Blog >> gtv
Ahogy terveztem, olajcsere megvolt. 5,5l 10-60W Selenia Racing + olajszűrő.
És bal ajtó kapott új esőcsatornát a fityegő helyett.
Most, hogy Lola egyke maradt, sokkal nehezebb a dolga. Nekem pedig a szívem szakad meg érte. Múlthéten például annyi minden történt vele és nem mindent kellett volna megélnie.
Hétfőn belém csúszott egy bamba matyizos, szerencsém volt, nem hagyott nyomot, csak kicsi horzsolást. Szerdán észrevettem, hogy valaki rátolatott. Csütörtökön kipolíroztattam mindet, a karcolásoknak nyoma veszett.
Pénteken a reggeli fagyban behülyült a zár. Kell csinálni egy télfelkészítő kúrát.
Szombaton szinte verhetetlen volt, egyedül Csöri GTA-ja nem hagyta magát. Ravlik GTV-je is szorosan a nyomában loholt. Az olajcsere igazán aktuális már. Egyetemben a váltóolaj cseréjével és a különböző folyások eldugítása, mint víz és valami ott középen alul.
Ugyanitt a szőnyegbe beragadt (padló)gázpedál okozott szórakoztató másodperceket. Szerencse, hogy a kifutón történt, nem az autópályán. A szőnyeget át kell szabni.
Vasárnap hazafelé 220 felett rendre úgy gondolta, hogy nyitva a csomagtartó. Gondolom a spoiler miatt, vagy egyébként elmozdul valami a légáramtól. Visszautalnék a téli kúrára.
Na de imádom a hangját és ahogy megy és hogy leszarom autó. De nem a hétköznapokon. Nagyon nem oda való.
Tárcsa ATE, betét: Ferodo
És megszűnt a koppanás a fékezésnél.
Mióta megvettem az autót, azóta küszködöm a hátsó fékkel! Vagyis jobban mondva a nyergekkel, mert sajna állandó jelleggel berohadnak időjárástól függetlenül! Ilyenkor se rendes fék nincs, se kézifék! Sokan mondták, hogy a 155 16V-é már jobb, mert az nem rohad be! Ki is cseréltem a futómű felújításkor őket, de ugyanúgy megszívtam velük! Berohadtak! Illetve csak az egyik, de már ez is bőven elég volt ahhoz, hogy felmenjen bennem a pumpa! Megelégeltem az egészet és beszereztem egy pár '99-es GTV hátsó nyerget (8000,-) és ezeket tettem fel a 155-re! Semmi farigcsálás nem kellett, egy az egyben felment a régiek helyére, a gumifékcsövek is passzoltak! Az első szembetűnő különbség a GTV nyergek javára, hogy kb. 2-szer olyan könnyűek, mint a 155-é! Persze, mert ezek alumíniumból vannak! Egy kis légtelenítés, egy-két próbakör és minden rendben! Szóval most már hátul is van rendes fékem (kifényesedtek a tárcsák) és kézifékem is! :-)
A fennmaradt két zajforrásról végre kiderült, hogy melyiket mi adja. Fékezésnél a fékbetétek mozdulnak el, az pattan egyet egyet. Ez könnyen orvosolható hiba.
A csörgőszörgőskaristolós hangot pedig valamelyik szinkrongyűrű (vagy rugóslemez?) adja ki a váltóban. Első körben reméltük, hogy egy sűrűbb váltóolaj enyhíti, így kicseréltük az előírtnál egyel vastagabb olajra (Tutela ZC90) (ami nem ásványi olaj, így cserélni kell 15ezrenként). Ez nem segített sajnos, úgyhogy marad a váltó szétbontása.
Mivel a probléma nem akut, csak esztétikai hiba, ezért várakozásra intettek, egészen addig, amíg nem lesz napirenden a diffi csere.
Ráadásként tegnap este egy nyiszogó hangra lettem figyelmes. Először futóműre gondoltam, természetesen, de hazaérve megringatva az autót nem szólalt meg semmi, csak mikor becsaptam az ajtót..Gyanítom ez valami apróság, amit még talán én is tudok orvosolni :)
Hát, őszintén, nem tudom, hogy ha tartom magam az eredeti tervhez és valami régebbi örömautót veszek, akkor azzal mikor értem volna el oda, hogy önfeledten élvezzem. Valószínű egy teljes szétszerelés és összerakás után. Ahhoz képest, hogy egy teljesen jó állapotú kocsit vettem, már egy másik autó árát beletoltam a szervizébe, és mindig van valami apróság ami felüti a fejét és nem hagy nyugodni. Ha így folytatja, eléri hogy a téli szünetben ízeire szedetem szét és újra összerakatom. Max nem veszek ajándékot senkinek :)
Mivel addiktív az autó, ezért hazaérkezés után majdnem az első (hetedik) dolgom az volt, hogy hazahozzam Lolát a szervizből és elvigyem még egy körre. Vasárnap délelőtt harcra készen, letisztítva várt a checklisttel, ami ez volna:
Tervezett -----------------------------------------------------------------------
Kuplung szett csere
Mintha selyemmel kitömött tálba taposnék (képek előtte és utána)
- OK
Hűtőellenőrzés
Kontakt hiba miatt nem volt első fokozat
- OK
Ablaktörlőlapátok cseréje gyárira
Mert azon van egy kis spoiler, ami rányomja az üvegre, így nem repdes el nagyobb tempónál, és egyébként is csúnyán törölt már
- OK
Hangszóró csere
Az guglit megkérdeztem, azt mondta, hogy vegyek 5x7"-es ovált előre. Így is tettem, de 4x6"-os hoztam el véletlen. Másnap kicseréltem, mégiscsak az a nagyobb, ugye. Hát, nem kellett volna, mert nem fér be előre az ajtóba. Szóval, a GTV gyári első hangszóró mérete a 4x6"-os, ha valaki cserélné épp. A nagyobb csak faragással fér be. update: Bepróbáltam a kisebbet, de az sem jó, mert idióta méretű, nem szabvány, beépítő keret kell a cseréhez. Hátulra viszont bepattant a 16,5 cm-s kerek. Mivel a legolcsóbb MacAudio Mobile szériát vettem, nem vártam semmi különöst, ám meglepően javult a hang már ettől is. Ergo, a gyári akárhogyis, de kuka egyből.
- fél siker, ha visszacserélem az oválokat a kisebbre, akkor lesz ok
Klíma ellenőrzés
A pollenszűrő úgy nézett ki, mint egy jól elhasznált porszívószűrő, ránézésre sosem cserélték még. Gáz sem volt a klímában, 26 fokos levegőt fújt 32 fokban :) Töltés után 10 fokos jött.
- OK
Műszerfal izzó
Középkonzol izzóinak cseréje.
- OK
Kopogás futóműből
Ez sajnos nem javult. További hallgatózás.
Csörgés
Ez félig megjavult, motorféknél már nem csörög, ez a kinyomócsapágy csere orvosolta. Elindulásnál, és alacsony fordulatról gyorsításnál 2500-3000ig még becsörög valami, amit még nyomozni kell. Váltó, kuplung kilőve. Egyelőre nincs ötlet mi lehet. Neked?
Nem tervezett -----------------------------------------------------------------------
Fékcső
Szépen el volt repedve a bal első fékcső. Az pedig nem megnyugtató állapot, így első pár csere. (fotó)
Izzó
Hát persze hogy kiég ez is :)
Ha már a gazdi beoffolja a munkát, miért ne mehetne wellnessre Lola is. Amíg én a tengerparton süttetem a hasam, ő kap új kuplung szettet - mert becsörög a kinyomócsapágy, átmasszírozzák az első futóművét - mert pattan-kattog valami, és a hűtőrendszerét - mert lehet hogy nem működik az első fokozat, és túlcsordulás jeleit fedeztük fel a kiegyenlítő tartályán, aztán ellenőrzik és feltöltik a klímáját, és kap új gyári ablaktörlő lapátokat, no meg kicserélik a gyári zajkeltőket az ajtóban és a kalaptartóban két pár MacAudiora. HiFi így sem lesz, de legalább még nem fog recsegni ha autópályán elnyomnám a menetzajt.
Erre a kis wellnessre keresve sem találnék jobb helyet, mint Olman Zsolt lassan megvalósult álma, egy alfa szerviz egy alfa őrülttől. A régi motorosok ismerik, az újaknak csak ajánlani tudom. Tőle vettem mindkét autómat, végül a harmadikat is ő fogja ápolgatni. A társaság impozáns, Lola jól fogja érezni magát ezen a héten ott.
Lecseréltem a gyári idióta külsejű kipufogóvéget egy szebbre.
Kicsit szenvedtek vele, mert a kör kiömlőt át kellett formálni téglalapúvá, ráadásul nagy emelkedéssel. A megoldást végül a hátsó dob pár fokos elforgatása jelentette, így felső állásba került a kiömlő nyílása.
Az eredmény nem lett rossz, de most meg valahogy túl átlagos :)
Bár Lola kilométerei nem indokolták, ám a kora miatt javasolt volt most megejteni a vezérlés cserét. Meg hát így illik, újhasznált autónál.
Összes görgő, szíj, tömítés és még nem tudom miken kívül vízpumpa csere, motortartó bakok cseréje, izzó cserék, fényszóró javítás és beállítás, és tucat bolha pótlása a kárpitokon.
Ja, és fehér oldalindexek installálása, ami az Autóház Budaörs lelkes csapatának a legnagyobb kihívást jelentethette a képek tanúsága szerint :) Köszi Misi, Köszi Laci! Olybá tűnt, mintha szeretnék ott ezt az autót.
Most, hogy vége a szükséges szervizeknek, nem marad más, mint az önfeledt autózás :)
Autókozmetiukusnál jártunk, ahol kijavították az összes kicsi horpadást, puplit, lyukat, hibát a karosszérián. Szám szerint kb 30-at. Két napig molyoltak vele. Sajnos volt amit nem sikerült eltüntetni (karcolás) csak feltölteni. Utána még egy kis polírozáson is átesett Lola, egészen csinos lett, egy két évet letagadhatna :)