Blog >> alfa >> romeo

Május 25.-én részt vettünk a 2. I.C.C Olasz autó találkozón, Kecskeméten.
A találkozó jó hangulatú volt, az idő is jó volt, egy kicsit túlságosan is :))

Megérte a glancolás, elhoztuk Breraval a legszebb Alfa Romeo-nak járó díjat!

Büszke! :)

>> Tuning és extrabachmanng // Alfa 156 1.6 T.Spark 16V ( il diavolo ) // 2014-05-06

Sziasztok, mivel hiányoltam párszor egy navigációt a kocsiból és a navikhoz meg telefonokhoz kell az a csúnya tartó így elterveztem hogy készítek egy saját beépített navit.

Ami az ötlet volt hogy a facelift-es 156 Infocenter-t alakítok át, találtam is egyet itt az amore-n eldiablo156-tól kapva rajta megvásároltam – ezúton is köszönöm neki. (1-es kép)

Ezután jött a szétszedés és tervezgetés, próbálgatás hogyan is adja ki magát a dolog. Első gondolatnak a telefon felfogatását dupla oldalú ragasztóval gondoltam de ez kudarcot vallott már az első napon mivel a meleg hatására elkezdett elmozdulni a helyéről. (2-es kép)
Következő gondolatom az volt hogy egy műanyag lapot vágtam a telefon mögé és ehhez ragasztottam hozzá a telefont egy műanyag ragasztó pisztollyal. ez már stabilnak bizonyult. A telefon elé is kellett raknom egy lapot hogy eltakarja a nem kívánt részeket ezt karbonfóliával bevontam, kicsi trükk a dologban hogy a telefon aljára csak a karbont ragasztottam így a látszat csal de a telefon gombjai kezelhetőek. Az infócenter tetején fúrnom kellett egy lyukat a telefon bekapcsolásának megoldásához ide már csak egy szép gombot kell találnom. (3-as kép)

Ezután jött a behelyezés, itt is akadtak fennakadások mivel a kiszerelt levegőztető kicsivel kisebb mint a FL így két helyen le kellett fűrészelnem az infocenterből a felesleges műanyagokat, hozzáteszem ez semmiféleképp nem befolyásolja a működését, ezt többszöri próba – fűrész – próba folyamat követte míg bele nem passzolt. (4-es kép)

Már csak az áramellátást kellett megvalósítani ami nem is volt nehéz, a levegőjáratnál hál istennek van egy kis nyílás gyárilag ami a középső óraboksz mögött ér ki így végig le a rádió mögött elvezetve a kábelt egy USB töltőre csatlakozik, itt ha szeretném akár egy PC-re is csatlakoztathatom a telefont az adatkommunikáció végett. (5-ös kép)

Ezzel el is készült, amit még észrevettem hogy a méretek miatt enyhén kifújja a levegőt az inocenter és a műszerfal találkozásánál de ezt is orvosolni fogom némi tömítőanyaggal.

Aki kedvet kapott jó munkát kívánok hozzá esetleg ha nem tiszta valami keressetek bátran.

>> EseményCoyote // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2014-03-02

2014.01.28:
Hosszas gondolkodás után úgy döntöttünk a párommal, hogy kell egy autó. Átnézve a típusokat és figyelembe véve a használatot a 166 mellett döntöttünk.
Elindult a keresgélés....
Ha már 166 akkor én szerettem volna, ha 3.0 V6 :-D lett volna. Ki is lett nézve első körben Whiteshark autója ami nagyon nagyon szép és tökéletes lett volna. Így, hát osztottunk szoroztunk és az eredmény az lett, hogy fájó szívvel de le kell mondani róla.

Újabb keresgélés után találtunk rá mex86 dízeljére. Előzetes informálódás és egyeztetés után elmentünk Győrbe és megnéztük. Nos a képek nem hazudtak, az autó jó állapotban van, dinamikus és nagyon kényelmes. Annyira megtetszett nekünk, hogy ki is fizettük és elhoztuk haza.
A haza úton minden rendben volt tökéletesen megy az 5 henger és az étvágya is rendben van, eddig az átlag 6Liter/100km
Jelenleg éppen készülünk Zé mesterhez egy komplett vezérlés cserére amit mex86(Balázs) volt olyan kedves és ajándékba adott nekünk a vásárláskor.
Remélem még hosszú hosszú boldog kilométerek várnak majd ránk és ígérem rendes és gondos gazdája leszek ennek a szépségnek.

Köszönet a sok segítségért a NagyVadas topick lakoknak és külön köszönet Andynek is. Nélkülük most nem lenne ilyen szép autó a háznál. :-)

KM: 253102km

>> Tuning és extraZsunior // Alfa Brera/Spider Brera Skywindow 2.4 JTD 200 LE // 2014-01-28

A mai napon Arno kolléga értő kezei alatt Loudlink applikálódott a Bélába :))
A kártyaolvasó a kesztyűtartóban kapott helyett, sikerült mindenfajta módosítás elvégzése nélkül, kifogástalanul kivezetni a középkonzolról. Kitűnően működik.
Köszönöm Arno! :)

>> EgyébTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2013-12-22

Imádjuk a fehér színt! :-D Ezt mosd le!

>> EseményTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2013-11-19

Egy picit lepihentetem a dögöt. ;-)

Megnézzük mit csinált a PUG az elmúlt pár hónapban a garázsban.

>> EgyébTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2013-10-23

10,4 l / 100 km :-o :-)

>> EseményGEORGE // Alfa 155 2,0 TS 8v // 2013-08-29

Egyik nap Ádám hívott ( akinek 10 éve adtam el életem első Alfáját )
,hogy visszaadná nekem a 155-öt, mert szerzett egy méltó utódot és így már nincs szüksége a rá. Formálisan amúgy is az enyém ( üzembentartóival adtam el) akkor legyen fizikailag is. Először nem is fogtam fel, hogy mi fog történni, de aztán 2013.08.03.-án reggel, megállt a házam előtt a 155-el és átadta a kulcsait, nehezen jut ilyenkor szóhoz az ember, és nehéz is leírni ezt a szótlanságot... . . . . .. . 10év 4 hónap, ennyit volt távol és ez alatt 110e km-el mutat többet az órája. . .. . . .- a többit később -

>> EseményÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2013-08-18

2013.augusztus 3-án az autót elvittem jogos tulajdonosának, ezzel a bő 10 éves "tartós bérletnek" vége lett. Összesen nagyjából 114 ezer km-t tettünk meg a közösen eltöltött mintegy 3770 nap alatt. A fakormányt kivettem emlékbe... Nem tudom, lesz-e még ennyire nagyszerű autóm életemben. Nyilván, ha majd nyerek a lottón, és befigyel egy maserati... De az sem lesz ilyen jó! A döntés nem volt könnyű, az elválás még nehezebb, de valahogy eljött a pont, amikor biztos voltam benne, hogy ez a helyes választás. Sajnos hobbiautót nem tudok jelenleg fenntartani, márpedig úgy tűnt, 22 éves korára leginkább annak volna jó.
Az utolsó 58543 km-ről van meg minden adatom, ezek alapján egy km autózás költsége 88,3 Ft volt.
Remélem, mégsem bontóban végzi hamarosan, hanem méltó képviselője marad típusának. Én ezt nem tudtam vállalni, drukkolok, hogy a régi/új tulajdonosával sikerüljön neki!