Mivel kb. 300 km-s táv után a kuplung megszűnt létezni, kicseréltük a kinyomócsapágyat is. Szívtam vele egy keveset, de lényegében semmi extra. Csak a váltót kell levenni :) Egy gumicsövön szivárgott az olaj a szervóból, azt is kicseréltük, ha már arra jártunk.
Sokat nem bírt ki a piros szín a nyergeken. :)
Gondolkoztam, hogy mit lehetne olyan bordóvá varázsolni, mint ami a felnin van, és arra jutottam, hogy a féknyergek lesznek azok. Vasárnap nekiálltam, letisztítottam, csiszolás, zsírtalanítás, alapfestékkel lefújtam, majd hagytam száradni. Pár óra után fújtam rá bordót, azt hiszem 6 rétegben. Szépen nézett ki. Közben a helyi matricással megegyeztem, hogy hétfőre készen lesz az Alfa Romeo és a Brembo felirat negatívja, így hagytam picit pihenni a színt a nyergeken. Hétfőn nagy örömmel beszaladtam a matricáshoz, elhoztam a matricákat, itthon idegtépő koncentrálás mellett kiszedtem a feliratot és felragasztottam a nyeregre. Még mindig nagyon jól nézett ki, így körbemaszkoltam és lefújtam olyan szürkével, mint amilyen a felni. Kb. fél óra száradás után úgy gondoltam leszedem a maszkolást és lakkozom rögtön. Olyan jól sikerült a maszkolást levenni, hogy a matricával együtt jött a festék is. Nem csak a szürke, hanem alatta a bordó, az alapfesték és még a piros maradéka, amit nem csiszoltam le. Csodálatosan nézett ki. Csak 1 nyergen volt speciális nyeregesték, na ott katasztrofális volt a helyzet. Úgy döntöttem, hogy megy az egész bordóra és nem lesz rajta semmi felirat. Le is fújtam, jobb oldalt szépen ment a dolog, viszont a bal oldali sehogy nem sikerült. A nyeregfestéket mindig feloldotta a hígító és rondán ripacsos lett. Elegem lett, így fogtam a lakkot és ráfújtam a két hátsó, ill jobb első nyeregre. Szép lett. Éjszaka írtam a matricásnak, hogy muszáj B terv, így ha tud, szürkével csinálja meg nekem másnapra az Alfa Romeo feliratot. Kaptam reggel a választ: csak szerdára tudja megcsinálni. Beletörődtem, gondoltam úgyis van még egy nyereg, amit valahogy bordóvá kell "varázsolni". Felhívtam apám, hogy kicsit segítsen be nekem, csiszolja fel a nyerget és fújja le alappal. Közben jött egy mail, kész a matrica. Hazafelé melóból ismét beugrottam a matricáshoz, és kb. ugyanolyan színűre csinálta a feliratot, mint a felnim. Szuper. Hazaérve azonnal ráragasztottam a nyeregre a matricát és lelakkoztam. A bal oldali nyerget apám előkészítette, így nekem már csak bordóval kellett lefújni. Megtörtént, kapott lakkot, ráment a matrica, kapott lakkot ismét. Kész. Tetszik.
Sajnos ma észrevettem egy újabb fújási hibát, amit majd akkor javítok, mikor felkerül a nyári szett, addig így marad.
Kihasználva az alkalmat és az időjárást ma rendesen lecsutakoltam a szekeret, port töröltem, kiporszívóztam, a motorteret megtisztítottam, kapott belülről is ablak mosást. Alig várom, hogy a Ducati Corse felnik felkerüljenek végre, úgy szeretem ezt a kocsit, hogy az hihetetlen.
A TI felniket a 2014-es nyári szezon után úgy döntöttem eladom. Túl sok van belőle, meg amúgy szép is, de nem fogott meg annyira egy szezon alatt, hogy nálam maradjon. Felesleges 2 nyári szett 1 autóra, így eladtam. A Ducati Corse viszont a szívem csücske! Kicsit meg volt sérülve a fényezés, tehát kapott új színt. Színkódja S32235 amire nekem a Google nem talált semmit, illetve van egy sáv, ami bordó, állítólag 166 gyári bordója. Lacci33 cartárs ilyen színre fújatta Vittorionál a 33-asát. Kombináltam, végül is tetszik a végeredmény. Eredetileg szatén fényű lakkal szerettem volna fújni, de nem volt ilyen lakk a kínálatban, így 1:1 arányban lett keverve matt lakk fényessel, aminek az az eredménye, hogy fénylik az egész :) szóval ez nem jött össze. A motor burkolata is kapott új fényezést, hogy menjen az új design-hoz, de hogy ne tűnjön el 100%-ban az arany-bronz szín, a felirat a deklin olyan színnel lett kirajzolva. Az is kapott lakkot bőven. A pajzs vízszintes vonalai befeketedtek és azok is le lettek lakkozva. Jelenleg a szobámban köt/szárad minden, a felnikre úgy egy hónap múlva felkerülnek a hétfőn megkapott gumik, valamint a többi elem is elfoglalja helyét nemsokára :)
Majdnem egy évnyi hirdetés után, ma (2015. 02. 04.) elvitték a kis TS-t. De még sikerült ma megtennem vele a 167 000. km-t. Összesen 25 000 km-t sikerült megtennünk, ami egyáltalán nem sok, sőt... emellett annyit szervizeltem, hogy a következő tulajnak remélem 1 évig nem kell semmihez nyúlni. Remélem azt is, hogy jó szolgálatot tesz az új tulajnál.
Update....
A faszi visszahozta, gázolajat tankolt bele, majd panaszolta a kuplungot is. Megcsinálom, a külső hibáit is és a kuplungot is, így lesz itthon egy jó kis állapotú TS :)
Megjöttek a nyári gumik. Az éven a TI felnikkel együtt búcsút intettem a 0-ra járt GoodYear-nek, ill Bridgestone-nak. A választásom most a DUNLOP SportMaxx RT-re esett, méret maradt 215/45 R17. Még életemben nem vettem vadonatúj gumit, ez az első, kíváncsi vagyok hány km-t sikerül megtennem velük. Olyan gumikon fogok járni, ami 2015 első hetében gördült le a szalagról.
Levettem az EGR-t áttisztítani. A terv az volt, hogy szétszedem, kifúrom a műanyag burkolatot a csatlakozónál, majd alaposan áttisztítom.
Miután szétszedtem, észrevettem, hogy valaki előttem már elvégezte ezt a feladatot, kifúrta a burkolatot, tehát volt már szétszedve. Miután kihajtottam a 4 csavart, csodálatos látvány fogadott... masszív korom-lerakódás mindkét oldalon. Benyomtam a pöcköt, ami a szelepet működteti és ahelyett, hogy visszarúgott volna, úgy maradt, benyomva. Király, lehetséges, hogy megvan a hiba okozója. Mivel jelenleg nincs kéz alatt olyan valaki, aki ki tudná írni az EGR-t az ECU-ból, így a teljes tisztítás mellett döntöttem, később kiíratom.
A tisztításhoz használt eszközök:
- Sgrassatore
- fogkefe
- csiszolópapír (vizes 120 & 400)
- finom kézmosó
- mini ultrahangos tisztító
A kamra részt pár órára beáztattam Sgrassatore-s vízbe. Ez a tisztítószer igazából más használatra volt kitalálva, de mióta felfedeztük a környéken mindenre használjuk :) (a felnikről a fékport úgy viszi le, mintha sár lenne). Ez a cucc olyan erős, hogy a keményítős festéket leette az edény faláról, amiben áztattam az EGR-t. A korom 85%-át így eltüntettem simán öblítéssel. Következő lépésben vizet tettem a mini ultrahangos tisztítóba, majd 10 percig úgy tisztítottam. Aztán fogkefe, minden apró részt átsúroltam. Aztán vissza az ultrahangos tisztítóba 5 percre, majd megfordítottam, megint 10 perc és ezt megismételtem párszor. Az elektromágnesben található pöcköt átpucoltam benzinnel, majd azt is beáztattam ebbe a tisztítószeres vízbe. Miután leöblítettem, átcsiszoltam 120-as majd 400-as vizes csiszolópapírral. Ezek az alkatrészek fél órát töltöttek el az ultrahangos tisztítóban. A pöcök felületén valamilyen feketés elszíneződések vannak, se csiszolópapírral nem tudtam leszedni se tisztítószerrel. Próbaként összeraktam az elektromágneses részt, most szépen jár a pöcök.
Megkezdtük 2015-öt. Egy lengyel oldalon találtam hirdetést, miszerint egy tag GTA SW belsőt ad el. A szín fekete, amit én nagyon szeretek. Elektromos háttámla -döntés, ülésfűtés! Lufi, minden ahogy kell. A Google translator segítségével sikerült 3 nap alatt megbeszéltük a hirdetővel, hogy azok az ülések az enyémek lesznek. Egy szerdai hívás alkalmával megegyeztünk, hogy másnap Varsóból elhozza Krakkóba. (Nem sok választásom maradt, mehettem volna hétvégén egyenesen Varsóba a cuccért, de az +700km lett volna oda-vissza.) Betankoltam, reggel hatkor meg nyakamba vettem a lábam, és nekivágtam a GPS szerint majdnem hat órát tartó útnak. Annyi volt... Nagyon pihentető. Korábban nem vezettem még Lengyelországban, de nem is szeretnék olyan élmények után a lengyel közlekedés része lenni pár évig. Délre megérkeztem Krakkóba, hívtam a faszit, hogy mi a helyzet, merre jár...azt a választ kaptam, hogy a futár defektet kapott és a szervizt várja. Na jó, kicsi várakozás (2 óra)... Újabb telefon: A faszi mindjárt indul, útépítésbe ütközött. Újabb két óra várakozás után megint hívtam, állítólag csak 10 percet kellett várnom. Majd jó fél óra múlva megint érdeklődtem, mondtam a tagnak, hogy nem érdekel az üzlet, erre végre hívott a futár. "már Krakkóban vagyok, pár perc."... Még 1 órát vártam, hívott, hogy ott áll a parkolóban ahol én 5 órát vártam. Felpakoltam, fizettem, majd jöttem haza. A csomag tartalma az első, hátsó ülések és az ajtókárpitok is. Svájcból behozott, törött autóból származik, amit jól szemléltetett a 2 maréknyi üvegszilánk, amit kicsomagolás után láttam. Ma reggel (2015.01.23.) kiporszívóztam, tisztítószerrel átpucoltam és beszereltem őket. Mindent kipróbáltam, működik a háttámla mozgatás, ill. fűtés is. Öröm, boldogság. Remélem sok 10 000 km-t megteszek majd bennük. A TI is sportos volt, tartott rendesen,na de a GTA egész más kategória.
2015. 01. 24.
Az ülések elektromos részről nem volt teljesen világos. Valószínűleg kontakthiba volt a GTA-ban a sofőrülés alatt, ezért hiába kerestem a csatlakozót, csak 3 vezetéket találtam. Miután kitöröltem a csipát a szememből jobban szemügyre vettem a dolgokat, és másfél óra alatt helyretettem minden vezetéket. Most már teljes értékűek az első ülések. Öröm, boldogság.
...avagy, ami még 2014-be belefér.
Nyáron egy szerencsétlen baleset miatt le kellett szednem a fóliát a csomagtartó-ajtó ablakáról. Eredménye az lett, hogy az összes fűtőszál megszakadt. Nem zavart a dolog úgy kb. december elejéig, amikor elég jól jött volna, ha fűtenek a szálak. H. Zoltán december elején hirdetett FB csoportban egy fl előtti 156 SW csomagtartó ajtót, működő ablakfűtéssel együtt 6 000 Ft-ért.
Miután végre itthon volt az ajtó, kivágtam belőle az üveget, aztán kipróbáltam a fűtést.... 1 szál nem fűt középen, azt még ki lehet bírni. Tegnap (2014. 12. 29.) leszereltem a belső burkolatot, hátsó ablaktörlő motort, spoilert, majd kivágtam egyedül az ablakot. Érdekes, kb. 30 perc alatt kint is volt az ablak.
Ma (2014. 12. 30.) letisztítottam az ablakot, a keretet, aktivátor majd szilikon. Sikaflex-et használtam, munkahelyen is ezzel rögzítjük a szélvédőket. Körbenyomkodtam, lesúlyoztam, rögzítettem, szárad. A szilikonnak 20 fokban kell 24 óra száradási idő, most melegítem, várok...
Ma megejtettem az olajcserét. Azt hittem könnyebb lesz, a TS-ből kiindulva. Hát nem. Az olajleengedés persze gyerekjáték, a cumizás akkor kezdődik, mikor a "tökéletesen hozzáférhető" helyről kell kiszedni a szűrőt. Elő kell hozzá szedni a jól bevált, erőnövelő mondatokat, hívni az összes égit, majd nekilátni. Én levettem a turbo kipufogóoldali hővédő lemezét, hogy jobban férjek.
Olajon elég sokat gondolkodtam, végül XADO 5W40 Infinity Drive lett belőle, majd kiderül. Szűrőből MANN-t vettem W7144. Valamint kicseréltem a levegőszűrőt is, az is szintén MANN.
Km állás: 220 703