Blog >> tükör

>> AutóápolásHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2019-10-04

A tetőjavítás mellett még a tükör lett fújva,amit egy kollégámtól kaptam komplett gyári tükör volt csak alap műanyag fekete.Nekem meg el volt törve a burkolata már a megvétel óta.

>> SzervizDante // Alfa 156 2.5 V6 24V Distinctive // 2019-05-16

Jobbos visszapillantó tükör ellenállás nélkül forgott, illetve mint utólag néztem ilyenkor felfele le is emelhető a kis háromszögről az egész tükör (csak a kábeleken múlik hogy le lehessen venni teljesen). Na ha más is találkozna ilyennel, akkor a tükörben lévő fogasgyűrű ugrott ki a horonyból.

1. lépés 3 imbusz csavart kiteker belül a tükör mögötti kis háromszög takaró műanyag alatt, + ott a csatit széthúz.
2. tükör szétszed: tükörlapot óvatosan kipattintani a házból. A ház alján 3 torx csavart kell kitekerni, illetve 2 csillagcsavart a tükörházon belül.
3. Satuval + egy 24-es krova fejjel a gyűrűt visszanyomtam a tengelyre. A legelegánsabb az lenne ha előtte új hornyot reszelnénk neki tűreszelővel, de én szimplán csak rányomtam, és ahol megállt a gyűrű ott a fogait kalapácsal és csavarhúzóval belevertem a tengely anyagába. :) Egyelőre bírja! Ha feladná a harcot jön az elegáns megoldás.

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2019-04-21

Sajnos a jobb oldali tükörváz törött volt, de ezt már tudtam, hisz így vettük anno. De mostanra már eléggé szétrezgett és a baloldali is kissé bemondta az unalmast, mert elállítódott előre - hátra könnyedén... egy erősebb széllökéstől is. Sikerült jó állapotú bontottat szereznem (5000/pár) kis problémával, ugyanis egy - egy csavart beletörtek a leszereléskor. Ezeket orvosoltam és már fent is vannak a helyükön... szuper! :)

>> EgyébCsongi // Alfa 156 1,8 SW, Rafi // 2019-03-22

Petinél jártunk Érden beszerző körúton. Jobbos tükör (hőszenzor miatt), motorháztető paplan, hátsó gázrugó, bass konzol. Nemsokára be is szereljük őket TC-n! :)

>> SzervizCsongi // Alfa 156 1,8 SW, Rafi // 2019-03-16

Balos kormányösszekötő + harmonikacsere és jobb oldali tükör javítás, TC.
Szintén meglévőből...


129.965 km

>> Szervizgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-01-28

Az elektromosan behajló tükrök úton-útfélen elakadtak. Egy takarítás, és némi WD40 után hibátlanul teszik a dolgukat. Valószínű nem sokszor voltak használva.

Az ablakok elég nehézkesen mozogtak fel és le is. Szilikonnal átfújtam a csúszkákat, így most szinte suhannak, és azt is hangtalanul teszik. Az emelőmotor sem erőlködik többé!

>> EgyébHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2017-07-17

Egyik nap szétesett a tükröm. Becsukás más nap kinyitáskor nagy csattanó hang és csak lifegett nem volt tartása.Szétszedtem az egész tükröt és mint kiderült csak egy karmos alátét esett le, ami egy rugót tart, ezt ki egyengettem a rugót összenyomtam satuba,hogy az alátét rá menjen a helyére és kész is .Képek első szétesett nem feszített rugó második pedig már ahogy a helyén van.

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2017-07-26

Nyaralás végén sikerült egy jó drága parkolási díjat beszednem negyed órára. A szálloda belső udvarán a recepció elé parkoltam a csomagok kihurcolása és a fizetés idejére. Mellettem volt még hely bőven. Amire végeztünk valaki letörte a bal oldali tükrömet (nem szeretnék rosszat neki, de azért remélem eltört a keze...). Ma kicseréltem egy újra. Ez már a harmadik tükör amit cserélek...
Minden szipi-szuper...

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2017-06-19

Megint Várpalotán jártam. A kölyök oda meg vissza volt a szerviztől, az Alfáktól és Cöri bácitól (sic). Az unixos autó most jó tükröt hozott, a cseréje is pikk-pakk megvolt, csak a fordulatszámmérő izzóira kellett várnunk egy kicsit. Segond, a kiskorú addig is kergette a szerviz macskáját és/vagy engem. Miután a többször megénekelt unixos autó meghozta az izzókat, a fordulatszámmérő fényereje méltó lett a kilométeróráéhoz.

>> Tuning és extramesa // Alfa GT 1.9 JTDm 16v // 2017-04-02

Úgy döntöttem, hogy lecserélem a gyári szatén (alumínium színű) tükör borítást a GT-men. Meg is rendeltem házhoz szállítással a Prasco márkájú krómozott tükörborításokat (1. kép) Megjegyzés: az Alfa 147 és a GT ugyanazt a borítást használja, tehát mindkét típusra tökéletesen jó!

Biztonság kedvéért egy pokrócot a küszöb alá tettem, de a tükörlapot a fűtőszál vezetékei egyébként is megfogják. A tükörlapot a motorral úgy állítottam, hogy alul a lehető legnagyobb rést hagyja, alá két kárpitleszedővel befeszítve egy idő után elengedi a tükörlap hátulján a beakadt pöcköket. Utána csak a vezetékek saruit kell lehúzni (2. kép) és a tükörlapot biztos helyre tenni.

A gyári borítás levétele nem volt bonyolult vagy időigényes feladat, egy kárpit leszedő készlettel 25 perc alatt megvolt a két oldal! (3. kép) A gyári szatén, vagy színre fújt dísz tükörborítás 4 füllel és pár pozícionálóval, valamint a tetején egy fél körívvel "kapaszkodik" a tükörházba (4. kép). Kárpitleszedővel befeszítve egy idő után megindul és aztán le is pattan, anélkül, hogy bármely fül letörne. Nem kell a negyedik miatt lebontani a fél tükröt, anélkül is elengedi, ha felülről indítjátok a bontást!
Egy fotót készítettem a gyári alus és az utángyártott krómos tükörborítás közti különbség érzékeltetésére (5. kép)

Az utángyártott nem fog egyszerűen a helyére menni, az alsó nagyon csorba és miatta el is állt az alja, mert megfeszítette a házban. Ezért újra levettem és fém körömreszelővel laposabbra reszeltem a felületét.
Az összes fület bekentem gépzsírral és így egy-két tenyérrel nyomással a helyére pattant minden fül. Letakarítottam a házat, az autót lemosta és lefotóztam. Nagyon feldobja a kocsit, gyakorlatilag érthetetlen ez a szatén (alu) gyári borítás, főleg, hogy a faceliftes GT-k elején minden krómozott, kivéve persze a Q2-esekét :)

Sokkal jobban néz ki az autó, mobilos fotók nem tudják visszaadni azt a csillogást, amit az életben nyújt!