Blog >> futómű
Ma kicseréltem a balos axiálcsuklót + megtörtént a futómű-beállítás. Km óra állás: 109500.
Ma voltam futóműállításon, mivel tartottam tőle, hogy a balesetemkor elmászhatott valami. Állítólag frankón beállították, szerintem meg elqrták, mivel azóta küzdenem kell az útonmaradásért. Szerintem elviszem máshova, ahol normálisan beállítják.
Ma az utolsó gyenge láncszem is javítva lett - nevezetesen a belső GL-szem - Lenkeyék végezték el a munkát. Ezután a teljeskörű retus után elvihettem végre futómű állításra... Éppen ideje volt már, hogy befejezett legyen a munka, nagyon untam már a szervízbe járást, meg hát az anyagi vonzata sem kevés egy ilyen teljes felújításnak... :(
A gyári állapotú sem lehet jobb/csendesebb ennél. :)
Lenkeyék IS megállapították, hogy kifejezetten jó állapotú a verdám - ő aztán látott már jó néhány 166-ot alulról/szétszedve.
Az eleje egész rendben van, átnézettem azt is. Az majd csak később lesz anyagi csőd okozója...
I. körben cseréljük:
- Felső lengőkarok (originale ricambi)
- Kormányösszekötő axiális csuklók
- Olaj (Sel WRD), olajszűrő, levegőszűrő, üzemanyagszűrő
- Szelepfedél tömítés
- Fagyálló (Tutela Paraflu 11)
A futómű már nagyon várta a beavatkozást. Lengőkarok kopogtak-nyüszögtek, axiális csuklók miatt "mászkált" az autó az úton + a gumik is rendellenesen kezdtek kopni.
A hűtőm megviccelt: elkezdett csöpögni. Kivettem. Nagy nehezen. Gondoltam megnézetem egy hűtőssel. Azt mondta, hibátlan a hűtő! Visszatettem. Most hibátlan, porszáraz az alja. Érdekes...
II. körben jön a vezérlés szett+vízpumpa, hosszbordás szett, generátor szíjtárcsa. Coming soon jövő hónapban.
Ezzel az autóval még valaki nagyon jól fog járni...már minden ki van cserélve rajta.:)))
Egy jelentősebb összegbe került ma is a hátsó futómű rendbetétele - és még nincs vége...
Stabilizátor, kereszttartók, lengőkar-összekötők lettek átszilenteztetve. Sokkal erősebb gumit kapnak a gyárinál, így jó ideig nem lesz velük gond. Érezhetően masszívabb a hátulja, DE még kell rá költeni... :(
Valóban a hátsó futómű a leggyengébb láncszem a 166-nál, ezt tapasztalhatom a saját bőrömön/családi büdzsénken.
DE EGYSZER AZÉRT IS HIBÁTLAN LESZ!!! :)
Izzítógyertya csere (1db. felmondta a szolgálatot) - kb. 8.000 HUF - 5 perc :)
Légkondi-kompresszor csere - bontott felújítva - csak ki/beszerelés (csere) - 3/4 óra
Klímagáz-feltöltés - mivel le kellett engedni a csere miatt - 25 perc :)
Futómű, tünet: első, jobb oldali futóműnél kisebb nyekkenések - gömbcsukló bezsírzás - hang eltűnt legalábbis remélem egy jó ideig... 10-15 perc
Hibák kiütése, diagnosztika: 5 perc
Ma végre sikerült lerendezni a futóművel kapcsolatos teendőket. Tegnap reggel elvittem Szigethyékhez. Kora délután kiderült, hogy a nagykerben balos helyett jobbos lengőkart kaptam /nincs benne politika/. Balos viszont nincs sehol. Aztán valahol mégis, de 30K. Ráadásul utángyártott. Na, akkor szilentezünk 6600-ért, lerendeltem, este 8-ra mentem érte a Meteorba. Viszont a jobbost lengőkart megtartottam, jó lesz az még :) Reggel vittem az újonnam megszerzett cuccokat Szigehyékhez, akik délutánra elkészültek. Most már olyan, mint amilyennek lennie kell. Ferieke pedig nemsokára itt van, és elviszi a nagyszerviz további mutatványaira, meg műszakizni, zöldkártyázni. Hullanak a Deákok.
Ma reggel hoztam el a kocsit Gerissimo-éktól, mert volt pár dolog amit rendbe kellett tenni rajta.
Futómű: elől két lengőkar, hátul két stabilizátorrúd és hátul mindkét oldalon a kerékcsapágy lett cserélve.
Az első két katalizátorom el volt repedve, ráhegesztettek és levették a hővédő lemezt ne rezegjen tovább. Majd késöbb veszek egy újat.
Szervóolajat feltöltötték.
Hamarosan vezérlésmódosítót is cserélni kell.
Ma Gerissimoéknak hála ( 1000x THX ), na meg a jó áron beszerzett alkatrészeknek, elhallgatásra ítéltetett a hátsó futómű.
No nyifogás, nyöszörgés, kopogás! :)
Konkrétabban: cserélve lett a 166 hátsó fertályának egyik rákfenéje, a külső G-szem, a stabilizátor szilentek és " kutyacsontok". A mesterek átvizsgálása azzal az eredménnyel zárult, hogy a többi része - lengőkarok - jó állapotúak.
Még mindig terpeszt egy kissé a vas, lehet, hogy megpróbálkozom egy futóművessel...
..legalábbis így hangzott. Először csak egy-egy koppanás, gondoltam érik valamelyik szilent, majd a legközelebbi szervíznél orvosoljuk. Aztán egy nap egyre többször és ami a legnyugtalanítóbb: a kerék forgásának ritmusában. Ennek fele sem tréfa: telefon a szervízbe, időpont, addig ne is nagyon járjak vele. De hazafelé annyira zajos lett, hogy meg kellett állnom megnézni nem akar-e kiesni a kerék. Ki akart.. Az összes kerékcsavar laza volt, volt amelyiken egy fél, de olyan is, amelyiken három fordulatot tudtam húzni. A zaj megszűnt. Pfű..
Viszont a szervízidőpont megvolt, úgyhogy a rég gyengélkedő termosztát újnak adta át a helyét. Most már rendesen felmelegszik a hűtővíz.