Hát az egész az első képen látható dilemmával kezdődött... Majd úgy döntöttem, hogy az idén a Ducati Corse felnik pihennek, most a Toora TI felniket fogom használni. Leszedettem a gumikat, majd nézegettem, nézegettem.... unom már az ezüstöt. Szerettem volna más színt, eleinte minden áron grafit-szürkét akartam, esetleg feketét. Aztán gondolkodtam picit, minden második autón a környéken vagy grafit felni van vagy fekete, nem szerettem volna beállni a sorba. Nem vagyok az a hivalkodó típus, nem akarok középpontban lenni, viszont ha ránézek a kocsimra ne azt lássam, mint bármelyik másik autón. Hirtelen ötlettől vezérelve kitaláltam, hogy legyen matt bronz felnim. Ez lett volna a cél, viszont mikor kevertettem a színt, nem tudtam pontos színkódot. Végül is a tulajjal kiokoskodtunk valamit, és ez lett a vége. Nekem tetszik. Érdekes, hogy mennyit változott a felni színe a matt lakktól. Mivel én fújtam, és nem fújattam így nem lett tökéletes, ez volt az első ilyen munkám. Viszont nem kell hunyorítva ránézni, hogy jó legyen. :)
Megjött a felújított féltengely Erhard cartárstól. Jövőhéten biztosan be is kerül a gépbe, már nagyon vártam.
Vettem a hintóra nyári gumikat, most csak 2 darabot. A sok éve tartó Bridgestone vásárlás helyett az éven úgy döntöttem, hogy GoodYear gumikat próbálok, kíváncsi vagyok. A méret maradt, 215/45 R17, a minta változott... most V mintás lesz. Azt, hogy előre vagy hátulra kerülnek még nem tudom. Jelenleg nincsenek felszerelve, mert van kis változtatás folyamatban, szóval ha minden igaz 1 hét alatt lesz fent. Majd az autóra remélhetőleg 2 héten belül felkerülnek. Már várom.
Kicseréltem az első ablaktörlőket a TS-ére. Első indok, hogy rozsdás volt, második meg az, hogy azon ilyen váz nélküli törlő van, nekem jobban tetszik. Mindkettő gumija most volt cserélve, tehát a feladatot mindkettő teljesíti, csupán az én szemnek kellemesebb a látvány.
Pénteken sikeresen rajtahagytam a kerékőrön a fejet, ezt ma sikerült felfedeznem. Szerencsém volt, ugyanis még az udvaron leesett a csavarról, szóval azt is gondosan eltettem. Lett volna ebből is egy gyönyörű bejegyzés később...
Ma 4 kis apróság érkezett hozzám egy cartárs jóvoltából. Nagyon örültem neki, mert ugyan kis szépséghibák, az én szemem zavarta a látvány. Ami jött: hátsó ablaktörlő, karral együtt, a csomagtartóban lévő hálótartót kiakasztó egyik műanyag pöcök, a jobb hátsó ajtó kilincsét belülről fedő műanyag háromszög, valamint a meleg levegő fúvóka. Mindent "beépítettem" elég ügyesen. Kb 3 perc volt :) A fúvókával volt egy kis pepecselés, mert ami nekem van, az króm karikás, amit kaptam az sima fekete volt. Nem engedtem a dizájnból, így teljesen szétszedtem mindkettőt, és abból építettem egy jól működő krómkarikásat, meg egy nem annyira jól működő sima feketét. Leszedtem a tető"spoilert" és kioperáltam azt a gumi függönyt, mert zavart, hogy mindig koszos, poros a kocsi hátulja. A patentokat kiszedtem, egy sem tört el, majd visszaraktam a gumi nélkül a helyükre. Lehet hülyén néz ki, de majd lesz az is orvosolva (vagy nem).
A fékem is rosszalkodott. Teljesen balra fordított állásban a nyerget érte a tárcsa. Ma szétszedtem az egészet, és a tartókonzolon fordítottam, hátha ez volt a gond. Miután összeraktam és kipróbáltuk már nem érte a tárcsát. Mindenesetre mindjárt próbaút, aztán ha kell még 1x szétkapom. Lassan csukott szemmel is tudnék Brembo rendszert szerelni. Erhard cartárstól remélhetőleg nemsokára megérkezik egy komplett felújított féltengely, valamint szeretnék már saját olajat önteni a vasba + ékszíj csere, és a többi szervizelés.
Az idén a gyáti TI felniket fogom használni, viszont mielőtt felraknám őket, fényezem grafit-szürkére, így egy az éven egy hangyányit csúszik, de ami késik nem múlik. mióta nálam van (kb. 1 hónap) 1600 km-t mentem vele, különösebb érdekességet nem véltem felfedezni azon kívül, hogy 2 oldalsó ablakon nincs fólia, másik oldalt van, valamint a hátsó ablakról nagyon érdekesen kezd leválni a fólia.
Ma bevittem a munkahelyemre a hintót. Eredetileg azért, hogy a gyári féktárcsáit, a 19"-os felniket bevigyem, de ha már úgyis ott voltam rádugtam diagnosztikára. Szerencsémre csak 2 hibakódot dobott ki, az egyik a vezetőoldali első ülés légzsákjának patronja, valamint a töltőnyomás-érzékelő. Amit lehetett kitöröltünk, a légzsákot sajnos nem engedte az ECU. Fékpadra is beálltam az autóval, leteszteltem az első, hátsó és kéziféket. Az elsők 4 kN körül fogtak mosás után, a hátsók kicsit több, mint 1. A hátsó betétek lassan megérnek egy cserére, de most vannak fontosabb gondok is. A belső féltengelycsuklót szeretném már megcsinálni, mert az zavar leginkább. Meg is mosattam a kocsit, ilyen szép tisztán még nem láttam, de szokáshoz híven elkezdett esni az eső, mikor kijöttem a garázsból. Miután kitöröltük a turbo nyomásérzékelő hibakódját az autó máshogy kezdett viselkedni. Végre nem ugrálva gyorsult, hanem egyenletesen, valamint a hibakód nem is ugrott vissza. A szaki szerint lehet, hogy szét volt húzva a csatlakozó, mikor rá volt fordítva a kulcs, és eltárolta hibának. A küszöb-spoiler felragasztása egészen jól sikerült, örülök, hogy végre úgy néz ki, mintha az autó része lenne, nem pedig egy ott lógó műanyag .
Leszedtem a csomagtartóra biggyesztett Monster matricát. Szeretem a Monster energy-t, és az autó is egy szörnyeteg, de nem így mutatjuk meg :). Le volt szakadva a jobb oldali küszöb, úgyhogy levettem és megcsináltam. Munkahelyemen egy fekete színű szilikont használunk legfőképpen első szélvédők rögzítéséhez, ebből hoztam egy keveset. Az előkészítés ugy tortenik, hogy a gyári karosszéria szilikont leszedtem, zsirtalanitottam, majd egy fekete aktivatort kentem az autó küszöbére. A küszöb spoilert megpucoltam, és arra is ment egy réteg aktivator. Ez a cucc elég hamar megszárad, erre megy a szilikon. Probaltam óvatosan felkenni, de azert ez nem sikerult teljesen maradéktalanul. Felraktam a spoilert, maszkolószalaggal rögzítettem a tetejét, hogy ne álljon el az autótól, majd a csavarokat helyükre csavaroztam. A szilikonnak 24 órát kell száradni, de ma reggel megneztem es nem mozdult sehol. Este leszedem a maszkolast es orulok a látványnak. :)
Ma megkapta a Brembo fékrendszert. Valahogy jobban érzem azt, hogy ehhez a teljesítményhez, erőhöz, súlyhoz és felszereltséghez inkább illik a Brembo rendszer, mint a gyári. Sőt, jobban illik, mint a TS erejéhez.
Valahogy az autó jobb oldala nem túl szerencsés. A gyári féktárcsa elég hülyén kopott, a csavarok is nehezebben mozdultak meg, mint bal oldalt.... végülis mindegy, a Brembo rendbe hozott mindent. 3 óra alatt cseréltem ki a fékeket.
Hát ma egy forgalmas napom volt.... igazából még úgy nem éreztem az autó erejét... egészen máig. Kicsit nagy késésben voltam, így picit oda kellett lépnem neki... Visszaváltás nélkül 6-ban egész ügyesen szedte a lábát egészen 200-ig. Az útviszonyoknak és az időjárásnak köszönhetően nem mertem tovább nyomni, de meglepett, hogy ennyire megy.... kezdem nagyon imádni :)
Ma reggel 6 -kor a rendőrség előtt álltam, kezemben a régi rendszámmal. Kb fél óra alatt le is zajlott a dolog, és már hivatalosan is tulajdonos lettem. Papíron ez az első kocsim, nagyon örülök, hogy sikerült.
Bocsi a telós képekért, majd lesznek jó képek is :)