Blog >> felni
Már tél elött eladtam az egyébként hibátlan Ducati Corse felnijeimet, gumistól melyek gyöngyházfehérben tündököltek ,ezért új szett után néztem.
BMW X5-re esett a választásom.
Na persze itt sem ment minden zökkenő mentesen.
A 156 hiába egy nagy khm: nagynak kinéző autó, nem lehet elég nagy és széles kerekeket bepaszírozni alá. Hát ez van, dolgozzunk amiből tudunk.
Így a 19-es X5-öt ki is húztuk a listáról ,mert elöl 9, hátul 10" széles.
Így esett a választás a 8.5X18-as méretre, melyek ET 48-al rendelkeznek.
Gondoltam ebből már talán ki tudunk valamit hozni.
A következő probléma a felnik felkutatása volt.
Sehol nem volt eladó, majd egyszer megjelent, valami 275-ös gumikkal.
Gyorsan írtam ,hogy azokra nekem nincs szükségem, megegyeztünk egy árba, cimborám elhozta nekem.
Hibátlan állapotúnak volt hirdetve, friss szinterezéssel (gondoltam ez majd jó alap lesz a fényezéshez, mert persze nem hagytam érintetlenül)
Mikor megkaptam akkor szembesültem ,hogy ez egy kész katasztrófa, tiszta rücskös, kráteres a felülete. Ilyen egy szart én még sosem láttam.
Még jó,hogy ezzel foglalkozom, így nagyon nem estem kétségbe, de azért na....
Első körben le lett fényezve matt feketére.
Elkezdődött a gumi vadászat.
Találtam egy jó áru szettet ,melyet meg is vettem. 215/35R18-as méretben.
Felgumiztattam, már ránézésre is igen beteg volt a falvastagság.
Akkor pihentek 2 hetet, mivel megoldást kellett találnom a következő problémára :
Az osztókör természetesen 5x120, Alfának 5x98, így osztókörmódosítót kellett legyártatnom. Megadtam a méreteket, és elindult a gyártás. Nagyon profi embernél készült, elöl 16, hátul 18mm szélességben. Galvanizálva lett, ahogy azt kell.
A módosítóba M14x1.5-ös méretet kértem, Így gyári Audi csavarokkal csavartam fel, nem ezekkel a nevetséges M12-es vékony ratyikkal (nem is értem...)
Módosítót felszereltem, fel a kerék, kigurultam, hát ez katasztrófa.
6centi ültetéssel (téli magasság) is olyan volt ,mint egy lovaskocsi.
Bementem ,lejjebb tekertem 1,5 centit, alakult ,de nem volt az igazi.
Eladtam a gumikat ,és vettem rá 215/40R18-at. Sikerült jó áron találnom patika 4000km-t futott darabokat. Persze itt elköszöntünk olyan 10.000ft gumis szerelési költségtől. Hát ilyen ez az autótuning...
Érdekesség képpen itt sem ment minden zökkenő mentesen, a környék legdrágább, és egyben lekomolybb műhelyében szetettem szét a felnit, és sikeresen kiszakították az egyik gumit. Ami megtörténik ,csak éppen a szerelő kolléga nem szólt róla.
Én meg észre vettem ,szóval jól kivertem a balhét, és hozattak egy zsír újat.
(Ez a minimum) nevet csak azért nem írok ,mert minden megoldódott, a szerelő csávó volt a paraszt, a főnökség nem tudott róla, míg nem szóltam.
Felraktam, közben a kerekek át lettek fényezve nagyszemcsés ezüstre, valami prémiumnémet verda színe alapján, tök lényegtelen. Csillog ,mint a Salamon töke.
Kész lett minden, felraktam, és már a téli magassággal sincs akkora hézag a kerékjárat, és a sárvédő között,hogy egy macska befeküdjön oda.
Szóval így maradt!
Még megy majd lejjebb olyan 1.5-2 centit, úgy még komolyabb lesz.
Jelenleg nem ér bele sehol, és kegyetlen mit mutatnak ezek a széles kerekek rajta!
BMW kupakkal is tetszett, de gyártattam rá GT-vel Alfás matricát, jelenleg az van rajta!
Szerintem korrekt :)
218.245 km-nél raktam fel a nyárit amivel már 800+km-t mentem.
Szóval a téli szettet idén 3265km-t használtam.
A Toora felnik majdnem teljesen rendbe lettek rakva. Mind a négy görgőzve lett, valamint a leharcolt peremek javítása is megtörtént. Még le kell majd fényezni őket, kupakokat kell beszereznem és tehermentesítőket kell venni. Már most alig várom a tavaszt!
A 18"-os project nem lett feladva, csak keresgélés folyt. Facebookon találtam egy eladó Toora T238-as felnit. Sajnos nincs tökéletes állapotban, kell vele foglalkozni. De ez az árán is látszott, amiből még kicsit alkudtam. Persze ezúttal próba nélkül nem hoztam el, nem akartam úgy járni, mint az előzővel. Mivel nem ér a fékhez, az üzlet megköttetett.
18x8, ET35. Felújítás után szép lesz.
A fotót az előző tulaj készítette, gumik nélkül hoztam el.
Ez a nyár rettenetesen sz.r volt minden szempontból - az autófelújítás (vö: kész nincs, de le van vizsgáztatva) sem kivétel, most kell belehúznom...
A RONAL-okból kettő már esztétikailag kihívásokkal küzdött, az egyiknek a vegytisztítás nem tett jót (denszesztől foltos lett) , a másik le lett padkázva. Ezek hátul voltak eredetileg, végül úgy oldottam meg, hogy a hibátlan elsők hátra kerültek , elöl fennmaradt a vazsfelni téli gumival
sajnos ez nem volt jó húzás biztonságtechnikailag, részben ennek is köszönhető a júliusi kis "garambol"-om :-p
Így az elsőket el tudtam vinni lefújatni, majd vissza már újszerű (DUNLOP SportBluResponse) és főleg váltóméretű (195/50 R15) gumik mentek rá a felnikkel együtt kapott, de mind széltében, mind átmérőben túlméretes (205/50) , öregek/elhasználtak helyett.
a JE pereme elkopott a kerékbéléstől és a kilóméteróra is csal...na , ha működne!!! :-p - egyébként volt időszak jó műszerrel és ezzel a kerékkel, 100 km méréshez 103 km tényleges út tartozott
Így végre október első hetében :-p felkerültek előre is a nyári kerekek, sokkal komfortosabb lett, pedig 1 cm-rel keskenyebb csak.
Miután a klíma-projektet a kompresszor felől indítva elakadtam (majd később beszámolok róla) úgy döntöttem, a másik végéről kezdem: felújítom a klímaboxot és akkor egyrészt végre befejezhető az utastér, másrészt a motortérből folytatható a klímaszerelés is...Mivel a radiátorból és a szellőzőmotorból a mostanival együtt lesz 1-1 csere-/donordarab, az evaporátor (utastéri elpárologtató) volt a szűk keresztmetszet, elvittem hát nyomáspróbára.... Tegnap kaptam vissza, a klímások szerint jó viselte a "nyomatást" - kapott két dugót egyelőre - így felcsillant végre némi reménysugár, talán jövőre lehet már klímánk...
Ma reggel sikeresen beszereztem gyári 16"-os Alfa Romeo felniket, amelyek nagyságrendekkel jobb állapotban vannak, mint a régiek. A nyári gumik át kerültek rá, a régi felniket elraktam, jó lesz majd a téli gumikhoz.
Egy cartárs hozott nekem egy szett GTA felnit fényezésre, de közben hirdetett egy Ducati Corse szettet, aztán menet közben elüzleteltük az Audi kerekeimre. Lefényeztem, átgumiztattam, és felraktam. Gyöngyház fehér színe lett, a matricát az index alatt és a féknyergen fehérre cseréltem.
Szerintem nem rossz.
más: átnézettem a futóművem ami 1,5hónapja lett beállítva, mert elöl 1cm-en láthatóan jobban kopik a gumim a belső felén. Az alkatrészek jók, a beállítások nem változtak. 2fokot dől negatívba, de az a futóműves szerint sem lenne indok ilyen mértékű kopásra. Aki tudja esetleg,hogy ilyen mértékű ültetés (-60-70mm) mellett mi a megfelelő érték kérem ossza már meg velem ,és akkor beállíttatom a srácokkal,mert ez így nem buli.
Csalódottság van. Megérkeztek a tehermentesítők, mehetett a kerék az autóra. Vagyis csak mehetett volna... Hiába az ET35, a küllők hozzáérnek a Brembo féknyereghez. Ha gyári lenne a fék, nem lenne gond. De nem gyári... Így jártam. Most akkor eladó a felni.
Persze a kerekek szerelése és a tehermentesítők nem voltak ingyen...
Update: a felnik George autóján folytatják útjukat.
Toora T670 felnik érkeztek 18" méretben. Hibátlanok, frissen fényezve, tökéletes állapotban. Természetesen kupakokkal együtt.
Facebookon az egyik alfás csoportban hirdették, megvettem. A szállítás kicsit macerás volt, lévén a kerekek Erdélyben voltak. Ferko viszont járt a környéken és sikerült összehozni a találkozót, így ma meg is érkeztek hozzám. Sajnos a tehermentesítő nem volt tartozék, de holnapra lesz az is. Már várom, hogy az autón legyenek! :-)
Az első nap, mikor már enyém volt az autó, de még nem volt biztosításom estig, nem bírtam magammal. Tegnap elhozta a volt tulaj a második felni készletet is. A gumi majd csere lesz, mert szép állapotban van, de sajnos nagyon régi. Sokáig állhatott valami garázsban vagy pincében és hát mint lenni szokott, ilyenkor koszos lesz. Ott áll a szobában és hát olyan szép lehetne gondoltam. Na irány a zuhanyfülke, adjunk neki… Persze autóápolási termékem nem volt semmi, boltok meg zárva, de valahogy azért megoldottam. A végeredmény olyan szép lett, hogy már azon gondolkodtam, hogy felrakom a falra vagy 4 felni elvileg mindig lesz, csináljunk üvegasztalt. :) Persze azért nem kezdtem telefurkálni a falat vagy kivágni az üveget… :)