Blog >> alfa

>> EseményLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2008-12-29

Az autó 2008.12.29-én használható állapotban!! Azért nem írom hogy KÉSZ, mert rengeteg apróság maradt, amit még meg kell csinálni, de az autó napi használatra kész, üzembiztos..
Az előzményekről, és az azóta megélt eseményekről külön postokat fogok még írni!

>> SzervizZsó // Alfa 33 1.5 ie // 2009-01-27

Nos, a november végi vásárlás után az autó mintegy két hét után meg is adta magát, bár természetesen az előző tulajt sosem hagyta ott. :) Néhány napi diagnosztika és utánaolvasás után végülis úgy nézett ki, hogy a gyújtáselosztó a ludas. A hiba a következő volt: reggel vizsgázni mentünk be az egyetemre, mikoris félúton párszor berángatott a motor, majd le is állt kanyarban, egy emelkedő közepén. Szerencsére kicsi volt a forgalom, így volt idő y-ozni kézi erővel és legurulni. Ekkor még be-be röffent a motor, de a lejtőről legurulva már nem tudtam mozdulni. Szerencsére nem csak egyik férfi nemű csoporttársam volt velem, hanem az autó társ-tulajdonosa, nővérem is. Hogy miért is volt ez szerencse? Mert senkit nem tudtunk elérni, aki haza tudott volna gyorsan vontatni minket. Így a jól bevált, filmekből ismert módszerrel kiállítottuk őt stoppolni, mire az első autó meg is állt. ez volt az alkalmas pillanat, hogy mi is előbújjunk a bokrok mögűl, és megkérjük, hogy vigyen minket vissza a srác kocsijáért. A sztori happy enddel végződött, mert elmentünk a másik kocsiért, hazahúztuk az alfát és még vizsgára is beértünk éppenhogy. Na jó, azért annyira nem volt rózsás a helyzet, mert a vizsga egyikünknek sem siekrült :) De sebaj, később meglett az is.
Na de hogy a témánál maradjak: a hibajelenség, mely a leállás előtt jelentkezett, egy morgó hang volt a motortérből az elosztó felől, illetve maga az elosztó elég erősen rázkódott, rezgett.
Gondoltam nem lesz nagy kunszt kivenni, leszámítva, hogy nagyon nehezen hozzáférhetőek a csavarok. Dehát mit nekem a szűk tér a kispolák után :) Csakhogy minden próbálkozásom ellenére sem tudtam megmozdítani az elosztót. Olyannyira nem, hogy végül kalapácscal és vésővel kellett ütni, hogy egyáltalán megmozduljon. A sűrű program, és a zord időjárás miatt lassan haladt a javítgatás, végül a régi elosztót teljesen elbontottuk (magyarul a sok ütögetéstől az alu öntvény darabokra törött). Maga a kihúzás végül egy nagy, skf csapágylehúzó, egy, a tengely végére hegesztett nagy anya, némi lánc, és egy másfél méteres 20-as betonacél, mint erőkar segítségével történt. annyira össze volt rohadva a blokk anyaga és az elosztó aluja, hogy teljes testsúllyal kellett rángatom a vasat, ám egyszer csak vééégre siker koronázta a szenvedéseinket. ezek után a közben szerzett elosztó berakása már gyerekjáték volt, akksi berakása után pöccre indult egy hónap szünet közbeiktatásával is a motor. El lehet képzelni a vigyort az arcomon :)
És bár brutálisnak tűnhet a fent leírt módszer, ám azután a sok óra szívás után, illetve rengeteg internetes olvasgatás, és szerelőkkel folytatott telefonos konferencia után már semmi sem számított :)

Az autóra egyébiránt a kisebb javítgatásokon kívül, amiket a tulaj elhanyagolt (ilyen volt pl, hogy 8 izzót kellet kicserélnem a műszerfalban, lógott a középkonzol, no ködlámpa stb stb) néhány nagyobb karbantartásra is szükség lesz, így komplett kuplungcsere, ill. szíjak cseréje. No meg a motorolajat nem sikerült még lecserélnem, mert nincs otthon megfelelő szerszám az olajszűrő meglazításához, de a héten remélhetőleg erre is sor kerül.

165500 km cserék:
hűtőfolyadék
légszűrő
gyertyák

>> Eseménymesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2008-11-22

Pár perce elkezdett esni az idei tél első hava!

(igaz, hogy az előző téli idényben 1x már havazott, és az pont idén, január 1-én volt)
Szerencsére már fenn vannak a Michelin téli papucsok, és még délelőtt az OFFos autón is megcseréltük a gumi garnitúrát, felkészülten várjuk a Telet!
(de hol is lehet a jégkaparóm ???)

>> SzervizPhon // Alfa 147 X.X Twin Spark Facelift // 2008-09-22

ugy döntöttem lecserélem az autoban az olajat! megkapott egy szép gyári minőségű szűrőt és kapott mellé Castrol olajat! a leglágyabb full szintetikusabbat ami lehet,hogy véletlen folytán elkezdeni picikét enni de az tuti,hogy a lágyságnak köszönhetően nem fogja koptatni a motort ami a hosszu kilométereknek a többi tulajnál majd hálát fog jelenteni:) az olaj nem volt olcsó de nem sajnálom tőle, ezzel állitolag 30ezreket mennek el az autok de azért én nem fogom addig hagyni:) de a lágyságnak köszönhetően és tény,h ovatosabb hajtásnak 130körüli tempok mellett csak az alagutakban való visitás kedvéért turáztatott motor az alpokban 6,6os fogyasztást produkált ami komolyan már már vicces:) ugy járt az auto mint egy álom, suhant...mért pont akkor amikor elakarom adni?:) az auto a mindennél jobbat kezdi tulszárnyalni dehát a felsőbb célok áldozatául kell,hogy essen...vagy el se adom?!:) mondjuk a sok hozzá nem értő telefonálgatása már kezd sirba tenni a használtauton...de remélem gondos kezekbe kerül majd:)

>> Eseménymesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2008-09-21

Ma megvolt "A nap". Teszteltük a nagyon új, legkisebb Alfa Romeot.

Szenzációs!!!

Csak ennyit mondhatok. Pozitív csalódás ez a kis kocsi! Húz rendesen, dolgozik a kanyarokban, együtt él a sofőrrel. Negatívumot nem írok, pedig lenne mit, de most még az élmény hatása alatt szeretném tovább nyújtani a JÓt ... :-)

>> EseményChEff // Alfa 147 1.6 TS Distinctive // 2008-09-19

Izgalmas show után tegnap bemutatták a MiTo-t. Ott voltunk...

Képek: Mito bemutató

>> Tuning és extraBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2008-08-27

Bekerült a gépbe egy kis muzsikát szolgáltató berendezés! Nem egy nagy és drága rendszerről van szó, de azért nagyon szépen szól és bőven elég az én bot füleimnek! :-))) Tehát egy mélyláda a csomitartóba [7.000,- köszi Alfaboy :-))], ami kb. 250W, egy Sony erősítő (6.000,-) a hátsó ülés alá, ami nagyjából akkora teljesítményű, mint a mélyláda! Jah, és persze a kábelszett (6.500,-), amit a vaterán vettem! Azt hittem, hogy nehéz lesz mindezt belevarázsolni az autóba, főleg a tápkábel tűzfalon való átvezetésétől féltem nagyon, de nem volt vészes! A gázbowden mellett húztam át az utastérbe, ami elég könnyű volt! Aztán igaz, hogy kérnem kellett GTVili kollega telefonos segítségét, mert nem tudtam, hogy az erősítő REMOTE kábelét a fejegység melyik kábelére kell kötni, de ezt leszámítva minden flottul ment! :-) Éljen a ducc-ducc zene! :-)))))

>> SzervizPutyesz // Alfa 166 2.4 JTD // 2008-08-10

a cooler tetejéről a szívócsonkra csatlakozó cső szétrepedt!ezért volt a teljesítménycsökkenéshál istennek gyorsban tudtam szerezni egyet!
thanks grande bandi,surci

>> Tuning és extraPutyesz // Alfa 166 2.4 JTD // 2008-03-08

hosszú keresgetés után sikerült rátalálni hőn áhítottt felnieimre:)!ma fel is rakattam őket!az örömmérőm csúcsértéket mutat:)!

>> EgyébFerko // Alfa 146 1.6 Twin Spark // 2007-12-23

2007.12.16-án, a fantasztkusan jól sikerült jászberényi topictali második napján óriási meglepetésben volt részem. Tisy Cartárs meglepett egy Alfa emblémával. :-)))) Mondanom sem kell talán, hogy fülig ért a szám, és számomra ez volt az egyik legjobb pillanata a talinak. 2007.12.23-án fel is került a pajzsra.:-))))
Köszönöm még egyszer Tisy!:-)))

A pajzsról csak annyit, hogy 3 csavar (sárga karika a 4-es képen) tartja, meg két műanyag bizbasz (piros karika a 4-es képen), amiket természetesen eltörtem a leszereléskor. De semmi vész, mert a 3 csavar bőven elég ahhoz, hogy megtartsa a pajzsot.