Úgy döntöttem, hogy nem adom a hifit az autóval, szóval a mai nap folyamán kiszereltem. Azért egyszer-kétszer megdicsértem magam, hogy 3 éve merre vezettem el a kábeleket. A 35-os tápkábelt nem csak berakni, kiszedni is élvezet volt...
Pár helyen nem tetszett a fekete részek élénksége, így a jól bevált módszerrel lefújtam matt feketére ezeket a részeket. A hátsó ablaktörlő alatt meg volt egy kis rozsda, nekiugrottam csiszolóval, majd alap és fekete festék... nem néz ki rosszul :)
Délután leszereltem a Brembo fékrendszert. Minden könnyen ment, Ugye nem 2 éve raktam fel... Mielőtt felraktam a régi tárcsákat, elvittem munkába, hogy kollégám felszabályozza. Légtelenítés után próbakör, össze kell kopni a betéteknek a tárcsákkal, de lényegében rendben van a fék. A nyergek kaptak egy új piros festékréteget.
Elkezdtem szétszedni azokat a dolgokat, amiket nem szándékozom adni az autóval.... a fékrendszerrel kezdtem. Mivel a régi féktárcsákat fel kell szabályozni, így egyelőre csak a brembo nyergeket, a tárcsákat vettem le, majd feltettem csak a régi nyergeket, hogy ne csepegjen szanaszét a fékfolyadék. Cartársnak odaadtam a fekete oldalindexeket, így már csak a hifi marad...
Ma reggel megkapta a TS-re vásárolt 16-os téli felniket a gép... Nem mondom, hogy a tojástartó felni csúnya, de valahogy nem az én világom. Előző tulaj eleg fura méretekkel használta az az autót, pl a téli gumi 205/60 R15. Mivel a fékektől nem fér el a 15-ös felni, elöl felraktam ideiglenesen a kocsival vásárolt 17"-os TI felniket...
Már régebben gondolkoztam, hogy a TS-t lecserélném egy JTD Alfára, de sosem volt lehetőségem erre. Januárban keresgettem a neten (céltalanul), majd az szemem elé került a hirdetés, amiben ezt a szépséget kínálják számomra reális áron. Felhívtam a tulajt, hogy mégis milyen állapotban van, van-e rá érdeklődő és a szokásos ilyenkor feltett kérdések. Telefonban elég megbízhatónak tűnt a tulaj (bár nem tudom mennyire lehet megbízni egy autót eladó személyben), így úgy döntöttem érdemes utazni több, mint 500 km-t, hogy személyesen is megnézhessem, kipróbálhassam a dolgokat. 2014. 02. 05-én mentünk is. fél napnyi buszozás és vonatozás után elértünk Galántára, ahol megnéztem az autót. A tulaj mondta is a hibáit, és azért én is hozzátettem ezt-azt. Őszintének kell lennem, az autó nem hibátlan. Van rajta pótolnivaló és javítanivaló, viszont őszinte. Nem rejtegeti a hibáit. A leglényegesebb számomra a motor, váltó, kuplung állapota volt. Miután mentem vele egy próbakört, számomra egyre pontosabban körvonalazódott, hogy nekem kell ez az autó. Sikerült megegyezni a tulajjal, elhozni és remélhetőleg hosszú ideig élvezni :)
Tennivalók:
Jobb oldali küszöbspoilert leszakadt, meg kell csinálni
Hátsó lökhárítóban van egy lyuk, behegesztem, majd fényezés
Jobb oldali féltengelycsuklót ki kell cserélni
Futóművet lassan fel kell újítani (még csak kezd kopogni, ezt már tapasztalt füllel hallom)
Hátsó ablaktörlőlapátot vennem kell rá, mert letörték az előző tulaj jóakarói
Meg van kicsit húzva a jobb hátsó sarka
Fel kell polírozni a lámpákat
Valamilyen lemezt meg kell néznem, mert mintha egy csavar meg lenne lazulva és valami rezonál, remélem apróság.
kb. ennyi a kezdeti beruházások listája.
A hazaút rendben ment, Galántáról Komáromba utaztunk, ott tankoltam 21 liternyi gázolajat (életemben először saját magamnak), bevásároltunk, megmutattam a Vasmacska panziót a kocsinak, majd benzinkúton autópálya-matricát vettem, és Budapest előttig nem is volt semmi probléma. 10 km-rel BP előtt elkezdett rázni az egész autó, nem tudtam mi lehet, így lelassítottam, átdöcögtem pesten, és az M3 első pihenőjén megálltam megnézni mitől is lehet. Semmi furcsát nem találtam. Az előző tulaj szerelője mondta, hogy a féltengely-csukló porfogója el van repedve, így arra gondoltam, hogy kavics vagy valamilyen kosz bekerült a csuklóhoz és az darálhatott. Ez lesz az első szervizelés, amit el fogok intézni. úgy 10 km-re BP után megunta a rázást és a maradék kb. 300 km-t gond nélkül jöttünk végig.
Km állás: 207 500
és mióta nálam van 208 ezer felett
December elején egyik napról a másikra elromlott a kuplung. Gondolkodtam, keresgettem, végül arra jutottam, hogy a fő kuplunghenger lesz a hibás. Kicseréltem nem túl sok problémával, de sikerült eltörnöm a kinyomócsapágy műanyag csövét. Ekkor kezdődött az igazi szenvedés. Külön nem lehetett megvásárolni, kinyomócsapágyat meg "csak" ezért nem szerettem volna most vásárolni. Szerencsére a Facebookon segítségemre volt egy cartárs, akinek ezúton is hatalmas köszönet! Tényleg összetartó csapat vagyunk... igaz, hogy 3 hétbe telt, de megérkezett a szükséges kis műanyag cső. Az összeszerelés kb. 15-20 perc volt. Utána párszor lenyomtuk a kuplung pedált és úgy 6-7 nyomás után már hallottam, hogy a kinyomócsapágy dolgozik. Aztán egy 70 km-s próbaút.... végre ismét az utakon, hatalmas élmény.
Szombaton az "esélytelenek nyugalmával" elmentem egy helyi "üzletemberhez", hátha van téli gumija számomra. Érdekes módon szerencsém volt, kihalásztam 2-2 jó állapotú téli gumit, potom összegért. 1 szezont biztosan, ha szerencsém van 2-t is kibírnak. Elöl Semperit, hátul Hankook gumik vannak. Első ránézésre furán mutatott ez a sok küllős felni a hintón, de minél többet látom, annál jobban tetszik. Télre azt hiszem tökéletes választás.
Költségeim:
- felnik - 160€,
- gumik - 45€,
- felszerelés + egyensúlyozás - 18€
Reményeim szerint 2013-as évet letudtam a költségeket tekintve. Terveim szerint a következő nagyobb változás tavasszal fog bekövetkezni...
Egy hölgyeménnyel leugrottunk egy közeli folyó partjához, pár jól sikerült képet feltöltenék ide :) A 2013-as év utolsó fotózása nyári szettel.
Bevittem tegnap az autót melóba, mivel 2 hete szerencsésen elcsesztem a futóművem, a stabilizátort lekötöttem a bölcsőtől. Ma szétbontottam a futóművet, mert nem fért a fejembe, hogy nem tudtam legutóbb összerakni rendesen az alsó lengőkart. Miután megnéztem, fogtam a fejem, hogy milyen hülye vagyok. Az alumínium pántot fordítva tettem be, így a kiálló rész, aminek a tetején kell lennie alulra került és nem engedte a helyére ülni a pántot. Megfordítottam, helyére ült. Kész... Tegnap váltó olajat cseréltem, hát nagy kár, hogy a szimering ki van menve, nagyjából 1 liter olaj folyt ki a váltóból. Munkahelyem megszponzorált 2 liter MOL 80w90 váltóolajjal, amiket az Iveco buszokba rakunk, és majd kuplung cserénél kicserélem a szimeringet is. Relatíve jól ment ma a szerelgetés, 156 futómű szétszedése nagyjából 15 perc :) szeretnék már téli gumikon gurulni, de még nem sikerült megfelelő ajánlatra bukkanni, így kénytelen vagyok várni.