Lacci33 cartárssal ellátogattunk a Nyír1-i találkozóra. Csütörtökön-pénteken csinosítgattuk a kocsikat, nehogy már szégyenben maradjunk, aztán szombaton reggel 8:15 körül elindultunk Nyíregyháza felé. Az út egész kalandmentes volt, leszámítva, hogy meg kellett egyszer állni, mert a nagy tisztogatás közepette elfelejtettem előző nap rendesen lezárni a motorháztetőt. Megérkeztünk a gyülekezőhelyre, ahol már vártak, bár velünk együtt is még csak 4-en voltunk. Kis idő elteltével azért szépen gyülekeztünk, megtelt a parkoló szebbnél-szebb Alfákkal, és elkezdődött az autómustra. Szerencsére volt jó pár ismerős arc a találkozón, valamint szerencsések vagyunk, mivel egy ilyen összetartó, könnyen barátkozó, családias hangulatú csapat tagjai vagyunk, így semmi nem gátolta az új ismeretek építését. Mindenki közvetlenül fogadta az érdeklődőket. Miután megvolt a gyülekező, készült pár közös fotó, aztán mindenki beszállt a hintóba, majd szépen sorban egymás után konvojoztunk a találkozó helyére, a Tüskevár Panzió sütőhelye mellé. Eszméletlen látvány, ahogy egy kis horgásztó partján a csodálatos Alfa Romeo-k egymás mögött sorakozva csillognak a napsütésben. A parkoló elég kicsinek bizonyult, alig fértünk egymás mellett, de ismerjük a mondást "Sok jó ember kis helyen is...". Jó volt átélni ezt. Rengeteget sikerült beszélgetni, nagyon jól sikerült a grillezés is, bár ekkor az időjárás már nem volt a legkellemesebb. Sajnos délután 4 óra magasságában eléggé beborult, majd elkezdett fújni a szél, így sajnos hamar feloszlott a sereg. Az utolsók közt hagytam el a találkozó színhelyét, majd egy nyugodt kis kocsikázás után itthon hálát adhattam, hogy egy ilyen összetartó, tényleg példaértékű csapat tagja vagyok. Innen is köszönet a szervezésért, remélem gyakrabban vehetek részt ilyen találkozón!
Folytatódott a kopogásmentesítés. Kicseréltem a stabszilenteket. Hihetetlen mennyire idegfeszítő munka, el is felejtettem, mennyit szenvedtem vele már a TS-nél is.MOOG került be, amin kicsomagolás után észrevettem az Alfa-Fiat-Lancia logót. Kicseréltem a féltengely csillagot is, valamint kapott egy új porfogót a féltengely, a csillagnál.
Már eseménynek kell írnom, ha nekem valaki be tudja állítani a geometriát az autón. Kicseréltem a kormány-összekötőket, gömbfejeket. Elmentem másnap geometriára, nem állították be, mert nem volt behúzva az összekötő. Elmentem szombaton, nem állították be, mert nem volt behúzva az összekötő,Lacci33 cartárs ma elvitte, beállították, de:
- az első rugóim döglöttek, ki kell cserélni, majd elvinni ismét.
- a hátsó kerékdőlést állító csavar el van szakadva jobb oldalt, ki kell cserélnem
Szerencsére ki tudta hozni 0,00-ba az összefutást, de ehhez az kellett, hogy a bölcső alatt emelje meg a kocsit.
Elkezdtem a "kopogásmentesítést", már tavaly novemberben, most folytatom.
Ma kicseréltem a kormány-összekötőt (Monroe), kormány-összekötő gömbfej (Moog), első és hátsó stabilizátor összekötőket (TRW). Hétvégére hagytam a stabilizátor szilenteket, valamint jövőhéten kicserélem a féltengely csillagot, porfogót.
Száz év után végre megjavítottam a hamutálca ajtaját. Mikor a hifivel csináltam valamit még régen, szétszedéskor véletlenül széthúztam az ajtót. Sehogy nem tudtam anno összerakni, hogy működjön, viszont hétvégén annyira unatkoztam, hogy nekiültem. 15 perc alatt kész is volt, úgy működik, ahogy kell :)
2015. 03. 11. - Felkerültek a nyári gumik.
Az idén máshol gumiztattam fel a felniket, mint tavaly, így megmaradt a peremén a fényezés.
225 600 km-nél elkezdődött a zsír új Dunlop Sport Maxx RT-k koptatása. Kíváncsi vagyok, hogy meddig bírják :)
Már 2013 őszén megvettem az első pár nyomtávszélesítőimet, akkor kényszerből. Muszáj volt a fékek miatt, mert se a Ducati Corse nem fért el, se a TI. Miután felszereltem a TS-re így a szettet, elég bambán mutatott, hogy a hátsó tengely látszatra jóval szűkebb, mint az első. A JTD-n 2014-ben annyira nem tűnt fel, mert ott optikailag elviszi az, hogy az eleje ül, a hátulja meg fent pucsít a magasban. Eddig bírtam 1 pár nyomtávszélesítővel. Egy tag hirdetett 2 20mm-s nyomtávszélesítőt 9 darab csavarral 20€-ért (6000Ft környékén mozog), így gondolkodás nélkül megvettem. Legutóbb 60€-t fizettem értük és azt hittem, hogy jól jártam. Picit koszosak, itt-ott van APRÓ sérülés rajtuk, de az ár szimbolikus volt, így csak csendben tartom a szám.
Elcsesztem, így vettem egy újat. Nem sokkal drágább, mint a bontott (gondolom). TRW fog bemenni, holnap be is szerelem.
...
Összeraktam a kocsit, apám segített a légtelenítésben. Kipróbáltam és öröm azt érezni, hogy nem fog vissza semmi. Valószínűleg utolsó légtelenítésnél túl erősen húztam be a csavart, ez lett az oka annak, hogy kiszedtem a nyeregből a menetet. Remélhetőleg ilyen amatőr hiba nem fog még egyszer előfordulni.
Egy ideje visított menet közben a bal hátsó fék. Először arra gondoltam, hogy csak a cső hibás, de miután kicseréltem, nem történt semmi változás. Kérdeztem a fórumban, es GTPeti azt tanácsolta, hogy szedjem szét, zsirozzam meg és rakjam össze új gumikkal. Nos ez megtörtént, szétjaptam, megtisztítottam, megzsiroztam, összeraktam. Hatalmas kulonbseg volt az erokifejtesek közt szetszedeskor, ill. Osszerakaskor. Hálás köszönet.
Délután 6 óra:
Felszereltem a féknyerget, gondoltam 10 perc és kész. Nah, az első fékpedálnyomásnál ömlött a folyadék a dugattyú mellett. Szétszedtem, az új tömítést kifordította a dugattyú összerakáskor és kicsípett belőle egy darabot. Betettem a régi tömítést. Rendben is volt egész addig, míg nem engedtem meg a légtelenítőt. A drága légtelenítő csavar már megint megszívatott, a nyeregből kiszedte a menetet, úgyhogy veszek új nyerget.
Kicseréltem a hátsó fékcsöveket, mert a bal nyergem állandóan szorult.... na ettől nem lett jobb, új nyereg kell, de legalább ez is új. CORTECO került bele, pár évet biztos kibír.