Blog >> felni
Mivel sírba vitt már a fehér felni, pedig nincs meg régóta, így míg kerékcsapágyat cseréltek aláraktam a télit, ezt meg lefényeztem.
Egy gyönyörű szép vörösréz színt kapott, xirallicot is raktam bele (mint mindenbe :D)
Kívül belül fényezve-lakkozva.
Csini :)
Ezzel egyetemben feljebb tekertem a gewinde-t 15mm-el a téli magasságot kapta meg, sajnos hobbi autóból mindennapos kocsi lesz belőle, és nagyon kényelmetlen volt (betonkemény volt, pattogott).
Így most ha csak +15mm is, de teljesen más az autó karakterisztikája!
Lassan hobbiautó lesz a munkaautóból, a kerekekkel is addig variáltam míg szép és jó nem lett.
Végül nálam kötött ki Szunyi felni szettje. Pont olyan mint a téli szett. Olasz gyártmány, de nem gyári. 156 tojástartós minta, de 4 lyukkal, amire anno azt írtam, ilyen állat nincs. Van, mostmár 2 garnitúra. Az összeset nem vásárolom fel, de ezt a két szettet betároltam, mert tetszik. A közepe bentebb van mint a széle, ellentétben a gyári felnikkel. Jobban áll ez a sportos "könyökölés" az autónak.
Plusz előny, végre nem kell különböző csavar a téli és a nyári kerekekhez! Véégre. Van 4 csavargarnitúrám a két autóra, és általában sosem találom el elsőre, hogy melyik felnihez melyik való :-)
És szép. szintereztettem, így van megint egy rendes nyári garnitúrám. A szín majdnem stimmel a fényezéssel, jó lett.
A gumik: egyszerű megoldást választottam. A közelben van a Vredestein képviselet, jól is centíroznak, gondosan szerelnek, úgyhogy nekik adtam oda a felniket, hogy tegyék rendbe, gumizzák fel.
Nagyon szép munkát végeztek. Külön meglepetés volt, amit elvileg tudhattam volna, mert már hallottam róla, hogy a gumin ott virít egy Design by Giugiaro felirat. Egy Alfán ez külön jó :-)
Ma mentem egy laza 950 km-t. 0-190km/h között leteszteltem a gumit /természetesen német autópályán ;) / A tapasztalatok kedvezőek .Amíg be nem melegszik kicsit addig zajosabb ,utána halkul .Nem üt ,nem ráz . Az úthibákat természetesen jobban lehet érezni ,mint a ballonos télivel.Viszont ez kanyarban nem nyúlik el oldalra mint az .Eszméletlen kanyarsebességet lehet elérni zokszó nélkül.Kíváncsi vagyok vizes úton milyen lehet. A hosszbordák eléggé megvezetik .Az autó teljesítményét is vissza fogta ,érezni kicsit .Muszáj leszek megcsippeltetni :) A fogyasztás nőtt ,ilyen átlagsebességnél eddig 6.7 litert mutatott a kijelző ,most 7.1 lett. Szerintem nem vészes.
A szépségnek ára van :) A pihenőknél több ember is nézegette milyen szép kerekek ,a pályán is néztek át fele szomszéd kocsikből ,úgyhogy tetszetős :)
Régi álmom volt a TI felni . Szosza ajánlott egy egy emberkét ,akitől jó áron szereztem valódi ,zsír új felniket. Gumit Uniroyal Rainsportot akartam ,de az nem jött volna meg húsvétig ,ezért Pirelli Pzero Nero Gt -t vettem,235/40 R19 méretben .A kerékcsavarok eléggé rozsdásak voltak ,azokat lefújtam Spot Primer szürke alapozóval .Persze a kúpos ,és menetes részt nem :)
Majd veszek valamikor újakat,plusz még egy kerékőr sem ártana...
A csavarokat lehúztam a táblázatban feltüntetett nyomatékkal .
Az autó eléggé terepjárós lett ,kb. 3 centivel nagyobb a hasmagasság a téli gumis magassághoz képest. Furán néz ki ,de így legalább nem akadok fel minden fekvőrendőrön.
A másik ami miatt lehet jobb lett volna kisebb felni ,hogy a féktárcsa elég kicsinek néz ki ehhez a felnihez képest. Nem tudom ,majd biztosan megszokom ,de most fura még.
Megszenvedtünk, 5ször voltam a gumisnál. 3 forrásból 3 féle csavarért mentem el.
Aki kerékcsavart akar normális áron: AKH (Abroncs Kereskedőház). Baromi nehéz máshol találni. A Báró ker, amit itt olvastam egy blogban, teljesen ki van fogyva.
Képek később.
A Barracuda Michelin 1-2 nyaras gumikkal eladó! :)
UI: a pogácsa kikerült
Tolatásnál végighúztam a jobb hátsó felnit (lemezfelni) egy padkán. Azóta enyhén balra húz a futómű, már 30-40 nél is elhúz ha elengedem a kormányt, 90-nél pedig érzem, hogy ellen kell a kormányon tartani, illetve 180-nál elég erősen remeg az egész autó (előtte 210-el is gond nélkül ment). Egyik napra beszervezek egy centírozást, majd guminyomás ellenőrzést/ráfújást, és egy futómű beállítást is.
A sárvédőm pedig szanaszét van rohadva (így vettem a kocsit). Valószínűleg sérülhetett, mert semmi más nem rohad a kocsin (egy halvány rozsdafolt se sehol). Megpróbálta a volt gazdája lecsiszolni, újrafújni, de elég igénytelenül néz ki, a festék felhólyagosodott/lepattogott és csupa rozsda ugyanúgy. Szerencsémre a bontóban találtam egy ugyanilyen színű 146-ost, amin hibátlan a sárvédő. 7000-ért megkaptam. Hétfőn fel is kerül a helyére, a régi pedig kuka.
Idegesített, hogy az eddig garázsban dédelgetett Barracudák nem lehetnek kocsim ékei (legalábbis menet közben kevésbé praktikusan), ezért vettem gyorsan 4 gyári felnit, amiért ugyan nem vagyok oda, de tuti jók lesznek méretben.
Közel sem olyan állapotúak, mint amilyenre a Barrák avanzsálódtak, de az árukról legyen elég annyi, hogy naivan megkérdeztem, hogy 1 db vagy a szett ennnyi? Kiderült, hogy a szett, így mentem is tegnap Lábatlanba értük.
A négyből kettőt kell görgőzni, már csinálják is. Egyelőre jó lesz nyárra, aztán meglátjuk.
Beleér a sárvédőbe és ki is lóg kicsit elöl. 20mm-es pogi van alatta, ha kiveszem, még jobban beleér, viszont legalább nem lóg ki.
Sajnos el kell adnom, mert bár nagyon szép, nem jó a kocsira :( Baromira nem örülök.
Lehet 215/45R17-es gumikkal jó lenne, de egyrészt nem hiszem, hogy valaki akar velem 225/45-est cserélni, meg nem is akarok vele bajlódni. 8mm-esek a gumijaim, inkább megtartom és másik felnire rakom :(
Ha valakit érdekel a felni, szóljon :(
Megcseréltem a téli és nyári felnit.
Most nyáron a Supersport lesz fent. A szín miatt lehet majd sípolni, mert kb. 2 embernek tetszett. De már megszoktam a negatív véleményeket, szóval lehet dobálni. :-)
A felni kész van már kb. 3 hónapja..vagy lehet több. Csak még nem raktam sehova képet róla.
Képről nem adja vissza, hogy a Biohazard forma ki van emelve. Bízom benne, ha a kocsin fent lesz máshogy fog mutatni, mivel a kasztni is fehér.
Nyugodtan lehet írni véleményeket az oldalamra, senkit nem fogok utálni. :-)
Sokat gondolkoztam a GTA utódján, méltó váltást szerettem volna eszközölni, szerintem maximálisan sikerült.
A választásom egy JAPAN RACING JR3-as felniszettre esett, amit a Red Sun Servise-nél vásároltam meg, 8X17 ET 35-ös méretben, 5x100, és 5x114,3-as lyukosztással, fehér színben.
Konkáv küllői szerintem brutálisan jól néznek ki, és ha vélsz hasonlóságot felfedezni a ROTA GRID DRIFT felni ,és ez között ,akkor a meglátásod helyes, szinte teljesen megegyezik a két típus.
A gumikat megörökölte a GTA-ról ,így maradt a 215/40R17, kapott rejtett szelepeket, a gumizás, és centírozás után a súlyokat is fehérre festettem :D
Ez után következett a dekor, amit ki más, mint GT készített nekem, az én elgondolásom ,és terveim alapján!
Körben minden felni kapott egy 4mm-es rózsaszín felnicsíkot (igen, jól látod, rózsaszín) , és a hátsó felnik Legen WAIT FOR IT Dary feliratot.
A féknyergeket továbbá matt feketére fényeztem, és Rózsaszín Alfa Romeo felirat került rá.
Nekem nagyon tetszik az összkép, már megkaptam az Alfásoktól ezt a "szentségtörő" titulust, de hol is érdekel ez engem?! :D
A futóművet felrakás elött a téli beállításokról lejjebb módosítottam, elöl -15 , hátul -10 mm-el, így a gyárihoz képest körül-belül -90mm ültetést jelent.
Hogy az anyagiakról is szó essen... Fájt, zsír új felniről vagyon szó , ráadásul minőségi is, így karcoljuk a 200,000ft-ot!
Nem mellesleg az autómat Bellának kereszteltem :D
Bella felvételt nyert kiállítóként a 2014. március 21-23 között Budapesten megrendezésre kerülő AMTS (Auto Motor Tuning Show)-n ,így én képviselem a márkát!
De erről majd egy külön blog postban...