Ma felkerültek a tavalyi Sottozerók.
Az utóbbi időben két ismeretlen eredetű sérülést is felfedeztem az autón, az egyik a hátsó lökösön egy kis hupli minimális fényezési hibával és alatta repedt prizmával, a másik pedig egy apró pontszerű horpadás a tetőn. Rajtam kívül senki nem látta őket, de zavartak, úgyhogy a héten Budaörsön mindkettőt megcsináltattam.
A horpadás volt egyszerűbb, ott csak annyi feltételem volt, hogy a külső oldal felől húzzák ki, ne kelljen a kárpitot leszedni, mert annyit nem ér az egész, hogy utána zörögni kezdjen. A művelet jól sikerült, a lemez újra síkban van, a javítás helye ugyan mikrokarcokkal lett teli, de ez nem gáz, a Néro kozmetikában biztosan sikerül majd eltüntetni őket, meg pótolni a kerámiát.
A hátsó lökösnél szerencsére csak a héj sérült, az alatta lévő szögletes idom sarkára nyomódott rá. Szükség volt egy kis műanyagos munkára, utána pedig az egészet újralakkozták. Alapvetően szép lett, a sérülésnek 100%-osan nyoma veszett, és színeltérés sincs, viszont a lökös felülete tele van mikrokarcokkal. Emiatt alapvetően háborognom kellene, de azért nem zavar annyira, mert ezt az elemet úgyis újra kell kerámiázni, ami előtt meg polírozásra van szükség, szóval úgyis újra szép karcmentes állapotúra lesz hozva a kozmetikában. Ez csak néhány hét múlva esedékes, bevonatozás előtt ennyit érdemes várni, hogy tutira teljesen kikössön az új felület.
Költségek: horpadásjavítás 33e, lökös 160e - utóbbi cascora, így a kettőt összesen bő 80-ból megúsztam, persze messze nem ért meg ennyit sem, de itt most nem javítást vettem, hanem lelki békét. :)



A héten az autó indítás után olajcserére való figyelmeztetést kezdett dobálni, ami így bő 2e km-rel csere után nem tűnt normálisnak. Utánanéztem a cumó működésének. Az van, hogy egyrészt az infotainment számol vissza 15e km-ről ill. 1 évről, és a nullához közelítve figyelmeztet. Az olajcserekor ezt nullázták is. Van viszont az ECU-ban egy tároló, amibe használati statisztikák kerülnek (gondolom olyasmik, hogy hány hidegindítás volt, hány parketta, stb.), és ezek alapján szól, ha eljött az olajcsere ideje. Ezt külön kell nullázni, ami viszont elmaradt, emiatt dobta most be a figyelmeztetést.
Budaörsön soron kívül fogadtak, és megcsinálták a nullázást, így most rendben van. Ezen kívül volt egy visszahívás is a benzinszintmérővel kapcsolatban, így egyúttal ezt a frissítést is megcsinálták.

Egy éves lett az autóm, így elvittem az első revízióra Budaörsre. Az éves inspekciók mellett kapott új olajat és pollenszűrőt is cseréltek. Minden rendben van, azt mondták, hogy nem tudnak belekötni. Az előző olajban 5000 km sem volt, de az utóbbi hónapokban szinte csak városban használtam az autót, ami az olajnak is elég nagy igénybevételt jelent. Szoftverfrissítést is kapott, az adaptív tempomatos visszahívásos sztori ezzel elrendeződött.
Ezt követően az Autó Néro Kozmetikába vezetett az utam egy ózonos klíma fertőtlenítésre, ez egy 15 perces művelet, melyet fél óra szellőztetés követett. Nem volt büdös a klíma, de jobbnak látom minden pollenszűrő-cserekor megcsinálni ezt a kört preventív jelleggel. A bolti elpukkantós verziókat nem szeretem, mert utána napokig illatos-büdös az utastér.
Szervizköltség: Selénia 0W-30 Digitek + szűrő, pollenszűrő, munkadíj 95.579 Ft


AlfaCity jól sikerült, idén végre volt mivel behajtanom. :) Végül remek kirándulóidő lett, így a környéken töltöttük a vasárnapot is.

Ma visszakerültek a nyárigumik. Úgy tűnik, hogy a hátsó rozsdafoltoknak jót tett a zsír, mert nem nagyon jöttek vissza, mindenesetre ezúttal kapott egy kis rézpasztát is biztos ami biztos alapon.

Még korábban autópályán keletkezett egy kavicsnyom a jobb tükörházon, úgyhogy szereztem be gyári javítófestéket. Igazából eddig sem nagyon látszott, mosáskor tűnt csak fel, de mostmár szinte teljesen észrevehetetlen.
A fényezés ismét kapott egy Nanolex SiFinish bevonatot a kerámia frissítésére, a szélvédőn pedig a Glass Guard réteget frissítettem. Utóbbi úgy tűnik, alacsonyabb hőmérsékleten hamarabb köt, és nehezebb visszatörölni, de egy újabb applikálás és korábbi visszatörlés után szép lett. A lámpákon kipróbálom a Soft99 Glaco Blave-et, ez egy plexikre optimalizált termék, szintén hidrofóbitást ígér. Felrakni gyerekjáték volt, a hatásossága majd elválik.


Újabb okosság gyanánt vásároltam egy akkumulátoros pumpát és egy szelepet, amit rögzítettem a habosító flakonjának felső részére. Ma volt az első bevetés, kiválóan vizsgázott a cucc, végre nem kell kézzel pumpálni az előmosó felvitelekor.
Újabb szerzemény: ValetPRO Bug Remover. PH semleges rovaroldó, nem tesz kárt a bevonatokban. Most nem bogaras a kocsi, de legkésőbb tavasszal biztosan bevetésre kerül.


Sokat késett, de végül csak beköszöntött a hideg, eljött a gumicsere ideje. Az Alfa által homologizált, szép olasz nevű Pirelli Sottozero 3 téligumikra esett a választásom, ez szerepel a gépkönyvben is. A Pirelli honlapján a H sebességindexűt ajánlják erre az autóra, ill. a kezelési útmutató sem teljesen egyértelmű ebben a tekintetben, mindenesetre én okosabbnak éreztem magam, és V-set vettem. :)
Vacilláltam rajta, hogy inkább egy jó négyévszakos abroncsot vegyek a téli szezonra, és azt váltogassam a nyárival, mert nagyon sok az olyan nap a szezonban, amikor ezek jobban teljesítenek, viszont kifejezetten latyakos-havas utak, ahol a téli előnyben van, viszonylag ritkán fordulnak elő a lakóhelyemen. Végülis elengedtem a kísérletezgetést, egyelőre megyek a klasszikus nyári-téli váltogatással, ha ez elkopott, majd újragondolom.
Korábban is feltűnt, hogy valamiért a két hátsó féktárcsa középső része rozsdásodik. Az elsők nem. Ugyan csak esztétikai gond, abból sem vészes (a küllők között bizonyos szögből látszik valamennyire), de egy kicsit zavar. A gumis srác lekefélte, és egy kicsit bezsírozta, ez segít (legalábbis amíg a zsír rajta van).


Másfél hónapja van fent a kerámia, eddig hozza az elvárásokat. A lándzsás mosóban is egész szépre lehet mosni, persze ha bogaras, akkor kell egy kis mosókesztyűs rásegítés is neki, de rovaroldóra akkor sincs szükség. Kivétel a két első lámpa, amiken semmilyen bevonat nincs, ezért itt kis mennyiségű rovaroldót használok ügyelve arra, hogy a fényezést ne érje, mert a bevonatnak árthat. A nano üvegkezelő is jól működik, a szélvédő útközbeni rovarmentesítése pillanatok alatt megoldható a kutakon lévő lehúzóval, kefére nincs szükség.
Természetesen igazán szép akkor lesz az autó, ha egy rendes mosókesztyűs mosást kap. Két méterről nézve egy 3 perces nagynyomású mosás után is nagyjából tökéletes benyomást kelt, de ha szeretném eltűntetni azt a minimális foltos réteget is, ami fénnyel szemben nézve látszik, akkor nem lehet megúszni. Már ideje volt, lassan 3 hete tervezem, csak nehezen tudok rá időt szakítani.
A téli felkészülés jegyében szárazolás után feldobtam a fényezésre egy SiFinish bevonatot, ez egy kicsit frissíti a kerámiát, és növeli az élettartamát. A szélvédő kapott egy frissítő réteg Glass Guardot, az abroncsok, műanyagok, kéderek pedig Plast Star-t, ami ápolja őket, és hidrofób lesz a felületük, télen pl. nem fagynak be a kéderek. A fényezésen lévő bevonatra való tekintettel a falcok rendberakásához Sonax helyett a Nanolex Final Finish nevű quick detailert használtam, ami előbbihez nagyon hasonlónak tűnik.
Az esős-havas szezonra beraktam a gumiszőnyegeket is. Érdekes, hogy gyári létükre nem teljesen jó a méretük, elég pronyón néz ez így ki, de célnak megfelel.
