Blog >> cső

>> Tuning és extraRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2016-08-26

Mikor megvettem az autót, már láttam, hogy a kipufogóval kezdeni kell valamit, mert az a 40-es rozsdás bádogcső, ami kijött a gép alól, szégyen volt. Később kiderült, hogy a dob is elég rossz állapotban van. Kinézetre is és kigyorsításoknál is morgó hangon berezonált.
Próbáltam szakembert keresni a célra a környéken, azonban mindenkiről lebeszéltek, hogy csak mókolnak. Így bár, ha nem is volt egyszerű megoldani, hogy BP-i szakihoz hozzam, végül mégis megoldottam. A neten is az első találatok között volt és itteni referencia is akadt, nem is egy, így a Dinamit-dob műhelyébe vittem az autót.
Levettük először a dobot kíváncsiságból, hogy milyen hangja van, de én akárhogy füleltem, se hangszínben se hangerőben semmiféle változást nem vettem észre. Próbáltuk, hogy egy vékony sportdobbal esetleg mit lehet rajta hangolni. Gyakorlatilag semmit. Hát hiába, a turbódízelből nem nagyon lehet hangot kicsiholni, főleg ebből, aminek már fent van a részecskeszűrője.
Így lekerült a dob és a helyére csak egy cső került. Egy ferdén elvágott, kör alakú, szép perforált 100-as króm véget kapott. Szerintem nagyon jó lett. A srácokkal is nagyon elégedett voltam és az egész cég hozzáállásával. Közvetlenek, segítőkészek, ügyfélközpontúak. Bátran ajánlom őket másnak is.

Továbbá, a másik oldalon kicsit csálén állt a kipufogó takaró műanyag. Megpróbáltuk megigazítani, de kiderült, hogy le van törve az egyik fül. Egy kicsit jobban néz most ki, de emiatt nem tudtuk tökéletesen a helyére illeszteni (utolsó két kép a before-after).

>> SzervizDante // Alfa 156 2.0 JTS Sportwagon // 2016-08-15

Bontóból beszerezve (Olaszautóbontó).
Megért egy kirándulást Tatára.

>> SzervizH@nß // Alfa 145 TS // 2016-07-10

A kipufogó flexibilis cső cseréje meglepő "traktorhang" csökkenést okozott :D

A tegnapi izgalom nem volt elég... ma az alsó cső adta meg magát a tartály és a motor között. Megint elfolyt az összes víz, az alsó részen vékony sugárban spriccelt.

Kicseréltem, kicsit rövidebb, mint az eredeti volt.
Plusz vettem egy ablaktörlő motort, a hétvégén azt is kicserélem. Jó ideje akad a szakaszos törlés.

 

Már megint rendetlenkedett a szervó. Most már rutinosabb voltam, amint hallottam a csikorgó hangot, egyből nyitottam a szervóolaj fedelét és újratöltöttem. Így, még mielőtt vittem volna szervízbe azt a pár kisebb utat sem csikorogva tettük meg. A hűtő csöve repedt meg, de ezúttal már nem tudták javítani, cserélni kellett. Ha már ott voltunk a kesztűtartó letörött nyitóját is megjavították. Ez egyébként hihetetlen, hogy több fórumon is olvastam, hogy egyszerűen nem javítható. Vagy ki kell cserélni az egész ajtót, foganytústól vagy át kell fúrni belülről, hogy javítani lehessen. Mi az utóbbit választottuk, így legalább tartós lesz (mivel ez egy elég ismert és gyakori hiba ennél a típusnál). Először még féltem tőle, de végül szerintem nem zavaró az pici lyuk és így lényegesen olcsóbb megoldás volt.

>> Szervizmesa // Alfa GT 1.9 JTDm 16v // 2014-07-02

Lecseréltem az alsó töltőlevegőhűtő csövet, mert eléggé el volt lágyulva. Kilyukadva még nem, tartaléknak jó lesz - a fotón a kicserélt darab látható, amit tartalékba a mankókerék mellé helyeztem ;) Ára az előző posztban.

A lambda szondát nem cseréltem le egyelőre, mert Laptopra kötve bemelegedés után jónak tűnik a működése, annak ellenére, hogy beüti a hiba kódot időnként a memóriába.
Jó áron vettem, vissza nem viszem - szavatossága meg nem jár le :)

>> Szervizystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2014-04-25

Azt vettem észre az autón, hogy egyre jobban elhagyta az erő. Szinte napról napra gyengült a teljesítménye, de városban ez annyira még nem is jött ki. Viszont múlt hét végén egy vidéki út során, ahol több nagy emelkedőt is le kellett küzdeni, feltűnt, hogy az autó erőlködik, nem akar felmenni, vissza kell váltogatni, holott ez korábban ezen a részen nem volt megszokott. A motor is magasabb fordulaton kezdett el húzni, ha azt a minimális erőt húzásnak lehetett nevezni. A kipufogón is egyre több füst távozott, valamint a fogyasztás is megnőtt. A turbóra kezdtem gyanakodni, de szerencsére itt a fórumban megnyugtattak, hogy ahhoz nagyon nagy bajnak kell lennie, sanszosabb, hogy valamelyik turbócső adta meg magát. Mivel a motortérbe betekintve nem láttam sehol szakadást, ellátogattam Zé. mesterhez, hogy derítse ki nekem a hiba forrását. Sikerült is megtalálni, hogy hol távoztak a lovak. Végül nem a turbócsövek voltak a hibásak, hanem egyszerre két vákuumcső is bűnös volt. Mindkettő az illesztésnél szétszakadt. Az egyikről raktam is fel képet. Ez villámgyorsan orvoslásra is került.
Még a télen elszakadt az ékszíjam, akkor egy közeli szervizben lett kicserélve, de azt nem tudták megmondani, hogy mi nyírta el az ékszíj szélét. Viszont néha érdekes hang hallatszott az autó elejéből, kicsit csattogós, fura zörej volt ez. Zé. el is kezdte keresni a hiba forrását, és gyorsan kiderült, hogy az ékszíj megint rosszalkodik. Kiderült, hogy a feszítő görgő el van görbülve. Hogy ezt a téli ékszíjszakadás szervizelésekor a javítást végző szerviz miért nem vette észre, az talány. És hogy mi lehet az elferdülés oka, az szintén kérdéses volt. Szétszedés után derült ki, hogy a generátor szabadonfutójáról hiányzik a porvédő gumi. Először az volt a tipp, hogy elhagytam, de aztán kiderült, hogy ezt bizony valaki kilyukasztotta, csak a gumi közepe hiányzott. Itt szépen telement a szabadonfutó kosszal, megakadt, és minden egyes autóleállításnál rántott egyet a görgőn, ami szépen lassan elferdült. Ezt a rántást éreztem is sokszor, de őszintén szólva a kettőstömegű lendkerékre gyanakodtam. De végre fény derült a titokra, egy feszítőgörgő, egy ékszíj és egy szabadonfutó cseréjével ismét tökéletes a rendszer. Az autóba visszatért az erő, a csattogás is megszűnt és a leállítás is zökkenőmentes. :-)

>> Tuning és extraKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2013-08-06

Kicsit módosítottam az alsó turbó csövet, 156 JÉTÉDÉ.:) kollégának köszönhetően. Kapott egy fém cső betoldást.
A gyári gumicsőből elég hosszan hagytam rajta, mert féltem, hogy letolja magáról, meg a bilincsekben sem volt túl nagy bizodalmam, de tesztek után úgy látszik jól bírja :)
Innen is köszönet érte :)

>> EseményBomi // Alfa 156 1,9 JTD // 2013-07-11

Végre meg van a hiba oka!
Tegnap este nézegetem a turbócsövet és volt rajta egy kb 4-5 cm -es repedés...basszus ,hogy ezt eddig miért nem vettem észre??? Na mindegy :) a lényeg ,hogy megjavítottam egy másik csővel...most nagyon jó az autó nem füstöl és nem is tilt le gyorsításnál!
Gondolkozom ,hogy kicserélem fémcsőre majd...az talán jobban bírja a nyomást :)

Update(2013.12.22.): Kicseréltem egy szakaszt rozsdamentes fém csőre (52mm) úgy tűnik bírja a kiképzést :) .

Update (2014.08.06) : A fém cső valóban bevált viszont a gumi most meg a könyöknél repedt ki...szóval ki lesz cserélve a könyök is fémre :)
Update (hamarosan) : Kép a fém könyökről.

>> SzervizÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2013-07-02

Reggel egy rövid út után teljesen szerencsésen észrevettem, hogy folyik a hűtővíz a kocsiból. Teljesen szerencsésen el is tudtam kanyarodni azonnal a szervízig. Termosztát szétnyílt... ÉS több cső is a végét járta (vagy azon túl voltak...) Párat cseréltek, tákoltak, de több akna most is maradt a rendszerben.
10 év után először elhangzott: öreg már ez az autó, le kéne cserélnem... Az igaz, hogy a 22. évében van, de ha megy, semmi baja, és csodás. ÉS megy is. Sajnos elértük azt az állapotot, hogy bármikro bármi olyan történhet vele, ami miatt otthagy az úton. Tavaly volt a szerencsés váltólyukads, most meg ez a hűtőrendszer zavar.
Azt gondolom, méltóbb marad az emléke a kocsinak, ha most lecserélem, mintha megvárom, hogy rossz élményeink legyenek együtt. Az idő kegyetlen...