Blog >> cső
A hátsó dob cserénél látszott a szöveten, hogy kifúj kicsit. Ez napok alatt rohamosan pusztult és már egész hangos volt. Kicseréltettem.
Tavaly decemberben elvittem a kipufogót meghegesztetni, mert zörgött, meg elszakadtak a tartógumik. A rángatástól és ütögetéstől kiderült, hogy a katalizátor csörög-zörög, a flexibilis csőnél kifúj.
Tegnap megjött az új katalizátor és a flexibilis cső, ma beszereltettem. Jó lett, nem érezni, mint ha lefojtaná valami.
Viszont akkora rezonancia van az utastérben bizonyos fordulatnál, hogy komolyan zavaró.
Km: 214.200
Kicseréltem a megrepedt nem tudom milyen nevű csövet. A felső részén egy kisebb repedés volt látható, de kiszedve látszott, hogy alul egy sokkal nagyobb részen van szétszakadva. Nem is nagyon akart menni. Most jó.
Észrevettem, hogy megkajálta szinte az összes olajat, pedig nemrég volt szelepfedél tömítés csere is.
Még mindig. A tegnapi csavart is kiszedtem. Erő se kellett hozzá, csak jó szerszám. Most apámat várom, hogy kicserélje a rezó csövet. Utána megy vissza. De szerintem majd csütörtökön, mert holnap nem lesz időm.
Ma nekiálltam a kipufogót lebombázni. Szó szerint kell érteni. Katalizátor lejött, viszont a hátsó két csavart eltörtem, mert nagyon erős vagyok. :-) Az egyiket lazításnál. Gyengén ketté tört. A másikat pedig, öööö na az se akart kijönni, ezért meghajtottam és eltört. :-D Utána kiütöttem. Majd pótolom a két csavart. Elől könnyebb volt. A leömlőnél lejött három csavar a négyből. A negyedikhez nem fértem hozzá. A "csőkulcsot" természetesen otthon hagytam. Azért raktam idézőjelbe, mert az a szerszám nem erre való. Műanyag nyelű. Hazaautóztam érte. De már mosolyogtam, amikor nekifeszültem. :-D Eltört. :-D Most kipu nélkül áll az Alfa a garázsban. Holnap folytatom. Apám ad kulcsot. Ma már nem volt kedvem. Utána rezonátor cső csere és a katalizátor helyett felmegy a gázgyorsító. A vásárolt katit, pedig elteszem későbbre. Még egy vásárolt új alkatrész, amit nem használok, mint az első fékeknél.
A fehérvári Kipufogó Doktor elköltözött ugyan, de még mindig gyorsan és jól dolgoznak. Ma kicserélték nekem a kissé korhadt flexibilis csövet egy csillogóbb darabra. Furcsa, milyen halk lett az Alfa a ma reggeli önmagához képest.
A szerviz amúgy a Haleszról elnevezett park mellé költözött. :)
Ma végre, jó sok halogatás után eljött a pillanat, amikor is ki lett cserélve a picit kifújó flexicső.
Bosal 265-331 került be. Ez tökéletesen illik a gyári helyre. (54mm a gyűrűinek belső átmérője - így ráhúzható a gyári csövekre - és 200mm a teljes hossz.)
Az nagyon pozitív, hogy a szakasz, amelyben a flexicső található, kiszerelhető. Így kényelmesen, az autón kívül lehet a cserét elvégezni. (Csak az összepontozás idejére kell betenni.)
A végdob előtti csőrögzítést is újrahegesztették. Ez 10 évesen már eléggé elkorrodált, így érdemes rendbetenni.
Budafokon, Felényi Laci bácsi műhelyében cserétettem ki, akik precízen és baráti áron dolgoznak. (A legkorrektebb kasztnis, akit ismerek.)
A legközelebbi kipufogóval kapcsolatos akció valószínüleg a végdob (esetleg a katalizátor?) cseréje lesz...
Grando tapasztalatai szerint egyes MTS dobok táblája alatt ott figyel az Alfa logó is, úgyhogy jó esély van rá, hogy ilyen lesz a végdob. Elvégre 10+ évet kibír a gyári és még halk is. Szóval itt nem akarok feltétlenül elkezdeni kísérletezni.
Egy külföldi Alfás fórumon olvastam először a rezonátorcső cseréről. Egész konkrétan arról van szó, hogy a 156 TS modelleken egy viszonylag bonyolult rezonátorcső van felszerelve (ezen keresztül áramlik a levegő a légszűrő dobozba), mely két dobozból, és egy vékony, hajlított csőből áll.
Ezzel szemben a dízel és a V6 modelleken egy ennél sokkal egyszerűbb cső található, mely sokkal nagyobb átmérőjű, kevésbé ívelt és nincsenek rajta dobozok. Külföldön sokan megcsinálták, hogy a TS-es csövet egyszerűen kicserélték egy V6-os csőre. Állítólag ettől könnyedebben árad a levegő a légszűrőhöz, amitől állítólag javul a gázreakció, és egy kicsit karakteresebb hangja is lesz a kocsinak. Ráadásul nem egy drága művelet.
Általában némi fenntartással kezelem az ilyen módosításokat, de gondoltam ezt kipróbálom, miért is ne :) Úgyhogy rendeltem egy 156 GTA-hoz tartozó rezonátor csövet, és egy új légszűrőt. Most épp kapóra jött a dolog, ugyanis fényeztetem az első lökhárítót, ezért könnyű volt hozzáférni a lökhárító alatti részekhez.
Első lépésként kiszedtük a régi légszűrőt, majd leszereltük az eredeti rezonátor csövet. Nagyon egyszerűen lejött, el van téve ha valamiért úgy döntenék hogy kerüljön vissza :) Ezután következett a légszűrőház tisztítása (kicsit poros volt, semmi extra), majd végre felkerülhetett az új rezonátor cső. Mivel ez csereszabatos alkatrész, és teljesen gyári, tökéletesen illeszkedik a légszűrőházba. A karosszérián más helyen kell rögzíteni, szerencsére rögzítési pont is volt, azonban kb. 1 cm-nyi közt valahogy át kellett hidalni a cső és a karosszéria között. A garázsban találtunk egy erre a célra tökéletes gumi elemet, ezen keresztül csavaroztuk a kocsihoz. Teljesen kiváló lett a rögzítés, stabil minden, nem mozog, és csak a gumi elemek érnek az autóhoz. Ezek után beraktuk az új légszűrőt, mindent visszatettünk a helyére, a lökhárító is visszakerült.
A próbaút során már éreztem a különbséget. A kocsi az első 2 sebességben érezhetően nyomatékosabban gyorsul alacsony fordulatnál. Ebben persze a tiszta új légszűrő is benne van :) Ez ugye nem egy teljesítmény tuning, kb pont ezt vártam a dologtól. Kicsit érezhetőbb nyomaték, finomabb gyorsulás, és egy kicsit mélyebb hang (ez nagyon minimálisan hallható csak). Az egész művelet tegnap este történt úgyhogy még nem tudtam sokat próbálgatni, majd updatelem ezt a bejegyzést ha már több tapasztalatom van, eddig nagyon elégedett vagyok vele.
Akit érdekel a dolog "156 V6 intake mod" nak nevezik külföldi fórumokon, valaki egy pofás pdf-et is gyártott hozzá:
LINK
Mikor megvettem az autót lassabban mentem vele mint a bekötött szemű csiga és már kétezres fordulatnál váltottam… (túúúdom, túúúúdom, elmúlt!) Aztán miután elértem addig, hogy menjek vele rendesen, hallottam, hogy 5000 körül kicsit zizeg a kipufogó (szegénynek fel volt már válva a borítása, kissé el volt rohadva). Egy idő után hangosabb lett, aztán már minden fordulaton volt hangja.
Aztán még nagyon motoszkált a fejemben az amit a szerelőm mondott a nem gyorsulásával kapcsolatban, hogy esetleg el lehet tömődve a dob vagy a karburátor. Nem szó szerint kipufog, csak árasztja a meleget mint egy jó ventilátor. Aki tudja mi a baj megírhatná.:)
Elvittem a Kipufogó Klinikára, ahol megnézték és ki is cserélték.
Halkan azért megjegyzem, hogy az első emberke akivel beszéltem megkérdezte, hogy a króm véggel mi legyen? Mondtam, hogy szeretném, ha levennék és feltennék az új dobra. Kicsit csóválta a fejét és mondta, hogy a tartó csavarok nagyon el vannak rohadva, nem biztos, hogy fog sikerülni és elment…
Egy másik munkatárs nekilátott, kicserélte a flexi csövet és a dobot is, majd ő is megkérdezte, hogy mi legyen a króm véggel. Neki is mondtam, hogy szeretném az új dobra. Levágta és szó nélkül felhegesztette az újra. Erről ennyit.
Ezt leszámítva gyorsak voltak (másfél óra), de ott helyben csinálták a dobot, lemérték a régit, csináltak hasonlót. Működik jól és adtak 18 hónap garanciát.
Most már valami más zörren meg 5000-es fordulat körül.:)
Ja és persze a gyorsulása nem javult, marad a vezérlés módosító, mert az még életében nem volt cserélve és 126000 kilométernél jár (121-nél vettem).
Lecseréltem az elérett gumi benzincsöveket.