A bal hátsó kerékcsapágyam besült. Melegedett a kerék, így nem használtam sokáig az autót. Mivel ez teljesen váratlanul jött, így a pénztárca elég szűkre szabta a határt. Mapco márkájú került bele, amíg bírja-bírja, ha kell majd cserélem.
Az autós boltban kicsit elveszettnek tűntek a kollégák, így az ePer, VIN szám segítségével rendeltettem meg veluk a cuccot. A csere egyszerű, kerék le, féknyereg le (nem fértem hozzá az alsó tartócsavarhoz, így a keresztlengőkart elhúztam), féktárcsa le. 36-os kulccsal meg kell engedni az anyát, utána kocogtatni lefelé. Nekem több darabra hullva jött le. A belső csapágyház egészen a tengely végén van, oda beszorítottam egy hidegvágót, és pár határozott ütéssel elválasztottam őket egymástól. Az új csapágyat keményebb fa segítségével ütöttem fel, majd mikor már elérte az anya a tengelyt, azzal szorítottam a helyére. Utána le kell biztosítani az anyát, és kész.
Ideiglenesen foltoztam a hátsó lökhárítót. Olvasztottam, gitteltem, fújtam, fényeztem. Semmi nem lett tökéletes, de hát ez az én formám. Majd ha jobban fognak állni a dolgok nekiállok és rendesen megcsinálom.
Első képen nagyjából látni milyen volt, egy jó másfél cm-s lyuk díszelgett a lökhárítón. Az, hogy most ott van egy nem szín-azonos ezüst folt, nem rosszabb látvány, mint az eredeti :)
Mivel majd szeretném megváltoztatni az autó színét, így ez a megoldás átmenetileg kielégítő, bár az én szememnek szokni kell.
A vonóhorgot takaró kis ajtóról hiányzott az egyik akasztó fül, mindig lógott az eleje. Nem esett ki, de rossz volt ránézni.... na ezt legalább megcsináltam rendesen. (negyedik és ötödik kép)
Még holnap átpolírozom, és egy ideig így marad. Ma nagy segítségemre volt a Motip. :)
Ha már ennyire szét van szedve a kocsi belseje, gondoltam ez épp kapóra jön, hogy az erősítő kábelezését végig vezessük az autón. Először a TS alapján indultunk el, de rögtön új ötlet kellett, mert ahol a TS-ben átvezettük a kábelt a tűzfalon, ott a JTD-nél már valamit beraktak. A jobb oldalon, az ablak alatt találtam egy gumidugót, ami megfelelőnek bizonyult, így az ablak alatt vezettük át a kábelt a jobb oldalra, majd ott be az utastérbe. Onnan a kábelt a hő/hangszigetelés alatt az első üléseknél lévő résig húztuk, ott be a küszöbbe, majd a hátsó üléseknél kivezettük egy ugyanolyan gumidugón, mint a többi helyen volt. Innen csatlakozik a tápkábel a gyári kábelköteghez, és úgy együtt a csomagtartóba. Az RCA kábel a középkonzol alatt fog elmenni, rögzítettem több helyen, hogy ne legyen belőle később probléma sehol.
Többször írtam korábban, hogy valami vonyít az ékszíj körül. Mikor cseréltem, akkor kiderült, hogy a klímakompresszor szíjtárcsájának csapágya az. Első gondolatom az volt, hogy egy fizetésem fogom otthagyni az alkatrészért, de mreni cartárs megnyugtatott, hogy azt a csapágyat külön is lehet cserélni. A szíjtárcsa kiszerelése a klímakompresszor levétele nélkül:
- Egy 5-ös tor fejű csavar tartja a kuplung külsejét, ezt le kell venni.
- A külső borítást (kuplung külső részét) le kell venni
- A szíjtárcsát még mindig a helyén tartja egy zéger-gyűrű, ezt ki kell imádkozni. 2.4 M-Jet esetében ez picit nehézkes, sok hely nincs.
- Ha lent van a zéger-gyűrű, lehet óvatosan kocogtatni lefelé a tárcsát.
- Csapágy kipréselése, majd az egész visszafelé.
Ha valakinek kell a csapágyszám, akkor a gyári: DAC355222RR9D KOYO gyártmány. Szóval csapágyboltban 35 x 52 x 22 kétsoros görgőscsapágy.
Amit én vettem: PFI (Made in USA) Bearing PC35520022CS
Hétfőn (2014. 07. 14.) Lacci33 cartárssal szétszedtük az autóm belsejét. Sajnos vásárláskor nem figyeltem meg elég alaposan, de később észrevettem egy lyukat a padlólemezen. Tanulva abból a hibából, amit a 146-nál elkövettünk, nem hagyott nyugodni. Kivettül a szőnyeget, elvittem az autót melóba. Kivágtam azt a részt, ahol már magától hullott ki a padló, behegesztettem. A behegesztett részt lekentem alul-felül karosszériagittel. Másnap drótkefével megtisztítottam a kocsi alját és egy a munkahelyemen használt rozsdaátalakító cuccal lefújtam. Ezzel az anyaggal bekentem belülről is a veszélyes részeket. Szerdán (2014. 07. 16.) egy komponensű poliuretán rozsdásodásgátlóval fújtam le az alját. Ezt a cuccot is hagytam száradni, dolgozni jó pár órát. Erre fújtam állítólag korrózióvédelmet nyújtó fekete alapfestéket. Másnap pedig felkentem rá 2,5 kg BODY alvázvédőt. Először fújni szerettem volna, de nem jött össze, úgyhogy jó vastagon kentem ecsettel. Nem lett egy csodálatos kinézetű, de szerintem elég tartós lesz.
AlfaCity előtt észrevettem, hogy a felső motortarto/stabilizator egyik szilentje ki van szakadva. Miután hazajöttünk mar könnyen kézzel is el tudtam húzni a kart a motortól, mert a gumi teljesen kiszakadt. Másnap megrendeltem az újat. Most Birth (made in italy) került bele, elég olcsó volt, remélem ennek ellenére egy darabig bírja.
Leszedtem a hátsó ajtókárpitokat és a sínt, mechanikus részeket lefújtam WD-40-nel. Előtte a hátsó ablakok úgy jártak fel-le, mint amik készültek nyugdíjba, de most újra meghoztam a munkakedvüket. Az egyik ajtó már profi módon volt leszedve, a szigetelés össze-vissza szaggatva, műagyag kapcsol leamortizálva... Végül is sikerült, összeraktam, öröm és boldogság.
A pajzs mögötti rész a lökhárítón az autó színében pompázott. Nem mindig tetszett, úgy gondoltam jobb az feketén, szóval ma az is kapott négy réteg matt fekete festéket.
Egy kis apróság, az ablakemelők gombjai körül a keret már nagyon ütött-kopott volt. A régi gumi réteget lecsiszoltam, fújtam rá műanyag alapozót, aztán 4 réteg matt fekete festék után kész is.
Az éven ötödik alkalommal vettünk részt AlfaCity-n. Első év volt, hogy traktorral mentem :). Az út, utazás nagyon jó volt. A gép nagyon imádta a hosszú utat, hihetetlen gyorsan felszaladtunk 130-ról 170-re, ha épp úgy jött ki a pályán. Csütörtökön érkeztünk meg, egy kis kirándulással egybekötött AC volt ez. Balatonfüred csodás hely, nekem nem bejövős ez a 35 fok, de erről senki nem tehetett. Péntek késő délután lenéztünk Suncitybe, ahol Halesz fogadott, hogy már lehet chekkolni (innen is üdvözletem). Másnap egész korán keltem (hála a lakótársak csendességének), AlfaCity előtt elvittem a kocsit lemosatni a Hunyadi János u. 13 szám alá, ahol egy csendes bácsi ügyesen lepucolta a kis kormosom :). Elfoglaltam a parkolóhelyem 2 OFF-os között, nem tetszett... átálltam. A cartárs lelépett mellőlem, beállt mellém egy OFF-os, megint nem tetszett, megint átálltam. A kinézett parkolóhelyről elküldtek, be kellett állnom egy OFF-os mellé. Ez volt az egyetlen negatívum, amin mindenféleképpen változtatni kell, ha marad itt a találkozó. A napsütés, időjárás teljesen kikészített, estére már majdnem azt se tudtam ki vagyok. Végül is volt még pózolás, ivászat, tánc (vagy olyasmi), és egy fergeteges party. Köszönöm a szervezőknek, idén is jól éreztem magam. Boldog születésnapot Alfa Amore, örülök, hogy 5 éve én is e család tagja vagyok.
GT-től megrendeltem, megegyeztünk, megtaláltam, kifizettem, felragasztottam, örülök. Ilyen egyszerűen még talán nem ment vásárlás. Nagyon kopott volt a gyári. Ahhoz, hogy a felnikkel harmonizáljon arany-bronz színekben kértem. Innen is köszönöm!