Blog >> kipufogó >> dob

>> Tuning és extraRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2016-08-26

Mikor megvettem az autót, már láttam, hogy a kipufogóval kezdeni kell valamit, mert az a 40-es rozsdás bádogcső, ami kijött a gép alól, szégyen volt. Később kiderült, hogy a dob is elég rossz állapotban van. Kinézetre is és kigyorsításoknál is morgó hangon berezonált.
Próbáltam szakembert keresni a célra a környéken, azonban mindenkiről lebeszéltek, hogy csak mókolnak. Így bár, ha nem is volt egyszerű megoldani, hogy BP-i szakihoz hozzam, végül mégis megoldottam. A neten is az első találatok között volt és itteni referencia is akadt, nem is egy, így a Dinamit-dob műhelyébe vittem az autót.
Levettük először a dobot kíváncsiságból, hogy milyen hangja van, de én akárhogy füleltem, se hangszínben se hangerőben semmiféle változást nem vettem észre. Próbáltuk, hogy egy vékony sportdobbal esetleg mit lehet rajta hangolni. Gyakorlatilag semmit. Hát hiába, a turbódízelből nem nagyon lehet hangot kicsiholni, főleg ebből, aminek már fent van a részecskeszűrője.
Így lekerült a dob és a helyére csak egy cső került. Egy ferdén elvágott, kör alakú, szép perforált 100-as króm véget kapott. Szerintem nagyon jó lett. A srácokkal is nagyon elégedett voltam és az egész cég hozzáállásával. Közvetlenek, segítőkészek, ügyfélközpontúak. Bátran ajánlom őket másnak is.

Továbbá, a másik oldalon kicsit csálén állt a kipufogó takaró műanyag. Megpróbáltuk megigazítani, de kiderült, hogy le van törve az egyik fül. Egy kicsit jobban néz most ki, de emiatt nem tudtuk tökéletesen a helyére illeszteni (utolsó két kép a before-after).

>> Tuning és extraShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2015-11-30

Mivel az utángyártott dob vége nem tetszett és a régié pedig jó állapotban volt elmentem a Proex-hez és átrakattam. Majdnem gyári a kipufogó, mindösszesen 22.000Ft-ért.

1-2. kép az utáncsártott vég
3. képen a tesók
4-6. a visszarakott régi vég

>> SzervizShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2015-11-21

Utángyártott kipufogó felszerelve, minimális flexelés volt szükséges. Bár a vég csak 70-es és hosszabb is mint a gyári Ti, de egész vállalható. Azért fog kapni egy méltó 80-as véget hamarosan. Vagy átteszem a régiről...

>> SzervizShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2015-11-11

Egy kis esti szerelés mindig jól esik :-)
Miután már vállalhatatlan hangja volt és nem érkezik a német csere dob, leszedtem a dobot, lehántoltam a tetejéről a lemezt. És mint aki jól végezte dolgát, vissza is tettem, remélve, hogy elhallgat. Nem hallgatott el. Belül is szét volt esve, bár ha ráztam, nem zörgött :-( Tehát újra levettem és most dob nélkül vagyok. Halkan.

Poén, hogy a korábban írt kulturálatlan alapjáratnak nyoma sincs dob nélkül, kaszni nem rezonál be...

Négy éves autó az Isten áldja...

>> SzervizÁdi_3900 // Alfa 156 SW 1.6 // 2015-05-20

Pár hete felfedeztem, hogy egy menyét költözött a kipufogóba. Ahogy húzom ki, látom, hogy ez nem menyét, hanem valaki egy parókát tuszkolt bele viccből. Aztán látom, hogy ez nem is vicc, hanem a hátsó dob szigetelése (haj szerű cucc) jön kifelé hosszú cafatokban. Szétrohadt a dob, gondoltam, bár a kocsi hangja nem volt hangos. Azért amint időm engedte, elcammogtam kiváló kipufpgós mesteremhez (Karkus), aki személyre szabott az autóra egy szuper dobot, és talált hozzá egy alig hazsnált krómozott saválló rozsdamentes gyönyörű véget is, amit újszerűre polirozott. Hajeregetés nélkül ugrik újra a verda.

>> Tuning és extraJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2014-10-22

Katalizátor, helyett cső volt, meg egy hangos végdob. Nem családi autónak való konfig.
Vettem egy bontott katalizátort és a sportdob helyett Janóéknál csináltattam egy új szolidabb dobot.
Elötte:
https://www.youtube.com/watch?v=N1uJ3BDUdyc
Utána:
https://www.youtube.com/watch?v=mmD4GX4ml8c
1.kép: "katalizátor"
2.kép: Sport dob (nem kell valakinek?)
3.kép: új bontott katalizátor
4.kép: új kipufogó

>> SzervizÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2012-03-24

A hátsó dob elengedte magát a csőről, ami már egyébként is csereérett volt, mármint a cső és a dob is. Kipufogó klinikára vonultunk, ahol legyártottak helyszínen minden elemet; kiváló hely a Fogarasi úton, csak ajánlani tudom. Végül középső dobot is cseréltük. Gyönyörű lett az egész, és mindössze 70 percig tartott. Króm véget nem tettünk rá egyelőre, majd talán később.

>> SzervizLiquid // Alfa 156 2.0TS // 2012-03-23

A múlt nyár vége óta többet és hosszabban kell utaznom a munkám miatt, így kezdett zavaró lenni a kipufogó hangossága. Győrben a Bánfi kipufogó szervízben rendeltem meg az új doobot. Első körben egy natúr dob lett volna, amit a kipufogós szerel be és lát el véggel. A kipufogóklinika volt a szállító. Megbeszéltük, és abban maradtunk hogy megrendeli. Este hívott, hogy van a szállítónál egy kész dob 156-ra, gyakorlatilag pont olyan mint amit szeretnék, és olcsóbb. (gondolom megmaradt nekik). Küldött képeket, rábólintottam, 2 nap múlva meg is érkezett és fel is szerelte. Nagyon kellemes hangja van. Sokkal halkabb, de azért maradt néma morgás is.

>> Tuning és extraaatis // Alfa 145 1.6 TS // 2010-10-11

A héten vettem egy sportdobot a kocsira, el is vittem a szerelőhöz, hogy dobja fel a kocsira, viszont azt mondta, hogy érdemes lenne lecserélni a katalizátor után mindent a végéig, mert elég rossz állapotban van a rendszer. Így a direkt 145-öshöz való utángyártott rendszert kapott. (A hátsó dob kivételével felkerült az egész - így a végdob eladó ;) )
Már majdnem ki voltak lyukadva 1-2 helyen a dobok, meg a középdobban zörgött is valami. :D
A képeken látszik az előtte-utána állapot. Azt hiszem magáért beszélnek a képek. :D

Az eredmény: szebb hang a kocsinak, sokkal tisztább hangzás. És szerencsére nem lett túl hangos sem, utazó sebességen teljesen normális hangja van, nem süketülök meg bent. :) Vagy csak jó a hangszigetelés a kocsiban... :P


Update: Ilyen lett a hangja.

>> SzervizNano // Alfa 156 Sportwagon // 2010-09-14

Mikor megvettem az autót lassabban mentem vele mint a bekötött szemű csiga és már kétezres fordulatnál váltottam… (túúúdom, túúúúdom, elmúlt!) Aztán miután elértem addig, hogy menjek vele rendesen, hallottam, hogy 5000 körül kicsit zizeg a kipufogó (szegénynek fel volt már válva a borítása, kissé el volt rohadva). Egy idő után hangosabb lett, aztán már minden fordulaton volt hangja.
Aztán még nagyon motoszkált a fejemben az amit a szerelőm mondott a nem gyorsulásával kapcsolatban, hogy esetleg el lehet tömődve a dob vagy a karburátor. Nem szó szerint kipufog, csak árasztja a meleget mint egy jó ventilátor. Aki tudja mi a baj megírhatná.:)
Elvittem a Kipufogó Klinikára, ahol megnézték és ki is cserélték.
Halkan azért megjegyzem, hogy az első emberke akivel beszéltem megkérdezte, hogy a króm véggel mi legyen? Mondtam, hogy szeretném, ha levennék és feltennék az új dobra. Kicsit csóválta a fejét és mondta, hogy a tartó csavarok nagyon el vannak rohadva, nem biztos, hogy fog sikerülni és elment…
Egy másik munkatárs nekilátott, kicserélte a flexi csövet és a dobot is, majd ő is megkérdezte, hogy mi legyen a króm véggel. Neki is mondtam, hogy szeretném az új dobra. Levágta és szó nélkül felhegesztette az újra. Erről ennyit.
Ezt leszámítva gyorsak voltak (másfél óra), de ott helyben csinálták a dobot, lemérték a régit, csináltak hasonlót. Működik jól és adtak 18 hónap garanciát.
Most már valami más zörren meg 5000-es fordulat körül.:)
Ja és persze a gyorsulása nem javult, marad a vezérlés módosító, mert az még életében nem volt cserélve és 126000 kilométernél jár (121-nél vettem).