzoli rész és a fejegység tudja kezelni a tolatókamerát is, akkor már azt sem hagytuk ki a sorból. :) A kamera típusa: CA-503 és 170°-os a látószöge. Nagyon tetszik eddig a végeredmény, villámgyors a kapcsolódás. Még be kell lakni és szokni kell az új rendszert, de szerintem jóban leszünk! :)