Blog >> hifi

>> Tuning és extraKócosw // Alfa 156 2.4 JTD SW Black shark // 2014-12-05

Tavaszra újra beépül a hifi.Télire meg a tavaszi munkálatokra való tekintettel kipakoltam a kocsiból a cuccokat.
Tavasszal beépülő komponensek :
Fej marad : JVC KD AVX44
Szett marad : Ground Zero GZTC 2615T 2 csatornás
Erősítő 1 : Kenwood KAC-5204
Erősítő 2 marad : Ground Zero GZTA 2500 TX Monoblokk
Kondenzátor : MNC 1 Farad
Mélyláda : Rockford Fosgate P2 D212 37,5 literes gyári adatok alapján épült reflexben
Kábelezés marad: Audison

 
>> Tuning és extraShadin // Alfa 159 1.9 JTDm SW // 2014-08-16

Újabb próbálkozás a "hangrendszer" jobbá tételére.

Próbálkozásom tárgya egy JBL GTO6508C ami 2 ohmos, tehát illeszthető a Bose-hoz. MDF kiemelőkeret segítségével cseréltem erre a gyárit. Egy szett csak előre.

Beszerelésnél szempont volt a teljes visszaállás lehetősége, stekkerek stb. a helyükön maradtak.

Első benyomások:

Sajnos a két ohm az valójában 2,5 szemben a Bose 2,2-jével, amit sajnos meg is lehet érezni, annyival halkabb az amúgy sem hangos rendszer.
A titánium (JBL) ill. a selyem dóm (Bose) között van különbség, a második (Bose) sokkal "finomabb" magasakat produkál, míg a titánium nekem túl kemény ill. sok.
még a -6db-s opcióval is.
Miután a mélyközepekhez már vágott jel érkezik az erősítőtől a mélyekben nem igazán bíztam, 80Hz-től kezd el szólni.
Elsődleges célom a középhangok csökkentése volt, amit el is értem, csak sajnos szétesett a hangkép ill. a színpad :-(
Miután a hátsó szett a gyári maradt és a "SUB" azzal van pariban, sajnos nem tekinthető a kísérlet sikeresnek, mert a hátam mögött a papír Bose túlsúlyos a közepekben, viszont, ha előre viszem a fédert, elveszik a basszus :-(

Update 2014.08.23.

Sok próbálkozás után a legjobb verzió a gyári Bose felállás megspékelve a JBL hangváltókkal. Gyengén vág középen, persze a JBL mély-középhez képest kevesebb a mély, de azt tudom kompenzálni a SUB-bal. :-)
Hátra is ez lesz.


Google+

>> Tuning és extraKócosw // Alfa 156 2.4 JTD SW Black shark // 2014-08-11

Nemrégiben írtam hogy kiszereltettem a hifit a csomagtérböl.azóta hiányérzetem volt.ennek a tegnapi nappal vége.egy egyszerüsített csomagtérbarátabb hifi a régi komponensekböl.nem veletlen maradtak a kábelek a kocsiban anno.sejtettem hogy ez lesz.miután senki nem vitte el a komponenseket ,szórakoztatnak engem tovább.a hammer mély kapott egy új ezùttal reflex rendszerü ládát speak on csatival a könnyü kiszerelhetöség miatt

 
>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2014-07-30

Lassan 5 éve, hogy megvettem az autóban lévő JVC fejegységet. Egy fantasztikus kütyü, imádom, de eljött a pillanat, hogy elkezdtem másra, többre vágyni. De mi lehet a több, egy ilyen tényleg szinte minden igényt kielégítő termék után? Nos, a nagyobb monitor, érintő képernyővel. És mivel a kinyílós cuccok sosem tetszettek, így csak a 2 DIN-es méret maradt, mint opció. Ezzel nem is lenne gond, ha a 156-os alapból simán 2 DIN-essé lenne alakítható, mint a 147-es, vagy a GT. Sajnos ez nem így van. De csak nem hagyott nyugodni a dolog, elkezdtem keresgélni külföldi fórumokon, illetve a YouTube-on. Kiderült, hogy bár melós dolog, de mindent meg lehet oldani. Így hát jöhet a 2 DIN-es cucc! Na, de milyen? Milyen legyen, mit tudjon, stb...? Évek óta Android operációs rendszerrel szerelt telefonom van, illetve ugyan ilyen tabletet is használok. Eléggé megszerettem az Android rendszert, és mivel korábban már hallottam Windows-t futtató fejegységről is, elkezdtem keresgélni, hogy vajon Androidos van-e? Hát, van. Van magyarországi forgalmazó cég is, de arany áron, gyenge konfigurációval, na meg a Pioneer is gyárt Android képes cuccot, de az sem ad akkora szabadságot, mint a sima, tiszta Android. A YouTube-on sok videót megnéztem, illetve olvasgattam is tapasztalatokat, végül mint már olyan sokszor, most is az eBay-t hívtam segítségül. Elég nagy mennyiségben vannak fent ilyen-olyan fejegységek, azok közül kellett a legmegfelelőbbet kiválasztani. Ez sikerült is, elkezdtem számolgatni, és arra a következtetésre jutottam, hogy ha sikerül jó áron megnyerni egy aukciót, akkor bizony megéri belevágni a dologba. Következett az eBay bújása, és sok aukció elbukása. Lévén, főleg a távol keletről jönnek ezek a műszaki cikkek, valahogy mindig bőven éjfél után, jártak le az aukciók, így pár dollárral mindig túl lettem licitálva, miközben aludtam. Aztán az egyik reggel 5-kor ért véget. Éppen korábban is ébredtem, és végül bizony enyém lett, amit akartam, mindössze 68414 Ft-ért. Természetesen tisztában voltam vele, hogy erre még rá jön a szállítási költség, majd itthon a vám és ÁFA. Sikeres aukció után írtam az eladónak, hogy ha már lúd, legyen kövér, én bizony szeretnék egy digitális TV adás vételére alkalmas egységet is pluszba. Felajánlotta, hogy egy közel 50ezer Ft értékűt küld nekem, mindössze 13000-ért. Tetszett az ajánlata, elfogadtam.
DHL-lel küldte, végig nyomon tudtam követni, hogy merre jár a csomag, vasárnap megérkezett Magyarországra, majd vámolás után ma meghozta a csomagszállító. Mivel korábban már rendeltem műszaki cikket külföldről, tisztában voltam az árakkal, de számomra ismeretlen okokból most kicsit túllőttek a dolgon, és olyan értéket dobtak ki, ami jóval több, mint amire számítottam. De most már mindegy, lényeg, hogy ma megérkezett. :-)

Költségek:
68.414.- A fejegység ára,
9.270.- Szállítási költség,
13.921.- A digitális TV vevő ára,
38.938.- Vám + ÁFA

Na, és a fejegységről pár szó...
Szóval Android 4.2.2 fut rajta, márkáját tekintve AutoPumpkin. természetesen tud magyarul is. Cortex A9 1,6 GHz két magos processzor, 1 GB Samsung DDR3 RAM, WiFi, Bluetooth, GPS, FM rádió és minden más, ami egy Androidos telefonban, vagy tabletben benne van. Digitális és analóg TV vevő, DVD lejátszó, USB, tolató kamera előkészítés és ami a legfontosabb, kormányról is vezérelhető!
Kaptam hozzá ajándékba egy 4 GB méretű kártyát, amin rajta van az IGo teljes Európa térképpel, természetesen ez frissíthető, bővíthető.

Azt hiszem, jó lesz, csak kerüljön be. Na, az nagyobb meló lesz, de sikerülnie kell! :-)

>> Tuning és extraligoth // Alfa 147 T-spark 1.6 Distinctive // 2014-07-02

Az ajtókba JBL GTO6508C hangfalszett került a szebb és tisztább hangzásért.
Ground Zero kábelezés után úgy döntöttem, (hosszas hallgatózás, cserélgetések után) hogy MAC AUDIO MPX 2000-es erősítő és MAC AUDIO mélynyomó kerül az Alfába. Emellett a gyári fejegységet felváltotta egy PIONEER MVH - 160UI 1 DIN-es fejegység.

Precízen beszerelték és beállították ízlésemnek megfelelőlen az autohifi szerelő srácok. Számomra tökéletes zenei élményt nyújt, profi hangzás mellett!

>> Tuning és extraForró // Alfa 155 2.0 ts 16v sport // 2014-06-14

Mivel az autót rádió nélkül vettem így került bele egy kis zenecsomag az alábbiakkal:
-Pioneer DEH1600UBG fejegység
-Mac Audio MPX2500 erősítő
-Mac Audio Fire mélynyomó
Beépítés közben rendbe tettük a kábeleket a rádiónál, mert elég ronda módon csokival volt megoldva a csatlakozó és a vezetékek összeköttetése. Ráadásul kiderült hogy az antennával valami nem jó, mert a csatlakozóig nem jut el rendesen a jel, így jelenleg az antennakábel funkcionál antennaként. Egyelőre a célnak megfelel, majd a későbbiekben utána lesz nézve ennek is. Egyébként a beépített dolgokkal eddig meg vagyok elégedve, illetve a Zárda utcai hifis boltot bátran ajánlom bárkinek, korrekt és jó minőségű munkát végeznek.

>> Tuning és extraszasza911 // Alfa 155 Q4 // 2014-05-15

Még tavaly történt, hogy véglegesítettem a hifi kérdést. Maradtam a klasszikus elrendezésnél, elöl egy komponens szett, a csomagtartóban mélyláda. Alpine-Helix-Audison-Focal darabokból áll a rendszer.
Szépen szól és ha kell hangosan is. Legalábbis amennyire nekem kell. A csomagtartó persze eredeti funkcióját teljesen elvesztette.

>> AutóápolásChrisVaughn // Alfa GT 2.0 JTS Distinctive // 2014-04-25

...azaz miért nincs nekem basszus?! Ja, mert nincs is ami adja....

Februárban, amikor először ültem Peti GT-jében, feltűnt, hogy a gyári Bose rendszere mérföldekkel jobban szól mint az enyém. Pedig elméletben ugyanaz. Eddig azt hittem az enyém a normális, aztán csak lestem amikor megszólalt a mély. Nem túl gyorsan, de kiderült mi hiányzik, a mélyláda. Hívtam 1-2 bontót, mindegyik rajtam akart meggazdagodni, 18-20k-t mondtak, viccnek nem volt rossz, de ha nem ragaszkodnék a gyárihoz, ezért már egy komolyabbat is lehetett volna venni. Egy kis segítséggel azonban sikerült találnom, Exbléx GT cartárstól (ezúton is köszi!) vettem, baráti áron kínálta, az egyik ismerősöm pedig el is tudta hozni pestről. Rögzítettem a helyére, bekötöttem, gyönyörűen teszi a dolgát. Remélem az előző tulaj, aki kilopta belőle a ládát, eltörte azóta a kezét...

Költségem: 12.000.-

>> Tuning és extraViktor85 // Alfa Spider / GTV 2.0 Twin Spark // 2014-02-15

Sony MEX-BT2700 fejegység
Pioneer TS-A131Ci első hangszórók
Alpine SPG-17C2 hátsó hangszórók
Pioneer TS-WX110A mélynyomó

>> Tuning és extraShadin // Alfa 159 1.9 JTDm SW // 2013-07-15

Most, hogy minden pénzem ráköltöttem arra, hogy a gyári BOSE hangrendszer megfelelő legyen kb. ugyanott vagyok ahol elkezdtem.

Örömködésem megszűnt amikor egy PROXY sorbarendezés után egyszercsak már nem működött a B&M Media Player része semmilyen konfigurációban.

Egy felesleges tatai kiruccanás után úgy döntöttem, hogy megvásárolom a BOSCH-tól a Blaupunkt MP3-as fejegység gyárilag felújított verzióját itt:

https://boschelectronicservice.eu/hu/termekek-szolgaltatasok/autoradiok/alfa-autoradio-939-cd-mp3_7646303316

Pénteken utaltam, hétfőn du. tettem be az autóba.

Piritutól származó MP3-as Clarion gyártmányú, kiegyensúlyozottabb hangképpel, kevesebb középpel és olvassa a CD-RW-t, de nem kezeli a B&M Media Player-ét ami ugyan szarabb minőségű, de kapacitása miatt praktikusabb.
A kecskeméti Bosch-tól vásárolt Blaupunkt, ahogyan droberto cartársé P&P módon helyesen működik. DE kicsit szegényebb hangképpel és CD-RW olvasási képesség nélkül...

Na mindegy, marad a Blaupunkt, megy a Bosch!