Blog >> alfa
Már írtam valamelyik bejegyzésemben hogy mennyire szeretek világot látni még ha csak az országon belül is mozgok ilyenkor általában, de az év nagy részét Budapesten töltöm, ezért egy belföldi séta is nagy élményeket szokott tartogatni nekem.
Ezúttal Sárvárra mentem 3 napra, ahol most jártam életemben először. Gyönyörű volt az idő, sőt igazából egyáltalán nem novemberi időjárás volt 15-20 fokkal és az évszakhoz képest szokatlan napsütéssel. Sárváron láttam a várat, a főteret és a fürdőt.
Második nap Szombathely volt az úticél. Itt sem jártam még eddig, de ezt különösen érdemes volt megnéznem, igazából azt bánom hogy eddig még nem láttam élőben. Ha már ott voltam, gondoltam illene "elutazni külföldre" és egy kicsit szétnéztem 3 határ menti osztrák faluban, aztán vissza Sárvárra, nagyjából el is ment ezzel a nap.
Harmadik nap haza Budapestre, de útközben kis kitérővel Balatonfüred felé amit viszont nem tudtam kihagyni, oda muszáj volt benézni, imádom:).
Ha már autós blog, írok kis technikai hátteret: Alfit egy olajcserével készítettem fel az útra, pont útközben pörgött át a kerek km-en amikorra elő van írva a csere. Talán egy kicsit a friss olaj is hozzájárult a fogyasztáshoz ami megint rekordot döntött. A távolság 692,4 km, a liter pedig 49,57, akárhogy is számolom, 7,15 L/100km. Az értéket rontja hogy az első cirka 100 km-t Budapesten belül tettem meg, egyébként most sem akartam görcsösen jó fogyit, élményautóztam majdnem végig. Főúton mentem, elsősorban épp az élményautózás miatt, másodsorban azért, mert így még autópálya matricát sem kellett venni.
Sok alfással találkoztam, javarészt előre integettek, köszi nekik, feldobták az utat, ami amúgy sem volt kellemetlen:). Olyan jó volt, 170 km után úgy szálltam ki a kocsiból hogy még akartam volna menni. :)








Na ez is megvan. Sosem világított, zavart. Először is kimértem a vezetékeket (sárga-fekete) amikről a 12V-t kell kapnia, az megvolt. Így szétszedtem mindkettőt. A checkpanelnél csak a foglalatot és izzót kellett cserélni a vezérlőnél már nem volt ilyen egyszerű. Igazából nem is tudom mi volt a rossz. Cseréltem a foglalatokat, az izzókat, megtisztítottam a csatlakozókat, és forrasztottam a diódákra. Ezután már működik. Az üzemmód gombok kicsit halványabban világítanak de a képhez képest erősebbek persze, teljesen jól láthatók "élőben".

Múlt hétvégén lecseréltem a kerekeket télire, viszont az utolsó kerékőrrel történt egy kis "baleset". A kerékőrös toldatról letört egy darab. Valahogy kibicsaklott a helyéről, és letört.
Voltam gumisnál, de csak annyit tudott mondani, hogy menjek alfa szervizbe. Egy másik gumis azt mondta, hogy megpróbálhatja azt, hogy odahegeszt egy csavart, és azzal kicsavarja, viszont valószínűleg a felni is megégett volna, így ez nem igazán tűnt jó megoldásnak. Ezt meghagytam végső megoldásnak (szerencsére nem volt rá szükség).
A megoldás az lett, hogy kifúrtuk a csavart a helyéről. Mivel az a kerékőrös csavar úgyis kuka, így mindegy volt, hogy mi lesz vele. Ráadásul így a felninek sem lett semmi baja! :)
Hozzávalók a művelethez:
- 1 db Alfa Romeo 145
- 1 db törött kerékőrös csavar
- 1 db vídiás fúró
- Keresztapám :)
+némi idő








Volt végre egy szabad Vasárnapom. Sem meló, sem családi program. Így belemerültem néhány apróságban amelyek megoldásához gyakorlatilag ilyen Vasárnapok kellenének csak.
Szóval, először is megint tönkrement a vízhőfok jeladóm. (Először azt hittem termosztát lesz) Meguntam a dolgot és szépen bekötöttem az első hengerfejben lévő utólag beszerelt jeladót a gyári vezetékre.
Meghekkeltem kevéske műanyaghegesztő szaktudásom segítségével a bal köszöb"spoiler" elejének felfogatását hogy ne lógjon tovább.
Amire a legtöbb idő elment az a sebességmérő. Nekem ilyen a kezdetektől nincs. Valamelyik korábbi bejegyzésben van erről szó ha jól emlékszem úgyhogy nem kezdem az elejéről.
Most 100%-osan sikerült mindenre rájönni, a műszeregységem biztos hogy rossz. Csak az a baj hogy a sebesség mérő vezetékelésétől romlott el nagy valószínűséggel. Van ugyanis 3 vezeték. 1 test, egy táp, a harmadikon pedig változik a feszültség amit a jeladó generál. szóval az első kettővel semmi gond de a harmadikon sajnos folyamatosan 6,2 V feszkó van. Még akkor is ha le van húzva a jeladóról is. és a műszeregységről is. Jó mi? :) Szóval ez az állandó feszkó is tönkretehette a műszeregységet. Semmi gond, Gerytől nemsokára jön a sportcsomagos egység és akkor kiderül..
Aztán itt volt még a belső világítás, melynek a hibája az volt az utóbbi időben hogy az időzítő egység tápkábele elmelegedett, magát az időzítőt le is égette..
Ugyanakkor a hátsó tér világítása sem volt tökéletes, mert az meg folyamatosan világított ha rajta volt a csoki. Most szétbontottam és kiderült hogy a teljes vezetékköteg hátul össze van égve/olvadva, ezért a zárlat.
Majd végül a check panel és klímavezérlő háttérvilágítása. Először is kimértem manual szerint, és van delej azokban a vezetékekben melyekben szükséges mondjuk ezt sejtettem mert az óra világítása eddig is működött. Akkor nézzük az izzókat. Miután kicseréltem már világított a hamus izzója, haladunk. De a piktogrammoké nem. Megpucoltam a foglalatot, és átnéztem a NYÁK-t. De semmi elváltozás. Gondoltam a biztonság kedvéért próbáljuk ki az óra világításának a foglalatával. Azzal már működött, úgyhogy az izzó foglalata a hibás.
Viszont a klímapanellel nem ez a baj, abba bele kell merülni rendesen.
Hát erre volt jó pár óra szabadság..
A héten vettem egy sportdobot a kocsira, el is vittem a szerelőhöz, hogy dobja fel a kocsira, viszont azt mondta, hogy érdemes lenne lecserélni a katalizátor után mindent a végéig, mert elég rossz állapotban van a rendszer. Így a direkt 145-öshöz való utángyártott rendszert kapott. (A hátsó dob kivételével felkerült az egész - így a végdob eladó ;) )
Már majdnem ki voltak lyukadva 1-2 helyen a dobok, meg a középdobban zörgött is valami. :D
A képeken látszik az előtte-utána állapot. Azt hiszem magáért beszélnek a képek. :D
Az eredmény: szebb hang a kocsinak, sokkal tisztább hangzás. És szerencsére nem lett túl hangos sem, utazó sebességen teljesen normális hangja van, nem süketülök meg bent. :) Vagy csak jó a hangszigetelés a kocsiban... :P
Update: Ilyen lett a hangja.











Készítettem egy kis videot, bemutatandó az autó jelenlegi hangját, ami remélem már nem sokáig lesz ilyen, teljes átalakuláson esik át.. :)
Íme :)
Az Alfa 100 éves születésnapját rendhagyó módon ünnepeltük meg:elvittük a GTV-t Milánóba. :-) A túra útvonala: Gödöllő - Innsbruck - Zürich - MIlano -Nizza - Trieszt - Gödöllő.
9 nap; összesen 3.300 kilóméter; átlagfogyasztás 8 liter
A túra során igyekeztünk végig tökéletesen működött az autó. A klíma hiányát az Alpokban a hegyi, délen a tengerparti levegő kompenzálta. Kellemes tempóban autóztunk végig és igyekeztünk az autópályán kívül izgalmasabb helyeken is autózni. Így autóztunk keresztül pl az Alpokon.
Szavak helyett beszéljenek inkább a képek.












Autóápolás kategóriát találtam ki, majdnem:))
tegnap nagy sikeresen felhelyeztem Liára a GEORGE-tól kapott, 100 éves az Alfa Romeo matricát.
A hátsó ablak dísze lett, egész egyszerűen remekül néz ki :))
fotókat nem tudok most betenni róla, de talán egyszer... nem szoktam fotókat tenni a blogomba:)
Ezen kívül felkerült a bal index fölé szintén egy 100 évet dicsőítő szép matrica, azt pedig GT kollégától.
Ezúton is köszi
üdv
28.-án pár nappal a váráslást követően, menet közben szétesett a váltóm. 3. ból 4. be tettem, amikor egyszer csak megszűnt minden összeköttetés a váltókar, és maga a váltó közt. egy kedves Alfás ismerősöm segített hogy mit hogy csináljak, ezúton is szeretném megköszönni Dieselnek ;) szerencsére csak a váltó rúdja csúszott szét, 2 db zégergyűrű és 2 alátét után, már újra jó a kicsike hála istennek. ennél nagyobb baja ne legyen.
2
580
Fórum
Friss topicok
- Junior
- 4C
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- MiTo
- Oldtimer, youngtimer
- Alfa reklám
- Spider
- Forma-1
- Alfa tuning
- Coffee - Minden ami kávé
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10