WebM - főkép
>> Tuning és extraAlfa Giulia 2.0 Super // 2023-01-31

Nem jellemző, hogy nagyon komolyan használnám a csomagteret, de változás van a levegőben, úgyhogy vettem egy gyári csomagtértálcát az Alfa Depóból. Kép alapján valami strapabíróbb anyagra tippeltem, de ez csak valami habosított cucc - nem tudom, hogy mennyire lesz tartós, mindenesetre a méret szépen passzol, és a felirat is a gyári kalligráfiával készült. :)

>> SzervizAlfa Giulia 2.0 Super // 2022-10-25

Felkerültek a téligumik.

 
>> AutóápolásAlfa Giulia 2.0 Super // 2022-09-02

Négy éve került fel az autómra a kerámia bevonat, amit az előírásoknak megfelelően kezeltem, azaz csak PH semleges szereket használtam a tisztításhoz, érintéses mosást mindig kíméletesen, mikroszálas mosókesztyűvel fentről lefelé haladva végeztem, és a bevonatot regeneráló termékekről sem feledkeztem el (Reactivating Shampoo, WashCoat, Final Finish). Ennek meg is volt az eredménye, még mindig szépen dobta le magáról a vizet a felület, a tisztítása nagyon könnyen ment, és a mikrokarcokat is sikerült elkerülni. Sajnos egy dolog ellen nem tudtam védekezni, ez pedig a vízkő: a munkahelyemen a szabad ég alatt áll az autó, ami igénybe veszi a fényezést. Többször is előfordult, hogy a felforrósodott kasztnira minimális eső jött, ami arra sem volt elég, hogy lehűtse a felületet, majd folytatódott a napsütés. Ilyenkor a vízfoltok sajnos bele tudnak égni a felforrósodott, porózus szerkezetű fényezésbe, amit mosással nem lehet tökéletesen eltávolítani (ld. első kép). Úgy gondoltam, hogy mostanra eljött a rendbetétel ideje, habár utcai körülmények között nem annyira feltűnő a jelenség, de nem szerettem volna, ha évekig így marad, hiszen a hőterhelések során az ilyen anyagok a fényezésen egyre mélyebbre jutnak.

A megoldás a polírozás, ami után persze egy új bevonatot is kell applikálni. Végül nem az Autó Néroba vittem vissza, mert ott már más termékekkel dolgoznak, amikről nem sikerült túl sok érdemi információt megtudnom, így ezúttal a Zenith Detailingre esett a választásom. Jesse O'Connor nagy szaktekintély, mindent készségesen elmagyarázott, és nagyon szép munkát végzett: két napig dolgozott az autón, a polírozás után Zvizzer Graphene Ceramic Coat került fel, amire a gyártó 5 év/50e km tartósságot mond, ill. kértem egy kormány- és ülés bevonatot is, hogy a beltér is még sokáig szép maradjon. Minőségben abszolút kompromisszummentes munka, az autó újra makulátlan, a fényezésben szerintem meg is lehetne borotválkozni. :)

>> EgyébAlfa Giulia 2.0 Super // 2022-08-07

Pár évvel ezelőtt Münchenből Verona felé autózva a tiroli részen egy hosszú 100-as korlátozásba futottam, amit betartva feltűnt, hogy nagyon keveset fogyaszt az autó: nullázás után 5-össel kezdődő számokat mutatott. Azóta tervezgettem, hogy egyszer megpróbálok lassan menni, és megmérni a fogyasztást, de az alkalom sehogy sem akart eljönni. Ebből az autóból egyszerűen árad az élni akarás, eszem ágában sincs vele hosszasan tötymörögni semmilyen körülmények között, mert nem erre született.

Sajnos úgy tűnik, hogy a hatósági áras intézkedések következtében beköszöntött az üzemanyaghiány, napról napra hallani sztorikat, hogy kinek hogy nem sikerült tankolnia, így arra gondoltam, hogy morálisan helyénvaló lenne egy kicsit takarékoskodni, ami tök jó apropó a fenti kísérlet elvégzéséhez. Végre jóvá teszem azt a sok száguldozást! :)

A körülményekről: Budapest-Debrecen az M3-ason oda-vissza, volt némi város is, de szerencsére dugó nélkül. Egyedül voltam minimális csomaggal, klíma végig ment, DNA kapcsoló N állásban, a pályán tempomat 100 km/h-ra állítva. A forgalom nem volt nagy, de azért így is kellett előzgetni, ilyenkor ha a körülmények megkívánták, akkor 120-130-ra gyorsítottam, mert nem akartam feltartani a többieket. Hőmérséklet odafelé 35, másnap visszafelé 32 °C körül, ez tapasztalatom szerint jót tesz a fogyasztásnak, mert ilyenkor ritkább a levegő. Nafta sima 95-ös a MOL-tól, induláskor és érkezéskor ugyanannál a kútfőnél első kattanásig tankolva.

Eredmény: 477,7 km távon 25,44 liter fogyott, ami 5,33 liter/100km fogyasztásnak felel meg. A táv Google Maps szerint 476 km, tehát elég pontosak a számok.

Szubjektív értékelés: a benzinesek között ez egy takarékos utazóautó lehetne, a gyakorlatban azért fogyaszt mégis sokat, mert nem ösztökél takarékoskodásra. Amikor nyomod neki, akkor pedig megy, és ha megy, akkor iszik is. Hogy ez most összességében jó vagy rossz, az már amolyan világnézeti kérdés, én mindenesetre nem szívesen közlekednék úgy vele, hogy annyit fogyasszon, mint ma.

Ja, és hogy elhangozzanak az életszerű számok is: pályán 130-140 körül közlekedve 7.5-8 litert iszik, nyomulós üzemmódban 9-10-et, városban pedig nagyon használatfüggő, nekem jellemzően 12-15 között.

>> SzervizAlfa Giulia 2.0 Super // 2022-07-12

Négy éves lett az autóm, eljött az első műszaki ideje. Budaörsön csináltattam meg az esedékes időszakos karbantartással egybekötve. Mostanában nem működik a start-stop, ez az első jele az akkumulátor használódásának, így erre is kértem egy diagnosztikát, az eredmény alapján azt mondták, hogy még nem jött el a csere ideje. Olaj, szűrő, pollenszűrő, műszaki előtti átvizsgálás volt még, és kértem egy fényszóró beállítást is, a vége 183e Ft lett. Ezt követően az Autó Néroban csináltattam egy ózonos klíma fertőtlenítést egy 5-ösért.

>> EseményAlfa Giulia 2.0 Super // 2022-07-09

Ilyen is volt. :)

 
>> AutóápolásAlfa Giulia 2.0 Super // 2022-04-20

Valamiért itthonról szinte teljesen eltűntek a Nanolex termékek, most épp a motodox.de-ről szerzem be őket. A véleményem továbbra is pozitív róluk, szépen teszik a dolgukat.

Bogároldóból az idei szezonban megpróbálom a Gtechniq PH semleges termékét. A Nanolex bogároldójára habár az van írva, hogy nem bántja a bevonatokat, de erősen lúgos, úgyhogy azzal nem kockáztatok.

>> SzervizAlfa Giulia 2.0 Super // 2022-04-12

Újra nyárigumikon.

 
>> SzervizAlfa Giulia 2.0 Super // 2021-11-18

Jön a szutyok idő, felkerültek a téligumik.

>> SzervizAlfa Giulia 2.0 Super // 2021-07-13

Három éves az autó, elvittem Budaörsre a szokásos revízióra. Olaj+szűrő, légszűrő, pollenszűrő, ellenőrzések, asszisztencia hosszabbítás. Minden rendben van, bár az autó felemelése még mindig elég hajmeresztően zajlik, sikerült is az orrom előtt egy kicsit megnyomni a küszöböt. :( Minimális sérülés és csak alulról látszik, nem hisztiztem miatta. Érezhették a blamát, mert gratis meg is tisztították a kocsit (nem volt megbeszélve, bízom benne, hogy PH semleges lötyikkel, csak a kerámia miatt...). Utána a szokásos ózonos fertőtlenítés következett az Autó Néroban.

130.538 Ft a vége, plusz az ózon a szokásos 5-ös. Minden rendben van, szépen muzsikál a gép, öröm használni! :)