Már több, mint 1 hete megvásároltam a hosszbordás szíjat. A régi ránézésre siralmas volt, így nem volt rajta mit gondolkodni. Gates került bele, 6PK1763 számú. Első körben DAYCO 6PK1750 méretűt vettem, de végül inkább visszavittem és kicserélték. Az összes szíjtárcsát megforgattam, nem tudtam mi adja a vonyító, zavaró érces hangot, de "szerencsére csak" a klímakompresszor csapágya vonyít. Ezt majd a közeljövőben szeretném megcsinálni. Mikor már örültem, hogy fent az új szíj, és szerettem volna összerakni, a motor oldalsó borítását tartó 6-os csavar kiesett, s egyenesen a vezérműszíj felé vette az irányt. Fél órás halászat után meglett anélkül, hogy szétbontottunk volna valamit komolyabban. Km állás: 213 718
Kb. 2 hét telt el a polírozás óta. Szerettem volna, ha az eredmény igazán tartós, így másnap meg is rendeltem az eBay-ről az átlátszó lámpafóliát. Tegnap (17. 06. 2014.) meg is érkezett. Miután ma végeztem munkában, első dolgom volt, hogy szóltam Lacci33 cartársnak, és közös erővel újra políroztuk, majd fóliáztuk a lámpákat. Első ilyen próbálkozásom volt, azelőtt nem igazán fóliáztam, így nem is lett 100%-os a végeredmény. Tény, hogy láttam már rosszabbat is, csak pár buborék maradt, amit majd kiszúrok. Remélem tartós lesz, és ezt letudtam.
A felújított féltengely eddig bírta érintetlenül. Aláfeküdtem, és láttam, hogy a porfogó szerencsésen el van csúszva a belső csuklótól, és az összes zsírt kinyomta már magából. Felkerestem Erhardot, mondta, hogy elég, ha megtömöm zsírral, teszek rá egy bilincset és kész. Ez meg is történt, remélem kibírja a bilincs.
Valami hetek óta vonyít a motortérben, s nem tudok rájönni mi az. Ki volt cserélve a vezető görgő, de sajnos nem az csinálta. Ha veszek majd szíjat, megnézzük az összes többi szíjtárcsát, generátort, stb.
Már nem lehetett ránézni a lámpákra, olyan rondák voltak.... Vettem egy gagyi olcsó vacak polírozókrémet, majd nekiálltam... Vizesen csiszoltam 800, 1000, 1200, 1500, 2000 szemcsesűrűségű papírokkal, majd Tempo pasztával políroztam. Miután már tetszett az eredmény, még GTechniq P2 finis pasztával átszaladtam a lámpákon. Van különbség. Már volt azelőtt is polírozva a lámpa, és fura, de a lámpabura meg van repedezve. Nem felületi karcok. Érdekes számomra.
Kicseréltem a szervó-olajat, elég fekete volt már, szerintem 10 éve senki nem nyúlt hozzá. A MAP szenzort is kivettem megint, megint be volt rakva, kipucoltam. Teszi a dolgát a JTD, csak néha rakoncátlankodik.... nem kapcsol a turbo, és valamivel megnőtt a fogyasztásom is. KM állás: 212 600
Megejtettem a hátsó féknyergek festését. Sima piros festék, semmi speciális nyeregfesték. Hamar száradt, jól takar, szépen fénylik.
A felnik festéséből maradt festékem. Nem álltam meg most sem, a motortér is megváltozott picit.
Első körben nem igazán sikerült összehozni, hogy ugyanolyan felújított féltengely kerüljön hozzám. Amit kaptam, kisebb átmérőjű volt, mint az enyém. 4 hét várakozás után jött a mail Erhardtól, hogy küldi a féltengelyt. Öröm és boldogság. Nagyjából 15 perc alatt be is műtöttem a helyére. Viszont próbakör után kiderült, hogy ugyanúgy ráz, mint azelőtt. Kellett ez a féltengely, a belső csukló darabokban jött ki, viszont a rázást valószínűleg a felni csinálja. Mikor újítottam fel, kimaradt a görgőzés. Nagy hiba volt. A balos belső csuklóval is gond van, így azt is ki kell majd cserélnem, a porfogóval együtt. Ezután jön egy vezető-görgő, majd a futómű, karosszéria.
Miután a TS-ről átpakoltam a Brembo fékrendszert, a jobb oldal mindig vacakolt. Kb. 300 km után elkezdte érni bal kanyarokban a tárcsát a nyereg. Nem volt túl biztató, így mivel melóban áll a kocsi már második hete, az esztergás kollégával csináltattam 30-as hengerből 9,5 mm vastagságú távtartógyűrűket. Be is raktam, amint kész lett. Azért, hogy kiküszöböljem a csavarok meglazulását, minden csavarra öntöttem egy kis menetragasztót. Majd teszteljük ezt is hosszútávon, ha megjön a várva-várt féltengelyem.
Eredetileg azért mentem melóba az autóval, hogy kicseréljük a féltengelyt. Később kiderült, hogy ezt benéztem, nem jó féltengelyt kaptam. Ha már ott állt az autó, gondoltam megnézem milyen apróbb dolgokat tudok rajta megcsinálni. Olvasgattam az AA-n, hogy ha be van hordódva a MAP szenzor, akkor olyan jelenségeket produkálhat, amiket pl. nekem is csinált (rángatva gyorsult magasabb sebességi fokozatban, padlógáznál). Elég zavaró volt, hát gondoltam megpróbálom hátha. Kiszedtem a szenzort, ami csodálatosan be volt hordva korommal, jó vastagon. ELEKTROSOL nevű cuccal kipucoltam, ez a szer speciálisan elektromos alkatrészek tisztítására készült.