Szabeee - főkép

Nem működött a tükörfűtés, így vettem facelift előttiről tükröket, majd kicseréltem az üveget. Már jó lesz.

 
>> SzervizAlfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2015-06-07

Találtam egy cartársat, aki verhetetlen árakon ad alkatrészt. Így történt, hogy pótoltam olyan dolgokat, amelyeket már az első pillanatban kellett volna.
Kicseréltem a jobb hátsó kilincset, törött volt az egyik füle. Kicseréltem az ablakemelő mechanizmust, motorral együtt, kapcsolóval. Vettem bal hátsó kilincset, de azon még agyalni kell hogy lesz összerakva 2-ből. Haladok a benzines összerakásával... ha már eladni nem tudom

 
>> SzervizAlfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2015-05-27

Azt hiszem a legelső szerviz az autóval kapcsolatban az volt, hogy tettem bele új szelepfedél tömítést. Már újkorában is kellett alá szilikon, mert nem tömített 100%-osan. Mikor a drága ex-új tulaj visszahozta a kocsit és problémám volt a gázreakcióval, gyújtással, levettem a szelepfedelet, hogy megbizonyosodjak a vezérlés helyes pozíciójáról. Ekkor lekapartam a szilikont és mivel nem volt kéz alatt, nélküle raktam össze a szelepfedelet. Rossz ötlet volt. Ma az egész tömítést zsírtalanítottam, majd megkentem egy kevés motorra való szilikonnal.

 

Folytattam a tisztítást, felkerült a helyére a generátor. Muszáj voltam megtisztítani a generátort, mivel olyan gondom van a féltengellyel, hogy a kehelynél folyamatosan ledobja magáról a porfogó szorító szalagját, emiatt az egész generátor, szíjtárcsák állandóan gépzsírral vannak kenve, ami hosszú távon nem a legjobb.

 

Mai napon felraktam a motorra a szívósort, magasnyomású üzemanyag szivattyút, a komplett új vezérlést (SKF), minden kitisztítva, ahogy illik. Egész egyszerűen ment minden, bár még az eLearn-ben található csavarok behúzási nyomatékánál megadott számait még tanulnom kell mit is jelent.

 

Ma sikerült levennem a volánművet, a bal oldali hengernek van elég nagy lógása sajnos.
Miután végeztem a volánművel, az első lökhárítót oldalról tartó nyúlványokat (vagy miket) kezeltem rozsdaátalakítóval és korróziógátlóval.
Lekerült a mai napon a vezérműszíj is, a vízpumpát azonnal kicseréltem, viszont tervbe vettem a szívósor kipucolását is. Ehhez levettem a magasnyomású üzemanyag-szivattyút is. A szívósor belsejében majdnem 1 cm korom és olajsár volt. Undorítóan nézett ki, örülök, hogy kipucolódott. Sajnos nem tudom, hogy a szelepeket hogyan lehetne kitisztítani.

 

Néhány bevezető sor:

Az autó a megvételétől rázott, remegett. Reméltem, hogy csak a féltengelyek, de felújítás után semmit nem változott az autó. Sajnos egy óvatlan pillanatban elindulásnál nem 1-ben indultam, hanem kettőben, onnantól meg katasztrófa volt a vele való közlekedés. Az i-re a pontot az tette fel, amikor Kassán sikerült egy fasziba beleszaladnom és beakasztani a vonóhorgát a scudetto közepébe.

Elkezdődött hát a felújítás. Kezdetben vezérlés csere, lendkerék, kuplung szett, turbo felújítás, nagy IC, karter pakolás cseréje, színváltoztatás, volánmű rendberakása, motortartó bakok cseréke.
Első körben a motor és a váltó kiköltöztek a helyükről. Mivel munka mellett csinálom, így csak délután és hétvégenként van rá időm, elég lassan haladok.

2015. 05. 21.
Sikerült kiszednem egy beszakadt tőcsavart a kipufogó leömlőnél, nagy sikerélmény. Levettem a kuplungot és a lendkereket, valamint előkészítettem a motort a vezérlés cserére. Közben csiszolás, takarítás a motortérben.

 
>> EgyébAlfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2015-04-19

Szinte egy évet vegetált az autó. Állt az udvaron, havonta-kéthavonta beindítottam, de nem mozdultam vele sehova. Sajnáltam, mert az állapota ezt nem indokolta, viszont mindenhova a JTD-vel jártam, a városban meg elszaladgáltam egy Favorittal. Szerencsére ezen a téren van valami pozitív változás, tegnap (2015. 04. 18.) elővettem, ellenőriztem a fontos dolgokat, majd éjszaka 2:30-kor beindítottam és letekertem vele 950 km-t problémamentesen. Komáromba volt utam, de útközben Gödöllőre is beugrottam, illetve BP-n is köröztem párat. Nagyon kellemes volt az út, még akkor is, ha 20 LE és 200 Nm forgatónyomaték mínusza van a JTD-vel szemben. Semmi vibrálás, rázás, csapágymorgás.... ahogy nyomtam a gázpedált, úgy gyorsult. Örömteli érzés, ahogy egy 17 éves "szarolasz" a mai közlekedésbe tökéletesen beillik mint a pályán, úgy a városban is. Az autópályán sem mentem lassan, 130-150 km/h tempóval közlekedtünk, de ezt is bírta szó nélkül. Kuplunggal sem volt problémám, de ettől azért féltem picit. Mindeözben a km-óra közeledik a 169 000 km-hez.

 
>> Tuning és extraAlfa 156 Sportwagon 2.4 JTD M-Jet 20V TI // 2015-04-18

Az ültetőrugókkal és a gyári lengéscsillapítókkal egészen 20 km-t tettem meg. Borzalmas volt, hogy bármilyen kis huppanón beér a kerék. Úgy alakultak a dolgok, hogy lehetőségem adódott hétvégén ellátogatni Gödöllőre, Raj Tamás műhelyébe. Vittem magammal a két gyári lengéscsillapítót, majd elmeséltem mit szeretnék.

Ami alakítva lett:
A gyári lengéscsillapító háza 18 mm-vel rövidebb, a rúd is rövidebbre lett csinálva, illetve a menet a végén tovább lett vágva, kapott a gyárihoz képes +50% keményítést. Még ma beépítettem, kíváncsi vagyok a változásra.

 
>> Tuning és extraAlfa 156 Sportwagon 2.4 JTD M-Jet 20V TI // 2015-04-11

A futóműves azt mondta, hogy el vannak fáradva a rugók. Persze ez hülyeség, de hát próbáljuk kicserélni, hátha okoz valami javulást. A választásom az Eibach Sportline ültetőrugókra esett, ami papíron 45/50 mm-t ültet. Egy szombati napomba került, mire kicseréltem a rugókat, de végül sikerült. Meredek a 20 mm-s nyomtávszélesítőkkel, lehet, hogy azok nem maradnak, ill. kisebbeket szerzek be.

1.kép - Ültetés előtt - fél TI futómű (elöl komplett TI, hátul gyári magasságú lengéscsillapító Bilstein B4)
2. kép - Monroe (TI) vs. Eibach Sportline hátsó rugók
3. kép - Ültetés után