Blog >> gtv

>> Egyébcount M // Alfa Spider / GTV 2.0 V6 TB // 2007-11-20

Az ablakmosó szerkezet az autósok számára egy gyakran használt, és a biztonság szempontjából fontos része a gépjárműnek. Ugyanez igaz a GTV-kre is, viszont több szempontból is nagyon mókásra sikerült ez a rész.

Először is. A tartály hátul van, a csomagtartóban (aminek a nyitógombja meg a kesztyűtartóban, de ez egy másik történet). A tartály maga a csomagtartó borítása mögött van, tehát még véletlenül se látszik hogy van-e benne folyadék és ha igen, mennyi. Csak a kupakja áll ki, de olyan hülye szögben, hogy garantáltan melléöntöd. Ez a megoldás vidám perceket szerezhet, ha egy benzinkutas felajánlja a segítségét. Kicsit kerestetheted vele a motortérben, majd miután megtaláltátok hátul, és nagy nehezen beleszenvedte a lét, ordibálhatsz vele hogy miért öntötte mellé a felét.

Másodsorban a az ablakörlő. Nincs külön fúvóka, hanem közvetlenül a karokba vezeti a vizet. Nagyon figyelmes megoldás, hogy ha meghúzod a bajuszkapcsolót, addig nem mozdul a lapát amíg hátulról el nem jutott a víz előre. Szóval ezért piros pont. Másik nagy előnye, hogy nem tudod vele a mögötted/melletted álló/haladó kocsikat/embereket megfürdetni - egy csepp sem vész kárba. Második piros pont.

Végül pedig az ablaktörlőnek négy állása van:

- kikapcsolt állapotban bent a motorháztető mögé bújva (légellenállás miatt is jó * );
- ha törlés közben szünetet tart, akkor innen kicsit kiemelkedve (hogy lásd, még dolgozni fog);
- a törlés csúcspontján egészen a szélvédő széléig kiér;
- viszont az utolsó törlés után (ha kikapcsoltad) már nem megy ez a szélvédő szélig, hanem csak egy kicsit visszább, és bennehagy a látóteredben egy szép csíkot... és kezdheted elölről az egész procedurát.

A zsenialitás és a hanyagság eme bájos keveréke mindig jókedvre derít.

* najó, nem, de azért jól hangzik, nemigaz?

>> Egyébcount M // Alfa Spider / GTV 2.0 V6 TB // 2007-11-09

A '90-es évek elején élt Olaszországban egy fess fiatalember, nevezzük mondjuk Alessandronak. Öltözködése és stílusa minden bizonnyal kifogástalan volt. De - ahogy ez az életben már csak lenni szokott -, életszínvonalának fentartásához pénzre volt szüksége. Szülei tudták ezt, ezért középiskola után beiratták a Politecnico di Torino-ba, azon belül a Dipartimento di Elettronica szakra, "a mérnök az jó szakma!" felkiáltással. Alessandro barátunk az egyetemen se törődött sokat tanulmányaival, de mivel - mint az említettem - szimpatikus, megnyerő fiatalember volt, minden vizsgán átvergődte magát.

Diploma után hamarosan talált is magának állást: az Alfa Romeo elektromos tervezői részlegének egyik mérnöke lett. Munkája nem érdekelte különösebben, az autók formátervezésért viszont annál jobban rajongott - naná, hiszen az itt készülő modellek ihletője minden esetben egy-egy bájosabb asszisztensnő szép orcája, vagy csinos feneke volt.

Főnőkei elől is sikeresen titkolta hogy szinte semmit nem ért az elektronikához, viszont lelkedése annál jobban imponált nekik. Ezért hamarosan egy részleg élén találta magát: '92 körül ő lett az új GTV elektromos rendszerének felelős tervezője.

Alessandro persze nem törődött sokat a feladatával, sokkal szívesebben nézegette, ahogy az agyagszobrászok keze alatt lassan eléri végleges formáját a GTV. Néha be kellett számolnia a vezetőség előtt, hogyan is áll a részlege; persze a vezetők is gyakran szunyókáltak ezeken a megbeszéléseken, tehát soha nem bukott le.

Hát valahogy így történhetett, hogy a világ egyik legszexibb autója a világ egyik legösszebarmoltabb és legostobább elektromos rendszerével került piacra.

Alessandro. Barátom. Enged meg nekem, így tizenakárhány év távlatából.

Ajókurvaanyád.

>> Szervizcount M // Alfa Spider / GTV 2.0 V6 TB // 2007-10-03

Asszem szerencsém volt. Elég gyorsan sikerült korrigálni az előző postban leírt hibát.

Eldöcögtem Zolikáékhoz. Újravágták a meneteket a kerékagyban, szerencsére úgy tűnik, a bénázásunk nem okozott nagyobb kárt. Bónuszként nyúltam tőle egy 5×98-as pótkereket is, cserébe ott hagytam az enyémet (ami nem volt jó a kocsira). Egy kis reklám: Zolikáékat amúgy nagyon bírom, eddig mindent jól-gyorsan-olcsón megoldottak nekem... manapság ritka az ilyen. Szóval piros pont nekik. :)

Oké. Következő probléma: kéne egy nyári gumi, vagy kettő, vagy négy téli. Némi vacilálásután a négy téli mellett döntöttem. Kerestem mindenfelé, aztán rájöttem, hogy az Amorén is lehet olyan aki tud segíteni... és tényleg: rátaláltam GabCsi cartársra. Hihetetlen hogy milyen jó áron, gyorsan és flottul elintézett mindent! Úgyhogy neki (és az egész GumiBombának) egy nagy piros pont. :)

(Jó, tudom, mostanában kicsit köszöngetős postokat írok, de mit csináljak: tényleg sokan segítenek, és eddig kopp-kopp-kopp szerencsém volt. Szóval hálás vagyok, na.)

A végeredmény: a négy felni görgőzve, az új (jó, nem új, hanem 95%-os) téligumik felszerelve, centrírozva.

>> Szervizcount M // Alfa Spider / GTV 2.0 V6 TB // 2007-09-29

Szépen csordogáltam hazafelé a Kossuth Lajos utcán, fordulnék jobbra a Kiskörútra, amikor is PUFF, kiesik elém egy ember feje. Csövesbácsi úgy döntött, hogy kényelmesen nekidől a korlátnak, csakhogy az nem volt ott... satufék, kormányt elrántottam, szerencsére nem mentem gyorsan, de... 30 centin múlt hogy nem húztam agydarabkákból és vérból álló csíkot az aszfaltra.

Befordultam, és húzódtam félre, gondoltam megállok és odébküldöm az öreget mielőtt komoly baja lesz (persze egy-két kurvaanyáddal megspékelve). Csahogy hát ugye. Kicsit "sokkotkaptamvazze", a félreállásnál nem figyeltem a padkára, és az meg szépen kiszakította a J1 gumit. Szépvoltmiki.

A GTV-ben lévő pótkerék vmi fura eseménysorozat folytán 4×98-as lyukosztású, miközben a kerékagy 5×98-as. Mondjuk ez tudtam, úgyhogy rögtön telefon BeeGee-nek, "te, kéne a pótkerék a GT-ből". Gábor jött is, applikáljunk. Igenám, de a tojástartós felnikhez való csavarok túl hosszúak voltak a pótkerék lemezfelnijéhez... nem nagyon voltunk képben, úgyhogy szépen tönkre is tettünk két menetet az erőlködés közben. Na, ez volt a tanulópénz. :)

Telefonálgatás, Teddy szerezte sorban innen a számokat, végül Robi és Wickey mint egy Alfás Sárga Angyal (vörös bőrülésekkel :) ) a bulijukat megszakítva, valahonnan a térkép széléről hoztak nekem négy csavart. Srácok, nagyon nagy köszönet, és fogadjátok örök hálámat!

>> Egyébcount M // Alfa Spider / GTV 2.0 V6 TB // 2007-09-09

... méghozzá Ő. Akiről 10 éve álmodtam, és mindig tudtam hogy majd egyszer... Nos, itt van, és nem tudok betelni vele. Még csak ismerkedünk, de egyszerűen csodálatos!

És Őt is egy barátom mutatta be. És nemhogy bemutatta, hanem rengeteget tett (és még mindig tesz) azért, hogy a megismerkedésünk minél egyszerűbb és problémamentesebb legyen... giovanni, köszönöm! Nagyon sokkal tartozom Neked ezért.

(Mivel most ennyire agyatlanul elfogult vagyok, mindenki figyelmébe ajánlom BeeGee elemzését, két bejegyzéssel korábbról.)

>> EgyébBeeGee // Alfa GT Q2 1.9 JTD // 2007-09-09

Kb két éve, mikor először huzamosabb ideig (értsd. 3 napig) jártam egy jóbarátom V6 TB GTV-jével, maradandó élményeket okozott. Két napja felfrissültek az emlékek. Egy másik jóbarátom vett ugyanattól egy újabb GTV-t. Kétliteres-turbós véhatos aresi blokkal.

Utolsó emlékeim szerint a GTV egy tepsi seggü hatalmas tank, amiből alig látni ki, de szupersportautókat idézően üvölt. Annyira "szarok-a-világra" autó, hogy nem lehet mást, csak rajongani érte. Az ülés rámkényszeríti a nyegle, kényelmetlen pozíciót. A kormányt az ölembe húzom. 100-al csorogva karomat a felhúzott bal lábamra téve lógatom ki az ablakon.
Ez az autó szellős. Ki lehet belőle látni. Vékonyak az oszlopok, hátranyúlva elérem a tető végét. Méghogy tank.. Minden emberléptékű. Az ülés, a műszerfal. Az illatok, a zajok. Természetes. Tudod, hogy Te vezetsz.

Mintha Bruce Willist kérnéd meg, hogy csapja le a legyet.

count M barátom, gratulálok! Vigyázz rá, mert ez az autó védett faj, a kihalás szélén..

>> EgyébFePe // Alfa Alfetta GT / GTV / GTV6 2.0 // 2007-05-25

Ez úton is szeretném megköszönni mindenkinek ezt a sok jókívánságot! Nagyon jól esik hogy nem is ismertek és ilyen barátságosan viszonyultok hozzám. Bár ez értehető hiszen ALFA fan-ok vagyunk. De akkor is baromi jó egy ilyen csapatba tartozni és köszi a sok lehetőséget amit nyújtani tudtok meg a sok segítséget amit felajánlotok. Szerintem ki is fogok használni ezek közül jó sokat de remélem sok dolog lesz amiben segíthetek én is. Megpóbálok maximális tagja lenni ennek a csapatnak el fogok járni talikra hogy mindenkit és mindenki verdáját megismerjem... Alig várom már. Szóval mégegyszer köszi! És csak így tovább!!!

>> SzervizFePe // Alfa Alfetta GT / GTV / GTV6 2.0 // 2007-05-22

Sziasztok! Na hát elkezdtem szétbontani csak hogy körülnézzek benne de szerencsére semmi újabb meglepetés (rozsda) nemn ért... hát a belső küszöb az kuka... de megoldjuk valahogy majd. a terveim hogy ha majd a végleges helyén azaz a szervízparkban (az udvar végében:))lesz a kocsi hogy kiszedném a hátsó hidat letistítanám újrafújnám felújítanám a motort kéne utána kiszedni meg az első futóművet... és mehetne az alvázvédő 10 óra lakatolás és 20 óra csiszolás után:) de legalább dolgozhatok rajta van kihívás... Hát nem szép az élet?:)
Üdv: FePe