Nem működött a tükörfűtés, így vettem facelift előttiről tükröket, majd kicseréltem az üveget. Már jó lesz.
Találtam egy cartársat, aki verhetetlen árakon ad alkatrészt. Így történt, hogy pótoltam olyan dolgokat, amelyeket már az első pillanatban kellett volna.
Kicseréltem a jobb hátsó kilincset, törött volt az egyik füle. Kicseréltem az ablakemelő mechanizmust, motorral együtt, kapcsolóval. Vettem bal hátsó kilincset, de azon még agyalni kell hogy lesz összerakva 2-ből. Haladok a benzines összerakásával... ha már eladni nem tudom
Azt hiszem a legelső szerviz az autóval kapcsolatban az volt, hogy tettem bele új szelepfedél tömítést. Már újkorában is kellett alá szilikon, mert nem tömített 100%-osan. Mikor a drága ex-új tulaj visszahozta a kocsit és problémám volt a gázreakcióval, gyújtással, levettem a szelepfedelet, hogy megbizonyosodjak a vezérlés helyes pozíciójáról. Ekkor lekapartam a szilikont és mivel nem volt kéz alatt, nélküle raktam össze a szelepfedelet. Rossz ötlet volt. Ma az egész tömítést zsírtalanítottam, majd megkentem egy kevés motorra való szilikonnal.
Folytattam a tisztítást, felkerült a helyére a generátor. Muszáj voltam megtisztítani a generátort, mivel olyan gondom van a féltengellyel, hogy a kehelynél folyamatosan ledobja magáról a porfogó szorító szalagját, emiatt az egész generátor, szíjtárcsák állandóan gépzsírral vannak kenve, ami hosszú távon nem a legjobb.
Mai napon felraktam a motorra a szívósort, magasnyomású üzemanyag szivattyút, a komplett új vezérlést (SKF), minden kitisztítva, ahogy illik. Egész egyszerűen ment minden, bár még az eLearn-ben található csavarok behúzási nyomatékánál megadott számait még tanulnom kell mit is jelent.
Ma sikerült levennem a volánművet, a bal oldali hengernek van elég nagy lógása sajnos.
Miután végeztem a volánművel, az első lökhárítót oldalról tartó nyúlványokat (vagy miket) kezeltem rozsdaátalakítóval és korróziógátlóval.
Lekerült a mai napon a vezérműszíj is, a vízpumpát azonnal kicseréltem, viszont tervbe vettem a szívósor kipucolását is. Ehhez levettem a magasnyomású üzemanyag-szivattyút is. A szívósor belsejében majdnem 1 cm korom és olajsár volt. Undorítóan nézett ki, örülök, hogy kipucolódott. Sajnos nem tudom, hogy a szelepeket hogyan lehetne kitisztítani.
Néhány bevezető sor:
Az autó a megvételétől rázott, remegett. Reméltem, hogy csak a féltengelyek, de felújítás után semmit nem változott az autó. Sajnos egy óvatlan pillanatban elindulásnál nem 1-ben indultam, hanem kettőben, onnantól meg katasztrófa volt a vele való közlekedés. Az i-re a pontot az tette fel, amikor Kassán sikerült egy fasziba beleszaladnom és beakasztani a vonóhorgát a scudetto közepébe.
Elkezdődött hát a felújítás. Kezdetben vezérlés csere, lendkerék, kuplung szett, turbo felújítás, nagy IC, karter pakolás cseréje, színváltoztatás, volánmű rendberakása, motortartó bakok cseréke.
Első körben a motor és a váltó kiköltöztek a helyükről. Mivel munka mellett csinálom, így csak délután és hétvégenként van rá időm, elég lassan haladok.
2015. 05. 21.
Sikerült kiszednem egy beszakadt tőcsavart a kipufogó leömlőnél, nagy sikerélmény. Levettem a kuplungot és a lendkereket, valamint előkészítettem a motort a vezérlés cserére. Közben csiszolás, takarítás a motortérben.
Szinte egy évet vegetált az autó. Állt az udvaron, havonta-kéthavonta beindítottam, de nem mozdultam vele sehova. Sajnáltam, mert az állapota ezt nem indokolta, viszont mindenhova a JTD-vel jártam, a városban meg elszaladgáltam egy Favorittal. Szerencsére ezen a téren van valami pozitív változás, tegnap (2015. 04. 18.) elővettem, ellenőriztem a fontos dolgokat, majd éjszaka 2:30-kor beindítottam és letekertem vele 950 km-t problémamentesen. Komáromba volt utam, de útközben Gödöllőre is beugrottam, illetve BP-n is köröztem párat. Nagyon kellemes volt az út, még akkor is, ha 20 LE és 200 Nm forgatónyomaték mínusza van a JTD-vel szemben. Semmi vibrálás, rázás, csapágymorgás.... ahogy nyomtam a gázpedált, úgy gyorsult. Örömteli érzés, ahogy egy 17 éves "szarolasz" a mai közlekedésbe tökéletesen beillik mint a pályán, úgy a városban is. Az autópályán sem mentem lassan, 130-150 km/h tempóval közlekedtünk, de ezt is bírta szó nélkül. Kuplunggal sem volt problémám, de ettől azért féltem picit. Mindeözben a km-óra közeledik a 169 000 km-hez.
Az ültetőrugókkal és a gyári lengéscsillapítókkal egészen 20 km-t tettem meg. Borzalmas volt, hogy bármilyen kis huppanón beér a kerék. Úgy alakultak a dolgok, hogy lehetőségem adódott hétvégén ellátogatni Gödöllőre, Raj Tamás műhelyébe. Vittem magammal a két gyári lengéscsillapítót, majd elmeséltem mit szeretnék.
Ami alakítva lett:
A gyári lengéscsillapító háza 18 mm-vel rövidebb, a rúd is rövidebbre lett csinálva, illetve a menet a végén tovább lett vágva, kapott a gyárihoz képes +50% keményítést. Még ma beépítettem, kíváncsi vagyok a változásra.
A futóműves azt mondta, hogy el vannak fáradva a rugók. Persze ez hülyeség, de hát próbáljuk kicserélni, hátha okoz valami javulást. A választásom az Eibach Sportline ültetőrugókra esett, ami papíron 45/50 mm-t ültet. Egy szombati napomba került, mire kicseréltem a rugókat, de végül sikerült. Meredek a 20 mm-s nyomtávszélesítőkkel, lehet, hogy azok nem maradnak, ill. kisebbeket szerzek be.
1.kép - Ültetés előtt - fél TI futómű (elöl komplett TI, hátul gyári magasságú lengéscsillapító Bilstein B4)
2. kép - Monroe (TI) vs. Eibach Sportline hátsó rugók
3. kép - Ültetés után