Blog >> gtv
A GTV a legnemesebb és legkülönlegesebb Alfák közé tartozik. UFF. Giorgio nem valamiből képezte, nem elvett valamiből két ajtót és rárittyentett egy csapott segget - hanem anno leült, és megtervezte ezt a csodás típust. Önállóan, önmagának.
Azt gondoltam, szeretett nuvolám ( és/vagy általánosságban egy jó V6-os Nagyvad ) hiánya annyira fog mardosni, hogy nem élem túl - egészen az első hazaútig ezzel. Hihetetlen. Kemény, ráz, nem látsz ki belőle, a ki,-beszállás egy rémálom, a csomagtartó mérete zéró, a hátsó ülésen utazni már a nyolc éves kislányomnak is egy tortúra - szóval egy igazi sportautó. Nem sportos, amely jelző akár egy dízel GT-re is smakkolhat, hanem SPORTAUTÓ. Parádés! Viszont, ha már beleszenvedted magad, hihetetlenül kényelmes. Na, nem olyan nagyvad-módon, hanem érdekes módon arra kényszerít az enteriőr, hogy optimálisan vezess. Úgy állítsd be az ülést, úgy fogd a kormányt, ahogy azt kell. Zseniális!
Mindennapos közlekedésre TELJESEN ALKALMATLAN. :)
Azon kevés V6 TB motorral szerelt Alfák egyike,amelyik JÓ. Nem eszik semmilyen folyadékból semennyit, nem füstöl. Az érces hangja ( a szívó, nagyobb ccm.-mel rendelkező V6-okhoz képest ) szerethető, a tüsszögést gondolom nem kell bemutatni senkinek. 20 évet fiatalodok benne minden alkalommal, igazi ( jó értelemben vett ) hülyegyerek-autó. :)
Idegesített, hogy az eddig garázsban dédelgetett Barracudák nem lehetnek kocsim ékei (legalábbis menet közben kevésbé praktikusan), ezért vettem gyorsan 4 gyári felnit, amiért ugyan nem vagyok oda, de tuti jók lesznek méretben.
Közel sem olyan állapotúak, mint amilyenre a Barrák avanzsálódtak, de az árukról legyen elég annyi, hogy naivan megkérdeztem, hogy 1 db vagy a szett ennnyi? Kiderült, hogy a szett, így mentem is tegnap Lábatlanba értük.
A négyből kettőt kell görgőzni, már csinálják is. Egyelőre jó lesz nyárra, aztán meglátjuk.
Kedd este ügyesen kijátszottuk a generátort nagyobb bontogatás nélkül, szerdán reggel átvittem Balatonlellére Mészárovics László autovill. szerelőhöz, ott megállapította, hogy a dióda sor adta meg magát, valószínűleg a sok állástól, ezt a párával magyarázta. Alkatrész hiányában, csak csütörtök délelőttre készült el, illetve a 2 csapágyat is cserélte benne, ha már egyszer leszenvedtük az autóról, azzal se legyen gond a jövőben. Még aznap este felkerült a helyére, csináltunk egy hibatörlést és prímán működik azóta is!
Gyári cikkszám alapján rendeltem trafót és ki is cseréltem, sokkal egyenletesebb lett a járása a motornak, de még mindig mintha valami nem lenne 100%-os, mivel még mindig van egy nagyon minimális döcögése.
Kis szenvedés után sikeresen kicseréltük a bal első lengőkart, illetve a 2 db első stabilizátor kart, de bal elől valami még mindig reccsen és bukkanókba nyekereg.
Vasárnap délután lementem egy alfa szakértőhöz, kiolvasni a hibát, illetve kideríteni, mégis mitől rángathat néha az autó és dobálja be a motorhiba visszajelzőt. Sikeresen odaértem, megálltam a kapuba és onnan már nem sikerült elindítani az autót, de legalább tudta, hogy hol kell lerohadni. Gondolom érezte a közelségét a spidernek, 155-nek és a GTV6-nak, gondolta Ő most pedig kicsit maradni szeretne... Kiolvastuk ismét a hibát, eddig mindig a 3-as hengerre írt be égés kimaradást, de mivel megcseréltem a 2 belső trafót, most a 2-es hengerhez írta be a hibát... valószínűleg a trafó ment el szarni. Sikerült rendezni egy akksit és így haza tudtam menni lámpa nélkül vak sötétbe egy kis segítséggel, de legalább már megvan a hiba... holnap rendelem is a trafót és utána járok a generátor javításnak is. Innen is szeretném megköszönni Erdő Attilának és édesapjának a segítséget! Talán ez volt az első alkalom, hogy megtapasztaltam milyen is az alfás összetartás! :)
Első olajcseréje nálam, 41.800 Km-nél kapott 4,5 L 10w60 Seleniát és egy valeo olajszűrőt, következő cseréje 50.000-nél.
Elhoztuk Székesfehérvárról az autót, regisztrálva lett Magyarországon. A hazaút egy élmény volt, eszméletlen hogy húzza ezt a nagy kasztnit ez a "kis" motor. Viszont nem melegedett 70 fok fölé a motor, ez termosztát hibára utal. Na de ezen kívül az első 100km zökkenőmentes volt, teljes a boldogság!