Sosem tetszett a 15"-os acélfelnim... már akkor el akartam adni, mikor megvettem az Alfával, csak hát nem volt egy ideig mivel pótolni. Most, hogy a Brembo rendszer végérvényesen összeállt, mindenféleképpen új felnikre volt szükségem. Több, mint egy hónapja hirdették meg ezeket a gyári felniket (azt hiszem GT vagy fl 156) egész jó áron. Felhívtam a tulajt, akivel megbeszéltem, hogy megveszem, ha hajlandó várni 2 hetet az eladással. Szerencsére nagyon rendes és megbízható volt a tag, azt hiszem ennyire kellemesen még sosem csalódtam az internetes vásárlásban. Amint megegyeztünk, letörölte az internetről a hirdetést, valamint 2 hét helyett hajlandó volt 3-at várni rám. Végül még elvitte egy érsekújvári cégbe, ahol az én ismerősöm dolgozik, bármilyen extra költség nélkül. Nagyon rendes emberrel volt dolgom! Ma vettem át a felniket, látható módon nincs semmi bajuk, a hátulján a festék kicsit kezd lepattogni, gondolom ezt használták télen-nyáron. Annyi van ráírva, hogy Painted on 15-09-05, és szó, ami szó gyönyörű színe van. A felni adatai: 7J x 16 ET35
Frissítés:
Ezekhez a felnikhez nincs szükség nyomtávszélesítőre, az ET 35 alá elfér a Brembo nyereg. Öröm és boldogság, így a 17"-os felnikkel együtt a 15 mm-s nyomtávszélesítők is téli álmot fognak aludni, valamint a másik pár 20 mm-s nyomtávszélesítőket elég a következő nyári szezonra megvennem. Legalább ennyit spórol nekem ez a kis dög :)
Sikerült szereznem csak jobb oldali féknyerget, Lengyelországból. 4 munkanap alatt ért hozzám, elég ügyes a posta tekintettel arra, hogy nem közvetlen én vásároltam meg a lengyelektől. Első ránézésre nagyon össze voltak rohadva a légtelenítő csavarok a nyereggel, féltem is, hogy nem fogom tudni megengedni, de nem. Ment minden szépen, összeraktuk Lacci33 cartárssal a féket, s légtelenítés után mentünk is próbakörre. Ma még egyszer lelégtelenítjük, utána pedig már csak pár km-t kell járni, hogy összekopjanak a tárcsák a betétekkel. Előtte 1 hétig bakon volt az autó, így lecsiszoltam a csonkállványt is, és lefestettem feketére.
Történt az tavasszal, hogy lakodalomban ültem, mikor legjobb haverom küldött egy linket... na de ezt már leírtam tavasszal. Telt az idő, a projekt meg csak jegelődött. Leginkább pénzhiány miatt nem tudtam haladni az üggyel, viszont szeptemberben nekiestem, és hosszú idő után ugyan, de csak sikerült minden szükséges hozzávalót beszerezni, legyártatni. Szeptember közepén megjöttek a 305-mm átmérőjű MTEC féktárcsák, a munkahelyen találtam 4 megfelelő M14x1,5x45 csavart, így a konzoltervet már meg lehetett csinálni. Miután meggyőződtem arról, hogy jó méreteim vannak a konzolhoz, már kerestem is a lehetőséget, hogy a környéken ki és miként tudná nekem megcsinálni. 3 lehetőség volt adott: plazmával kivágni, maróval kimarni, lézerrel kivágni. Konzolnak 16 mm-s anyagot választottam, nagyon erős, acélos. Súlya is van, és a LaserPoint egyik mérnöke panaszkodott is, hogy nehezen tudta átvágni a lézer, hogy miért azt nem tudom. Plazmával semmi esetre nem lehetett volna átvágni ezt az anyagot, maróst a környéken nem találtam, ezért maradt a lézer. Eredetileg a 12-es csavarok is csak egy furaton csúsztak volna át, de aztán úgy döntöttem, hogy inkább a konzolba csavarodjanak bele. Miután kézhez kaptam a konzolt (3 hét várakozás után), menetet vágtam a 4 db 10,25 mm átmérőjű furatba, lecsiszoltam a lézervágás nyomait, átfúrtam az összes furatot. Miután megvan a konzol és csavar, szükség van még egy távtartó gyűrűre, amit én 8 mm vastagságúra csináltattam, de inkább mondanék 8,5 mm-t szükségesnek. M12x1,5x45 csavar helyett (amilyen a gyári féknyereg tartó csavar) vásároltam M12x1,75x45-ös csavarokat, ezekre biztonsági (szilikon betétes) anyát, így nem csak a konzolba kapaszkodnak a csavarok, de a túloldalt még vannak anyák is... biztos, ami biztos. A konzol vagy nem lett teljesen pontosan legyártva, vagy tévedtünk a furatok távolságát illetően. Első alkalommal úgy fogtunk bele a felrakásba, hogy gondoltuk minden tuti lesz, és persze hogy nem akart a helyére ülni a nyereg. Levettük a tárcsát, feltettük csak a nyerget. A nyereg nekiütközött az agynak, és amiatt nem ült a helyére. Más megoldást nem láttam, flex és kicsiszoltam egy keveset a nyeregből. Nem túl szép, de hasznos és gyorsan kivitelezhető átalakítás. Sokat nem kell faragni, viszont ha 0,5-1mm-vel eltoljuk a 2 darab 14-es furatot, ilyen probléma nem fordulhat elő. Egyik legnagyobb szívás a frissen fényezett féknyereggel kapcsolatban az, hogy a fékcső nagyjából 4. 5. próbálkozásra kap bele rendesen a menetbe, addigra már szerencsétlenebb esetben mindenhol folyik a fékfolyadék, (velem ez történt). Elmondtam pár szépen csengő magyar szót, majd 2 nap múlva ismét fényezhetem a nyergeket. Felraktam a nyerget, most tárcsa nélkül, Lacci33 cartárssal átvizsgáltuk (mert ugye több szem, többet lát) és úgy nézett ki a dolog, hogy minden rendben. Ekkor még csak 4. alkalommal szedtem le a nyerget, ami addig rossonak becézett szín helyett valami barnás-feketés színben pompázott, felülete pedig tapadós állapotban volt. Tommy sk jó előre megmondta, hogy feleslegesen fényeztem a nyergeket, igaza volt. Bal oldalt ezzel be is fejeződött a munka, tárcsa a helyére, nyereg a helyére, betétek bekerültek, feltettem a nyomtávszélesítőt, 5 kerékcsavar be és kész. Másnap délután nekiálltunk a jobb oldalnak. Nyugodt hangulatban dolgoztunk, nem sietve, odafigyelve. Úgy 20 perc alatt szétszedtem az egészet olyan nyugodtan dolgoztam. Feltettem a konzolt, de már tudtam hol és mennyit kell faragni, ezzel is ügyesen kész voltam. Feltettem a nyerget próbának, minden rendben volt, nem akadt sehol, a fékcső is 2. próbálkozásra a helyén volt, nem folyt szanaszét a fékfolyadék. Feltettem a tárcsát, majd a féknyerget ismét. Mivel mondhatni könnyen ment a munka, ekkor jött az én áldásom a szereléssel kapcsolatban: visszanyomtam a két belső dugattyút a helyére, s ekkor olyat lőtt a légtelenítőből az olaj, hogy a fél kerékjárat tocsogott. Mivel ezzel a csavarral sok probléma volt, imádkoztam, hogy csak annyi baja legyen, hogy nincs behúzva, de sajnos nem. A menet teljesen szétbarmolva, a furat alja felismerhetetlen alakú. Ennyit a szerencsémről. Ötletelés, agyalás, és több lehetőség is adódott, viszont én a legbiztonságosabb megoldás mellett döntöttem, veszek egy jobbos Brembo nyerget. Igaz extra kiadás még 1x megvenni, amit már a kezemben tartok, de a féken életek múlhatnak, nem szeretnék ezzel kockáztatni. Remélhetőleg 1 hét alatt tudok majd pontosabbat az új nyeregről, addig az autó felemás. Bal oldalt össze van rakva a Brembo rendszer, jobb oldalt pedig nincs semmi. Örültem volna, ha már tegnap este kipróbálhatom a 4 dugattyú szorítását, de úgy tűnik a fél évnyi várakozás még kevés volt… folyt. köv.
Hatalmas köszönettel tartozom krisz.v cartársnak a pontos leírásért, és tervekért!!! Mástól is megkérdeztem bizonyos dolgokat, de túl sok választ nem kaptam.
U.i.: A gumik állapotát nem kell figyelni, szezon vége van, lassan jönnek a téli gumik.
Tuning és extra vagy szerviz... megvannak az OMP Road&Sport betétek a 4 dugós nyergekhez. Már annyira várom, hogy összeálljon az egész, minden megvan, csak azok a francos konzolok hiányoznak... pedig a terveket már egy hete leadtam a lézerstúdióba, ahova vittem alapanyagot is. Hihetetlen, hogy amikor ilyen közel a cél milyen lassan telik el egy várakozással töltött nap, s mivel a hétvége a nyakunkon sajnos reménykedni sem tudok abban, hogy hétvégén már kipróbálhassam a Brembo fékrendszert. De azért haladok, elég hosszú projektet tudnék le ezzel. A következő: felni + futómű keményítés, ültetés.
Tegnap elküldték, ma megkaptam... marha könnyű anyagból vannak, 15 mm-s nyomtávszélesítők + 10 darab csavar. Igazából nem terveztem ilyesmit használni, de sajnos muszáj. Az új nyergekre nem fér fel szélességben a jelenlegi felnim, gyenge az ET41... Vagy felniket veszek vagy ilyet. Ez volt az olcsóbb megoldás, de még hátra is kell majd, mert nagyon bambán mutat összhatásban...
Végre kihúzhattam egy újabb elemet a pár éve megírt kívánságlistámról. Projektoros fekete lámpa.... végre :) Nagy öröm, hogy sikerült összehozni, ugyanis 2012 februárjában találtam ki a dolgot és sajnos azóta nem foglalkoztam vele egészen 2013 augusztusáig. a projektorok buszból vannak, lámpákat olcsó pénzért vettem, igazából nem vészes a projekt anyagi oldaláról. Öröm és boldogság, mivel halogén izzóval is csodálatosan látni vele, bár még teljes sötétségben nem volt szerencsém kipróbálni.
Ugyan sikerült kitisztítani a gyári szivattyú szűrőjét, de első körben összerakásnál szépen el is törtem azt a kis műanyag pöcköt, amire csatlakozik a cső.... sokáig próbáltam ilyen-olyan megoldással kikerülni a cserét, de csak nem úsztam meg. Két és fél hete Vasárnap (2013. 09. 08.) járkáltam a városban, majd hazafelé az utcánkban lévő fekvőrendőrön átdöccenve tovább nem akart közlekedni az Alfa... Gondoltam megint nem kap benzint, így töltöttem bele ott, az út szélén... Sajnos nem az volt a gond, a gyújtás rákapcsolása után semmilyen hangot nem adott ki a szivattyú. Marek cartárs épp akkor hirdetett bontásra 156-t, így "lecsaptam" a szivattyúra. Pár apró félreértés után átutaltam az összeget, és tegnap a húgom meghozta a várt csomagot. Ma (2013. 09. 26.) szedtem szét újból a régi szivattyút, s "örömmel" láttam, hogy azért nem adott ki hangot, mert odabent egy kábel leesett... Végülis nagyon óvatosan cseréltem ki a szivattyút, nagyon odafigyeltem, hogy mindenhol a helyére kerüljön a tömítés, és hogy az a nagy "korona", ami a helyére szorítja a szivattyút rendesen legyen meghúzva (azelőtt az eredetit sikerült eltörni, ez egy Brava koronája). Próba, indítás, megy...... remélem jól és sokáig fog üzemelni... Hálás köszönet Marek cartársnak az alkatrészért!
Végre megérkezett a várva-várt csomag Angliából.
Súlya: 16 kg,
Tartalma: 305 mm átmérőjű fűrt/vágott Mtec féktárcsák
5 munkanap alatt értek ide, GLS futár hozta őket.
Már csak az OMP Street/racing betéteket várom és teljes a dolog :)))
Mivel a projektorhoz nem volt oldalborítás, úgy döntöttem, hogy csinálok magamnak. Nagyon rosszul kelhettem akkor... Az alap egy fél literes műanyag söröspohár volt, amit kb. a felénél elvágtam, ezt egy nagyobb kör alakú keretre rögzítettem ragasztópisztollyal. Mikor ez megvolt, az üvegszálat kis darabokra vágtam, majd felvittem 2 rétegben erre a "negatívra". Celofánnal körbetekertem, hogy ne legyen levegős és rendesen felvegye azt az alakot, amit szerettem volna. Miután megkötött, óvatosan lefejtettem az üvegszálat, és másnap elvittem munkába, ahol üvegszálas gittel körbekentem... aztán csak csiszoltam és csiszoltam és csiszoltam. Ez után már elég masszív és merev volt a "bura", de kellett valami, ami tükör hatású, hogy visszaverje a fényt. Szüleim mondták, hogy lehet a barkácsboltban vásárolni tükör-tapétát, így vettem is 10 cm-s darabot. Ezt a belső oldalára ragasztottam, majd hőfúvó pisztollyal felmelegítettem, így szinte úgy "folyt" rá a felületre, mint a higany. Miután levágtam méretre a burát, szilikonnal rögzítettem a projektor köré. Ez után már csak lefesteni, összerakni és várni, míg köt a szilikon.... Lehet, ha újrakezdeném jobban sikerülne minden, talán megcsinálok még 1 pár lámpát.
Még annyit hozzátennék, hogy a fényképező csal, a helyzetjelző nem kékes, hanem hideg fehér. Sajnos nem tudtam jobb minőségű képeket csinálni.
Tavaly februárban kezdtem az egészet, akkor vettem egy pár használt, bemattult, olcsó Carello lámpát. Még akkor szétszedtem, és a külső részt lefújtam feketére. Arra gondoltam, hogy 1 hónap és megveszem bele a projektorokat, majd azzal feszítek. Nem így lett, ezért egészen 2013. augusztuáig jegelve volt a project. Miután munkahelyemről hoztam 2 Hella projektort, elkezdtem agyalni. A YouTube-on láttam videót, hogy miként csinál át valaki sima lámpából projektorosat. Nagyjából az alapján csináltam én is:
1. Ha ki van szedve a foncsor, akkor szükség van 1 fix támaszra, ami akkor is tartja a foncsort, ha mi már elengedtük. Ez szükséges, mivel így lehet majd bemérni azt, hogy hova világít az eredeti foncsor.
2. Ha megtaláltuk a tökéletes támaszt, érdemes maszkolószalaggal a földön körberajzolni a lámpa egy részét, hogy később, ha a projektort állítjuk be, ugyan ebben a pozícióban legyen a foncsor (mostantól csak lámpa).
3. Tegyük a földre a lámpát, rajzoljuk körbe, kössünk tápot az izzóra.
4. A falra vetített fény határát ragasszuk le maszkolószalaggal, és rajzoljuk rá a fény irányát.
5. Ha ez megvan, ki kell vágni a lámpa hátulját. Ez attól függ, mekkora a projektor foncsora, nekem kb. 82 mm-t kellett kifaragni az eredeti foncsorból.
6. Ez csak egy lehetőség, egyáltalán nem befolyásol semmit. Lefújtam matt feketére az eredeti foncsor belsejét, mert hát Blackline. :)
7. Ragasztás. Eredetileg két komponensű, fém szilárdságúra kötő Pattex ragasztót szerettem volna használni, de az akkor vásárolt ragasztó be volt száradva. Mivel ez már szombat délután volt, amikor nálunk semmilyen üzlet nincs nyitva, egy olyan B megoldás következett, ami nem biztos, hogy rosszabb: Azt a szilikont vittem fel, amelyikkel a lámpaburát szoktam a lámpatesthez ragasztani. Egyszerű az egész: a kivágott részre felvittem 1 réteget, ebbe beletoltam a projektort.
8. Projektor beállítása. Ha megvan a még meg nem kötött szilikon, akkor vigyünk a lámpát oda, ahol mértük az eredeti fény törését és irányát. Állítsuk be a foncsort a megrajzolt hely szerint, majd óvatosan igazítsuk a projektort, aminek a fénye ott kell végződjön, ahol a foncsoré. Szerintem már ekkor tökéletesen látható a különbség a két világító test között.
9. Miután beállítottuk a projektort, rögzítsük valahogy. (Én csak huncarocell darabokat pakoltam alá, és úgy maradt, ahogy kellett.) Aztán mehet rá még egy kis szilikon, biztos, ami biztos alapon. Az izzót bekapcsolva hagytam úgy 2-3 órára, hogy gyorsabban száradjon a szilikon, de a teljes "keményedésig" kellett fél nap.
10. Ha szerencsések vagyunk, akkor lesz a projektoron olyan burkolat, ami az oldalirányú fényt visszatükrözi, illetve nem engedi ki máshol, csak a lencsén. Ha pedig olyan projektorral van dolga bárkinek, mint az enyém, akkor jön az agyalás, hogy miként kellene megoldani ezt a problémát. Én jelenleg itt tartok.
11. Miután visszaraktuk a foncsort a helyére, felkerül a külső rész, mehet a lámpatestre a ragasztó (szilikon), és lehet felrakni, majd rendesen beállítani.
Szerintem az egész művelet elég egyszerű, ha valaki megpróbálja, sok sikert az építéshez.