Blog >> tükör
Mindig is nagy fétisem volt a fém pedál, mielőtt megvettem az autót már tudtam, hogy ezzel mindenképp fel akarom szerelni. Ahogy megismerkedtem a 159-cel, megtanultam, hogy ez a Ti felszereltség része és ebbe a szettbe többek közt a matt króm tükörburkolat is beletartozik. Ez utóbbi is nagyon megtetszett és lévén, hogy bontott alkatrész vadászgatása nem igazán a stílusom, valamint bontottan is nagyon ritka kincs, berendeltem ezeket az Alfisti-ről.
Küldtek hozzájuk felszerelési útmutatót is. A tükörburkolatok felszereléséhez a tükörlapot le kellett pattintani, így a burkolat rögzítése hozzáférhető volt és el lehetett távolítani. A másik burkolatot felhelyezése után a tükröt visszapattintva kész is volt a művelet.
A pedálok már kicsit nagyobb bosszúságot okoztak. A fém pedállapokat rá kellett fúrni a kocsi pedáljaira, ami nem volt annyira egyszerű művelet a kis helynek és az íves pedáloknak köszönhetően. A kuplung és a fék a helyén lett fúrva, de a gázpedál inkább ki lett szedve előtte a könnyebb hozzáférés végett. 3 csavar fogta, de abból a felső kettő olyan szerencsétlen helyen van, hogy nagy kínlódás volt mind a kiszedés, mind a visszarakás. A fékpedálnál az adott plusz munkát, hogy fémből van, amivel kicsit többet kellett dolgozni, hogy át legyen fúrva, de meg lehetett oldani ezt is. A kuplung volt talán a legegyszerűbb, műanyag pedál, helyén fúrva.
A végeredménnyel teljes mértékben elégedett vagyok.
Pedálok: 95 €
Lábtartó: 82 €
Tükörburkolatok: 63 €
Szállítás: 15 €
Ehhez jött még hozzá 2500 Ft, amit a külföldi utalás miatt felszámított a bank.
A mosóban eltört tükör helyére rendeltem Trencsikéktől egy másikat. Egy új utángyártott se lett volna sokkal drágább, de ezen Magneti Marelli logó van, én meg fetisiszta vagyok, szóval ez lett.
Egy szép kékre fényezett darabot küldtek. Első nekifutásra elöntötte a sz@r az agyamat, aztán rájöttem, hogy én voltam a hülye. Egy szóval se mondtam, hogy facelift előtti autóra kell. Külön dühítő, hogy nekem is volt faceliftes 156-om...
Kék tükröt viszont nem akartam, mert a) facelift előtti autóra matt fekete való és b) az autó sem kék. Előkaptam a csavarnyúzókészletet, és elkezdtem legózni. A régi tükörházat passzítottam össze az új talppal. A második legnagyobb gondot az ajtó belső oldalára felpattintott háromszög okozta. Harmadik nekifutásra sikerült leszedni, de legalább jól: el se törtem, és a patentek se estek bele az ajtóba. A legnagyobbat meg a kisfiam. Nem egyszerű úgy dolgozni, hogy egy hároméves minden kérdésére is válaszol közben az ember. Kormány, egy kazal pedál, egy csomó kar, mindenféle gombok.. csupa izgalom egy autóbelső. :)
Most van egy régi-új tükröm, amit nem hajt be a menetszél, és működik az elektromos állítása is. Csuhaj.
Múlt héten egy zsákutcába tolattam be, amikor az út szélén parkoló autónak kinyitották az ajtaját amibe a bal oldali tükröm beleakadt és szét is tört a belseje. Nemcsak előre/hátra lehetett hajtani, hanem felfelé is... Gyorskötözővel rögzítettem ideiglenesen. A burkolata amúgy is lötyögős volt, most eljött az ideje a cserének. A jobb oldalon bevált és olcsó Alkar tükröt szereztem be bal oldalra is. Szerencsére a csere nem bonyolult, csak egy burkolat, három csavar meg egy csatlakozó amit meg kell bontani, pár perc alatt megvan... :)
Felkerültek a krómozott visszapillantó tükör borítások!
A borítás cseréje egyszerű, a tükröket a lehető legjobban előre kell billenteni, majd felülről óvatosan feszítve lepattintani a belső kör alakú műanyag keretről. Ahogy lejön a tükör, már belülről láthatóak a borítást rögzítő műanyag fülek. A többi megy magától.
A következő optikai fejlesztés a krómozott kipufogóvég lesz, aztán jöhet a fényezés rendbetétele.
A hifibeépítés epilógusa gyanánt, még mindig szükségem volt egy jobb oldali külső tükörre, mivel a régiben tönkrement a külső hőmérséklet jeladója.
Az első, amit megvettem használtan itt az adok-veszekben, sajnos érzékelő nélküli tükör volt... Ki goldolta, hogy ilyen is létezik? A második már érzékelős volt, de angol autóból. Ezt sikerült visszacserélnem egy eu-s változatra, de felszereléskor kiderült, hogy ennek se jó a szenzora.
Végül, rátaláltam az ebayen egy vadiúj, gyári tükörre, ami még csak nem is volt sokkal drágább mint az itthon árult bontószökevények... :)
3 nap alatt megérkezett németországból. Bár egy kis dobozkát vártam, ehelyett egy hatalmas csomagot hozott a futár. Hja, a németek becsomagolták rendesen... :)
Jelenleg beszerelésre vár, és remélem ezzel végleg megoldódik a már lassan 2 éve tartó vesszőfutásom az automata klímával...
Tükröt is kellet cserélnem. A jobb oldalit hiába fordítottam teljesen be akkor sem láttam benne az autó oldalát, de a jobbra mellettem lévő sávot is éppen hogy alig... Viszont az anyósülésből nézve teljesen jól beállítható volt a tükör... Valaki ügyesen egy jobbkormányos autóról bontott tükröt tett fel...
A bal tükör háza meg lötyög és repedt...
Egyelőre csak a jobb oldali lett cserélve Alkar "márkájúra". Teljesen jól üzemel, még a külső hőmérséklet is működik...
Külső, matt króm mirror coverek felkerültek az autóra. Vákumos üvegfogóval is nehezen jött ki, csoda hogy nem tört bele. (Kb pont a közepén vannak a felfogatások, ha odailleszted a tappancsot és erősen húzod, akkor ki lehet szedni.) Utána a cover felrakása is kisebb kaland volt, nem egy egyszerű művelet a csere.
De nekem nagyon tetszik, szóval megérte.
(Németországból rendeltem hétfőn, csütörtökön már itt is volt.)
Egész nap mosókról, waxokról olvastam. Eredeti tervem az, hogy hetente itthon lemosom gondosan szivaccsal. Viszont kell rá valamilyen védőréteg.
EZ-Coat szimpatikus, de 76ezer forint felvinni. (40+előkészítés, polírozás stb.) 3 év garancia van rá, ha 30naponta odaviszem mosni. (És csak ott mosatom, bár ezt nem tduom hogy ellenőrzik.)
1 waxolás 9000Ft, félévente elég kb, szóval jobban megéri. De majd meglátjuk.
Másik hogy tervbe vettem egy kipufogóátalakítást. Igazából csak annyit, hogy a hangja ne olyan legyen, mint egy traktoré. Itt láttam a fórumon valakinél, de nekem elég az egy kipufogó is. :)
A tükörburkolatok lelakkozása után következett a tartókonzol felújítása.
Nagyon rossz állapotban voltak...festék berepedezve, lepattogva.
Lecsiszoltam teljesen az alapozórétegig a festéket róla majd kapott 2 réteg selyemfényű matt feketét.
A képeken látható a végeredmény és persze egy kicsi az előkészületekből:)
Nekem tetszik! ...sokat dobott az autón úgy gondolom :)
A vételáron felül a következőket igényelte költségben ez a bella: cca. 320000.- Ft. a forgalomba helyezése, egy-két dolgot cserélnem kellett rajta (balos kilincs, jobbos tükör, embléma elöl), és kapott egy fullos ápolást kívül-belül polírozással együtt. :)
ELADÓ!
A ti-sítés jegyében egy kis optikai átalakítást végeztem az autón. Vásároltam 2 db utángyártott tükörburkolatot a Mogauto Kft.-től, melyet lefestettem (1-7. kép).
A fent levő gyári burkolatot nem akartam piszkálni. Hátha szükség lesz még rá….
A színnek nem a ti-s krómot választottam, hanem a felnim színét: selyemfényű sötét antracit szürkét.
A burkolatok előre alapozottak voltak, de a biztonság kedvéért szórógittel átfújtuk őket. A vizes csiszolás után következett a bázis, majd a lakk.
A lakkhoz adagoltunk 1:1-ben mattítót, de ez nem igazán keveredett el a lakkal és nem terült szépen.
Ha lesz időm és kedvem, majd átfújom matt 2K-s lakkal.
Típus:
TYC – előre alapozott
Az ár:
2 x 1.488,-Ft
+ 1.500,-Ft szállítás
+ 1.000,-Ft festék
Felszerelés:
A felszerelés nem egy leányálom. Ezt a részt olasz barátaink jobban is megálmodhatták volna.
A burkolatot alul, felül két-két fülecske rögzíti a műanyag testhez. Ez még nem is lenne probléma, de ezek csak igen komoly erőkifejtés és feszegetés árán adják meg magukat és akadnak ki.
A burkolatok leszedése előtt be kell hajtani a tükröt, és a tükörlaptól ellentétesen, arra merőlegesen kell húzni a burkolatot, közben műanyag feszítőszerszámmal szükséges elfeszíteni a fekete – tükörtest részét képző – kerettől. Itt meglehetősen óvatosnak kell lenni a sérülések elkerülése érdekében.
Update: 2017.10.16.
A burkolatot könnyebb leszedni belülről. Ehhez ki kell pattintani -az alsó-belső véghelyzetbe állított - tükörlapot óvatosan, 2 db műanyag feszítővel. Ezután már hozzáférni a 4-ből három pöcökhöz.