Blog >> futómű

>> SzervizCsongi // Alfa 156 1.6 ts berlina // 2016-12-18

Még a parkolóban egy nagy pattanás... :(

>> Szervizystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2016-11-15

Az első futómű kicsit le volt gatyásodva. Kigyorsításnál a jobb oldal rángatott, a féltengelyre gyanakodtam. A gyanú helytálló volt, viszont megbontás után kiderült, hogy nagyobb a baj. Cserélni kellett mindkét oldalon elöl az alsó és felső lengőkarokat, és a féltengely csillagokat. Ezen kívül volt néhány apróság, ami orvosolva lett. Nem szólt a duda, lógott a motortakaró burkolat, a bal oldali A oszlop belső kárpitja is lifegett. Valamint a bal első lámpa alatt nagy volt a hézag a lökhárítónál, az is meg lett igazítva. Ezeken kívül felkerültek a téli kerekek is. A művelet műhelyében készült.

>> SzervizAtoska // Alfa 156 1.6 TS // 2016-11-02

Üdv.!

Gondoltam nekifekszek az első futóműnek.
Nyiszorog, kopog, eléggé leng és minden úthibára érzéken az orra a Kicsikémnek.

Mindkét oldalon alsó lengőkart cseréltem, lengéscsillapítókkal. Mint utólag, szétszedéskor kiderült, a spirálrugókat is kell, :-(

Újabb kis "huncutságra" derült fény az előző "Szakembör" keze nyomán. Lengőkar szilen ha már jól kikopott és "nemköltünkrámertminek" címszóval. Hegesztővel felhízlalta a lengőkar tengelyét és visszanyomorította rá a már kikopott gumiszilent. "Jól van az úgy, műszakin úgysem látszik!"

Munkaidő: 5-6 óra

>> SzervizThompson1233 // Alfa 156 1.9 JTD 110LE // 2016-10-20

Sípolunk, kattogunk. Természetesen a kettő együtt jelent meg. :) Toronycsapágy(10), hosszbordás+görgő(8), féltengely csukló(17,5), szervószivattyú(13). Hosszú a névsor de túl kell esni rajta, és ha már hozzá van nyúlva akkor legyen all in a dolog.

>> SzervizPutyesz // Alfa 166 2.4 JTD // 2016-10-10

Felpimpeltük a hátsó futóművet...kapott új felső lengőkarokat(banán), alsó lengőkarokban az összes szilent(uniball)!Vége a terpesztésnek!!!!A hídszilenteket nem cseréltük mert semmi bajuk.
Elől kapott új féktárcsákat, új betétekkel(mindkettő Textar).

>> AutóápolásV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 2.0 TD // 2012-08-13

Tanuló voltam mikor meg lett az első alfám , egy dízel 90 lovas, örültem is neki nagyon, csak sajnálatosan nagyon sok baja volt karosszériailag, főleg hogy kapott hátulról meg egy picit előröl is. Belseje is oda volt már, a ragasztók elengedtek, de hát a remény hogy majd egyszer olyan lesz mit szeretnék, akkoriban 2012.ben 400 ezertől kezdődtek a 145-146osok , és ment millióig. 230.000 vettem egy 46ost, majd jó lesz tanuló autónak, már volt 1 éve jogsim, Bravoval mászkáltam előtte. Nagyon meg szerettem az alfám, meg mivel első autó nem akartam hogy 5 év múltán a vasba menjen, mindig csinálgattam rajta valamit, akkor még nem szerelgettem mint ma, csak tanulgattam hogy mi merre mennyi. Volt egy donor 146 , szint úgy zöld, cseréltem lököst elől, egy bal első sárvédőt, motorháztetőt meg még kisebb dolgokat. Tettem rá Lancia alufelnit, akár milyen állapotban volt mindig szerettem, csak tudtam hogy sok dolog lesz még vele. Próbáltam a tetőkárpitot is megcsinálni, de elsőre nem lett olyan jó, gyűrött lett az anyag, kb 2 év múlva le is cseréltem, na másodszor már jól sikerült, a technika nem volt mindegy :) Volt hogy el tört az első dob előtt a kipufogó, kuka is volt az egész rendszer, le is lett cserélve, de amíg abban a 2 napban eltört kipuval jártam mindenki felfigyelt, a turbó is megszólalt :) Ja és volt rajt valamikor egy T.Spark felírat :) Biztos szebb volt tőle :) Volt baj még a képeket vissza a nézve a hátsó tengellyel, de én már ezekre nem is emlékeztem. Amit nagyon szeretek benne az a tető ablak. Az utolsó képen látszik a kék megjelenése, lehet ezért is lett aztán kék az autó :)

>> Szervizmate59 // Alfa 159 SW // 2016-10-04

futómű állítás

Tavaly a Toyotáról örökölt Pirelli Snowcontrol serie II gumikkal futotta le a téli szezont az Alfa, mondván az még arra jó lesz 5mm-esen. Idénre kellett viszont gumi és hosszú agyalás után arra jutottam, hogy mivel a tél kishazánkban az utóbbi pár évben érdeklődés hiányában elmaradt, így négyévszakos abroncsokat kap a téli szezonra a paripa. Ennek az okoskodásnak az egyik nem elhanyagolható szempontja volt az is, hogy ajövőbeli tervek között szerepel a 17"-os nyári garnitúra és sportfutómű beszerzése, így ezek kímélésre is jól jön balkáni útviszonyok közé a négyévszakos kerék 15"-ban a tojástartó felniken.
A csapásirány kijelölése után további micimackós fejvakarás következett azügyben, hogy melyiket válasszam. Michelin CrossClimate, Vredestein Quatrac 5 és Goodyear Vector 4seasons Gen 2. volt versenyben. Végül a Vredesteinre esett a választásom, mivel ez rendelkezik téli mintával is és árban is a legkedvezőbb, 195/65R15-ben kb 17ezer Ft-os áron mérik darabját (CC 20e, Goodyear 24e). Lázasan elkezdtem keresni a legkedvezőbb beszerzési forrást, mikor megláttam az Apollo Alnac 4G Allseason gumit, amely a Vredesteint felvásárló Apollo csoport névadó márkája. Európában ők a B márka személyautók terén, ám ár-érték arányban eléggé jók. Átlagosan 14ezer Ft körül mozog a gumijuk, ami további kutatásra késztetett és nem találtam róla elrettentően rossz teszteket, egy erős középkategóriát tud a négyévszakosok között. Még rágódtam a kérdésen, amikor hirtelen leakciózták a gumit 11090, valamit 11690 Ft-ra (T és H sebességindex). Legyünk urak alapon a H-st választottam, szerencsére teljesítették is a megrendelést. Elvittem a kerekeket, a régi gumikat beszámolták, így a felnire szerelt gumikért összesen 50ezer Ft-ot fizettem kereken. Ugorjunk két hetet előre. Otthoni cserét terveztem egy, egy ismerősöm segítségével és kérésére, merthogy legyen tapasztalat a gumiról, mielőtt megrendeli ő is. Oké, legyen, cseréljük ki Ez az első csavarnál bukott el, mert teljesen be voltak rohadva a csavarok és az elsőnél letört a dugókulcs feje. Irány az éjjel-nappali gumis a Szentmihályi úton. Két méteres szárral kinyitották a csavarokat, amik be is voltak rohadva és a menet is meg volt menve rajtuk, úgyhogy rögtön vettem új csavarokat is. Szereléssel együtt 15ezer Ft volt a műtét.
A gumik egy hete vannak fent, melegben sikerült őket kipróbálni már, esőből csak 10 percet kaptak. A nyomatékot annyira nem szeretik, könnyebben pörögnek ki a nyáriknál, mondjuk a kb 160 ló és a 350Nm azért tényleg nem kevés, azzal is elég sokszor villogott a kipörgésgátló és nyikkant a gumi. Fékezésnél jól viselkednek, kanyarban is jól tartanak, persze alacsonyabb a tapadáshatár, mint a nyári guminál. Előnyös, hogy idejekorán elkezd sírni a gumi, így még a kontrollvesztés előtt van tájékoztatási fokozat a tempó visszavételéhez. Ekkor még terhelhető a gumi, egyenletesen veszti el a tapadását.

>> SzervizJanika // Alfa 147 1.6 Twin Spark // 2016-08-31

Olajcsere alkalmával észrevettek pár hibát.
Mai nap cserélve lettek:
- hátsó stabilizátor pálca;
- első axiál csukló;
- kipufogó felfüggesztő 3 db ;
- futómű állítás;
- hátsó lengőkar 2 db;
- csavar.

Km. : 120 600

>> Tuning és extrasparco // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2016-06-26

Bekerültek végre a gewindék!

Eredmégy: Brutál szép összkép, durván jó kanyar stabilitás, jelentős komfort veszteség.
Km: 228.000

Ületés mértéke a gyári magassághoz képest (elöl- hátul): 6cm - 7cm