Blog >> selénia
Délelőtt megérkezett a szerviz szett az Elaforgtól. Belapátoltam mindent a csomagtartóba, aztán végre kialudtam magam.
Délután aztán bemutattam a mestert és az autót egymásnak. Utóbbi kapott finom friss olajat meg szűrőket, és még egy csomagtérajtó bugfix is belefért.
Hatodik Selénia Rallynkon vettünk ma részt. Soha ilyen hamar még nem sikerült a rajthelyre érni. Már 8-kor ott voltunk,elsőnek érkezve,köszönhetően annak,hogy a 20 km-re levő Nagyvázsonyból indultunk :))
Mindenképpen hamar akartunk indulni,ez sikerült is:5.-nek indultunk,tesómék pedig 6.-nak. Rendhagyó módon most én vezettem,a drágám pedig navigált.
Gond nélkül eljutottunk az első állomásra,a felsőörsi templomig. Itt nem volt nehéz megfelelni a kérdésekre,nem úgy a következő állomáson,ami a Selénia állomás volt.
Szokás szerint tippeltünk az olajos totóra,viszont a feladat másik fele jól sikerült,mert 7 halat kifogtam és 5 kérdést tudtam is. A következő megálló a Balaton totóval jól sikerült,szerencsére tudtam a válaszokat kettő kivételével.
A tihanyi állomásnál bántam meg,hogy én vezetek,mivel az volt a feladat,hogy a pulton levő 4-féle bort fel kellett ismerni. Jobb híján szagminta alapján azonosítottam.
Ezek után tettünk két tisztelelet-kört a félszigeten és persze mindenhol Alfák jöttek szembe de rájöttünk,hogy direkt volt ez a csavar betéve. A következő feladatnál virágládákat kellett számlálni,ami nem jól sikerült és falikutakat,ami szintén hibás volt,mert mi a ház udvar felőli részén levőt is beszámoltuk. A 2000 literes korsót viszont megtaláltuk :)
Dörgicsén szép régi templomoknál fotóztunk egy sort,a feladat könnyű volt.
Nagyvázsony következett,ahol a várnál könnyű kérdéseket találtunk.
Az utolsó állomást viszont nem leltük. Fahidat kellett keresni,amit Veszprém belvárosához közel nem találtuk meg. Addigra már jó pár Alfás összeverődött és együtt oldottuk meg a problémát azzal,hogy visszamentünk egy kereszteződésig,ahol jobbra kellett fordulni,mint kiderült az itiner hibája miatt egyenesen mentünk tovább.
Sebaj,megtaláltuk a helyet,ahol népünnepély volt és kiderült,hogy nem tudunk padot számlálni :)) Innen már csak vissza kellett találnunk a célhoz és már csak egyszer tévedtünk el egy körforgalomban és befutottunk nagy örömünkre :))
Később kiderült,hogy 4. helyezést sikerült elérnünk de aminek még jobban örültem,az,hogy a ecsémék meg 3.-ok lettek :))
A megérkezés nem volt eseménytelen,mert ahogy megérkeztem,nem sikerült rükibe tenni a sebességet,úgy kellett betolni a helyére. Lokfer kolléga igyekezett segíteni egy óra hosszat szerelt és nyakig olajos lett és meg lett állapítva,hogy a váltó rudazat gyengélkedik. 3. és 4. fokozatot tudok váltani. Jobb híján így mentünk el Nagyvázsonyig.
2011.06.22-én cserélni kellett a hátsó lengéscsillapítókat, mert egy év alatt kimentek. A bal oldalon 6%-ot mértek, míg a jobb oldalon 13%-ot. Garanciában a Monroe kicserélte. remélem azért most több, mint egy évet ki fog bírni.
Egyúttal az autó átesett az olajcserén is, meg ami még ezzel jár.
km: 138.437
Ahogy terveztem, olajcsere megvolt. 5,5l 10-60W Selenia Racing + olajszűrő.
És bal ajtó kapott új esőcsatornát a fityegő helyett.
Ma átesett az autó az aktuális olajcserén, no meg persze az apróságok: levegőszűrő és olajszűrő. :-)
Km: 115124
Egy sima olajcserének indult az egész, de aztán egy kicsit elszaladt velem a paci! :-)) Kezdődött azzal, hogy megrendeltem az Oilcom.hu oldalról a 6 lityi Selenia 20K Alfa Romeo olajat (1L/1860,- + 5L/8600,-)! 1L-el mindig többet szoktam venni, ha kell, akkor után tudjak töltögetni! Aztán megvettem az olaj- (1429,-) és levegőszűrőt (2274,-)! Kellett venem még gyertyákat is, mert az előzetes szemrevételezés alapján nagyon nem voltak jó állapotban! Fekete kormos volt az összes! Először nem igazán értettem, hogy miért, de aztán a Cartársak és a net segítségével kiderült, hogy hőértékileg nem passzolnak a mocimba! (Itt van egy kis okosság ezzel kapcsolatban!) Na f@sza, kellett nekem Brisk sportgyertya, darabja 3500ft-ért! :-(( Ezek után nekem nem kell a flanc, vettem bele a szent manual által ajánlott Champion C6YCC (929,-/db) típusú gyertyát (mivel Golden Lodge már nem kapható)! És ez még mind semmi! Az olajhűtőhöz kellett csináltatnom két csövet is, mert a régiek teljesen elöregedtek és szivárgott rajtuk az olaj! Jó! Csövek az olajszűrő bakról leköt, olajhűtő a csövekkel együtt leszed! Innentől volt "érdekes" a dolog, mert az olajhűtőről már nem tudtam leszedni a csöveket, ill. a hollandereket nem lehetett meglazítani! Na mondom nehogymá' kifogjon rajtam két db cső! Olajhűtő satuba befog és adj neki! Jah, le is szedtem mindkét csövet, csak éppen a hűtő "csöcseiről" eltűntek a menetek! Telefon Marklar-nak, hogy küldjön bontott olajhűtőt! Igen ám, de ő is levette az egyik csövet és ugyanúgy eltűnt a menet, mint nálam! A másik csövet már nem is piszkálta! Na most mi legyen?? Érden megjavíttatta az ő hűtőjét, én meg elküldtem neki az én hűtőmet cserébe a 8.000ft-os javítási költséggel együtt! :-/ Oké, olajhűtőm már van (köszi Marklar), most még csöveket kellene hozzá gyártatni! Ezt Székesfehérváron tettem meg a Hidraszer Kft.-nél! Ott még elkértek a két csőért 6.000ft-ot! A fent hagyott csövet úgy kicserélték, hogy nem szedték le a csatlakozást a hűtőről, nehogy arról is lenyalódjon a menet! Hát ennyi! Ma meg kicseréltem és összeraktam mindent! :-)
Km óra állása: 105284 Miles
Régi óra szerinti km állás: 210568 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 59695 Km (37093 Miles)
Következő olajcsere 111498 Miles óra állásnál! :-)
Nnna szóval 260 000 km-nél lecseréltem a kipróbálásra beleöntött, és 5000 km-t bírt olajat, Selenia 20k Alfa-ra.
Feltettem egy gyári olajszűrőt is. Ilyet még úgysem csináltam eddig...
Idén Hercegkútról startol a Selénia Rally és ezúttal sem kellett korán kelnünk,hiszen a második faluban laktunk.Sikerült időben odaérni tehát és az elején elrajtolni.
Ismét én vállaltam a navigátor szerepét(csak kétszer tévedtünk el).
Sok volt az ismerős arc,minden évben meg van a kemény mag :)
Az első állomás pont annak a falunak a határában volt,ahol laktunk.Ez persze nem jelentett előnyt.Egy réten a Tolcsva patak partján kellett elrejtett rajzokat keresnünk.
Az álcázás jól sikerült,tekintve,hogy majd fél órát töltöttünk ezzel a feladattal.
A második volt a Selénia állomás.Itt is csúsztunk jócskán,mert sorba kellett állnunk.
Persze hibapontot kaptunk a fényszóró nem világítása miatt.ami azért érdekes,mert
előtte és azóta is hibátlan,csak itt produkálta magát.Következett Boldogkő vára.
Itt már jártunk magánszorgalomból de az sem segített abban,hogy pontosan számoljuk meg az oda vezető lépcsőket.A következő faluban viszont meg tudtuk számolni a szegeket a gémes kútban.Ezután a szokásos emlékműves kérdés:ezúttal Andrásokat kellett találnunk.Mjd Telkibánya következett,ahol véletlenül pont előző nap jártunk.legalább már ismerősek voltunk.
A kőkapui erdei kastély volt a következő állomás,ahova szép erdeii út vezetett 9 fekvő rendőrön át.Sajnos nem számoltuk meg,mert később kérdezték.15 éve nem jártam itt,azóta szépen kiépült,szerencsére a kisvonat is megvan.Beültün egy kávéra a hangulatos étterembe,miután szemrevételeztük a szoborparkot.
A füzérradványi Károlyi kastély következett,amit elég jól felújítgattak,amióta nem jártam erre.Ezek után Sátoraljaújhelyet elkerülve szép erdei úton Sárospatakra érkeztünk a várhoz,ahol szépen eleredt az eső.Itt korlátokat kellett számolni a bástya körül és vitára adott okot,hogy mi számít bástyának és persze nem találtuk el és itt kaptunk még pót kérdéseket,ami visszamenőleges volt az egész útvonalra(fekvőrendőr),ami pompás ötlet volt szerintem.Visszaindulván jól eltévedtünk Patakon,mert szerintem félreérthető volt az itiner,persze lehet,hogy csak nekem :)
Azért csak vissza találtunk,ahol nagy meglepetéssel értesültem róla,hogy csak 60 percet lehet levonni az időből,hiába szerettem volna másfél órát.Ezzel el is buktuk a versenyt.-6 pontunk lett.Persze így is jól éreztük magunkat :)
Immáron zsinórban az 5. Selénia rallyn vettem részt. Navigátorom ismét Andyka lett. Ezúttal nem sikerült elérnünk helyezést, de mondhatom, hogy ott voltunk az élmezőnyben. Az új helyszín nagyon tetszett, még akkor is, ha hajnali 4-kor kellett indulnunk itthonról és több, mint 400 km-t kellett autóznunk. Idén kevesebben voltunk mint az elmúlt 4 évben Pécsen, de ennek (és a 400 km-es távolság) ellenére én örülnék, ha jövőre is itt kerülne megrendezésre.
A vendéglátást nem érheti kritika, hangulatosabb volt, mint Pécsen. Viszont itt nem volt normális mosdó (vagyis volt, csak eldugva és sokat kellett odáig gyalogolni) és nem sok fedett hely volt, amire napsütésben nem is lenne nagy szükség, de sajnos az időjárást nem lehet befolyásolni. A Götz család volt a házigazda, nagy örömmel fogadtak bennünket, ami azt hiszem elengedhetetlen.
A rajtoltatás csúszott egy kicsit, ezen van még mit javulni. És csodák csodájára sikerült nagyjából a rajtszám szerint indítani a versenyzőket, ezen nagyon meglepődtem. Véleményem szerint jobb volt így, nem kellett sorban állni és addig is járatni a motort, melegedni az autóban stb...
A feladatok nehezebbek lettek, azért az asztal aljára eldugott Alfa Romeo matrica szerintem már g€ciség. A verseny gyönyörű helyekre vezetett el bennünket, ahol sajnos csak kevés ideig tudtunk nézelődni. Ezt megemlíteném most is, hogy minden feladatra lehetne adni 5-10 perccel többet, ahol van valami látványosság.
Célba érkezésünk után nem sokkal eleredt az eső. Sajnos az a fedett rész, ami a verseny előtt még a miénk volt, azt egy másik csoport kapta meg. Így vagy állhattunk az esőben, vagy lemehettünk a sötét pincébe. A vendéglátók részéről ezen lenne mit javítani.
A lovagi bemutató nagyon jó ötlet volt, remélem lesz jövőre is, ha marad ez a környék.
És amire a legjobban kellene figyelni, hogy az adatlapokon a pontszámokat helyesen adják össze, illetve figyelni arra, hogy az ember levonatni akar -e időt vagy hozzáíratni. Ha jól emlékszek, régebben nem is nagyon lehetett hozzáíratni, csak levonatni. Meg a Seléniás teszteket se engedném csoportosan kitölteni, hanem egyénileg :P
Volt egy olajcserém, Selénia Racling 10W60 5 liter, Bosch olajszűrő, új csavar és alátét.
Sajnos úgy néz ki, hogy a következő cserénél le kell venni a teknőt és új menetet fúrni bele.